pdf, tekstit mustalla

kuvat väreissä

Teen lehteä, joka tallennetaan PDF muodossa. Painosta tuli tällainen teksti:Fontit oltava mukana (fontit tulostuivat väärin), mustantekstin oltava mustaa ei jokavärissä niinkuin nyt. Miten nuo asiat asetellaan photoshopilla? (minulla on versio 7.0) Alkaa painotalossa nyppimään kun aloittelija soittelee sinne jatkuvasti =)

Siis fontit mustalla, kuvat väreissä (olen osannut tallentaa kaiken sentään CMYK muodossa, luulin että tekstit tulevat automaattisesti mustaksi). Ja miten fontit laitetaan "mukaan"?

Innokas

4

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeejee

      Ensinnäkin.. Kuulostaa varsin pahalle, että sanot tekeväsi lehteä Photarilla. Yli 2 sivuista taittoa EI KOSKAAN kannata tehdä photarilla, vaan taitto-ohjelmalla (=Indesign) tai hätätapauksessa Freehandilla. Tietty jos ei oo nyt muuta käytettävis, nit sit kai se on pakko tässä tapauksessa... =D

      Sitten musta mustaks. Eli kun valitset sen tekstin ja klikkaat sitä väriä, niin tulee laajempi värivalikko esiin. Sieltä sun pitää kattoo, että muissa kanavissa (C,M,Y) on nolla ja K eli musta on 100. Mustan voi sekoittaa muista väreistä, mutta ns."oikea musta" tulee vain pelkästä mustasta.

      Teetkö Photarista vain suoraan PDF:n? Niin ei oikeasti koskaan tehdä, koska Photari ei osaa tota PDF-käännöstä oikein. Juuri ilmeisesti sen takia esim. fontit ei oo mukana. Indesignissa tätä ongelmaa ei olis. ;) Nyt sun pitää konvertoida tekstit poluiks, eli käytännössä kuviks, minkä jälkeen tekstiä ei pysty enää muokkaamaan. Konvertointi löytyy layers->rasterize->type. Tekstistä tulee myös Photarissa hieman sumeeta, eli jälleen taitto-ohjelma olis tässäkii asiassa parempi...

    • RANKAISTA

      ja rankasti.. kaikenmaailman k-sipäät yrittää leikkiä graaffikkoa..
      mene opiskelemaan saat-na!

    • photoshopilla??? olet hullu

      väärä työkalu, senkin apina!
      Sama kuin kaivaisit ojaa ämpärillä.
      Koulutukseen HOPI-HOPI!

    • kuvat väreissä

      Tein lehden indesignerillä jolla sain homman hyvin hoidettua. Yksi päivä meni uuden ohjelman tutustumiseen, mutta lopputulos on mielestäni kiitettävä. Eipä ollut kovinkaan vaikeata, vaikka pari leuanloksuttajaa pitikin hommaa lähes mahdottomalta ilman koulutusta.


      Oppinut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2182
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      765
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      67
      703
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      620
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      81
      504
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      497
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe