Olisi edessä auton huolto. Opel Astra, vm.95, 1,6 ja farmarimallinen. Pitäisi vaihtaa nokkahihna ja tarkastaa urahihnan kunto.
Kysellessäni hintoja minulle selvisi, että 8 sylinteriselle nämä huollot maksavat osineen n.90 euroa, kun taas 16 sylinterisellä hinta nousee melkein 300 euroon.
Olen täysin kädetön autojen kanssa ja koukkasin huoltoliikkeen kautta, jotta tarkistettaisiin kumpi sylinterinen auto mulla on. Väittivät siellä heti ensi vilkaisulla, että 16 sylinteriä löytyy. Jotenkin pelkään kuiten, että mukana voisi olla kusetusta, joten haluaisin tarkistaa asian..
Olen katsonut läpi auton paperit ja tutkinut merkintöjä konepellin alla, mutta ei tule asiaan selvyyttä. Myös isäni (joka ihan autoihmisiä) tarkisti nämä myös, mutta ei tullut selvyyttä asiaan.
Mistä voin nähdä sen, kuinka monta sylinteriä autossani on? Papereista? Jostain muualta??
Sylinterien määrä??
4
981
Vastaukset
- sylinteriä
siellä on. venttiilejä voi olla 8 tai 16.
Täsmääkö ulkonäkö jompaan kumpaan? Ylempi 8v ja alempi 16v.
http://www.opellove.com/etc/Meeting/images/a5_5.jpg
http://www.opellove.com/etc/Meeting/images/a5_4.jpg - tarkistaa
BBUUUUUUAAAHHHHAAAHHAAA lainaus teksitistä "Olen täysin kädetön autojen kanssa" no todellakin olet kädetön... ja aivoton.. huono TROLLI, kysy samalla jos vaihtavat siihen yhteen sylinteriin (mikä on siellä takakontissa) sen männän palautusjousen....
- 456.
Miksi pitää aina huutaa ja haukkua,
oletko jokin syntymäviisas ?
Ei kaikki ole syntymäviisaita,
toisten pitää opiskella ja oppia.
Mutta se tietysti on totta, jos tuolta tasolta kyselee,
ei jakohihnoja saisi ajatellakaan laittaa, tuhoutuu koko kone,
väärällä ajoituksella heti,
tai väärillä hinnan kireyksillä hieman myöhemmin.
(voin mainita,
kyllä se minunkin lapseni aivan tyhmiä kyselivät, 13-15v,
mutta kun perustivat yrityksen iskän autotalliin 16v iässä, kyllä se on menestynyt.
eivät ole euroakan pyytäneet opiskeluaikanaan ja uusilla autoilla ajelevat)
- jakopääremontti
Juu.. ensinnäkin hintaan vikuttaa onko 8 vai 16 venttiilinen kone.. Koneen mallin löytää ainaskin huoltokirjasta. Mulla (X20XEV) ja soitto vaikka opelin liikkeeseen tai googlettamalla saa kyl venaluvun tietoon. Hinta remontille on 290ekee (tämä siis 16 venttiiliseen) johon vaihdettiin hihna,ohjurirullat ja vesipumppu. samalla vaihdatin myös moniurahihnan,eli toisin sanoen laturinhihna.. En nyt muista 8 venttiilisen remontin hintaa, mut siinä 100e tienoilla se oli..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233051Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122139Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.661978Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001843Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761573Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥391336Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141292Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265- 1121083
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151066