Moikka!
Olen viimeisen vuoden opiskelija, ja pääsin kesätöihin vanhainkotiin. Olen siis vielä epäpätevä, koska en ole vielä valmis. Valmistun tämän vuoden jouluna. Palkastani vähennetään tuo -15%, onko se tosiaan noin, että siitä vähennetään noin paljon. Olen kyllä kuullut, että siitä pitäisi vähentää -5%.Mites teillä muilla opiskelevilla on vähennetty? Olen muuten lh-opiskelija.
Palkasta vielä, maksetaanko palkka aina kuun viimeinen päivä, ja lisät erikseen 15. pvä, vai kaikki "yhtenä könttinä" sillon kuun lopussa??
T:kesätyöläinen
epäpätevyys
4
645
Vastaukset
- -10%
ja viimeisen lukukauden aikana keikkailevalle -5%. Peruspalkka maksetaan sijaisille viimeinen pv ja lisät listan loppumista seuraavana palkanmaksupäivänä, mihin ne ehtivät. Meillä maksetaan lisät vasta 6-viikkoisjakson päätyttyä, koska jaksotyössä saattaa olla 1. jakson vaikutuksia vielä 2. jaksollakin, että tulevat varmasti oikein.
- -15%
Joo, elikkä olen jo tehnyt kyseiseen työpaikkaan keikkaa, ennen kesätöitteni alkua, ja näistä keikkapäivistä menee tuo -15%. Varsinaista kesätyösopimusta en ole vielä allekirjoittanut. Toi -15% on kyllä suurempi mitä esim. tämän vuoden alussa kun keikkailin erääseen toiseen paikkaan, jossa vähennys oli toi -5%. Onko se tosiaan, että paikat saavat itse päättää tuon epäpätevyysprosentin, vai voinko pyytää ja keskustella prosententeista, että kun tuolla toisessa paikassa oli -5%...
Sekin ihmetyttää kun siis valmistun jo tänä jouluna, että menee vielä tuo -15%..mutta jos sais sen keskustelulla..alemmaksi..?? - on normi
-15% kirjoitti:
Joo, elikkä olen jo tehnyt kyseiseen työpaikkaan keikkaa, ennen kesätöitteni alkua, ja näistä keikkapäivistä menee tuo -15%. Varsinaista kesätyösopimusta en ole vielä allekirjoittanut. Toi -15% on kyllä suurempi mitä esim. tämän vuoden alussa kun keikkailin erääseen toiseen paikkaan, jossa vähennys oli toi -5%. Onko se tosiaan, että paikat saavat itse päättää tuon epäpätevyysprosentin, vai voinko pyytää ja keskustella prosententeista, että kun tuolla toisessa paikassa oli -5%...
Sekin ihmetyttää kun siis valmistun jo tänä jouluna, että menee vielä tuo -15%..mutta jos sais sen keskustelulla..alemmaksi..??alennus jos ei tutkintoa. Eipä se haittaa kun palkka on muutenkin niin pieni :)
- ainakin täälläpäin
on normi kirjoitti:
alennus jos ei tutkintoa. Eipä se haittaa kun palkka on muutenkin niin pieni :)
ekan vuoden jälkeen otetaan se -15%, tokan vuoden -10% ja vikana vuonna valmistumiseen asti -5%! "tieto" lisää palkkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3976871Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483966Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa01600Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava431558Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t941403Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard621343Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2531330- 991138
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue221066- 631062