pdf, tekstit mustalla

kuvat väreissä

Teen lehteä, joka tallennetaan PDF muodossa. Painosta tuli tällainen teksti:Fontit oltava mukana (fontit tulostuivat väärin), mustantekstin oltava mustaa ei jokavärissä niinkuin nyt. Miten nuo asiat asetellaan photoshopilla? (minulla on versio 7.0) Alkaa painotalossa nyppimään kun aloittelija soittelee sinne jatkuvasti =)

Siis fontit mustalla, kuvat väreissä (olen osannut tallentaa kaiken sentään CMYK muodossa, luulin että tekstit tulevat automaattisesti mustaksi). Ja miten fontit laitetaan "mukaan"?

Innokas

4

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeejee

      Ensinnäkin.. Kuulostaa varsin pahalle, että sanot tekeväsi lehteä Photarilla. Yli 2 sivuista taittoa EI KOSKAAN kannata tehdä photarilla, vaan taitto-ohjelmalla (=Indesign) tai hätätapauksessa Freehandilla. Tietty jos ei oo nyt muuta käytettävis, nit sit kai se on pakko tässä tapauksessa... =D

      Sitten musta mustaks. Eli kun valitset sen tekstin ja klikkaat sitä väriä, niin tulee laajempi värivalikko esiin. Sieltä sun pitää kattoo, että muissa kanavissa (C,M,Y) on nolla ja K eli musta on 100. Mustan voi sekoittaa muista väreistä, mutta ns."oikea musta" tulee vain pelkästä mustasta.

      Teetkö Photarista vain suoraan PDF:n? Niin ei oikeasti koskaan tehdä, koska Photari ei osaa tota PDF-käännöstä oikein. Juuri ilmeisesti sen takia esim. fontit ei oo mukana. Indesignissa tätä ongelmaa ei olis. ;) Nyt sun pitää konvertoida tekstit poluiks, eli käytännössä kuviks, minkä jälkeen tekstiä ei pysty enää muokkaamaan. Konvertointi löytyy layers->rasterize->type. Tekstistä tulee myös Photarissa hieman sumeeta, eli jälleen taitto-ohjelma olis tässäkii asiassa parempi...

    • RANKAISTA

      ja rankasti.. kaikenmaailman k-sipäät yrittää leikkiä graaffikkoa..
      mene opiskelemaan saat-na!

    • photoshopilla??? olet hullu

      väärä työkalu, senkin apina!
      Sama kuin kaivaisit ojaa ämpärillä.
      Koulutukseen HOPI-HOPI!

    • kuvat väreissä

      Tein lehden indesignerillä jolla sain homman hyvin hoidettua. Yksi päivä meni uuden ohjelman tutustumiseen, mutta lopputulos on mielestäni kiitettävä. Eipä ollut kovinkaan vaikeata, vaikka pari leuanloksuttajaa pitikin hommaa lähes mahdottomalta ilman koulutusta.


      Oppinut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe