Vihreä maahantulokortti

Pinkula

Kävin jokunen vuosi sitten Kanadassa, josta lähdin käymääm myös viikoksi Usan puolelle. Takaisin tulin kanadalaisten ystävieni autolla (ja lautalla). Minulta ei missään vaiheessa otettu passista pois sitä vihreää maahantulokorttia, joka käsitykseni mukaan olisi tullut ottaa pois tullissa.
Nyt tekisi mieli matkustaa Usaan, mutta mitä tarvitsee tehdä, jotta saisin kortin pois. En tosiaan vain repäise sitä irti :).
Olen nähtävästi Usan rekisterin mukaan edelleen maassa? Pidätetäänkö?

8

3109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palautusosoite
      • Pinkula

Kiitos tosi paljon avustasi!!!

• Estääkö maahanpääsyn

Minullakin oli vihreä lappu vielä passissa kiinni palattuani USA:sta. Irroitin sen itse, ja heitin roskiin.
        Onko vihreä lappu ainoa informaatio USA:n viranomaisille, että on poistunut maasta ?
        Onko este maahanpääsylle/ mitä pitää tehdä, ettei
        olisi ongelmia maahanpääsyssä ?

• sormenjaljet?
        Estääkö maahanpääsyn kirjoitti:

Minullakin oli vihreä lappu vielä passissa kiinni palattuani USA:sta. Irroitin sen itse, ja heitin roskiin.
        Onko vihreä lappu ainoa informaatio USA:n viranomaisille, että on poistunut maasta ?
        Onko este maahanpääsylle/ mitä pitää tehdä, ettei
        olisi ongelmia maahanpääsyssä ?

Kun lahdit maasta, kavitko vilauttamassa passia lentokentan "maastapoistumisautomaatilla"? Siina annetaan sormenjaljet ja otetaan kuva, samaan tapaan kuin maahan tultaessa immigrationissa ja silloin saa printatun lappusen joka toimii ikaankuin todisteena siita etta olet poistunut maasta. Vihrea lappu jaa yleensa lentoyhtion virkailijalle lahtoselvityksessa, ja sita tarkeampaa on tuo ns. automaatilla kaynti.

• Estääkö maahanpääsyn
        sormenjaljet? kirjoitti:

Kun lahdit maasta, kavitko vilauttamassa passia lentokentan "maastapoistumisautomaatilla"? Siina annetaan sormenjaljet ja otetaan kuva, samaan tapaan kuin maahan tultaessa immigrationissa ja silloin saa printatun lappusen joka toimii ikaankuin todisteena siita etta olet poistunut maasta. Vihrea lappu jaa yleensa lentoyhtion virkailijalle lahtoselvityksessa, ja sita tarkeampaa on tuo ns. automaatilla kaynti.

Kiitos vastauksesta.
        En edes tiennyt ko. automaateista, koska olin ensimmäistä kertaa USA:ssa.
        Ei edes lentoyhtiö (Lufthansa) maininnut mitään asiasta.
        Lähtiessä oli vain normaali check-in, joka tosin tehtiin automaatilla, joka luki passin tiedot.
        Tämä sen vuoksi kun oli sähköinen lentolippu.
        Tämän vuoksi se lappukin varmaan jäi siihen passiin.
        Mitähän pitäisi tehdä, ettei olisi ongelmia seuraavalla matkalla maahanpääsyssä ?

• kenties
        Estääkö maahanpääsyn kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.
        En edes tiennyt ko. automaateista, koska olin ensimmäistä kertaa USA:ssa.
        Ei edes lentoyhtiö (Lufthansa) maininnut mitään asiasta.
        Lähtiessä oli vain normaali check-in, joka tosin tehtiin automaatilla, joka luki passin tiedot.
        Tämä sen vuoksi kun oli sähköinen lentolippu.
        Tämän vuoksi se lappukin varmaan jäi siihen passiin.
        Mitähän pitäisi tehdä, ettei olisi ongelmia seuraavalla matkalla maahanpääsyssä ?

Kun olin lahdossa maasta ekaa kertaa, amerikkalainen tuttavani vihjaisi siita kaytannosta etta us. visit-automaattiin pitaa kayda antamassa sormenjaljet ja kuva. Myos portilla olevalla tiskilla tyoskenteleva virkailija muistutti asiasta. Itse automaatti sijaitsi ihan lahtoportin edessa ja paikalla hengaili myos homeland security-tyyppi joka auttoi ensikertalaista. Mietin etta ehka sinun kannattaisi kysaista usa:n suurlahetystosta, miten toimia. Ehka jo nettisivuilta loydat vastauksen, silla taatusti on monta matkustajaa jotka eivat ole olleet tietoisia maastapoistumiskaytannoista. USA:ssa ollaan kylla tarkkoja aikarajoista - tulit siis maahan visa waiverilla? Jos olet siis aikeissa matkustaa jenkkilaan jalleen, sinun kannattaa ehdottomasti ottaa selvaa etukateen, etteivat ne vaan luule sinun oleilleen maassa laittomasti koko taman ajan tms.

• Estääkö maahanpääsyn
        kenties kirjoitti:

Kun olin lahdossa maasta ekaa kertaa, amerikkalainen tuttavani vihjaisi siita kaytannosta etta us. visit-automaattiin pitaa kayda antamassa sormenjaljet ja kuva. Myos portilla olevalla tiskilla tyoskenteleva virkailija muistutti asiasta. Itse automaatti sijaitsi ihan lahtoportin edessa ja paikalla hengaili myos homeland security-tyyppi joka auttoi ensikertalaista. Mietin etta ehka sinun kannattaisi kysaista usa:n suurlahetystosta, miten toimia. Ehka jo nettisivuilta loydat vastauksen, silla taatusti on monta matkustajaa jotka eivat ole olleet tietoisia maastapoistumiskaytannoista. USA:ssa ollaan kylla tarkkoja aikarajoista - tulit siis maahan visa waiverilla? Jos olet siis aikeissa matkustaa jenkkilaan jalleen, sinun kannattaa ehdottomasti ottaa selvaa etukateen, etteivat ne vaan luule sinun oleilleen maassa laittomasti koko taman ajan tms.

Tulin maahan visa waiverillä.
        San Franciscon lentokentällä virkailijat auttoivat kyllä check-in automaatin kanssa, mutta kukaan ei maininnut us.visit-automaattia.
        Täytynee kysyä USA:n Helsingin suurlähetystöstä ohjeita, sillä uusi matka on suunnitteilla.
        Kiitos tiedoista.

• eräs turisti

juttu kävi meillekin. Luulimme Canadan rajaviranomaisen automaattisesti ottavan tuon visa Waiverin pois passimme välistä. Niin nimenomaan lukee tuossa kortisssa ja virkailija kyllä näki, että visa waiver meillä on.
      No, emme huomanneet rajalla ettei virkailija ottanutkaan kortteja pois passimme välistä. Kyllä sitten suututti! Soitimme sitten seuraavana päivänä Us. Border and custom officeen Vancouverin lentokentälle.
      Siellä neuvottiin, että näyttää korttia lähtöselvitysvirkailijalle ja kysyy heidän toimistoaan niin voi palauttaa kortin sinne. Lähtöselvitysvirkailijamme ottikin kortin pois ja varmasti toimitti sen eteenpäin.
      Taitaa olla aika yleistä, ettei Kanadan puolen virkailijat välitä noita kortteja "kerätä" vaikka heidän se pitäisikin ohjeen mukaan tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe