BMW- akkulaturi

Hintansa arvoinen ?

Onko kokemusta BMW laturista joka kytketään virran ulostuloon ? Ulostulo 1A virralla ja ilmeisesti laturin älykkyys pitäisi säädellä latausta. Voiko pitää jatkuvasti kytkettynä talliolosuhteissa ja onko hankinta hintansa arvoinen ( 113€ )?

10

4926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi kätevä

      En ole pitänyt jatkuvasti, mutta jos lataus lähes loppuu akun täytyttyä, niin kuin merkkivalosta voisi päätellä, voi pitää aina päällä.
      Eipähän ole tarvinnut tuskailla ABS:n kanssa alhaisen jännitteen vuoksi. Niin ja lähtee käyntiinkin.

    • pekkavee

      CTEK 3600 on etevämpi ja halvempi.
      Tekniikan Maailman testivoittaja.
      Voi pitää kiinni vaikka koko talven.

      Maksaa noin 60.- euroa.

      Siinä on mukana liitojohdot, jotka voi vetää suoraan akulle ja pikaliitin.

      Pekka

      • pekkavee

        Siis sillä voi ladata myös auton akkua.
        Monipuolinen ja etevä laite ;o)

        Pekka


    • rtyuyuoigdg

      Vähän turhake hintansa vuoksi. Halvemmalla saa monikäyttöisemmän ja teknisesti paremman laturin. Ok ostos, jos ei jaksa kytkeä laturia suoraan akkuun kiinni.

      • Tseba

        Minulla on tuo CTEK, en nyt muista, tuliko se valmiiksi pistokkeella , joka käy virran ulosottoon, vai tein tuon itse, mutta tuolla tavalla olen ladannut mopoa, mp:tä ja autoa.


      • K12S
        Tseba kirjoitti:

        Minulla on tuo CTEK, en nyt muista, tuliko se valmiiksi pistokkeella , joka käy virran ulosottoon, vai tein tuon itse, mutta tuolla tavalla olen ladannut mopoa, mp:tä ja autoa.

        Taisi edellinen kommentti kohdistua näihin CAN-väyläisiin pyöriin. Näissä kun ei virtapistokkeen kautta latailla, jos ei ole se OEM laturi. Ei ole minullakaan OEM, kun S:ssä akku on muutaman ruuvin takana helposti näkyvillä.


      • pekkavee
        K12S kirjoitti:

        Taisi edellinen kommentti kohdistua näihin CAN-väyläisiin pyöriin. Näissä kun ei virtapistokkeen kautta latailla, jos ei ole se OEM laturi. Ei ole minullakaan OEM, kun S:ssä akku on muutaman ruuvin takana helposti näkyvillä.

        CAN väylän pyörät ei lataa virtaliittimen kautta ainakaan millään tarvikelaturilla, tuskin edes BMW:n omalla. Se CAN on liian älykäs moiseen yksinkertaiseen hommaan.

        Paras kytkeä Ne CTEK XS3600 mukana tulevat johdot ja liitin suoraan siihen akkuun, niin ei ole mitään ongelmia latauksessa. Laturin liitin kiinni, niin lataa varmasti.

        Pekka


      • K12S
        pekkavee kirjoitti:

        CAN väylän pyörät ei lataa virtaliittimen kautta ainakaan millään tarvikelaturilla, tuskin edes BMW:n omalla. Se CAN on liian älykäs moiseen yksinkertaiseen hommaan.

        Paras kytkeä Ne CTEK XS3600 mukana tulevat johdot ja liitin suoraan siihen akkuun, niin ei ole mitään ongelmia latauksessa. Laturin liitin kiinni, niin lataa varmasti.

        Pekka

        BMW:n oma laturi osaa puskee virtaa juuri pistokkeen kautta.


      • koosata
        pekkavee kirjoitti:

        CAN väylän pyörät ei lataa virtaliittimen kautta ainakaan millään tarvikelaturilla, tuskin edes BMW:n omalla. Se CAN on liian älykäs moiseen yksinkertaiseen hommaan.

        Paras kytkeä Ne CTEK XS3600 mukana tulevat johdot ja liitin suoraan siihen akkuun, niin ei ole mitään ongelmia latauksessa. Laturin liitin kiinni, niin lataa varmasti.

        Pekka

        Se can-väylä ei todellakaan ole älykäs, vaan pelkkä kaapeli! Yleisimmin suojattu nelinapainen. Eikä ehkä nekään, joita se kaapeli yhdistää..


    • GS:ään

      Minä pidin bilteman automaattista mopolaturia koko talven kytkettynä koneen kyljessä olevaan virtaliittimeen. Nytkin kun en ole ehtinyt ajelemaan taas kuukauteen on laturi ollut kiinni.
      Mikä tahans ylläpitoon kykenevä automaattilaturi kelpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe