Tiedän,että yksilöissä on eroja,mutta yleisesti kumpi olisi parempi harrastuskoira Mali vai holsku? (enkä meinaa suomen näyttely holskuja)
Mali vs. Holsku
8
1332
Vastaukset
- on mali
Kyllä Mali on paljon menestyneempi. Puhtailla holskuilla tekee harvoin huippujuttuja. Mutta X-holskut ovatkin eri juttu.
- voi että..
No tottakait mali on menestyneempi kuin holsku,koska se on yksinkertaisesti tunnetumpi! Mutta esim. ulkomailla missä harrastetaan enempi holskuja niin niillä on ihan samanlai tuloksia ellei paremmin ku malilla(suomalaisilla).Ja onhan ne ihan eri maailmasta suomalaiset fifi-holskut kuin käyttöholskut ulkomailla.
- 2Xholsku
voi että.. kirjoitti:
No tottakait mali on menestyneempi kuin holsku,koska se on yksinkertaisesti tunnetumpi! Mutta esim. ulkomailla missä harrastetaan enempi holskuja niin niillä on ihan samanlai tuloksia ellei paremmin ku malilla(suomalaisilla).Ja onhan ne ihan eri maailmasta suomalaiset fifi-holskut kuin käyttöholskut ulkomailla.
Holskuilla ei ole käyttölinjaa. Oman lyhytkarvaiseni suvussa on mm. Vastenow- kennelin koiria, kenneli on ainoita puhtaiden holskujen kasvattajia jolta saa käyttötuloksia suvussaan omaavan koiran. Tämä koira on kova ja terävä sekä toimintakykyinen, ei todellakaan seurakoiramallia. Mutta käyttömaliin verrattavia ei ole koska ei ole käyttölinjaa erikseen, vain yksilöitä! On pitkäkarvaisenikin isoisällä IPOIII- tulos..
On ihan selvä, että käyttömaleista on helpompi löytää kisatykki, ja varsinkin esim. suojelulajeihin ei monesta holskusta ole, mutta ei kyllä joka malistakaan. Sen sijaan, 11v. sitten syntyi aivan mahtava pitkäkarvapentue, siinä varsinkin eräs uros, lt yli 200p. olisi suojeluun kelvannut aivan mainiosti (itsekin koiran nähnyt). Vika ei ole rodussa vaan jalostuspäämäärissä.
X-holskut, eli hollanninmalinoisit ovat poliisin ja armeijan kehittämiä paperittomia sekarotuisia, sama kuin vetokoiraihmiset risteyttää lintukoiria ja huskyjä... Hollanninmalinoisit ovat sakun, belgin ja holskun risteytyksiä, vaihdellen. - voi että...
2Xholsku kirjoitti:
Holskuilla ei ole käyttölinjaa. Oman lyhytkarvaiseni suvussa on mm. Vastenow- kennelin koiria, kenneli on ainoita puhtaiden holskujen kasvattajia jolta saa käyttötuloksia suvussaan omaavan koiran. Tämä koira on kova ja terävä sekä toimintakykyinen, ei todellakaan seurakoiramallia. Mutta käyttömaliin verrattavia ei ole koska ei ole käyttölinjaa erikseen, vain yksilöitä! On pitkäkarvaisenikin isoisällä IPOIII- tulos..
On ihan selvä, että käyttömaleista on helpompi löytää kisatykki, ja varsinkin esim. suojelulajeihin ei monesta holskusta ole, mutta ei kyllä joka malistakaan. Sen sijaan, 11v. sitten syntyi aivan mahtava pitkäkarvapentue, siinä varsinkin eräs uros, lt yli 200p. olisi suojeluun kelvannut aivan mainiosti (itsekin koiran nähnyt). Vika ei ole rodussa vaan jalostuspäämäärissä.
X-holskut, eli hollanninmalinoisit ovat poliisin ja armeijan kehittämiä paperittomia sekarotuisia, sama kuin vetokoiraihmiset risteyttää lintukoiria ja huskyjä... Hollanninmalinoisit ovat sakun, belgin ja holskun risteytyksiä, vaihdellen.Tiedän,että holskuilla ei ole käyttölinjaa niin kuin esim. sakuilla.Mutta "tulosrikkaita" sukuja on ulkomailla.Samaa mieltä asiasta,että nykyinen suomen holsku ei voi kehittyä hyväksi harrastuskoiraksi jos kasvatuksen päämääränä on ulkonäkö.Ja tämä on vain minun mielipide!!
- koiria
2Xholsku kirjoitti:
X-holskut, eli hollanninmalinoisit ovat poliisin ja armeijan kehittämiä paperittomia sekarotuisia, sama kuin vetokoiraihmiset risteyttää lintukoiria ja huskyjä... Hollanninmalinoisit ovat sakun, belgin ja holskun risteytyksiä, vaihdellen.näyttää olevan minunkin koirani suvussa kun ihan mielenkiinnosta äsken vilkasin, että ei ne niin harvinaisia tässä suomen populaatiossa kai sitten ole?
- ei takaa mitään
koiria kirjoitti:
näyttää olevan minunkin koirani suvussa kun ihan mielenkiinnosta äsken vilkasin, että ei ne niin harvinaisia tässä suomen populaatiossa kai sitten ole?
Vastenow ei takaa yhtään mitään. Niistä ei ole testitilanteissa ollutkaan mihinkään. Ne ei toimi eli ei kannata nähdä vaivaa. Jotakin agilityä ja tokoa ym. naisten lajeja niillä voi harrastaa samalla tavalla kuin pystykorvilla, mutta suojeluun niistä ei ole.
- ...
ei takaa mitään kirjoitti:
Vastenow ei takaa yhtään mitään. Niistä ei ole testitilanteissa ollutkaan mihinkään. Ne ei toimi eli ei kannata nähdä vaivaa. Jotakin agilityä ja tokoa ym. naisten lajeja niillä voi harrastaa samalla tavalla kuin pystykorvilla, mutta suojeluun niistä ei ole.
No, omalta koiraltani puuttuu hyvän suojelukoiran henkisestä palapelistä vain hermorakenne, se ei ole hyvä. Muuten, ihan oikeasti, toimisi jopa tositoimissa, vaikka kooltaan ovat perus-poliisikoiria pienempiä.
Mutta niinkuin itsekin sanoin, holskupuolella ei ole käyttölinjaa eikä tarpeeksi paljon kiinnostuneita. - suvussa
... kirjoitti:
No, omalta koiraltani puuttuu hyvän suojelukoiran henkisestä palapelistä vain hermorakenne, se ei ole hyvä. Muuten, ihan oikeasti, toimisi jopa tositoimissa, vaikka kooltaan ovat perus-poliisikoiria pienempiä.
Mutta niinkuin itsekin sanoin, holskupuolella ei ole käyttölinjaa eikä tarpeeksi paljon kiinnostuneita.tosiaan noita Vastenow koiria näkyi mut tää on ihan naisen koira, ihana sellainen, pehmeä koira kylläkin mutta naiselle ihanteellinen kaveri, perustottelevaisuus kunnossa, olen enemmän kuin tyytyväinen tähän hankintaan :) yksilöitä nämä koirat kuitenkin suurimmaksi osaksi on, onneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391