Teen lehteä, joka tallennetaan PDF muodossa. Painosta tuli tällainen teksti:Fontit oltava mukana (fontit tulostuivat väärin), mustantekstin oltava mustaa ei jokavärissä niinkuin nyt. Miten nuo asiat asetellaan photoshopilla? (minulla on versio 7.0) Alkaa painotalossa nyppimään kun aloittelija soittelee sinne jatkuvasti =)
Siis fontit mustalla, kuvat väreissä (olen osannut tallentaa kaiken sentään CMYK muodossa, luulin että tekstit tulevat automaattisesti mustaksi). Ja miten fontit laitetaan "mukaan"?
Innokas
pdf, tekstit mustalla
4
813
Vastaukset
- Jeejee
Ensinnäkin.. Kuulostaa varsin pahalle, että sanot tekeväsi lehteä Photarilla. Yli 2 sivuista taittoa EI KOSKAAN kannata tehdä photarilla, vaan taitto-ohjelmalla (=Indesign) tai hätätapauksessa Freehandilla. Tietty jos ei oo nyt muuta käytettävis, nit sit kai se on pakko tässä tapauksessa... =D
Sitten musta mustaks. Eli kun valitset sen tekstin ja klikkaat sitä väriä, niin tulee laajempi värivalikko esiin. Sieltä sun pitää kattoo, että muissa kanavissa (C,M,Y) on nolla ja K eli musta on 100. Mustan voi sekoittaa muista väreistä, mutta ns."oikea musta" tulee vain pelkästä mustasta.
Teetkö Photarista vain suoraan PDF:n? Niin ei oikeasti koskaan tehdä, koska Photari ei osaa tota PDF-käännöstä oikein. Juuri ilmeisesti sen takia esim. fontit ei oo mukana. Indesignissa tätä ongelmaa ei olis. ;) Nyt sun pitää konvertoida tekstit poluiks, eli käytännössä kuviks, minkä jälkeen tekstiä ei pysty enää muokkaamaan. Konvertointi löytyy layers->rasterize->type. Tekstistä tulee myös Photarissa hieman sumeeta, eli jälleen taitto-ohjelma olis tässäkii asiassa parempi... - RANKAISTA
ja rankasti.. kaikenmaailman k-sipäät yrittää leikkiä graaffikkoa..
mene opiskelemaan saat-na! - photoshopilla??? olet hullu
väärä työkalu, senkin apina!
Sama kuin kaivaisit ojaa ämpärillä.
Koulutukseen HOPI-HOPI! - kuvat väreissä
Tein lehden indesignerillä jolla sain homman hyvin hoidettua. Yksi päivä meni uuden ohjelman tutustumiseen, mutta lopputulos on mielestäni kiitettävä. Eipä ollut kovinkaan vaikeata, vaikka pari leuanloksuttajaa pitikin hommaa lähes mahdottomalta ilman koulutusta.
Oppinut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 512182
- 49856
- 85854
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!9765- 67703
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35701Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27620Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap81504- 43497
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28479