Terracina Italia

Asiaa kiitos

Pyydän asiallisia vastauksia. Onko kellään kokemuksia kyseisestä paikasta? Rannat? Ruoka? Hintataso? Shoppailu? Retket? Merivesi? Paikallista elämää?
Kiitos!

20

14234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S24 -aktiivi

      Olin tosiaan 2 viikkoa sitten Terracinassa viikon ajan. Tässäpä mielikuviani ja kokemuksiani:

      Rannat, merivesi
      - puhdasta vettä, puhdasta hiekkaa paljon

      Ruoka
      - ei mitään erityistä
      - jos on erityisesti kalan yms. ystävä, ei jää nälkäiseksi
      - nälkään ei siis kuole, paitsi jos tahtoo ruokailla vain hampurilaispaikoissa - niitä ei ole

      Hintataso
      - ainakin sama kuin Suomessa, paikkapaikoin jopa korkeampi, jos ei "osaa katsoa eteensä"

      Shoppailu
      - jos tykkää italialaisista kengistä ja laukuista, niin...
      - kimaltelevaa hörhelöä riittää

      Retket
      -olin Finnmatkojen järjestämällä Rooman päiväretkellä ja se oli hieno. Bussi ja hyvä opas auttoivat löytämään kaupungin mahtavimmat ihmeteltävät.
      Harmittaa, ettei aikaa jäänyt omatoimiselle Rooman reissulle. Sen tekemistä suosittelen. Junamatka maksaa 20-30 euroa ja juna vie sinut suoraan keskelle Roomaa.

      Paikallista elämää
      -sitähän Terracinassa vain on, myös kesällä, jolloin italialaiset itse valtaavat Terracinan
      -katolinen kirkko ihan lähellä Poseidon -hotellia on käymisen arvoinen. Olin siellä messussa ja koin lämmintä ilmapiiriä

      Terracina ei ole mikään erityisen ihmeellinen paikka, ihan tavallinen pikkukaupunki. Jos tykkää merestä, jo sen takia voi ehkäpä lähteä piipahtamaan siellä.

      • Asiaa kiitos

        Kiva saada vastaus.Missä hotellissa olit? Itse olen L appodorossa. Menen syyskuussa joten pahin turisikausi alkaa olla ohi. Kaipaankin rauhaa.
        Itse olen käynyt Roomassa joten ajattelin lähteä Pompeijin retkelle. Olen matkustellut paljon, mutta nyt ei ole muusta väliä kunhan saa syödäkseen ja käveleksiä pitkin meren rantaa. Menen lepolomalle.......


      • S24 -aktiivi
        Asiaa kiitos kirjoitti:

        Kiva saada vastaus.Missä hotellissa olit? Itse olen L appodorossa. Menen syyskuussa joten pahin turisikausi alkaa olla ohi. Kaipaankin rauhaa.
        Itse olen käynyt Roomassa joten ajattelin lähteä Pompeijin retkelle. Olen matkustellut paljon, mutta nyt ei ole muusta väliä kunhan saa syödäkseen ja käveleksiä pitkin meren rantaa. Menen lepolomalle.......

        Uskoisin, että lepolomasi onnistuu, ainakin mitä meren rannalla kävelemiseen tulee!! Meren rantaa ainakin riittää muutaman tunnin yhtäjaksoiseen tepastelemiseen. Minäkin tykkään ihan samanlaisesta käveleksimisestä ja harrastinkin sitä joka päivä. Viikon saldo oli ainakin 200 km.
        Hotellisi on aivan rannalla ja kun siitä lähdet talsimaan rantahiekkaa länttä kohden, niin johan matkaa riittää!
        Myös muualla Terracinassa on mukavaa kävellä, tai ajella polkypyörällä. Kun tykkäät kävelemisestä, suosittelen sinulle Jupiterin temppelille nousua. Temppeli näkyy Finnmatkojen Terracina-matkaesitteen kuvasarjassa kuvissa 6 ja 12. Suurin osa korkealla vuorella sijaitsevalle temppellille matkaavista istuu auton kyydissä, mutta kävely sinne on huikea kokemus. Tie alkaa vanhasta kaupungista ja kiemurtelee pitkin vuoren rinnettä ja tarjoaa siten aivan huikean mahtavat maisemat. Aikaa reissuun voi varata ainakin 4 tuntia, koska välillä on aivan pikipakko istahtaa katselemaan maisemia tai kuuntelemaan hiljaisuutta!!

        Hotellisi on varmaankin hyvä, ja sijaitsee aivan rannalla, ja myös aivan keskustan tuntumassa. Itse asustelin Poseidon-hotelissa, joka on tyypillinen pikkuhotelli. Ruotsalaisomistuksesta johtuen ehkäpä ylimääräisen siisti. Siitäkään ei ollut rantaan matkaa 50 m enempää.
        Jos tykkäät käydä kirkossa, Poseidon-hotellin lähellä sijaitsevassa katolisessa kirkossa on mukavaa vierailla. Vaikka itse edustan uskontokulttuurissa ns. vapaita suuntia, koetan matkakohteissa aina päästä piipahtamaan mahdollisimman monessa paikallisissa kirkossa. Tässä pikkukaupungin kirkossa oli tosiaan mukavan tuntuinen meininki. Olin siellä sunnuntai-illan messussa. Terracinassa on toki muitakin katolisia kirkkoja, joista vain yhdessä piipahdin keskipäivän aikaan...

        Syyskuu on varmaankin oikein sopiva ajankohta lähteä reissuun E-Eurooppaan, jos tosiaan aikoo liikkua paljon. Silloin ei enään ole niin hirveää kuumuutta, eikä paikallista turismia. Terracinassa varmaan riittääkin italialaisia, onhan se lähellä Roomaa. Suurin osa talosta olikin vielä huhti-toukokuun vaihteessa tyhjillään.
        Itselläni oli säiden suhteen hyvä tuuri: koko viikon ajan lämpöä oli kuin tilauksesta 20-25 astetta, eikä sadetta tullut, kuin lähtöpäivänä. Uskoisin, että syyskuu on hyvä valinta. Silloin ei vielä ole pelkoa syyssateistakaan.


    • ...........

      terracinasta saa italian parhaita mansikoita, pienia ja oikein makeita jotka maistuu mansikoille eika vedelle, kannattaa kokeilla :)

      • Asiaa kiitos

        En malta odottaa että pääsen matkaan. Menisi kesä nopeasti.....Kiitos vielä!


    • Basiba

      Olin kaksi vkoa Terracinassa toukokuun lopussa. Korjaan jotain mitä muut ovat kirjoittaneet. Roomassa kannattaa ehdottomasti käydä omatoimi matkalla. Junalla Terracinasta Roomaan ja takaisin maksaa vain 10,50 euroa, lisäksi sama lippu käy Roomassa metroon ja ns. keltaisiin linja-autoihin. Terracinassa lippu käy Cotral (siniset)busseihin. Oppaalta saat tietoa enemmän em. asiasta. Lippu on voimassa 24 h ostohetkestä alkaen.
      Terracinan lähellä 17 km etelään päin on Sperlongan kaupunki. Siellä kannattaa käydä vanhassa kaupungissa, joka on Kreikkalaistyyppinen
      vanha kaupunki. Tosi upea. Pääset linja-autolla Sperlongaan, lippu maksaa edestakaisin vain 2 euroa.
      Terracinan satamasta lähtee joka aamu klo 08.00 autolautta Ponzan saarelle, joka on 2,5 h laivamatkan päässä mantereelta. Ponzan saari on monen mielestä jopa upeampi kuin Capri. Samanlaiset siniset luolat löytyy Ponzalta kuin Caprilta. Laivalippu edestakaisin maksaa 40 euroa.
      Nähtvyyksiä on siellä muitakin.
      Terracinassa voit syödä myös suht edullisesti esim. Ravintola Oden rantabulevardilla. Siellä on turistimenu turisteille. Kerron minkälainen. Saat ennen kuin tilaat mitään niin tietysti pöytään vaaleaa leipää, uppopaistettuja vehnäpalleroita(nam), vihreitä oliiveja ja kivennäisvettä. Sitten valitset itesllesi alkupalan(alkupala on sama kuin suomessa pääruoka). Pääruoka seuraavaksi. Saat siis valita itse em. ruuat. Ruokajuomaksi voit valita plon talon valko-tai punaviiniä. Näiden ruokien jälkeen sinulle tuodaan lautasellinen salaattia, sitten jälkiruoka ja ruokaryypyksi saat plon Crappaa (Italialaista kansallisjuomaa 40 %), plon väkevää viiniä ja ehkä vielä plon lakritsi viinaa.
      Kaikki tämä maksaa vain 18 euroa/hlö. Niin että
      onko kallista?
      Terracinassa kannattaa käydä myös vanhassa kaupungissa joka ei tosin vedeä vertoja Sperlongalle.
      Tässäpä vähän tietoa kysyvälle.

      • S.A.Ivartelija

        Enpä ole tuossa ravintolassa sattunutkaan käymään. Yleensä vältän menu turisticoja, ne ovat useimmiten varsin latteita esityksiä verrattuna italialaisen keittiön oikeisiin tarjoomuksiin. Mitä tarkoitit sillä, että alkupala on jotenkin sama kuin Suomessa pääruoka? Primo piatti on yleensä pasta tai risotto, mutta ei se mikään pääruoka ole. Pääruoka, secondo piatto on sitten lihaa tai kalaa, ja salaatti syödään sen yhteydessä. Mikä se plo on, pullo? Grappa on grappa, ei crappa, enkä sanoisi sitä ruokaryypyksi, sehän nautitaan aterian jälkeen, usein kahvin kanssa digestivoksi. Anteeksi saivarteluni.


      • Basiba
        S.A.Ivartelija kirjoitti:

        Enpä ole tuossa ravintolassa sattunutkaan käymään. Yleensä vältän menu turisticoja, ne ovat useimmiten varsin latteita esityksiä verrattuna italialaisen keittiön oikeisiin tarjoomuksiin. Mitä tarkoitit sillä, että alkupala on jotenkin sama kuin Suomessa pääruoka? Primo piatti on yleensä pasta tai risotto, mutta ei se mikään pääruoka ole. Pääruoka, secondo piatto on sitten lihaa tai kalaa, ja salaatti syödään sen yhteydessä. Mikä se plo on, pullo? Grappa on grappa, ei crappa, enkä sanoisi sitä ruokaryypyksi, sehän nautitaan aterian jälkeen, usein kahvin kanssa digestivoksi. Anteeksi saivarteluni.

        Yövuorossa ollessa ei terävimmillään ole kun kirjoittelee tänne. Tarkoitin alkupalalla (sama kuin Suomessa pääruoka) että alkupala annos on suuri, ainakin minulla sattui aina olemaan. Kävin ensimmäisen kerran Italiassa joten suotakoon anteeksi tietyt virheet. Ravintola jota tarkoitin oli nimeltään Omde. Turistimenussa oli aivan samat ruuat kuin normaali menussa. Plo on pullo, lyhennettynä.
        Grappa juodaan ruuan jälkeen, oikein, sulattamaan tavallaan paremmin ruokaa vatsalaukussa. Samalla tavoin tehdään Suomessa ja sitä nimitetään ruokaryypyksi! Tämä turistimenu sisältää vain ja ainoastaan Italialaisen keittiön valmistamaa ruokaa, pastaa, risottoa, lihaa ja ennen kaikkea meren antimia joka lähtöön.
        Kannattaisi käydä katsomassa tätä ravintolaa jos vielä Terracinaan eksyt. Kyseessä on tosi iso Ravintola johon mahtuu noin 250 hlöä (henkilöä.
        Siellä oli iltaisin monet Italialaiset juhlat, kuten kerran kun menimme syömään sinne niin siellä juhlittiin 18-vuotis syntymäpäiviä. Italiassa on tapana että jos pääsee ripille tai täyttää 18-vuotta niin koko suku on mukana juhlimassa.
        Tunnut tietävän Italialaisista ruuasta paljon mutta minä tiedän myös kokemuksestani miten hyvää ruokaa löytyy turistimenusta myös. Ei siellä jatkuvasti tullut turistimenu ruokia syötyä.
        Ponzassa meille teki Italian kuuluisin televisiokokki carbonaaraa joka oli huippuhyvää ja kallista, heh. Ravintola siellä oli LA KAMBUSA.
        Jos nyt tuli kirjoitusvirheitä niin anna niiden olla. Olet tosiaan aikamoinen saivartelija.


      • S.A.Ivartelija
        Basiba kirjoitti:

        Yövuorossa ollessa ei terävimmillään ole kun kirjoittelee tänne. Tarkoitin alkupalalla (sama kuin Suomessa pääruoka) että alkupala annos on suuri, ainakin minulla sattui aina olemaan. Kävin ensimmäisen kerran Italiassa joten suotakoon anteeksi tietyt virheet. Ravintola jota tarkoitin oli nimeltään Omde. Turistimenussa oli aivan samat ruuat kuin normaali menussa. Plo on pullo, lyhennettynä.
        Grappa juodaan ruuan jälkeen, oikein, sulattamaan tavallaan paremmin ruokaa vatsalaukussa. Samalla tavoin tehdään Suomessa ja sitä nimitetään ruokaryypyksi! Tämä turistimenu sisältää vain ja ainoastaan Italialaisen keittiön valmistamaa ruokaa, pastaa, risottoa, lihaa ja ennen kaikkea meren antimia joka lähtöön.
        Kannattaisi käydä katsomassa tätä ravintolaa jos vielä Terracinaan eksyt. Kyseessä on tosi iso Ravintola johon mahtuu noin 250 hlöä (henkilöä.
        Siellä oli iltaisin monet Italialaiset juhlat, kuten kerran kun menimme syömään sinne niin siellä juhlittiin 18-vuotis syntymäpäiviä. Italiassa on tapana että jos pääsee ripille tai täyttää 18-vuotta niin koko suku on mukana juhlimassa.
        Tunnut tietävän Italialaisista ruuasta paljon mutta minä tiedän myös kokemuksestani miten hyvää ruokaa löytyy turistimenusta myös. Ei siellä jatkuvasti tullut turistimenu ruokia syötyä.
        Ponzassa meille teki Italian kuuluisin televisiokokki carbonaaraa joka oli huippuhyvää ja kallista, heh. Ravintola siellä oli LA KAMBUSA.
        Jos nyt tuli kirjoitusvirheitä niin anna niiden olla. Olet tosiaan aikamoinen saivartelija.

        No, minä nyt en ole koskaan terävimmilläni. Eikä millään pahalla, esitin muutaman puoliasiallisen oikaisun ja sitten jonkun verran saivartelin vielä lisäksi.
        Mutta onhan se hyvä ja edullinen ruokapaikka, jos siellä tosiaan kaiken sapuskan päälle saa pullon Grappaa, pullon väkevää viiniä ja ehkä vielä pullon lakritsiviinaa! Ja ruaan kanssa jo sai viinipullon. Eikö sitä sen jälkeen ole melkoisessa kännissä, minä ainakin olen aivan pelit seis pelkästään jo puolesta grappa-pullosta!


      • 2. saivartelija
        Basiba kirjoitti:

        Yövuorossa ollessa ei terävimmillään ole kun kirjoittelee tänne. Tarkoitin alkupalalla (sama kuin Suomessa pääruoka) että alkupala annos on suuri, ainakin minulla sattui aina olemaan. Kävin ensimmäisen kerran Italiassa joten suotakoon anteeksi tietyt virheet. Ravintola jota tarkoitin oli nimeltään Omde. Turistimenussa oli aivan samat ruuat kuin normaali menussa. Plo on pullo, lyhennettynä.
        Grappa juodaan ruuan jälkeen, oikein, sulattamaan tavallaan paremmin ruokaa vatsalaukussa. Samalla tavoin tehdään Suomessa ja sitä nimitetään ruokaryypyksi! Tämä turistimenu sisältää vain ja ainoastaan Italialaisen keittiön valmistamaa ruokaa, pastaa, risottoa, lihaa ja ennen kaikkea meren antimia joka lähtöön.
        Kannattaisi käydä katsomassa tätä ravintolaa jos vielä Terracinaan eksyt. Kyseessä on tosi iso Ravintola johon mahtuu noin 250 hlöä (henkilöä.
        Siellä oli iltaisin monet Italialaiset juhlat, kuten kerran kun menimme syömään sinne niin siellä juhlittiin 18-vuotis syntymäpäiviä. Italiassa on tapana että jos pääsee ripille tai täyttää 18-vuotta niin koko suku on mukana juhlimassa.
        Tunnut tietävän Italialaisista ruuasta paljon mutta minä tiedän myös kokemuksestani miten hyvää ruokaa löytyy turistimenusta myös. Ei siellä jatkuvasti tullut turistimenu ruokia syötyä.
        Ponzassa meille teki Italian kuuluisin televisiokokki carbonaaraa joka oli huippuhyvää ja kallista, heh. Ravintola siellä oli LA KAMBUSA.
        Jos nyt tuli kirjoitusvirheitä niin anna niiden olla. Olet tosiaan aikamoinen saivartelija.

        La Kambusa on todella hyvä ravintola ja päiväreissaajalle mukava, koska sijaitsee aivan "laivalaiturin" vieressä rannalla. Tuli liiankin tutuksi, koska asuin kolmena kesänä sen yläkerrassa.
        Tuosta "ruokaryypystä" sitten saivartelisin: Minä kyllä otan Suomessa ruokaryyppyni ennen ateriaa.
        Syömisen jälkeen sitten kahvia ja konjakkia, jos joku tarjoaa:-)


      • Basiba
        S.A.Ivartelija kirjoitti:

        No, minä nyt en ole koskaan terävimmilläni. Eikä millään pahalla, esitin muutaman puoliasiallisen oikaisun ja sitten jonkun verran saivartelin vielä lisäksi.
        Mutta onhan se hyvä ja edullinen ruokapaikka, jos siellä tosiaan kaiken sapuskan päälle saa pullon Grappaa, pullon väkevää viiniä ja ehkä vielä pullon lakritsiviinaa! Ja ruaan kanssa jo sai viinipullon. Eikö sitä sen jälkeen ole melkoisessa kännissä, minä ainakin olen aivan pelit seis pelkästään jo puolesta grappa-pullosta!

        Ehkäpä Italiassa on tarkoitus noiden ns. ruokaryyppyjen suhteen että voi ottaa useamman tai yhden ruokaryypyn ruokien jälkeen. Ei meillä koskaan pullot tyhjentyneet sillä vatsa oli useimmiten niin täynnä ettei jaksanut montaa ryyppyä ottaa.


      • Basiba
        2. saivartelija kirjoitti:

        La Kambusa on todella hyvä ravintola ja päiväreissaajalle mukava, koska sijaitsee aivan "laivalaiturin" vieressä rannalla. Tuli liiankin tutuksi, koska asuin kolmena kesänä sen yläkerrassa.
        Tuosta "ruokaryypystä" sitten saivartelisin: Minä kyllä otan Suomessa ruokaryyppyni ennen ateriaa.
        Syömisen jälkeen sitten kahvia ja konjakkia, jos joku tarjoaa:-)

        hmm... minulla on ruokaryyppy aina kirkasviina koska konjakki ei sovi minulle. Aina tulee hikka. Siis oikein nyt sanoit, ruokaryyppy ennen ruokailua ja kahvi konjakki sitten.
        Ponza oli upea paikka ja sinne täytyy vielä joskus mennä pitemmäksi aikaa.


      • Italiahullu
        Basiba kirjoitti:

        hmm... minulla on ruokaryyppy aina kirkasviina koska konjakki ei sovi minulle. Aina tulee hikka. Siis oikein nyt sanoit, ruokaryyppy ennen ruokailua ja kahvi konjakki sitten.
        Ponza oli upea paikka ja sinne täytyy vielä joskus mennä pitemmäksi aikaa.

        Oli ihan pakko korjata, että muistaakseni
        lauttamaksu Ponzan-saarelle maksoi 20 euroa ja
        se oli menopaluulippu. Caprille lauttamaksu olisi
        ollut 35 euroa, joten halvemmaksi tulee käydä
        Ponzalla ja haluaa nähdä jylhiä maisemia ja kirkasta
        merta.
        Onko kukaan käynyt Finnmatkojen mukana Caprilla?
        Meillä se ei onnistunut, koska ei ollut lähtijöitä.
        Muutenkin retket olivat suomenkieliselle ikäviä,
        koska selostukset ruotsiksi. Mieluummin olisi ollut
        englanninkielellä, silloin useampi mm. meidän porukasta
        olisi ymmärtänyt.


      • Basiba
        Italiahullu kirjoitti:

        Oli ihan pakko korjata, että muistaakseni
        lauttamaksu Ponzan-saarelle maksoi 20 euroa ja
        se oli menopaluulippu. Caprille lauttamaksu olisi
        ollut 35 euroa, joten halvemmaksi tulee käydä
        Ponzalla ja haluaa nähdä jylhiä maisemia ja kirkasta
        merta.
        Onko kukaan käynyt Finnmatkojen mukana Caprilla?
        Meillä se ei onnistunut, koska ei ollut lähtijöitä.
        Muutenkin retket olivat suomenkieliselle ikäviä,
        koska selostukset ruotsiksi. Mieluummin olisi ollut
        englanninkielellä, silloin useampi mm. meidän porukasta
        olisi ymmärtänyt.

        Tarkistin avovaimoltani lauttahinnan ja se oli se 20e/hlö edestakaisin. Minä kun maksoin silloin lauttamaksun niin maksoin kahdesta henkilöstä, siksi muistin että 40 e/hlö. Taitaa tulla dementia?
        Meillä ei onnistunut Caprilla käynti kahden viikon aikana ollenkaan koska ei ollut riittävästi lähtijöitä. Pompeijilla käytiin ja tutustumiskierroksella ensimmäisellä viikolla Terracinaan yms. Se oli ikävää että opastus oli ruotsin kielellä, ei edes englanniksi. Meillä oli mukana Finnmatkojen opas Pompeijilla mutta ruotsalainen opas opasti siellä vain ruotsiksi.
        Ponzallahan on Siniset luolat kuten Caprilla. Ponza ei vain ole niin tunnettu kuin Capri ja siksi jäänyt vähemmälle huomiolle.


      • Asiaa kiitos
        Basiba kirjoitti:

        Tarkistin avovaimoltani lauttahinnan ja se oli se 20e/hlö edestakaisin. Minä kun maksoin silloin lauttamaksun niin maksoin kahdesta henkilöstä, siksi muistin että 40 e/hlö. Taitaa tulla dementia?
        Meillä ei onnistunut Caprilla käynti kahden viikon aikana ollenkaan koska ei ollut riittävästi lähtijöitä. Pompeijilla käytiin ja tutustumiskierroksella ensimmäisellä viikolla Terracinaan yms. Se oli ikävää että opastus oli ruotsin kielellä, ei edes englanniksi. Meillä oli mukana Finnmatkojen opas Pompeijilla mutta ruotsalainen opas opasti siellä vain ruotsiksi.
        Ponzallahan on Siniset luolat kuten Caprilla. Ponza ei vain ole niin tunnettu kuin Capri ja siksi jäänyt vähemmälle huomiolle.

        ketjun aloittanut kiittää lisätiedoista. En malta odottaa että pääsen matkaan......


      • bussit

        "Terracinasta Roomaan ja takaisin maksaa vain 10,50 euroa, lisäksi sama lippu käy Roomassa metroon ja ns. keltaisiin linja-autoihin. "

        Mitä ovat nuo ns keltaiset bussit Roomassa. En ymmärrä vaikka olen asunut Roomassa.


      • Olly
        bussit kirjoitti:

        "Terracinasta Roomaan ja takaisin maksaa vain 10,50 euroa, lisäksi sama lippu käy Roomassa metroon ja ns. keltaisiin linja-autoihin. "

        Mitä ovat nuo ns keltaiset bussit Roomassa. En ymmärrä vaikka olen asunut Roomassa.

        Hop-on hop-off kiertolinja, lähinnä turisteille, kulkee nimellä Roma Christiana. Ei yhtään pöhkömpi vaihtoehto, nähtävyyksiä ja Roomaa yleisesti...

        "Termini, Santa Maria Maggiore, San Giovanni in Laterano, San Clemente, San Pietro in Vincoli, Porta San Paolo, San Pietro in Vaticano, Santa Maria in Aracoeli, ritorno a Temini."


    • ITALYYYYYYY!

      Moi, en kehtaa aloittaa uutta ketjua, mutta tilanne sama kuin aloittajalla, eli Terracinaan oltaisiin lähdössä :--) Matkan ajankohta on elokuun loppupuoli, onko kokemusta säästä silloin yms. Poseidoniin ollaan menossa, Finnmatkojen kautta, mutta muuten ollaan aika all alone nuuskimassa nurkkia- ollaan parikymppisiä, joten uskalletaan kokeilla- nyt vain hyviä menovinkkejä! Roomaan nyt aiotaan mennä tolla kympin lipulla ja sitten Ponzaan parilla kympillä eli Caprilla ei tarvitse käydä.

      Paljon maksaa autonvuokraus?
      Kuinka helposti pääsee Napoliin?
      Kauanko kestää matka Pompeijiin?
      Kaikki tieto on tervetullutta, mielipiteitäkin otetaan vastaan (ihanan positiivinen ketju ainakin so far) ilomielin! Ruoka ja biletys ei niinkään ole keskenäistä, vaan nähtävyydet ja kaikki mahdollinen nippelitieto julkisten kulkuvälineiden aikatauluista pyörävuokrauksiin. Italiaa ei osata, nopeesti jotkut tärkeimmät aiotaan opetella, englanti ja ruotsi sujuu :--D

      • Ponza

        Hei vaan! vinkkinä kerron vain, että jos menette ponzalle, niin ottakaahan ihmeessä kiertoajelu paatilla Palmarolaan. Paatti kiertää Ponza saaren ja käy Palmarolan saarella, välillä pysähtyy, jolloin voi pulahtaa vilvoittelemaan ja lautasellinen pastaa viinin ja kahvin kera sisältyi hintaan (kolme vuotta sitten taisi olla 25€). Mielestäni kaikista kauneimmat paikat tuli nähdyksi juuri kiertoajelulla. Italian osaaminen olisi plussaa, nimittäin paatin kapteeni kertoo Ponzan historiasta ja paikoista ajelun aikana. kiertoajeluita kaupitellaan satamassa, ihan kalastuslaivojen kupeessa, en muista toimiston nimeä..oliskohan ollu Ponzeesi?!? itse olen menossa pitkan tauon jälkeen taasen Ponzalle viikoksi, se paikka on vienyt sydämeni! varotan vain että elokuussa italialaiset lomailevat, liikennettä viikonloppuisin autoteillä on paljon!!!


    • terra-kana

      Oi kun kuulostaa kivalta!(: Lisää tällaista tietoa, mitä voi tehdä Terracinan matkan yhteydessä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe