Riittääkö tavallinen ide-raidilla varustettu 2-3 GHz kone LTSP-palvelimeksi, ei oikein scsi levyjä viittis laittaa kun ne pitää ikävästi ääntä...
LTSP-järjestelmä
3
422
Vastaukset
ääntä... En olekkaan huomannut (omassa koneessa käyttislevyinä pari 10k kiertävää SCSI-limppua)
Ja kyllä riittää, itse rakensin opinnäytetyönä LTSP pohjaisen järjestelmän lähikouluun 2GHz kiven ympärille (VAIN 512M muistia)!- puusilima_
3Ghz ja sata-raidi.. ei mitään havaintoo miten hyvin sillä pelaa, kun on hieman vaiheessa vielä tää hämmennys ajanpuutteen vuoksi mutta pitää kommentoida sit lisää kun kerkeen laitttaa kaiken skulaan.
- TRRY
Vastaus kysymykseesi riippuu tietenkin siitä, mitä LTSP-serverillä tehdään. Jos siellä ajetaan sovelluksia, jotka eivät tee raskaita levyoperaatioita (mukavia ovat mm. selaimet, openoffice, sähköpostiohjelmat) ja jos LTSP-serverissä on reilusti muistia (normaalikäytössä ei mennä swapille), ei kovalevyjen suorituskyvyllä ole havaittavaa vaikutusta. Softaraidillakin peilatuilla IDE-kiekoilla saa varsin hyvät lukunopeudet. Tietenkin raidatut IDE-kiekot on syytä laittaa omiin kanaviinsa, ei toista masteriksi ja toista slaveksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317796
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455330- 594832
- 763517
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322001- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441707- 381662
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1411591