Voisiko joku ystävällisesti vinkata jonkin pakkauslistalinkin? Olen lähdössä reissuun muutamaksi viikoksi lyhyellä varoitusajalla ja on sen verran kiire, että olisi helpompi pakata jonkin valmiin listan mukaan.
P.S. Liikun ilman rinkkaa/reppua ja lentokoneilla :)
Missä pakkauslistoja
12
921
Vastaukset
No se riippuu paljon kohteesta, ajankohdasta, säästä ja siitä mitä aiot lomallasi tehdä. Onko kyseessä kaupunkikohde, rantalomakohde vai ehkä yhdistelmä? Huonoon muistiini luottamatta olen tehnyt oman listan.
http://my.opera.com/illusia.finland/blog/2007/04/13/matkalle-mukaan-pakkauslista
Lentoyhtiöiden sivuilta löytyvät uudet turvamääräykset koskien nesteitä ym.- matkalaukkuun?
Yhdistelmästä voinee puhua, vaikka tuskin tarvitsen uikkareita... Jokin viitteellinenkin lista olisi hyvä... täytyy tsekata toi linkki. Muutkin linkit edelleen tervetulleita!
- Ackelle
MATKALLE MUKAAN (kesämatkalle)
passi, rahat, vakuutuskortti, EU-Kelakortti (lentoliput)
ajokortti!
kamera, muistikortit, laturi, vara-akut
kiikarit
gsm-akkulaturi
(askelmittari)
päiväkirja, osoitteet (sanakirja)
opaskirja, monisteet
lasten valokuvat (hyvä keskustelun avaaja maassa kuin maassa)
lääkkeet ja laastarit, korvatulpat, topsyt
korkinavaaja, mukit, pari lusikkaa, "kylmäkalle" (hedelmäveitsi)
Leatherman
suola
kahvinsuodatin, suodatinpussit (kahvi, teepussit)
taskulamppu (otsalamppu)
talous/vessapaperi
(kosteuspyyhkeet)
aurinkorasvat
pesuaineet ym. henkilökohtaiset kempparituotteet
lämpömittari-herätyskello
kynsisakset/leikkurit, pikkusakset, bicit
kampa (kiharrin)
varapatterit
fairya, pesulappu/tiskiharja
pyykkisaippua (Marseille-saippua, löytyy tavarataloista), saippuakotelo, pyykkipoikia
kynttilät
hattu/lippis, huivi
sandaalit, varvastossut
uikkarit
pyyhkeet
(filtti)
kesävaatteita (myös siisti versio luostareita varten)
yhdet lämpimät vaatteet (villasukat)
Lisäksi mukaan kaukomatkalle:
kalkkitabletit, särkylääkkeet, antihistamiinit
tarvittavat lääkereseptit
käsien desinfiointiaine, kangaslaastarit
hyttysmyrkky (tai osta paikan päältä esim. Autan-rasvaa)
2 pientä (pehmeäksi kulunutta) pellavapyyhettä hikipyyhkeeksi
lukot rinkkoihin?
Lähetä skannatut kopiot lentolipuista ja passeista sähköpostiosoitteeseesi! Ota yhdet paperikopiot mukaan ja jätä yhdet kotiin!
Jos pelkäät hukkaavasi kamerasi ja siinä olevat loistavat lomakuvat, aina voi toivoa että joku rehellinen löytäjä yrittää selvittää kameran omistajan. Kannattaa siis kuvata muistikortin ensimmäiseksi kuvaksi oma käyntikortti tai muut yhteystiedot.
Finavian pakkausohjeet:
http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/lentoasemalla - Oswego
Et osaa pakata? Eiköhän sitten ole parempi että pysyt kotona.
Vaihtoehtoisesti osta pelkkä menolippu! - olen huolissani
uusavottomuus on kyllä harmittava juttu...ei osaa edes matkalaukkua pakata....passi, hammasharja...aloita siitä...kai se vähän riippuu meneekö alpeille vai aurinkorannoille....noin esimerkkinä.....
- olen täysin
samaa mieltä kanssasi.
Jo siinä ajassa, kun menee näille sivuille, hakee oikean palstan, kirjoittaa viestin, lähettää ja vielä käy perään katsomassa olisiko joku kenties vastannut............ tuossa ajassa olisi jo ehtinyt pakata koko laukun ja tilata taksinkin.
- Paljon reissaava
Miksi pitää vähätellä. Minä ainakin käytän pakatessani (kahden ihmisen )tavaroita muistilistaa. Jottei sitten perillä huomaa, että adapteri tai laturi jäi kotiin. No adapterin saa paikan päältä, mutta laturia ei saa. Ja ei niitä adapteriakaan viitsijoka reisu ostaa uutta.
- vähän huvittaa
on aivan eri juttu muistaako laittaa vai että osaako pakata matkalaukun...jos pitää elää musitilistan kanssa niin käynti lääkärissä on suositeltavaa...ja miksi ei puhelimeen saa laturia muualta? Kai niitä on maailma täynnä kännyköitä.....ja tuo adapteri tulee vastaan aika harvoissa maissa....kännykät toimii hyvin myös 110V ja ainoa ongelma tulee jos pistorasia on erilainen...5 euron jutulla sekin korjaantuu ja näitä myydään missä vaan perillä.
- Paljon matkustellut
No kylla on ihmisella vaikeuksia pakata mita tarvitsee.
Eri asia jos menee valmismatkalle viikoksi aurinkoon, jolloin tarvitsee vain vaatteet, ja puhelimen yms. tai jos menee hiihtamaan tai kaukomatkalle 2 kuukaudeksi.
Suomalaiset siis raahaa mukanaan pesupulvereita yms naurettavaa, kylla ulkomailta saa ostettua tallaiset tavarat.... ja kahvia, listasta puuttui vain pakastettu korvapuustit hah hah!
Paa lista on hyvin yksinkertainen:
vaatteet - paivalla rannalla ja illalla riippuen paikasta (uimapuku, sandaalit ja hattu ja toppi riittaa aivan hyvin, muuten ohuet pitkat housut ja teepaita, ehka villatakki)
puhelimet, pankkikortit (useita)
osoitekirja
mahdolliset laakkeet
kamera
Itse olen parjannyt pienella kassilla 3 viikon reissulla. Mukaan mahtui viela hiustenkuivaajakin- hoh hoijaa
minä en tarvitse edes kuivaajaa.....nekin löytyy yleensä perillä ja jos ei ole niin 10 eurolla saa uuden...
- kulkuri 57
Valtavia tarvikemääriä ihmiset kantavat mukanaan lyhyelle lomamatkalle. Minä en tee lomamatkoja ulkomaille joten en osaa sanoa ,mitä sinne tarvitsee. Olen tehnyt työmatkoja ulkomaille 35 vuotta ja oppinut mitä todella tarvitsee olla mukana lähtiessä. Olen nyt Saudi-Arabiassa ,minne tulin 6 kuukautta sitten. Tullessani minulla oli normaalit saniteettitarvikkeet eli sähköhammasharja varaharjoineen, parranajokone,hammastahna,saippua ja shampoo sekä lääkepakkaus,mihin kuuluu Asperin,hiilitabletit,Septidin ja laastareita. Kaiken muun tarvitsemani saan ostettua paikallisesti käyttäen englantia. Tietenkin kännykän ja kameran laturit ovat mukana vaikka ne saa ladattua läppärinkin kautta. Takana on siis 35 vuotta ja keskimäärin 5,5 kk/vuosi ulkona Suomesta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417969Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832