häälahja ulkomaille

vinkkejä?

mitä itse antaisitte häälahjaksi, siis jotain pientä mikä mahtuu hyvin matkatavaroihin, kun ystäväni menee ulkomailla naimisiin? Emme pääse paikan päälle mukaan, mutta haluaisimme jotenkin tuoretta avioparia muistaa. Lahjan pitäisi olla todella pieni, ja jotain mistä hänen ulkom. miehensäkin pitäisi varmasti.

Ajattelin jotain tyynyliinojen tyyppistä, missä lukisi heidän nimensä ja sydämet, tms. mutta se on vähän tylsä idea..
musiikkia, rakkauslauluja voisin polttaa cd:lle jos tietäisin heidän molempien musiikkimakunsa, vaan en tiedä.

Lahjan ei siis tarvitsisi olla kallis, vaan kun myöhemmin juhlitaan suomessa sitten olisi arvokkaamman, "oikean" häälahjan vuoro, tämä olisi vain pienempi muistaminen ja onnittelu. Luulen ettei muille tule tämä välttämättä edes mieleen, eivät odota hääpari mitään ja ilahtuisivat kovasti jostain pienestäkin.
Jos tuli jollekin hyvä idea niin ole ystävällinen ja kerro minulle :)

6

2386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksi?

no, kenelläkään ei sitten varmaan ole ollut samanlaista tilannetta. Mutta jotain hauskaa, varmasti sopivaa ja pientä lahjaa mietin koko ajan että mitä se voisi olla. Ei mitään "turhaa" tavaraa, esim. jotain maljakkoa :)
      aah, auttakaa mua.

• ensin

Voisit tarkistaa ensin postimaksuhinnaston kyseiseen maahan ennen kuin ostat lahjan.

Eurooppaan saa vielä lähetetyksi tavaraa suhteellisen kohtuullisella hinnalla, mutta esimerkiksi USAhan on järjetöntä lähettää hiemankaan raskaampaa tavaraa, mikäli aikomus on antaa varsinainen lahja vasta Suomessa.

• luettu.
        ensin kirjoitti:

Voisit tarkistaa ensin postimaksuhinnaston kyseiseen maahan ennen kuin ostat lahjan.

Eurooppaan saa vielä lähetetyksi tavaraa suhteellisen kohtuullisella hinnalla, mutta esimerkiksi USAhan on järjetöntä lähettää hiemankaan raskaampaa tavaraa, mikäli aikomus on antaa varsinainen lahja vasta Suomessa.

Sorry, en huomannut, että aikomuksesi olikin lähettää lahja matkatavaroiden joukossa. Postitusta ei siis tarvita, eli nekin rahat voi käyttää lahjaan.

• irmeli2567

Tyynyliinat kuulostaa muuten hyvältä paitsi useissa maissa on eri kokoiset tyynyt kuin Suomessa.

Ehkäpä pellavapyyhkeitä?

Nykyään saa Suomesta paljon kuivattuja marjoja ja sieniä. Ne on kevyitä ja menee pieneen tilaan. En tiedä onko häälahjaaineksia kylläkään.

Yleensä ottaen suosittelisin sitä Aalto-maljakkoa (jos on rahaa ja tilaa) tai muuten muumimukeja tai design-lasia. Kaikki sellainen joka on hieman tylsää täällä, koska niin yleistä (eli tuo Aalto-maljakko) on ulkomailla aika hauskaa.

• Jeppisjee

En tiedä, onko pariskunta jo mennyt matkoille, ja tämä tulee liian myöhään, mutta miksette hankkisi jotain humoristisempaa "pala suomea" -tyylistä lahjaa...Varsinkin jos siis tarkoituksena on ostaa Suomen häihin jotain "kunnon" häälahjaa...Mutta tähän toiseen lahjaan, voisit pakata johonkin rasiaan esim. ruisleipää, salmiakkia, suklaata ja vaikka turun sinappia...Lisänä vaikka pienet Suomen liput tai muumipehmo...Riippuu hääparista, mahtavatko sulattaa moista, mutta ;)

• alkup.

kiitos teille ideoista! Tuo "pala suomea"-idea on hyvä.. niin, en ajatellutkaan nyt mitään kovin kallista enkä varsinkaan kookasta lahjaa ostaa, kun se vie sitten siellä matkalaukussa tilaa.

Tähän mennessä olen löytänyt kirjakaupasta ihanan eng.kielisen rakkausrunokirjan, ja sitten suklaata ostin. Mutta vielä siihen voisin jotain keksiä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2356
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      828
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe