Meillä on eräs 60 luvun puolen välin luvun kattolamppu jossa on airamin tekemä desin lamppu väriltään valkoinen. Itse lamppu / poltin osa on väriltään valkoinen. pituutta on huikeat n. 21cm. paksuimmasta kohdasta se on 8cm. Se on ns. salmiakkiruudun muotoinen ja ilmeisesti tapio wirkkalan suunnittelema. kannassa on tekstit airam finland (alekkain) 220-230v 60w. kanta on ihan normaalin kokoinen. äitini osasi sanoa että joskus 1965 lamppu on ostettu. lamppuja / polttimoita on 3 kpl joista kaksi on mennyt ajan saatossa rikki. haluaisin tietää lamppujen historiasta enemmän ja vielä parempi jos osaisitte neuvoa mistä näitä lamppuja vielä voisi löytyä? malli on nimeltään Wir85.valmistus valitettavasti lopetettiin 1990. aloitettiin 1959. kellään enempää tietoa.
lamppua
jarod
2
614
Vastaukset
- Vinksis
Polttimot ovat Tapio Wirkkalan suunnittelemia ja käyvät päivä päivältä harvinaisemmiksi. Taitavat maksaa jotain parikymppiä kappaleelta 2nd hand -markkinoilla, mutta hinta ei varmasti tule ainakaan alaspäin.
- sapppsu
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=54264390
tuolta löytyy hehkulamppuja :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52801- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9636Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57619- 53594