Näin käy jos et maksa laskuja.

ottaa päähän

minulla jäi maksamatta noin 200e edestä puhelinlaskuja soneralle.. sovin maksusuunnitelman joka ei pitänyt. tästä ei mennyt kuin pari viikkoa niin tuli ilmoitus että palvelusopimus on purettu. saan kuulemma 606e nyt sitten maksettavaa kahden vuoden ajalta liittymästä ja PUHELIMESTA!!! tässäpä se piileekin nyt se ihmetys. ottaessani kytkökaupalla tehdyn puhelimen ja liittymän maksoin silloin puhelimestani 1euron!! sain oikein kuitin jossa lukee puhelimen malli sekä puhelimen hinta 1euro !!!!!!
jotenka.... mitenkäs kummassa minä nyt maksan tuota 606 euroa liittymästä ja puhelimesta.. puhelinhan on kertaalleen maksettu sillä eurolla! vaikka maksaisin erääntyneet puhelinlaskut liittymää ei avata ennen kuin olen maksanut kyseisen kuusisataa euroa.. tämänkin jälkeen kuulema pitää tehdä soneran kanssa uusi palvelusopimus jonka jälkeen saisin puhelimen käyttööni. eli eikö simi kortin lukitus purkaudukkaan kun olen tämän p***** kaupan maksanut kokonaisuudessaan. meneepä tämä nyt kummalliseksi.. ottakaa kantaa!

12

4403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa päähän

      soittaessani asiakaspalveluun kysyäkseni asiasta sain sellaista palvelua että jouduin sanomaan puhelimeen; onko pakko huutaa?
      eli tämä asiakaspalvelija hermostui viimein niin että korotti äänensä sille tasolle että piti pistää koko luuri puolen metrin päähän :D
      en ilmeisestikkään ollut ainut sen päivän soittaja joka tunsi itseään huijatuksi..
      heh.. kallis on puhelin tämän jälkeen.. kun maksan kaikki laskut on puhelin jo 1000e systeemi ... jeejee.. tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ;) niin ja jos jätän nyt kaikki maksamatta nousee ulosottoineen puhelimen "hinnaksi" varmaanki semmoset 2500e sen kun pistää vielä "vanhaan markkaan" ni onpa perskule kallis luuri :D

    • olet typerä

      jos luulit saavasi puhelimen 1 eurolla! Sehän on KYTKY!

      • ottaa päähän

        en minä sitä luullutkaan että puhelimen saisi eurolla.. tarkoitin viestilläni sitä että miks nyt kun en maksanut laskua soneran asiakaspalvelusta sanottiin että maksan myös puhelimesta... MITEN voit maksaa samasta asiasta kahteen kertaan? kun puhelin on jo maksettu sillä eurolla ja kuitit siitä saatu. niinpä minun käsityksen mukaan asiakaspalvelussa ei voi sanoa että se minun kuusisataa euroa koostuu liittymästä sekä puhelimesta. sehän on jo maksettu ;)


      • ottaa päähän
        ottaa päähän kirjoitti:

        en minä sitä luullutkaan että puhelimen saisi eurolla.. tarkoitin viestilläni sitä että miks nyt kun en maksanut laskua soneran asiakaspalvelusta sanottiin että maksan myös puhelimesta... MITEN voit maksaa samasta asiasta kahteen kertaan? kun puhelin on jo maksettu sillä eurolla ja kuitit siitä saatu. niinpä minun käsityksen mukaan asiakaspalvelussa ei voi sanoa että se minun kuusisataa euroa koostuu liittymästä sekä puhelimesta. sehän on jo maksettu ;)

        siis alkuun piti laittaa lause että en luullutkaan että koko homma olisi ohi sillä euron puhelimen hinnalla. kyllä minä sen ymmärrän että maksan liittymästä kahen vuoden ajalta.. jäin siis vaan pilkun n****ssijaksi siitä asiasta kun minulle sanotaan että pitää maksaa siitä puhelimesta vielä. senhän minä jo sillä eurolla perkl maksoin. sitäpaitsi monelle ei tämä koko homma kytky kaupasta selviä kun vasta kun tulee vaikeuksia.. ei näitä asioita selvitetä kunnolla kun hommaat liittymän. missä on vastuu myyjällä? eihän niitä pieniä pränttejä kukaan siellä kaupantekovaiheessa kerkee lukee.


    • miomerkki merkkierkkimerkki

      Mä ainakin olen ymmärtäny, että ne maksuerät pitää maksaa sopimuksen mukaan...

      eli 1e käteen ja sit ne avausmaksut, itse sain muuten ne pois kun avasin sen citymarketissa... eili ei mennyt ku se euro ja liittymä oli heti käytössä....

      Eli mun puhelimen hinta on 1e 15,90e X 24, eli se on 382,60 euroa. Tekstiviesti, tiedonsiirto ja vakuutusmaksu on sit oma juttunsa vielä.

      Mun mielestä tässä on vielä se, että sitä summaakin tärkeämpi on se päivämäärä jolloin se sopimus on vapaa. Mutta ne laskut pitää maksaa ajallaan. Ei ole mitenkää ihme jos puhelinpalvelussa se neuvoja hermostuu tuollaisesta tyhmästä soitosta.

      Mä voin kertoo senkin, että vaikka oon persaukinen ja tunnustan sen, niin silti operaattorit avaa liittymiä ja asiat on ok!

      Mutta mua ottaa aivoo nää jotka ottaa kytkyjäö ja sit alkaa myymää niitä lukittuja laiteitta eteenpäin, ku ei ole tarkoituskaan maksaa niitä...

      • ottaa päähän

        luulin että asiat sujuisikin noin.. olin itsekkin laskenut että eihän tuo niin kalliiksi tule. noh puhuin sitten liikaa kuitenkin kun ei siihen 50 minuuttiin paljoa puhuta..
        laskut oli iha hirveitä jotain 60e.. no nostin sitten minuuttirajan ylemmäs.
        kun tämäkään ei riittänyt tajusin vasta sitten ottaa selvää että eihän tähän pakettiin kuulu esim. virastoon soitetut puhelut.. ym.. rupesi ottaan pannuun koko liittymä ja soitin sinne laskeakseni minuuttirajan alemmas jotta en käyttäisi tätä kytköpuhelinta enää niin paljoa.. NIIN SITÄPÄ EI SAA ENÄÄ LASKEA sitä minuuttirajaa kun olet sen kerran korottanut!!
        noh sitten otin 500minuutin paketin ja silti meni yli puhelut, eikä minulla ollut varaa maksaa enää laskuja ajallaan ja tästä alkoi kierre.
        noh nyt kun tämä minuuttiraja on nostettu ylemmäs niin ne laksee sen kokonaishinnan sen korotetun minuuttirajan mukaan joten tämä kytköpaketti tulee maksamaan sen yli 600e eli tuplasti enemmän!!! kuin se alkuperäisellä hinnalla. olin ajatellut jos käy niin että en pysty hoitamaan liittymää, olin suunnitellut maksavani nimittäin kerralla koko paketin pois. mutta kelläpä on tosta vain 600 euroo pistää puhelimeen. sitäpaitsi koko tuo puhelin on iha p***** :D


      • kytkykaupan ehdot.
        ottaa päähän kirjoitti:

        luulin että asiat sujuisikin noin.. olin itsekkin laskenut että eihän tuo niin kalliiksi tule. noh puhuin sitten liikaa kuitenkin kun ei siihen 50 minuuttiin paljoa puhuta..
        laskut oli iha hirveitä jotain 60e.. no nostin sitten minuuttirajan ylemmäs.
        kun tämäkään ei riittänyt tajusin vasta sitten ottaa selvää että eihän tähän pakettiin kuulu esim. virastoon soitetut puhelut.. ym.. rupesi ottaan pannuun koko liittymä ja soitin sinne laskeakseni minuuttirajan alemmas jotta en käyttäisi tätä kytköpuhelinta enää niin paljoa.. NIIN SITÄPÄ EI SAA ENÄÄ LASKEA sitä minuuttirajaa kun olet sen kerran korottanut!!
        noh sitten otin 500minuutin paketin ja silti meni yli puhelut, eikä minulla ollut varaa maksaa enää laskuja ajallaan ja tästä alkoi kierre.
        noh nyt kun tämä minuuttiraja on nostettu ylemmäs niin ne laksee sen kokonaishinnan sen korotetun minuuttirajan mukaan joten tämä kytköpaketti tulee maksamaan sen yli 600e eli tuplasti enemmän!!! kuin se alkuperäisellä hinnalla. olin ajatellut jos käy niin että en pysty hoitamaan liittymää, olin suunnitellut maksavani nimittäin kerralla koko paketin pois. mutta kelläpä on tosta vain 600 euroo pistää puhelimeen. sitäpaitsi koko tuo puhelin on iha p***** :D

        olet ne hyväksynyt automaattisesti,kun olet saanut siihen liittyvät laitteet ja palvelut auki.
        Katsohan tarkkaan kun rakennat pakettia niin jokaisen puhelimen kohdalla alhaalla tosin pienellä lukee ovh hinta.se on se hinta jonka maksat jos rikot sopimuksen 24 kk maksut.
        ainakin soneralla saa nykyisin myös vanhat asiakkaat laskettua puhepakettejaan.maksoi muistaakseni 9,90€ lasku ja nosto 0€.alle alkuperäisen siis ekan puhe ja tekstiviesti pakettia alemmaksi ei ole mahdollista vaihtaa.siis uudet kytkyjen hankkijat ottakaa aina pienin mahdollinen paketti aluksi.!!!!!!!!!!!


      • erkki merkkituote zxuy
        ottaa päähän kirjoitti:

        luulin että asiat sujuisikin noin.. olin itsekkin laskenut että eihän tuo niin kalliiksi tule. noh puhuin sitten liikaa kuitenkin kun ei siihen 50 minuuttiin paljoa puhuta..
        laskut oli iha hirveitä jotain 60e.. no nostin sitten minuuttirajan ylemmäs.
        kun tämäkään ei riittänyt tajusin vasta sitten ottaa selvää että eihän tähän pakettiin kuulu esim. virastoon soitetut puhelut.. ym.. rupesi ottaan pannuun koko liittymä ja soitin sinne laskeakseni minuuttirajan alemmas jotta en käyttäisi tätä kytköpuhelinta enää niin paljoa.. NIIN SITÄPÄ EI SAA ENÄÄ LASKEA sitä minuuttirajaa kun olet sen kerran korottanut!!
        noh sitten otin 500minuutin paketin ja silti meni yli puhelut, eikä minulla ollut varaa maksaa enää laskuja ajallaan ja tästä alkoi kierre.
        noh nyt kun tämä minuuttiraja on nostettu ylemmäs niin ne laksee sen kokonaishinnan sen korotetun minuuttirajan mukaan joten tämä kytköpaketti tulee maksamaan sen yli 600e eli tuplasti enemmän!!! kuin se alkuperäisellä hinnalla. olin ajatellut jos käy niin että en pysty hoitamaan liittymää, olin suunnitellut maksavani nimittäin kerralla koko paketin pois. mutta kelläpä on tosta vain 600 euroo pistää puhelimeen. sitäpaitsi koko tuo puhelin on iha p***** :D

        Kuule, tuon on ihan tyhmyyttä!

        se on aina ollut tiedossa, että erikoisnumerot ( 010, 020, 030, 0700, 17**** - alkuiset pallopelit) ei kuulu noihin numeroihin. Nyt ku valtionhallinto uusi näitä numreroitaan 6-alkuisiki, niin nekään ei kuulu puhepaketteihin.

        Olisko vaikea arvata, että tämän ketjun alkajalla on muitakin vastaavia sotkuja omien raha-asioiden kanssa. Olisko vaikea arvata, että pankkikortissa on tai on ollut joskus joku luottofirman ominaisuus jolla on saanut montatonnia velkaa ja sitten se on tyhmyydessä kupattu kuivaksi ja sitä yritetään maksaa ulos nyt sitten 10e erässä seuraavat 200 vuotta.

        Siis silkkaa omaa tyhmyyttä tuo, että ei tiedä mitä tuo paketin osat pitää sisällään. Ymmärrän hyvin, miksi sonera ei ollut innokas koko pakettisysteemiin, koska tulee se tietty ryhmä joka ei ymmärrä mitä siitä seuraa.

        Mutta mitä muuta mieltä olen? Mielestäni puhelinoperaattoreiden olisi palautettava puhelimiin panttimaksut. Sadan euron panttimaksu varmaa lisää sellaisen ihmisen harkintaa, joka ei ole kykenevä mieltämään, mitä tälläinen sopimus sitoo... Tuskin tämän ketjun alkaneella ihmisellä olisi ollut edes sitä 100e summaa maksaa ennakkoon siitä puhelinpaketista.

        Surullinen tarina, joka ei ole ainoa tässä maailmassa jossa operaattoreiden puhelinmyyjä höynäyttää asiakkaan mierolle tielle. Todella surullista. Ei tälläinen ole yksin asiakkaan ongelma vaan myös sen puhelimen myyjän ongelma, ja itse arvostelen tälläistä aika suoraan.


      • ei osaa luekea tai
        erkki merkkituote zxuy kirjoitti:

        Kuule, tuon on ihan tyhmyyttä!

        se on aina ollut tiedossa, että erikoisnumerot ( 010, 020, 030, 0700, 17**** - alkuiset pallopelit) ei kuulu noihin numeroihin. Nyt ku valtionhallinto uusi näitä numreroitaan 6-alkuisiki, niin nekään ei kuulu puhepaketteihin.

        Olisko vaikea arvata, että tämän ketjun alkajalla on muitakin vastaavia sotkuja omien raha-asioiden kanssa. Olisko vaikea arvata, että pankkikortissa on tai on ollut joskus joku luottofirman ominaisuus jolla on saanut montatonnia velkaa ja sitten se on tyhmyydessä kupattu kuivaksi ja sitä yritetään maksaa ulos nyt sitten 10e erässä seuraavat 200 vuotta.

        Siis silkkaa omaa tyhmyyttä tuo, että ei tiedä mitä tuo paketin osat pitää sisällään. Ymmärrän hyvin, miksi sonera ei ollut innokas koko pakettisysteemiin, koska tulee se tietty ryhmä joka ei ymmärrä mitä siitä seuraa.

        Mutta mitä muuta mieltä olen? Mielestäni puhelinoperaattoreiden olisi palautettava puhelimiin panttimaksut. Sadan euron panttimaksu varmaa lisää sellaisen ihmisen harkintaa, joka ei ole kykenevä mieltämään, mitä tälläinen sopimus sitoo... Tuskin tämän ketjun alkaneella ihmisellä olisi ollut edes sitä 100e summaa maksaa ennakkoon siitä puhelinpaketista.

        Surullinen tarina, joka ei ole ainoa tässä maailmassa jossa operaattoreiden puhelinmyyjä höynäyttää asiakkaan mierolle tielle. Todella surullista. Ei tälläinen ole yksin asiakkaan ongelma vaan myös sen puhelimen myyjän ongelma, ja itse arvostelen tälläistä aika suoraan.

        ymmärtää luettua joka muuten suomessa lisääntymään päin todella vinhasti.on eriasia osata lukea ja lukea ja ymmärtää luettu teksti.uusavuttomuutta toi.puhelin myyjä tottakai olettaa jotta 2000 luvulla kaikki on niin valveutuneita jotta tietävät jo kauppaan tullessa mitä haluavat.suurin osa niin onnkesi jo tekee ja osaakin.pitää sanoa myyjälle jotta olen niin tyhmä jotta neuvo tarkemmin niin kyllä myyjä auttaa:=)


      • ottaa päähän
        erkki merkkituote zxuy kirjoitti:

        Kuule, tuon on ihan tyhmyyttä!

        se on aina ollut tiedossa, että erikoisnumerot ( 010, 020, 030, 0700, 17**** - alkuiset pallopelit) ei kuulu noihin numeroihin. Nyt ku valtionhallinto uusi näitä numreroitaan 6-alkuisiki, niin nekään ei kuulu puhepaketteihin.

        Olisko vaikea arvata, että tämän ketjun alkajalla on muitakin vastaavia sotkuja omien raha-asioiden kanssa. Olisko vaikea arvata, että pankkikortissa on tai on ollut joskus joku luottofirman ominaisuus jolla on saanut montatonnia velkaa ja sitten se on tyhmyydessä kupattu kuivaksi ja sitä yritetään maksaa ulos nyt sitten 10e erässä seuraavat 200 vuotta.

        Siis silkkaa omaa tyhmyyttä tuo, että ei tiedä mitä tuo paketin osat pitää sisällään. Ymmärrän hyvin, miksi sonera ei ollut innokas koko pakettisysteemiin, koska tulee se tietty ryhmä joka ei ymmärrä mitä siitä seuraa.

        Mutta mitä muuta mieltä olen? Mielestäni puhelinoperaattoreiden olisi palautettava puhelimiin panttimaksut. Sadan euron panttimaksu varmaa lisää sellaisen ihmisen harkintaa, joka ei ole kykenevä mieltämään, mitä tälläinen sopimus sitoo... Tuskin tämän ketjun alkaneella ihmisellä olisi ollut edes sitä 100e summaa maksaa ennakkoon siitä puhelinpaketista.

        Surullinen tarina, joka ei ole ainoa tässä maailmassa jossa operaattoreiden puhelinmyyjä höynäyttää asiakkaan mierolle tielle. Todella surullista. Ei tälläinen ole yksin asiakkaan ongelma vaan myös sen puhelimen myyjän ongelma, ja itse arvostelen tälläistä aika suoraan.

        turha siinä on olettaa tai arvailla mitään tämän ketjun aloittajasta.. :D ensinnäkin eipä ole muita sotkuja ollut kuin nyt tämä kyseinen puhelin hässäkkä.. joka alkoi jo niistä yli suurista puhelinlaskuista.. jollaisia ennen ei minulla ollut. joskus sitä vaan sisuuntuu niin että ei sitte meinaa suostua millään maksamaan puhelinlaskua kun kokee väärinkohdelluksi. niin no itsehän siitä kuitenkin vain saa kärsiä niin kun on nyt huomattu :D huom! "liikkeessä" (citymarketin aulassa) mistä liittymän otin kehuttiin tämä järjestely maasta taivaisiin ja puheluita halvaksi?! eikä siinä todellakaan silloin kerennyt ja viitsinyt niitä sopimuksia lukea.. silloin ei vielä ollut muutenkaan paljoa puhetta kytkykaupoista ja niiden ehdoista ollut. oli vielä monelle uusi juttu. noh loppujen lopuksi maksoinpa sitte sen puhelimen pois.. ja homma kunnossa. nyt on sitte 600euron kalikka kädessä.. *katselee ihaillen* ;) mut onpahan perkl oma :D

        tiedoksi vain vielä.. kyllä sattuisi olemaan se 100e... tarviitko lainaan?


      • ottaa päähän
        ei osaa luekea tai kirjoitti:

        ymmärtää luettua joka muuten suomessa lisääntymään päin todella vinhasti.on eriasia osata lukea ja lukea ja ymmärtää luettu teksti.uusavuttomuutta toi.puhelin myyjä tottakai olettaa jotta 2000 luvulla kaikki on niin valveutuneita jotta tietävät jo kauppaan tullessa mitä haluavat.suurin osa niin onnkesi jo tekee ja osaakin.pitää sanoa myyjälle jotta olen niin tyhmä jotta neuvo tarkemmin niin kyllä myyjä auttaa:=)

        *ei osaa luekea???*
        *suurin osa niin onnkesi?? jo tekee ja osaakin.*

        opettele reppana ensin kirjoittamaan oikein ennen kuin muita arvostelet :D


    • suosittelija

      Kannattaa vaihtaa Tele Finlandiin (kun niitä nyt taas saa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe