Miten olette selvinneet lähihoitajaopintojen lääkelaskuista?Mua ihan hirvittää, kun ollaan opintojen siinä vaiheessa ja tentti lähenee!Mistä saisi niitä lisäharjoituksia?Olisiko teillä viisaammilla hyviä vinkkejä?
lääkelaskut
10
12650
Vastaukset
- muunnokset
kunnolla ja maalis järellä.itse lakin verrannolla ja se oli hyvä tapa oppia.kyllä opit ja osaat,luota itseesi.tsempppiä.ps.googleta tampereen yliopisto ja siellä lääkelasku harjotuksia muistaakseni.
- lähihoitaja opiskelija
Mulla kans jännitti lääkelaskut. Matika peruskoulussa oli 5, mut lääkelaskutentti meni toka kerralla läpi. Olin ihan varma että uusin sen monta, monta kertaa. Minä käytin harjoitteluun kirjaa: Lääkelaskenta. Siellä oli hyviä harjoituksia ja aivan samantapaisia laskuja tuli sitten itse tenttiin. Opekin suositteli sitä kirjaa ja antoi sieltä laskuharjoituksiakin. Minä käytin laskemiseen verrantoa. Se tuntui selkeältä ja ainakin itse opin sillä tyylillä parhaiten. Usko pois, hyvin laskut ja tentti menee. = )
- kunnnnn
harjotittelet ahkerasti.toisilla helpompaa ja toisilla takkuaa.
- työelämässä
rinta rottingilla kiukuttelemassa,että osataan turvallisesti lääkehoitoa... Huhu huh.
- niin että
pienelle lapselle annosteltiin nukutuslääkettä tai mitä lie liian paljon. Ei onneksi hengenvaarallista määrää, mutta ei meinannut herätä. Pelottaa kyllä valtavasti. Kertokaas muuten kaupallistekniselle, mitä ne lääkelaskut ovat, kun niistä vouhkataan niin paljon? Kun tuntuisi itsestä, että ne ovat "vain" prosenttilaskuja ja desimaaliyksiköitä kuten millilitrat ja sen sellaiset, mitkä ovat kyllä aika perusasioita. Mutta ilmeisesti siellä on jotain vaikeampaa, en vaan osaa maallikkojärjellä kuvitella että mitä. Eikö ne vaikeammat sekoitukset ole kuitenkin farmaseuttien asioita?
- laskut
niin että kirjoitti:
pienelle lapselle annosteltiin nukutuslääkettä tai mitä lie liian paljon. Ei onneksi hengenvaarallista määrää, mutta ei meinannut herätä. Pelottaa kyllä valtavasti. Kertokaas muuten kaupallistekniselle, mitä ne lääkelaskut ovat, kun niistä vouhkataan niin paljon? Kun tuntuisi itsestä, että ne ovat "vain" prosenttilaskuja ja desimaaliyksiköitä kuten millilitrat ja sen sellaiset, mitkä ovat kyllä aika perusasioita. Mutta ilmeisesti siellä on jotain vaikeampaa, en vaan osaa maallikkojärjellä kuvitella että mitä. Eikö ne vaikeammat sekoitukset ole kuitenkin farmaseuttien asioita?
erillalailla, ei voi sanoa että helppoja vaikko vaikeita.ne oppii kun opettelee ja maltti on valttia tässäkin. verranto melko hyvä tapa laksea, itse opettelin sillä. kyllä onnistut kun harjoittelet rauhassa. ja opettele verrantoon sillä x.llä tarkistaminen, se kanssa oiva apu välinen.
- esimerkki laskuista
niin että kirjoitti:
Dispril-tablettien vahvuus on 0,3g. Potilaalle määrätään särkyyn 600
mg x 3 vuorokaudessa. Kuinka monta Dispril-tablettia hän ottaa
kerralla ?
Peditin-injektioliuoksen vahvuus on 100mg / 2ml. Potilaalle on
määrätty 65mg vaikuttavaa ainetta. Kuinka monta ml annat
potilaalle Petidin –injektioliuosta? - vastaukset ja miten
esimerkki laskuista kirjoitti:
Dispril-tablettien vahvuus on 0,3g. Potilaalle määrätään särkyyn 600
mg x 3 vuorokaudessa. Kuinka monta Dispril-tablettia hän ottaa
kerralla ?
Peditin-injektioliuoksen vahvuus on 100mg / 2ml. Potilaalle on
määrätty 65mg vaikuttavaa ainetta. Kuinka monta ml annat
potilaalle Petidin –injektioliuosta?ne yksinkrt lasketaan??
- myös toivoton tapaus
lääkelaskut oli mulle kans PAINAJAINEN,luulin aina etten ikinä selviä niistä peruskoulu matikka oli 5 luokkaa, mut kas,kolmannella kerralla lääkelasku tentti meni läpi.Harjoittelin vaan kovasti.Harjoittelua ne todella vaatii, niin kyllä se siitä sitten....
- wexi
Täältä löytyy apua: http://www.mikrolinna.fi/verkkokauppa/cat/product_details.php?p=61
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161