Teen lehteä, joka tallennetaan PDF muodossa. Painosta tuli tällainen teksti:Fontit oltava mukana (fontit tulostuivat väärin), mustantekstin oltava mustaa ei jokavärissä niinkuin nyt. Miten nuo asiat asetellaan photoshopilla? (minulla on versio 7.0) Alkaa painotalossa nyppimään kun aloittelija soittelee sinne jatkuvasti =)
Siis fontit mustalla, kuvat väreissä (olen osannut tallentaa kaiken sentään CMYK muodossa, luulin että tekstit tulevat automaattisesti mustaksi). Ja miten fontit laitetaan "mukaan"?
Innokas
pdf, tekstit mustalla
4
813
Vastaukset
- Jeejee
Ensinnäkin.. Kuulostaa varsin pahalle, että sanot tekeväsi lehteä Photarilla. Yli 2 sivuista taittoa EI KOSKAAN kannata tehdä photarilla, vaan taitto-ohjelmalla (=Indesign) tai hätätapauksessa Freehandilla. Tietty jos ei oo nyt muuta käytettävis, nit sit kai se on pakko tässä tapauksessa... =D
Sitten musta mustaks. Eli kun valitset sen tekstin ja klikkaat sitä väriä, niin tulee laajempi värivalikko esiin. Sieltä sun pitää kattoo, että muissa kanavissa (C,M,Y) on nolla ja K eli musta on 100. Mustan voi sekoittaa muista väreistä, mutta ns."oikea musta" tulee vain pelkästä mustasta.
Teetkö Photarista vain suoraan PDF:n? Niin ei oikeasti koskaan tehdä, koska Photari ei osaa tota PDF-käännöstä oikein. Juuri ilmeisesti sen takia esim. fontit ei oo mukana. Indesignissa tätä ongelmaa ei olis. ;) Nyt sun pitää konvertoida tekstit poluiks, eli käytännössä kuviks, minkä jälkeen tekstiä ei pysty enää muokkaamaan. Konvertointi löytyy layers->rasterize->type. Tekstistä tulee myös Photarissa hieman sumeeta, eli jälleen taitto-ohjelma olis tässäkii asiassa parempi... - RANKAISTA
ja rankasti.. kaikenmaailman k-sipäät yrittää leikkiä graaffikkoa..
mene opiskelemaan saat-na! - photoshopilla??? olet hullu
väärä työkalu, senkin apina!
Sama kuin kaivaisit ojaa ämpärillä.
Koulutukseen HOPI-HOPI! - kuvat väreissä
Tein lehden indesignerillä jolla sain homman hyvin hoidettua. Yksi päivä meni uuden ohjelman tutustumiseen, mutta lopputulos on mielestäni kiitettävä. Eipä ollut kovinkaan vaikeata, vaikka pari leuanloksuttajaa pitikin hommaa lähes mahdottomalta ilman koulutusta.
Oppinut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683