Opiskelija-asunnot - hyvä alue?

perheellinen

Jyväskylä on vieras paikkakunta ja muutto olisi silti edessä. Olisiko paikallisilla vinkkiä, mihin alueelle _ei-kannattaisi_ perheen kanssa hakeutua asumaan? Hämäräperäisyyttä, metelöiviä opiskelijabileitä jne.?

Entä missä olisi palvelut (koulut, kaupat) lähellä? Perheemme on ainakin alkuun autoton.

Neuvot otetaan kiitollisena vastaan!

9

3941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös perheellinen

Hämäräperäisyyttä, metelöiviä opiskelijabileitä tms. välttävän opiskelijaperheennne kannattaisi hankkia alkuun se auto.
      Opiskelijaperheennne kannattaa ennen sitä hakeutua asumaan mahdollisimman lähelle opiskelupaikkaanne.
      Kauppoja, kouluja ja muita palveluita löytyy opiskelijaperheellenne läheltä kaupungin keskustaa.

• sdss

Kuokkalan keskustan läheisyys on hyvä alue...Kaupat, postit, pankit, apteekit jne on yhdessä ja samassa keskuksessa ja itse kaupungin keskustaan on noin 2 kl. Suht rauhallinen alue muutenkin.

Ja p.s. Hankkikaa se auto jokatapauksessa.

• jokunen vinkki

KOASilla on rauhallisia ja viihtyisiä asuntokohteita Kuokkalassa (Etelä-Kekkola, Ainola, Humppakuja, Tangokuja) sekä Ristonmaalla.

Kuokkalan keskustassa on täydet palvelut (kaupat, koulu, posti, pankki jne.), Ristonmaa taas sijaitsee aivan Keljon automarket-keskittymän vieressä. Prisma, Citymarket, Lidl ym. ovat lyhyen kävelymatkan päässä, plussaa autottomalle.

• slummiantero

Kuokkalahan on aivan erseestä myös opiskelijoille,,

• on joka paikassa

aina aika ajoin jotain häslinkiä, ihan niin kuin kaikissa muissakin kaupungeissa.

Olen todennut, että jos elää itse sellaista "normi-elämää", eli liikkuu tavanomaisina aikoina kauppareissuilla ja leikkikenttäreissut yms. jä on kulkiessaan pääsääntöisesti selvinpäin, niin ei missään oikeastaan ole mitään ihmeellistä varottavaa tai pahaa.

Joka paikassa on aina jotain koheltajia, mutta se taas ei ole kiinni siitä, onko alueella opiskelija-asuntoja, vai ei.

• kantaan

Eräästä länsi-suomalaisesta kaupungista tänne muuttaneena sain kuulla kauhisteluja Pupuhuhdasta ja sen levottomuudesta, mutta meininki on kyllä hyvin kesyä verrattuna siihen, mihin entisessä kotikaupungissani olin joutunut sopeutumaan.

• tekila

Jätä väliin Koas:n roninmäki ja myllyjärvi

• Siellä asunut

KOAS:n Pirttimäen asunnot ovat erittäin rauhallisia ja viihtyisiä. Tarjolla on perheellisille kaksioita ja kolmioita ja hinnat ovat edullisia. Itse aiemmin siellä asuneena, tiedän, että alue on todella rauhallinen. Jopa KOAS:n henkilökunnan mukaan Pirttimäki on yksi rauhallisimmista ja jopa rauhallisin heidän kohteistaan. Ainoana miinuksena se, että kauppoihin on noin 1,3km matka. Jos se ei haittaa, niin sinne muuttaisin itse takaisin. Siellä asuu myös muita lapsiperheitä.

• eli ns. rikastuttajia

siellä ne autot ja pyörät saa olla rauhassa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe