Vihreä maahantulokortti

Pinkula

Kävin jokunen vuosi sitten Kanadassa, josta lähdin käymääm myös viikoksi Usan puolelle. Takaisin tulin kanadalaisten ystävieni autolla (ja lautalla). Minulta ei missään vaiheessa otettu passista pois sitä vihreää maahantulokorttia, joka käsitykseni mukaan olisi tullut ottaa pois tullissa.
Nyt tekisi mieli matkustaa Usaan, mutta mitä tarvitsee tehdä, jotta saisin kortin pois. En tosiaan vain repäise sitä irti :).
Olen nähtävästi Usan rekisterin mukaan edelleen maassa? Pidätetäänkö?

8

3078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palautusosoite
      • Pinkula

        Kiitos tosi paljon avustasi!!!


      • Estääkö maahanpääsyn

        Minullakin oli vihreä lappu vielä passissa kiinni palattuani USA:sta. Irroitin sen itse, ja heitin roskiin.
        Onko vihreä lappu ainoa informaatio USA:n viranomaisille, että on poistunut maasta ?
        Onko este maahanpääsylle/ mitä pitää tehdä, ettei
        olisi ongelmia maahanpääsyssä ?


      • sormenjaljet?
        Estääkö maahanpääsyn kirjoitti:

        Minullakin oli vihreä lappu vielä passissa kiinni palattuani USA:sta. Irroitin sen itse, ja heitin roskiin.
        Onko vihreä lappu ainoa informaatio USA:n viranomaisille, että on poistunut maasta ?
        Onko este maahanpääsylle/ mitä pitää tehdä, ettei
        olisi ongelmia maahanpääsyssä ?

        Kun lahdit maasta, kavitko vilauttamassa passia lentokentan "maastapoistumisautomaatilla"? Siina annetaan sormenjaljet ja otetaan kuva, samaan tapaan kuin maahan tultaessa immigrationissa ja silloin saa printatun lappusen joka toimii ikaankuin todisteena siita etta olet poistunut maasta. Vihrea lappu jaa yleensa lentoyhtion virkailijalle lahtoselvityksessa, ja sita tarkeampaa on tuo ns. automaatilla kaynti.


      • Estääkö maahanpääsyn
        sormenjaljet? kirjoitti:

        Kun lahdit maasta, kavitko vilauttamassa passia lentokentan "maastapoistumisautomaatilla"? Siina annetaan sormenjaljet ja otetaan kuva, samaan tapaan kuin maahan tultaessa immigrationissa ja silloin saa printatun lappusen joka toimii ikaankuin todisteena siita etta olet poistunut maasta. Vihrea lappu jaa yleensa lentoyhtion virkailijalle lahtoselvityksessa, ja sita tarkeampaa on tuo ns. automaatilla kaynti.

        Kiitos vastauksesta.
        En edes tiennyt ko. automaateista, koska olin ensimmäistä kertaa USA:ssa.
        Ei edes lentoyhtiö (Lufthansa) maininnut mitään asiasta.
        Lähtiessä oli vain normaali check-in, joka tosin tehtiin automaatilla, joka luki passin tiedot.
        Tämä sen vuoksi kun oli sähköinen lentolippu.
        Tämän vuoksi se lappukin varmaan jäi siihen passiin.
        Mitähän pitäisi tehdä, ettei olisi ongelmia seuraavalla matkalla maahanpääsyssä ?


      • kenties
        Estääkö maahanpääsyn kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        En edes tiennyt ko. automaateista, koska olin ensimmäistä kertaa USA:ssa.
        Ei edes lentoyhtiö (Lufthansa) maininnut mitään asiasta.
        Lähtiessä oli vain normaali check-in, joka tosin tehtiin automaatilla, joka luki passin tiedot.
        Tämä sen vuoksi kun oli sähköinen lentolippu.
        Tämän vuoksi se lappukin varmaan jäi siihen passiin.
        Mitähän pitäisi tehdä, ettei olisi ongelmia seuraavalla matkalla maahanpääsyssä ?

        Kun olin lahdossa maasta ekaa kertaa, amerikkalainen tuttavani vihjaisi siita kaytannosta etta us. visit-automaattiin pitaa kayda antamassa sormenjaljet ja kuva. Myos portilla olevalla tiskilla tyoskenteleva virkailija muistutti asiasta. Itse automaatti sijaitsi ihan lahtoportin edessa ja paikalla hengaili myos homeland security-tyyppi joka auttoi ensikertalaista. Mietin etta ehka sinun kannattaisi kysaista usa:n suurlahetystosta, miten toimia. Ehka jo nettisivuilta loydat vastauksen, silla taatusti on monta matkustajaa jotka eivat ole olleet tietoisia maastapoistumiskaytannoista. USA:ssa ollaan kylla tarkkoja aikarajoista - tulit siis maahan visa waiverilla? Jos olet siis aikeissa matkustaa jenkkilaan jalleen, sinun kannattaa ehdottomasti ottaa selvaa etukateen, etteivat ne vaan luule sinun oleilleen maassa laittomasti koko taman ajan tms.


      • Estääkö maahanpääsyn
        kenties kirjoitti:

        Kun olin lahdossa maasta ekaa kertaa, amerikkalainen tuttavani vihjaisi siita kaytannosta etta us. visit-automaattiin pitaa kayda antamassa sormenjaljet ja kuva. Myos portilla olevalla tiskilla tyoskenteleva virkailija muistutti asiasta. Itse automaatti sijaitsi ihan lahtoportin edessa ja paikalla hengaili myos homeland security-tyyppi joka auttoi ensikertalaista. Mietin etta ehka sinun kannattaisi kysaista usa:n suurlahetystosta, miten toimia. Ehka jo nettisivuilta loydat vastauksen, silla taatusti on monta matkustajaa jotka eivat ole olleet tietoisia maastapoistumiskaytannoista. USA:ssa ollaan kylla tarkkoja aikarajoista - tulit siis maahan visa waiverilla? Jos olet siis aikeissa matkustaa jenkkilaan jalleen, sinun kannattaa ehdottomasti ottaa selvaa etukateen, etteivat ne vaan luule sinun oleilleen maassa laittomasti koko taman ajan tms.

        Tulin maahan visa waiverillä.
        San Franciscon lentokentällä virkailijat auttoivat kyllä check-in automaatin kanssa, mutta kukaan ei maininnut us.visit-automaattia.
        Täytynee kysyä USA:n Helsingin suurlähetystöstä ohjeita, sillä uusi matka on suunnitteilla.
        Kiitos tiedoista.


    • eräs turisti

      juttu kävi meillekin. Luulimme Canadan rajaviranomaisen automaattisesti ottavan tuon visa Waiverin pois passimme välistä. Niin nimenomaan lukee tuossa kortisssa ja virkailija kyllä näki, että visa waiver meillä on.
      No, emme huomanneet rajalla ettei virkailija ottanutkaan kortteja pois passimme välistä. Kyllä sitten suututti! Soitimme sitten seuraavana päivänä Us. Border and custom officeen Vancouverin lentokentälle.
      Siellä neuvottiin, että näyttää korttia lähtöselvitysvirkailijalle ja kysyy heidän toimistoaan niin voi palauttaa kortin sinne. Lähtöselvitysvirkailijamme ottikin kortin pois ja varmasti toimitti sen eteenpäin.
      Taitaa olla aika yleistä, ettei Kanadan puolen virkailijat välitä noita kortteja "kerätä" vaikka heidän se pitäisikin ohjeen mukaan tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe