suklainen kahvikakku

satumaa

150g voita
170g tummaa suklaata
2dl sokeria
5 munaa
2dl vehjäjauhoja
1tl vaniljasokeria
1tl leivinjauhetta
täyte: 150g voita
150g tomusokeria
150g sulatettua suklaata
175 astetta, 55min. Halkaise kolmeen osaan. Täytettä väliin ja päälle.
Sulata ensin suklaa voihin vesihauteessa. Vatkaa sokeri ja munat vaahdoksi. Lisää jauhoseos. Uuniin. Täytettä varten vatkaa voi ja tomusokeri vaahdoksi. Lisää sulatettu suklaa ja laita täytettä väliin ja päälle. Nam.

11

1055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • + 50 -väelle

      Harrastaisin kyllä mieluummin vähemmän kaloreja sisältäviä syntejä (tietenkin vaimolta salaa). Olisiko siihen ohjetta?

      • Tämä ohje on herrrrrkullinen. Valmistetaan HARVOIN j a silloin kun valmistetaan, niin nautitaan kaloreita laskematta. Yllätä vaimosi ja leipoa pyöräytä äitienpäiväksi niin vaimokulta varmasti keksii kiitollisuudessaan kaloreita kuluttavaa jumppaa!!! :)


    • kakun

      pakastaa? Meinaan kun pakastit äitienpäiväkakkusi.

    • -nainen-

      Mutta jos tykkää makeasta, varmaan tosi hyvää, minä en pidä mistään makeasta, mutta suolaiset herkut on hyviä.

      • brokadi

        pidätkö vai et.. mene chattailee siellä käydään tällaista keskustelua ei tällä sivulla!!!


    • Sain seuraavan viestin nuorelta perheenäidiltä, joka oli saanut sen amerikkalaiselta vaihto-oppilasvuoden sisareltaan. Olkaapa hyvät:

      PIPARIRESEPTI*

      Tämä on tositarina. Kun saat viestin luettua, toivon sinun välittävän sen eteenpäin! Vähän taustoja: Neiman-Marcus, jos et vielä satu tietämään, on erittäin kallis kauppa; Siellä myydään esim. tavallista $8.00 t-paitaa hintaan $50.00. Suotakoon se heille! TÄMÄ ON TOSITARINA.

      Tyttäreni ja minä olimme juuri lopettelemassa lounasta Neiman-
      Marcus -kahvilassa Dallasissa. Koska me molemmat rakastamme pipareita, päätimme testata "Neiman-Marcus -keksin". Se maistui niin hyvältä, että
      kysyin olisiko mahdollista saada sen resepti. Tarjoilija vastasi aavistuksen jäiseen sävyyn: "Valitettavasti se ei ole mahdollista, mutta voitte OSTAA reseptin." Kysyin paljonko se maksaa, ja hän vastasi; "Vain kaksi viisikymmentä - loistokauppa!" Olin samaa mieltä, ja pyysin lisäämään summan laskuuni.

      30 päivää myöhemmin sain VISA-laskuni, ja Neiman-Marcus oli laskuttanut minulta $285.00. Katsoin laskua uudelleen, ja muistin että olin käyttänyt vain $9.95 kahteen voileipään ja n. $20.00 huiviin. Laskun lopussa luki "Pipariresepti-$250.00". Törkeää! Soitin Neiman'in laskentaosastolle ja kerroin, että tarjoilija oli kertonut hinnan olevan "kaksi viisikymmentä", mikä minkään järkevän tulkinnan mukaan ei tosiaankaan tarkoita "kahta sataa ja viittäkymmentä dollaria".

      Neiman-Marcus kieltäytyi tinkimästä kannastaan. He eivät suostuneet
      hyvittämään rahojani, koska, niinkuin he asian ilmaisivat: "Se mitä tarjoilija teille sanoi, ei ole meidän ongelmamme. Olette jo nähneet reseptin. Emme missään tapauksessa aio hyvittää rahojanne."

      Selitin laskentaosaston neidille Teksasin osavaltion petosta koskevat rikosasetukset. Uhkasin ilmoittaa heistä yritysten valvontavirastoon ja Texasin yleisen syyttäjän toimistoon. Viesti minkä sain oli lähinnä tämä: "Tee mitä haluat. Turha edes
      miettiä miten kostaa, ja turha yrittää saada edes osaa rahoista takaisin."

      Silloin minä totesin, että OK, teillä on minun 250 dollariani, ja nyt minä aion pitää hauskaa koko 250 dollarin edestä. Kerroin hänelle, että
      aion pitää huolen siitä, että maailman jokainen pipareita rakastava ihminen jolta löytyy sähköpostiosoite, tulee saamaan $250 piparireseptin Neiman-Marcusilta... Ilmaiseksi.

      Hän vastasi, "Toivon ettette tekisi sitä." Minä sanoin, "No, ehkäpä teidän olisi pitänyt miettiä sitä ennen kuin HUIJASITTE MINULTA MINUN
      RAHANI!" ja läimäytin luurin alas.

      Joten tässä se on!

      Ole hyvä ja välitä viesti eteenpäin kaikille kenelle keksit.
      Maksoin tästä $250, ja haluan, ettei Neiman-Marcus KOSKAAN enää saa pennyäkään
      tästä reseptistä!

      NEIMAN-MARCUS -KEKSIT

      (Määrät voi puolittaa)

      5 dl voita
      680 g suklaalastuja
      1 l vehnäjauhoja
      5 dl fariinisokeria
      2 tl (10 ml) soodaa
      1 tl (5 ml) suolaa
      5 dl sokeria
      500 g Hershey Bar (rouhittuna). (Voidaan varmaan korvata jollain muulla suklaapatukalla)
      1,25 l sekoitettuja kaurahiutaleita
      4 munaa
      2 tl (10 ml) leivinjauhetta
      2 tl (10 ml) vanilliinisokeria
      3,75 dl hakattuja pähkinöitä (voi jättää poiskin)

      Mittaa kaurahiutaleet ja sekoita ne sekoittimessa hienoksi
      jauheeksi.

      Vatkaa pehmeä voi, sokeri ja fariinisokeri kuohkeaksi. Lisää munat
      ja vanilja, sekoita joukkoon jauhot, hienonnetut kaurahiutaleet,
      suola, leivinjauhe ja sooda.

      Lisää suklaalastut, suklaapatukka ja pähkinät.
      Pyöritä palloiksi, ja laita leivinpaperin päälle n. 5 sentin päähän
      toisistaan.

      Paista 10 minuuttia 180 °C:ssa.

      Yllä olevasta määrästä tulee ± 112 keksiä.

      Nauti!

      OLE HYVÄ JA SÄILYTÄ TÄMÄ RESEPTI JA LÄHETÄ SE JOKAISELLE
      TUNTEMALLESI IHMISELLE KENELLÄ ON SÄHKÖPOSTIOSOITE!

      Tämä ei ole vitsi - tämä on tositarina.

      • mitkään

        Amerikan syötävät.
        Eikä muukaan heidän höperöintinsä.


      • enkelitrio

        Voivoi....Etkö muka katsonut summaa,
        minkä Visa-kuitista allekirjoitit?
        No,vast´edes varmasti katsot tarkkaan.
        Mutta kiitos ohjeesta,laitan "jakeluun".Aikamoinen
        taikinamäärä.


    • enkelitrio

      Saat suklaisen kiitoksen,lämpimän ajatuksen kera !!!
      Siis,olen metsästänyt tuota täytteen ohjetta.

      Kiitti pal !!!

    • Pirre*

      sitten meillä isänpäiväkakkuna; mieheni tykkään tuollaisista suklaisista ja oikein makkeista kakuista. :)

      • kyyländer

        Mahtava ohje, kiitos.
        Laitoin suun makiaksi ja nyt olen oksentanut koko yön.
        Mutta hyvää oli!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe