Solgar

XXXXXXX

Kun nyt synteettisistä/luonnonmukaisista vitamiinivalmisteista näyttää olevan keskusteluita, niin laitetaanpa vielä yksi:

Olen kuullut väitettävän että solgar vitamiinit ovat ei-synteettisiä. Onko jollain tarkempaa tietoa pitääkö tämä paikkansa ja miten kyseisten valmisteiden valmistus tapahtuu? Solgarin kotisivuilla ei asiasta mainita. Tosin karotenoidit ja E-vitamiini mainitaan olevan täysin luonnollisia.

Heillä on erikseen ainakin kalanmaksavalmiste jonka nimi on natural D-vitamin, monivitamiineissa he eivät sanaa natural käytä.

14

14268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tokos
      • XXXXXXX

Voipi olla että kysäisen.

• ZZZZZZZZZ
        XXXXXXX kirjoitti:

Voipi olla että kysäisen.

Ehkä kysyt, ehkä et...

• vitaminni

Mikä on esimerkiksi luonnollinen C-vitamiini? Onko se ainoastaan sellainen, joka on eristetty esim. appelsiinista tai mustaherukasta?

Itse asiassa ihminen on ainoa nisäkäs, jonka elimistö ei osaa valmistaa C-vitamiinia. Muilla nisäkkäillä maksan entsyymit tekevät sitä. Näitä samoja entsyymejä käytetään laboratoriossa C-vitamiinin valmistuksessa. Keino on täsmälleen sama kuin eläimillä ja myös lopputuote on täsmälleen samaa. Silti tuotetta pidetään synteettisenä, koska se on tehty laboratoriossa.

Esimerkiksi grammaan C-vitamiinia tarvitaan vähontään 1,5 kg appelsiineja. Purkkiin, jossa on 200 kpl 500 mg tabletteja, tarvitaan 150 kiloa appelsiineja. Tällaista purkkia ei voisi muudä alle sadan euron. Kai ymmärrät, ettei tällä tavoin voi valmistaa kilpailukykyistä tuotetta, varsinkin kun entsymaattisesti tehty laboratoriotuote on ihan samaa. Toisin sanoen: Kaikki C-vitamiinivalmisteet ovat enemmän tai vähemmän synteettisiä. Sama koskee myös useimpia muita vitamiineja, joskin joitakin voi olla järkevää eristää suoraan luonnosta.

Olen itse käyttänyt Solgarin vitamiinja. Ne on valmistettu luonnonmukaisin menetelmin, mutta kuitenkin laboratoriossa, ja useimpia ei ole eristetty luonnosta, vaan luonnosta saadut entsyymit yms. tekevät työn. Voit toki palkata kemistin eristämään vitamiinit luonnontuotteista ja puristamaan ne pilleriksi. Tällöin pitää vain hankkia satoja kiloja ei tuotteita ja se kemistin palkkakin on sellainen että mittatilaustyönä tehdyn pilleripurkin hinnaksi tulee helposti 5000 euroa tai enemmän.

• XXXXXXX

Kirjoituksessasi on kohtalaisen sarkastinen sävy, joten mainittakoon nyt että en viestissäni ottanut millään tavalla kantaa siihen miten vitamiinivalmisteiden tulisi olla valmistettu. Itse panostan ruokavalioon enkä käytä lisiä. Olen kuitenkin erittäin kiinnostunut vitamiinivalmisteista ja niiden valmistustavoista, enkä ole täysin ymmärtänyt tätä synteettisten/luonnollisten vitamiinien eroa, kun en tiennyt valmistustavoista. Siksi laitoin ketjun.

Solgarin kotisivuilla sanotaan että tutkimuksissa on havaittu luonnollisen betakaroteenin imeytyvän paremmin kuin synteettisen, joten he ovat alkaneet käyttää valmisteissaan täysin luonnollista beetakaroteenia. Mitä tämä mielestäsi tarkoittaa?

• Jaaahaaas

"Itse asiassa ihminen on ainoa nisäkäs, jonka elimistö ei osaa valmistaa C-vitamiinia"

Ei pidä kutinsa.

• hmg

Hei. Kansioissani löytyy mm. seuraavanlaista tietoa Solgarin VM75 lisästä. Muistaakseni löysin tiedon nimenomaan Solgar Nordic:n sivulta. Solgar VM75 sisältää mm. seuraavia synteettisiksi väitettyjä vitamiineja:

- thiamine mononitrate (synt. B1 vit.)
      - d-Ca panthotenate (synt. B5)
      - pyridoxin HCl (synt. B6)
      - choline bitartrat (synt. koliini)

Myös seuraavat ovat vähintään "ei-luonnollisia" elleivät synteettisiä

- retinol palmitate (A vit.)
      - d-alpha tocopheryl succinat (E vit.)
      - l-askorbinsyre (ei-luonn. C vit.)

Eli kys. valmiste sisältää ainakin osittain synteettisiä ja/tai ei-luonnollisia vitamiineja. Ellen erehdy niin valmisteen mineraalit ovat pitkälti aminihappokelatoituja, mikä mielletään hyväksi asiaksi mitä imeytyvyyteen tulee, ja ellen erehdy käyttävät Albion Laboratories:n kelaatteja, mikä taitaa tarkoittaa että kelaatit ovat huippulaatua.

Itse en luottaisi Solgarin vitamiineja sisältäviin valmisteisiin. Voisin ajatella kokeilla kelatoituja mineraaleja mitä myyvät, jos ovat Albionin patentoimia.

• XXXXXXX

Jotain tämäntapaista uumoilinkin. Kysympä sinulta samaa mitä edellinen kommentoija kysyi minulta: Mikä on luonnollista? Miten synteettinen, ei-luonnollinen ja luonnollinen mielestäsi eroaa valmistustavoiltaan?

• muholak

Suomessa myytävät lisäravinteet sikakalliita!!!!!!!!!!!!!!!!!! Solgarin tuotteet halvalla iherbistä
      Tilaan itse Amerikasta www.iherb.com

Suosittelen iHerbiä kaikille! Olen työskennellyt luontaistuotekaupassa ja perehtynyt tuotteisiin ja hintoihin. Iherbin tuotteet on yli puolet halvempia kuin suomalaiset vastineet. Rahtikulut oli vain 2.95e! eli noin 4 dollaria.

Itse tilaan säännöllisesti kalöljyt ja D-vitskut sieltä.

Syöttämällä koodin PEK241 saa 5 dollarin alennuksen.
      Kun tilaat sivuilta www.Iherb.com niin kysyy koodia, syötä koodi ja laskee alennuksen välittömästi.
      Tilauksen voi maksaa VisaElectronillakin!

KOODI: PEK241

Esimerkki. Kalaöljy kapseli 1000mg 500kpl alle 14e sitten kun syöttää koodin niin reilu 11e jää hinnaksi.

HUOMIO!

Tilaa alle 45eurolla niin sinun ei tarvitse maksaa tulli/alv maksuja....

• VS

ravintomuotoisia monivitamiineja tekee esim. Mega Food. Ovat niitä harvoja, mitä voi suositella, löytyy iherbistä.

• jerik

Niin ...ratkaiseeko ainoastaan hinta sen, mitä tuotetta kannattaa käyttää?

• iHerb
    • Onko tietoa ?

Mistä saa laadukkaimmat, luonnonmukaisimmat ja edullisimmat vitamiinit ja hivenaineet ja muut ravintolisät ?

• nga

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe