Minkälainen aitaus pitelee teidän koirianne?
Tässä meidän yritykset 6kk uroksen kanssa.
1. Juoksunaru.
oli pakko kytkeä 2kuukaudeksi kunnes maa suli.
Remmin puri poikki ja karkasi.
Kettingin viuhtoi sataan solmuun ja vikisi puun ympärille kietoutuneena jatkuvasti.
Lukot rysäytti kappaleiksi kiskomalla ja juoksi ohimenneen koiran perään räyhäämään.
Huono ratkaisu.
2. Verkkoaita.
toimi kaksi päivää. Kaivoi itsensä aidan alitse ja karkasi ohimenneen koiran perään räyhäämään.
Kolmantena päivänä repi ja raastoi verkon auki ja karkasi naapurin pihaan kuoppia kaivamaan.
Huono ratkaisu.
3. Vaneriaita.
kesti kolme päivää. tukitolpat kaatoi rynnimällä sekä kehitti myös hieman lisää kaivamistaitojaan.
Piha kuin miinakenttä.
Huono ratkaisu ja ruma.
4. Myynti-ilmoitus kelt pörssiin.
ensimmäistä päivää käytössä. Tähän asti toiminut hyvin ja soittoja tullut paljon.
Nyt ensimmäistä kertaa tuntuu siltä että olemme löytäneet oikean ratkaisun.
Koiralle häkkikö
28
2221
Vastaukset
- m-li
Juu, olipas hauskaa. Kyllähän se kuitenkin niin on, että koira ei pysy missään, jos sillä ei ole muita virikkeitä kuin kaivaa itsensä ihmisten ilmoille puuhastelemaan.
Meillä ei ole häkin kanssa ollut mitään ongelmia. Tosin voin pitää koiria irtikin pihalla, eivätkä ne siitä mihinkään lähde.- Missukka
Miksi ihmeessä sinun oli "pakko" laittaa puolivuotias kakara juoksulankaan. olisihan se voinut olla sisälläkin . Liekö edes luvallista. Sen sijaan olisit kehittänyt suhdetta koiraasi etkä teljennyt sitä milloin mihinkin yksinäisyyteen ilman mitään muuta kuin sen itse keksimiä virikkeitä. Sinulla saattaisi olla nyt koira joka ei käskemälläkään lähtisi yksin omasta pihastaan. Ei pitäisi hankki koiraa jos tarkoituksena on pitää se vain pihan koristeena.
- kuule sisälle!!
virikkeitä juu..
eihän tämä ole mikään sohvasamppiooni, ulkona se asuu lenkkien ja leikkien jälkeen eikä sisällä.
pennuksi älkää enää nimitelkö, kokoa riittää ja voimaa sitä mukaa.
kyllä se vaan niin on että koira ei kuulu meille eikä me koiralle.
mä en ole ikinä ollut koiranystävä mutta suostuin perheen pyynnöstä.
rakastan enemmän kukkapenkkiäni (entistä)
kuin tätä ulosteitaan popsivaa karvaturria.
- vika olla
siinä häkkien sun muiden tekijässä.
Ensinnäkin jos koira on juoksunarussa, naru ei saa päästä kiertymään puun ympäri.
Aidan voi kaivaa maan alle niin, että koira ei pääse kaivautumaan ulos häkistä. Ja verkon tulee olla niin kestävää ja hyvin kiinnitetty, että koira ei pääse siitä ulos. (Tämä on aivan mahdollista toteuttaa, jos yhtään tietää mitä tekee)
Ja ehkä se koira kannattaisi pitää sisällä, missä pennun kuuluisi muutenkin olla. En minäkään haluisi olla yksin jossain pihan perukoilla.
Ehkä tuo viimeinen vaihtoehtonne on tässä tilanteessa paras, jospa koira pääsisi kotiin, missä sen tarpeet ja itse koira otetaan huomioon.- kädetön omistaja
Viimeinen ratkaisu on paras, myy se koira. Ei teille sovi koira.
- todellisuudentajua
emme halunneet kusettaa ja paskottaa sitä sisällä.
siksi juoksunaru kunnes maa suli ja saatiin tolpat iskettyä.
voi teitä virtuaali-ihmisiä.
lainsäädännöstä puheenollen, ei koiraa saa pitää irti tässä aitaamattomalla kulmatontilla, vaikka kuinka olisi opetettu. - kuuleppas nyt
todellisuudentajua kirjoitti:
lainsäädännöstä puheenollen, ei koiraa saa pitää irti tässä aitaamattomalla kulmatontilla, vaikka kuinka olisi opetettu.Tiesitkö että koirien pitää saada myös muutakin tekemistä kuin sisällä olo ja aitauksessa hengailu yksin...Sitä pitäisi koulutta lenkittää leikittää ja touhuta koiran kanssa mahdollisimman paljon ja jos siihen ei ole aikaa niin äkkiä koira uudelle omistajalle ettei mene täysin pilalle...
- uudelleen
kuuleppas nyt kirjoitti:
Tiesitkö että koirien pitää saada myös muutakin tekemistä kuin sisällä olo ja aitauksessa hengailu yksin...Sitä pitäisi koulutta lenkittää leikittää ja touhuta koiran kanssa mahdollisimman paljon ja jos siihen ei ole aikaa niin äkkiä koira uudelle omistajalle ettei mene täysin pilalle...
Missä kohtaa luki ettei koiran kanssa touhuta?
Sitä on nyt luettu rivien välistä oman pään mukaan.
Koira asuu ulkona.
Se pääsee säännöllisesti lenkille ja viereiselle kentälle leikkeihin.
Se ei tule meille sisälle vaan asuu ulkona.
Epäselvää? - Missukka
todellisuudentajua kirjoitti:
lainsäädännöstä puheenollen, ei koiraa saa pitää irti tässä aitaamattomalla kulmatontilla, vaikka kuinka olisi opetettu.Etkö jo koiraa ottaessasi tiennyt, että pentu kusee ja paskoo myös sisälle ennenkuin oppii tavat ja rakko kestää
- Ihmiskoira
katso juttuja vaikkapa malamuuttiharrastajien sivuilta. Ne on sellaisia koiria, mitä ei mikään tavallinen ratkaisu pidätä, kun ne on päättänyt lähteä reissuun. Sieltä löytyy vinkkejä. Eiköhän ala se sun koira pysymään kiinni.
Mutta olet tehnyt kaiken väärin:
1. juoksunaru täytyy jo Suomenlain mukaan olla sellainen, ettei koira pääse kiertymään puiden jne. ympäri. Jos on noin rankka tapaus, niin tee esim. kettinki kahden puun väliin ja tästä kettingistä keskeltä lyhyt kettinki, joka ei yllä puihin asti. Pääsee kyllä liikkumaan, muttei sotkeennu puihin.
2. Tarhaan kannattaa tehdä sokkeli betonista tai kivistä betonista, jos koira on Suomenajokoira tai malamuutti, tms. Tolpat kakkosnelosta, painekyllästettyä. Aidaksi kunnollista koiraverkkoa (h=2m) , ei sitä ohutta omenapuuverkkoa.
Mulla on malamuutteja ja ne pysyy tarhassa, kun se on oikein tehty. Siitä ei mene mikään läpi.
Kun tekee homman kunnolla, niin koirat ei loukkaa itseään.
Nimittäin olen naapurista kuullut, miten niiden ajokoira repi itsensä, kun sokkeli oli tehty maahan upotetuista betoniraudoista. Koira menee jäniksen haistaessaan väkisin ali, jos pystyy kaivamaan ja repii itsensä teräviin betonirautoihin. Se on koiran loppu sitten.
3. olette tumpeloita kirvesmiesasioissa. Tilatkaa ammattilainen.
Kyllä vaneriseinä koiran pidättää, kun käyttää järkeä.
4. Se on oikea ratkaisu teille. Sun olisi pitänyt vaivautua ottamaan edes hieman selvää rodun ominaisuuksista. Itse pidän paskasakkina tuollaisia koiran pilaajia, jotka ottaa koiran tyhmyyksissään ja luopuu, kun ei osaa pitää sitä.
Se on ollut vain laiskuutta ottaa selvää koiran rodun ominaispiirteistä ja sitä ei voi puolustella mitenkään. Se on puhdasta eläinrääkkäystä.
Mutta on oikein antaa koira kunnolliseen kotiin, jossa on järkevää sakkia.- ihmiskoira
öö minä en ole meidän perheen rakentaja.
enkä koiran hankkija. lähinnä se joka toivoo parasta ja pelkää pahinta ja siivoaa sotkut ja yrittää korjata vahingot..
ei mene varmaan teidän nelijalkaisten järkeen.
- koira ei
ole ikinä saanut elää sisällä? Ei edes pienenä pentuna? Se on tuupattu heti narun päähän ulos... Sinuna olisin jo luopunut koirasta tai mielumminkin olisin ollut ottamatta koko koiraa.
6kk ikäinen koira on vielä pentu vaikka sen koko kertoisikin muuta.- ei ole ihminen
tämä aika jonka koira on meillä ollut ei ole ollut eläin- vaan ihmisrääkkäystä.
emme tilaa ammattilaista tuntipalkkoineen emmekä ala valelemaan betoniporsaita vaan...
otamme opiksemme!
- Jaana vaan
eilisen lehti ilmoituksen kautta? Taisin huomatakkin ilmoituksenne lehdessä.
Koiran tulisi aina olla koko perheen haluama ja hyväksymä perheenjäsen. Yleensä siinä käy juuri noin,kun kaikki ei olekkaan halunneet ottaa ja hoitaa koiraa.
Koira ei itse voi vaikuttaa mihinkä kotiin joutuu,mutta onneksi sille voi etsiä uuden kodin ja tehdä koiran loppuelämästä onnellisen.
Puoli vuotias koira on pentu erityisesti viellä mieleltään,vaikka fyysistä kokoa olisikin jo reippaasti. Fyysisestikin tapahtuu viellä monia muutoksia ennen kuin se on ns. aikuinen.
Koira ei ole ihminen ei,mutta sekin ansaitsee sellaiset elinolot että sillä on mahdollisuudet elää turvassa,ruokittuna,hyvin hoidettuna ja rakastettuna. Koiran pitäminen vaatii paljon aikaa ja vaivaa ja rahaakin.
Useinmiten siihen ollaan kuitenkin jo varauduttu ja asia etukäteen tiedostettu. Ymmärrän kyllä,että teillä koira on tullut taloon liian heppoisin perustein jo sikälikin,että kaikki eivät ole sitä halunneet.
Silloin homma ei oikeen toimi koiran kannaltakaan moitteettomasti.Mutta onnea uuden kodin etsintään. Kyllä se siitä helpottaa sekä teitä,että koiraa kun sille löytyy uusi koti.- täti
Onhan totta että meitä omistajia ja koiria on moneksi.Itselläni on ollut sakemanneja,nyt jo 3. ja joka lähtöön löytyy..Se on huippu kaveri kun siitä kaverin saa.Mutta se vaatii työtä ja aikaa.
Omat koirani eivät ole ikinä olleet narun päässä,tai häkissä,ovat ns pihakoiria.
Tietty harrastetaan ja touhutaan ajan puitteissa.Mutta itse olen ongelmat kantapään kautta oppinut kaiken!
Ota selvää kouluttajilta ja touhua koiran kanssa,muutakin kuin lenkkeilyä.
Koira turhautuu helposti ,jos ns aktiviteettiä ei ole.
Jos haluat olla yhteydessä,laita sähköposti osoitteesi.
Olen itse suurperheen äiti eikä aikaa jää kovin paljon lemmikeille mutta joskus ehkä vähän kuitenkin ja ihania ne koiratkin on,parhaita ystäviä kun vaan saa sen luottamuksen.
Ja kun itse olen saanut monelta kouluttajalta kuulla että ei ole ongelmakoiria vaan on ongelmaihmisiä,eli vika ei ole koirassa vaan siellä narun toisessa päässä.Olenpa huomannut että vika onkin itsessäni eikä koirassa ja yleensä vielä siitä että on tiedon puute! - asiantuntija
Nimenomaan koko perheen pitää hyväksyä koiran hankkiminen. Mikäli sitä ollaan hankkimassa, vaikka kaikki eivät sitä hyväksy, ei perheessä muutenkaan ole asiat ihan kunnossa ja silloin ei todellakaan ole syytä ottaa koiraa. Kukahan tuollaiseen paikkaan edes myy koiran? Onneksi olette älynneet hommata koiralle uuden kodin. Toivottavasti löytyy mahdollisimman pian! Säälittää tuollaiset koirat, joille ei anneta minkäänlaista arvoa.
- myykää/antakaa koira
rakastavaan kotiin.
Puolivuotias on oikeasti vielä pentu, joka muodostaa maailmankuvaansa vielä pitkän aikaa. Mutta vielä ei ole myöhäistä pelastaa pentu. Eli mahdollisimman nopeasti uuteen kotiin, joka ottaa pennun sisälle, osaksi laumaa. Toivottavasti ymmärtävään laumaan, joka tukee koiraa ja antaa sen kasvattaa itsetuntonsa kohdilleen laumanjärjestyksen mukaisesti - eli se on alin.
Saksanpaimenkoira ei ole narunjatke pihalle.- se arvata
että paperittomasta koirasta on tässäkin kyse. Ei kannata kysellä, kukä tämmöiselle koiran myy...
- vastaa
se arvata kirjoitti:
että paperittomasta koirasta on tässäkin kyse. Ei kannata kysellä, kukä tämmöiselle koiran myy...
Ei ole kyse paperittomasta koirasta.
Hyväksi kehuttua sukua.
Lääkärintodistukset, passi ja mikrosiruhommat kunnossa.
Se on kyllä totta että kaikki ei ole kunnossa,
huomasin sen sinä päivänä kun ovesta tuotiin sisälle pienen pieni pentu jonka rotu oli ihan eri luokkaa kuin mistä oltiin keskusteltu...
Vielä se tuossa pihassa kuoputtaa,
ei sitä kyllä koristukseksi voi nimittää, niinkuin joku tässä aiempana teki,
kyllä se on jotain päinvastaista.. - ,,,....,m,,.....
vastaa kirjoitti:
Ei ole kyse paperittomasta koirasta.
Hyväksi kehuttua sukua.
Lääkärintodistukset, passi ja mikrosiruhommat kunnossa.
Se on kyllä totta että kaikki ei ole kunnossa,
huomasin sen sinä päivänä kun ovesta tuotiin sisälle pienen pieni pentu jonka rotu oli ihan eri luokkaa kuin mistä oltiin keskusteltu...
Vielä se tuossa pihassa kuoputtaa,
ei sitä kyllä koristukseksi voi nimittää, niinkuin joku tässä aiempana teki,
kyllä se on jotain päinvastaista..Hauska provo, aloittaja on onnistunut todella hyvin :)
- mitä .ttiä...
Vähintään kerran viikossa vingut täällä ja moitit koiraa /rotua milloin mistäkin. Ei se ole sinulle mikään tekosyy /puolustus, että SINÄ et ole koiraa halunnut. Turha väittää, että koiran parasta ajat /ajattelet. Käytöksesi kertoo muuta. Kaikenlaiset vitipäät sitä eläimiä ostavatkin!
- porukkaa
Ssentään juu. Kärsin koiran läsnäolosta, se tuhoaa minulle tärkeitä asioita.
Ajattelen kyllä koiran parasta, en minä pysty sen kanssa alkaa harrastelemaan tai koirakouluihin.
en minä täällä mitään vingu enkä moiti koiraa tai rotua, tämä nimenomainen koira vain on väärässä talossa...
eihän se ole koiran syy, en ole hullu.
enkä ole vitipää vaikka en pidä koirista.
jos se on moittimista kertoa esim. sen tekemistä tuhoista niin sitten on... - miksi ihmeessä
porukkaa kirjoitti:
Ajattelen kyllä koiran parasta, en minä pysty sen kanssa alkaa harrastelemaan tai koirakouluihin.
en minä täällä mitään vingu enkä moiti koiraa tai rotua, tämä nimenomainen koira vain on väärässä talossa...
jos se on moittimista kertoa esim. sen tekemistä tuhoista niin sitten on...Miksi roikut näillä palstoilla, jos et edes pidä koirista? Oikeampi osoite olisi joku henkistä pahoinvointia käsittelevä osasto.
- Jaana vaan
porukkaa kirjoitti:
jos se on moittimista kertoa esim. sen tekemistä tuhoista niin sitten on...silleen hienoa,että olet rehellisesti myöntänyt ettei koira ole sun juttusi ja koitatte etsiä sille uutta kotia.
Varmaankaan teille ei enää koiraa oteta,kun olette löytäneet nykyiselle uuden kodin? Koira kun koira,niissä on kovasti hommaa nimenomaan alkuun kun koira opettelee uusia asioita.Tuhoja osaa kaikki koirat tehdä rodusta ja koosta riippumatta,se pitää aina muistaa kun koiraa on ottamassa.
Ja on toki koko koiran elämän ajan hommaa ja panostettavaa.Kaikille koira ei sovi elämän tyyliin.Eikä kaikille sovi mikään lemmikki elämäntyyliin. Silloin on vakaasti kyllä asiaa keskustella perheen yhteisistä tarpeista ja kompromisseistä.
Miehesikö siis hommasi tämän ko.koiran keskustelematta sinun kanssasi? Olitteko puhuneet siis jostain toisesta rodusta alunperin vai? Kai hänkin on nyt huomannut millaista koiran pito on kun sitä ei kaikki perheessä ole halunneet?
No,mä toivotan onnea uuden hyvän kodin etsintään ja viellä pitkää pinnaa siksi aikaa kun haukkuli siinä teillä paikkoja nakertelee yms. - jaanavaan!
Jaana vaan kirjoitti:
silleen hienoa,että olet rehellisesti myöntänyt ettei koira ole sun juttusi ja koitatte etsiä sille uutta kotia.
Varmaankaan teille ei enää koiraa oteta,kun olette löytäneet nykyiselle uuden kodin? Koira kun koira,niissä on kovasti hommaa nimenomaan alkuun kun koira opettelee uusia asioita.Tuhoja osaa kaikki koirat tehdä rodusta ja koosta riippumatta,se pitää aina muistaa kun koiraa on ottamassa.
Ja on toki koko koiran elämän ajan hommaa ja panostettavaa.Kaikille koira ei sovi elämän tyyliin.Eikä kaikille sovi mikään lemmikki elämäntyyliin. Silloin on vakaasti kyllä asiaa keskustella perheen yhteisistä tarpeista ja kompromisseistä.
Miehesikö siis hommasi tämän ko.koiran keskustelematta sinun kanssasi? Olitteko puhuneet siis jostain toisesta rodusta alunperin vai? Kai hänkin on nyt huomannut millaista koiran pito on kun sitä ei kaikki perheessä ole halunneet?
No,mä toivotan onnea uuden hyvän kodin etsintään ja viellä pitkää pinnaa siksi aikaa kun haukkuli siinä teillä paikkoja nakertelee yms.Heippa!
Sinun viestejäsi lukiessa tulee aina hyvälle mielelle. Olet tämän palstan ainoa aidosti ystävällisen tuntuinen ihminen, jaksat aina ajatella asioita hauskasti ja positiivisesti!
Tästä isäntäasiasta.. toki hänkin on huomannut koiran tuomat työt, vaan nehän on jääneet minun kontolle, siksi olen kehittänyt itselleni tämän asennevamman..
Sinulle Jaanavaan hyvää kevättä ja iloisia touhuja koirinesi, sinun mieltäsi en tahtonut ainakaan pahoittaa! - Jaana vaan
jaanavaan! kirjoitti:
Heippa!
Sinun viestejäsi lukiessa tulee aina hyvälle mielelle. Olet tämän palstan ainoa aidosti ystävällisen tuntuinen ihminen, jaksat aina ajatella asioita hauskasti ja positiivisesti!
Tästä isäntäasiasta.. toki hänkin on huomannut koiran tuomat työt, vaan nehän on jääneet minun kontolle, siksi olen kehittänyt itselleni tämän asennevamman..
Sinulle Jaanavaan hyvää kevättä ja iloisia touhuja koirinesi, sinun mieltäsi en tahtonut ainakaan pahoittaa!luo parempaa ilmapiiriä,niin ainakin aina toivon :)
Ymmärrän hyvin,että koiran hoito hommat yhden ihmisen kontolla voivat olla raskaista. Mun vanhemmilla menee nuo kuviot aika samalla tavalla. Isä kyllä lellii ja haluaa koiria taloon,mutta äitipä se sitten niitä ensisijaisesti hoitaa ja huoltaa.
Silleen olen aika läheltäkin nähnyt kun vilkas koira kokeilee kärsivällisyyttä ja koheltaa koko ajan kaiken muun hötäkän keskellä.ja tosiaan yksi ihminen joutuu olemaan se aktiivinen osapuoli koiran suhteen.
Toivotaan että tilanne helpottaa teillä pian ja sinäkin saat hengähtää =) Kiitos kovasti myös kevään toivotuksista ja oikeen mukavaa kevättä teillekkin!En pahoittanut mieltäni,päinvastoin =) - gumma hebbu
Jaana vaan kirjoitti:
luo parempaa ilmapiiriä,niin ainakin aina toivon :)
Ymmärrän hyvin,että koiran hoito hommat yhden ihmisen kontolla voivat olla raskaista. Mun vanhemmilla menee nuo kuviot aika samalla tavalla. Isä kyllä lellii ja haluaa koiria taloon,mutta äitipä se sitten niitä ensisijaisesti hoitaa ja huoltaa.
Silleen olen aika läheltäkin nähnyt kun vilkas koira kokeilee kärsivällisyyttä ja koheltaa koko ajan kaiken muun hötäkän keskellä.ja tosiaan yksi ihminen joutuu olemaan se aktiivinen osapuoli koiran suhteen.
Toivotaan että tilanne helpottaa teillä pian ja sinäkin saat hengähtää =) Kiitos kovasti myös kevään toivotuksista ja oikeen mukavaa kevättä teillekkin!En pahoittanut mieltäni,päinvastoin =)Todella tuli hyvä mieli kun selas tämän ketjun läpi.
Mahtaa provoilijaa naurattaa.
Vielä tehokkaampi olisi ollut, jos olisit käyttänyt samaa nimimerkkiä koko ajan.
Nyt vaikea tietää kuka vastaa ja kelle.
Hyvin väistelit ohjeet ja neuvot, osasit ärsyttää sopivasti.
Yksi ikuisuus provo on käyttö-näyttö linjasta puhuminen. Kokeile. - hebbu
gumma hebbu kirjoitti:
Todella tuli hyvä mieli kun selas tämän ketjun läpi.
Mahtaa provoilijaa naurattaa.
Vielä tehokkaampi olisi ollut, jos olisit käyttänyt samaa nimimerkkiä koko ajan.
Nyt vaikea tietää kuka vastaa ja kelle.
Hyvin väistelit ohjeet ja neuvot, osasit ärsyttää sopivasti.
Yksi ikuisuus provo on käyttö-näyttö linjasta puhuminen. Kokeile.;)
....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145