BMW- akkulaturi

Hintansa arvoinen ?

Onko kokemusta BMW laturista joka kytketään virran ulostuloon ? Ulostulo 1A virralla ja ilmeisesti laturin älykkyys pitäisi säädellä latausta. Voiko pitää jatkuvasti kytkettynä talliolosuhteissa ja onko hankinta hintansa arvoinen ( 113€ )?

10

5638

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi kätevä

En ole pitänyt jatkuvasti, mutta jos lataus lähes loppuu akun täytyttyä, niin kuin merkkivalosta voisi päätellä, voi pitää aina päällä.
      Eipähän ole tarvinnut tuskailla ABS:n kanssa alhaisen jännitteen vuoksi. Niin ja lähtee käyntiinkin.

• pekkavee

CTEK 3600 on etevämpi ja halvempi.
      Tekniikan Maailman testivoittaja.
      Voi pitää kiinni vaikka koko talven.

Maksaa noin 60.- euroa.

Siinä on mukana liitojohdot, jotka voi vetää suoraan akulle ja pikaliitin.

Pekka

• pekkavee

Siis sillä voi ladata myös auton akkua.
        Monipuolinen ja etevä laite ;o)

Pekka

• rtyuyuoigdg

Vähän turhake hintansa vuoksi. Halvemmalla saa monikäyttöisemmän ja teknisesti paremman laturin. Ok ostos, jos ei jaksa kytkeä laturia suoraan akkuun kiinni.

• Tseba

Minulla on tuo CTEK, en nyt muista, tuliko se valmiiksi pistokkeella , joka käy virran ulosottoon, vai tein tuon itse, mutta tuolla tavalla olen ladannut mopoa, mp:tä ja autoa.

• K12S
        Tseba kirjoitti:

Minulla on tuo CTEK, en nyt muista, tuliko se valmiiksi pistokkeella , joka käy virran ulosottoon, vai tein tuon itse, mutta tuolla tavalla olen ladannut mopoa, mp:tä ja autoa.

Taisi edellinen kommentti kohdistua näihin CAN-väyläisiin pyöriin. Näissä kun ei virtapistokkeen kautta latailla, jos ei ole se OEM laturi. Ei ole minullakaan OEM, kun S:ssä akku on muutaman ruuvin takana helposti näkyvillä.

• pekkavee
        K12S kirjoitti:

Taisi edellinen kommentti kohdistua näihin CAN-väyläisiin pyöriin. Näissä kun ei virtapistokkeen kautta latailla, jos ei ole se OEM laturi. Ei ole minullakaan OEM, kun S:ssä akku on muutaman ruuvin takana helposti näkyvillä.

CAN väylän pyörät ei lataa virtaliittimen kautta ainakaan millään tarvikelaturilla, tuskin edes BMW:n omalla. Se CAN on liian älykäs moiseen yksinkertaiseen hommaan.

Paras kytkeä Ne CTEK XS3600 mukana tulevat johdot ja liitin suoraan siihen akkuun, niin ei ole mitään ongelmia latauksessa. Laturin liitin kiinni, niin lataa varmasti.

Pekka

• K12S
        pekkavee kirjoitti:

CAN väylän pyörät ei lataa virtaliittimen kautta ainakaan millään tarvikelaturilla, tuskin edes BMW:n omalla. Se CAN on liian älykäs moiseen yksinkertaiseen hommaan.

Paras kytkeä Ne CTEK XS3600 mukana tulevat johdot ja liitin suoraan siihen akkuun, niin ei ole mitään ongelmia latauksessa. Laturin liitin kiinni, niin lataa varmasti.

Pekka

BMW:n oma laturi osaa puskee virtaa juuri pistokkeen kautta.

• koosata
        pekkavee kirjoitti:

Pekka

Se can-väylä ei todellakaan ole älykäs, vaan pelkkä kaapeli! Yleisimmin suojattu nelinapainen. Eikä ehkä nekään, joita se kaapeli yhdistää..

• GS:ään

Minä pidin bilteman automaattista mopolaturia koko talven kytkettynä koneen kyljessä olevaan virtaliittimeen. Nytkin kun en ole ehtinyt ajelemaan taas kuukauteen on laturi ollut kiinni.
      Mikä tahans ylläpitoon kykenevä automaattilaturi kelpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      709
      1763
    2. Mopomiitti!

Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss
      Tuusula
      273
      921
    3. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      867
    4. Poliisi kiilasi mopoilijan

Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö
      Kiuruvesi
      110
      681
    5. Vetovoima

Onko välillänne suuri vetovoima ja miten se ilmenee? Onko siitä haittaa?
      Ikävä
      32
      591
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      557
    7. Aina vaan mietin sua

Miksen saa sinua mielestäni pois
      Ikävä
      32
      550
    8. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      61
      549
    9. Onko täällä ketään

Joka kaipaa M alkuista? Millä kirjaimella nimesi alkaa?
      Ikävä
      42
      532
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      520
    Aihe