pdf, tekstit mustalla

kuvat väreissä

Teen lehteä, joka tallennetaan PDF muodossa. Painosta tuli tällainen teksti:Fontit oltava mukana (fontit tulostuivat väärin), mustantekstin oltava mustaa ei jokavärissä niinkuin nyt. Miten nuo asiat asetellaan photoshopilla? (minulla on versio 7.0) Alkaa painotalossa nyppimään kun aloittelija soittelee sinne jatkuvasti =)

Siis fontit mustalla, kuvat väreissä (olen osannut tallentaa kaiken sentään CMYK muodossa, luulin että tekstit tulevat automaattisesti mustaksi). Ja miten fontit laitetaan "mukaan"?

Innokas

4

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeejee

      Ensinnäkin.. Kuulostaa varsin pahalle, että sanot tekeväsi lehteä Photarilla. Yli 2 sivuista taittoa EI KOSKAAN kannata tehdä photarilla, vaan taitto-ohjelmalla (=Indesign) tai hätätapauksessa Freehandilla. Tietty jos ei oo nyt muuta käytettävis, nit sit kai se on pakko tässä tapauksessa... =D

      Sitten musta mustaks. Eli kun valitset sen tekstin ja klikkaat sitä väriä, niin tulee laajempi värivalikko esiin. Sieltä sun pitää kattoo, että muissa kanavissa (C,M,Y) on nolla ja K eli musta on 100. Mustan voi sekoittaa muista väreistä, mutta ns."oikea musta" tulee vain pelkästä mustasta.

      Teetkö Photarista vain suoraan PDF:n? Niin ei oikeasti koskaan tehdä, koska Photari ei osaa tota PDF-käännöstä oikein. Juuri ilmeisesti sen takia esim. fontit ei oo mukana. Indesignissa tätä ongelmaa ei olis. ;) Nyt sun pitää konvertoida tekstit poluiks, eli käytännössä kuviks, minkä jälkeen tekstiä ei pysty enää muokkaamaan. Konvertointi löytyy layers->rasterize->type. Tekstistä tulee myös Photarissa hieman sumeeta, eli jälleen taitto-ohjelma olis tässäkii asiassa parempi...

    • RANKAISTA

      ja rankasti.. kaikenmaailman k-sipäät yrittää leikkiä graaffikkoa..
      mene opiskelemaan saat-na!

    • photoshopilla??? olet hullu

      väärä työkalu, senkin apina!
      Sama kuin kaivaisit ojaa ämpärillä.
      Koulutukseen HOPI-HOPI!

    • kuvat väreissä

      Tein lehden indesignerillä jolla sain homman hyvin hoidettua. Yksi päivä meni uuden ohjelman tutustumiseen, mutta lopputulos on mielestäni kiitettävä. Eipä ollut kovinkaan vaikeata, vaikka pari leuanloksuttajaa pitikin hommaa lähes mahdottomalta ilman koulutusta.


      Oppinut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe