onko jotain erityispiirteitä esim. kasvoissa josta vois tunnistaa romanin,tarkoitan,että jos on jossain kaukaisuudessa suvussa romaneita ja itse ei suoraan ole polveutunut heistä?
Kysymys
44
5496
Vastaukset
- Hiipikös
pelko puseroon?
- varmaan
kysymykseni,enkä todellakaan kaipaa mitään ala-arvoisia kannanottoja,niin,että hyvät illanjatkot vaan sulle.
- rankano juuli
kyllähän romanin tunnistaa aika hyvinkin, paitsi jos menee tosi tosi kaukaseks esim jos. äidin isän mummon mummo. oli romani, nii ei sitä ehkä sillon enää tunnista, niin hyvin.
Sun kannattaa luultavasti kysellä sukulaisiltas enemmän ja tutkia sukupuutas, nii eiköhän se sillä pitäs selvitä. Ja useimmiten romanin tunnistaa kasvoista kokonaisuudessaan ei haittaa, vaikka tukka olis vaalee, silmät siniset ja iho vaalee. :)- kiitokset
vastauksestasi,olisi varmaankin aiheellista selvittää sukujuurensa,meillä on vaan epäilys siitä.
En rupee sitä senkummemmin selvittään tällä palstalla,mutta kohdallani ainakin,kun romanit näkevät minut,jopa puhe saattaa lakata hetkeksi minut nähtyään,sekä miehillä ja naisilla.
Näkee,että he pohtivat syntyperääni,olen kuitenkin sinisilmäinen.
Haluaisin varmuuden. - vaaleeta
kiitokset kirjoitti:
vastauksestasi,olisi varmaankin aiheellista selvittää sukujuurensa,meillä on vaan epäilys siitä.
En rupee sitä senkummemmin selvittään tällä palstalla,mutta kohdallani ainakin,kun romanit näkevät minut,jopa puhe saattaa lakata hetkeksi minut nähtyään,sekä miehillä ja naisilla.
Haluaisin varmuuden.mustalaista oo olemassakaansitten jos mennään sinneeteenpäin niin se on asia erikseen.tunsin yhen vartin joka oli vaalea mitta ääni ja käytös mustalaisen eikä huomannut sitä itesiis senkin huomaa jos sitä esittääsille se tuli jotenkin luonnostaan
- rankano juuli
vaaleeta kirjoitti:
mustalaista oo olemassakaansitten jos mennään sinneeteenpäin niin se on asia erikseen.tunsin yhen vartin joka oli vaalea mitta ääni ja käytös mustalaisen eikä huomannut sitä itesiis senkin huomaa jos sitä esittääsille se tuli jotenkin luonnostaan
asiassa mun serkulla on hiekan värinen tukka, sini vihreet silmät ja tosi vaalee iho ja ihan kokonainen romani on. Mun siskolla on vaalee iho, vaaleen ruskeista hiuksista hiukan vielä vaaleemmat ja ruskeet silmät. Mun serkun vaimolla on vaalee tukka, siniset silmät ja vaalee iho ja näitä ihmisiä voisin jatkaa, vaikka miten paljon, mutta kuten selväks tuli vaaleita romaneja on olemassa :) Siis jos ees tarkotit tätä mitä luulin
- asia on näin
rankano juuli kirjoitti:
asiassa mun serkulla on hiekan värinen tukka, sini vihreet silmät ja tosi vaalee iho ja ihan kokonainen romani on. Mun siskolla on vaalee iho, vaaleen ruskeista hiuksista hiukan vielä vaaleemmat ja ruskeet silmät. Mun serkun vaimolla on vaalee tukka, siniset silmät ja vaalee iho ja näitä ihmisiä voisin jatkaa, vaikka miten paljon, mutta kuten selväks tuli vaaleita romaneja on olemassa :) Siis jos ees tarkotit tätä mitä luulin
Vaalea tai tumma geeni tulee ulos sukupolvienkin takaa.Vaaleille, joilla suvussa tummaa geeniä, voi tulla tummia/ruskeasilmäisiä lapsia ja päinvastoin, tummille vaaleita lapsia.Aina on kuitenkin perimästä,geeneistä kyse. Sinunkin suvussa on siis sini/vihreäsilmäisiä,vaaleita ollut vaikuttamassa.
- kirjoittaja
asia on näin kirjoitti:
Vaalea tai tumma geeni tulee ulos sukupolvienkin takaa.Vaaleille, joilla suvussa tummaa geeniä, voi tulla tummia/ruskeasilmäisiä lapsia ja päinvastoin, tummille vaaleita lapsia.Aina on kuitenkin perimästä,geeneistä kyse. Sinunkin suvussa on siis sini/vihreäsilmäisiä,vaaleita ollut vaikuttamassa.
mulla itsellä ei ihan siniset silmät ja lapsilla ruskeat silmät,siskon lapsilla (viisi)yhdellä siniset ja muilla ruskeat silmät ja tyttöjä haukuttu ulkonäön perusteella mustalaisiksi,kait siinä jotain perää on ,meinaan geeneissä.
En nyt kauheasti hingu romaaniksi,mutta halusin vaan tietää.Isä mulla on ihan suomalainen,mutta sitten taas äidin suku on tummaihoista ja ruskiasilmästä,mutta ovat jo vainajia,että paha mennä kysymään. - on ruskeasilmäisiä
kirjoittaja kirjoitti:
mulla itsellä ei ihan siniset silmät ja lapsilla ruskeat silmät,siskon lapsilla (viisi)yhdellä siniset ja muilla ruskeat silmät ja tyttöjä haukuttu ulkonäön perusteella mustalaisiksi,kait siinä jotain perää on ,meinaan geeneissä.
En nyt kauheasti hingu romaaniksi,mutta halusin vaan tietää.Isä mulla on ihan suomalainen,mutta sitten taas äidin suku on tummaihoista ja ruskiasilmästä,mutta ovat jo vainajia,että paha mennä kysymään.Tummat hiukset ja ruskeat slmät eivät kieli etnisestä rodusta,sitä on ihan suomalaisissa.Lappilaiset,saamelaiset ovat esim.tummia.Venäjältä ja idän suunnasta on myös suomalaisiin tullut tumma geeniperimä.
- mä vaan
kiitokset kirjoitti:
Haluaisin varmuuden.ETTÄ KYLLÄ KOIRA AINA KOIRAN TUNTEE
- aito valkonaama
mä vaan kirjoitti:
ETTÄ KYLLÄ KOIRA AINA KOIRAN TUNTEE
Kyllä oli asiaton kommentti asialliseen aloitukseen.
Edes hieman sivistystä luulisi aikuiselta ihmiseltä löytyvän! Vai oletko jäänyt murkkuvaiheeseen? - huumori hoi!
aito valkonaama kirjoitti:
Kyllä oli asiaton kommentti asialliseen aloitukseen.
Edes hieman sivistystä luulisi aikuiselta ihmiseltä löytyvän! Vai oletko jäänyt murkkuvaiheeseen?En usko että tuo oli sananvarsinaisessa merkityksessä laitettu,vaan sanonta.
- :OOOO IHMETTLEENENENE
"Ja useimmiten romanin tunnistaa kasvoista kokonaisuudessaan ei haittaa, vaikka tukka olis vaalee, silmät siniset ja iho vaalee. :)"
HÄ?
Kaikilla romaneillahan on tummat silmät! - en tajuu???
kiitokset kirjoitti:
Haluaisin varmuuden.Ootko varma että ne tosiaa miettii sun syntyperääs? Jännä juttu mulle ne tuli kerran puhumaa ja kyseli mitä mulle kuuluu jne. no en tiijä sitte
- rankano juuli
:OOOO IHMETTLEENENENE kirjoitti:
"Ja useimmiten romanin tunnistaa kasvoista kokonaisuudessaan ei haittaa, vaikka tukka olis vaalee, silmät siniset ja iho vaalee. :)"
HÄ?
Kaikilla romaneillahan on tummat silmät!kenties sokee? Tervetuloa paikkakunnalleni ja tarkasta meidän jokaisen romanin silmät löytyy ruskeeta, sinistä, sinivihreetä, vihreetä, vaaleen ruskeeta, että silleesti, mutta tervetuloo :)
- tarkotin
rankano juuli kirjoitti:
sitä että kahen mustalaisen lapsi ei ole vaalea yleensä vaan sitten on jotain geenejä muualta niinkun tuo yksi tuossa jo selittikin,eli jostain kauempaa sitten periytyy se vaaleus,mutta kai se aika harvinaista sekin on
- olikin
rankano juuli kirjoitti:
kenties sokee? Tervetuloa paikkakunnalleni ja tarkasta meidän jokaisen romanin silmät löytyy ruskeeta, sinistä, sinivihreetä, vihreetä, vaaleen ruskeeta, että silleesti, mutta tervetuloo :)
olikin puhe aidoista romaneista
- Aikamies
HÄ?
Kaikilla romaneillahan on tummat silmät!Ei kaikilla romaneilla tummia silmiä ole. Vähän tiedät roduista jos elät tuommoisessa harhassa. Tiedän tosi paljon kahen mustalaisen lapsia joilla on kirkkaan siniset silmät ja maantien värinen tukka. Suvuissa on luultavasti ollut joskus kaajeita mutta saattaa olla jo monessa sukupolvessa pelkkiä kaaleita ja silti ei ihminen ole niin tummasävynen. Mutta kyllä kaalon tunnistaa on se vaalee tai tumma. Kaalon ilmeissä on omat jutut ja pään liike on usein levoton jutellessa. Sitten mihin kiinnitän kanssa huomiota on katseessa oleva tietty juttu jota en osaa nimetä mutta jonka vaisto kertoo. Kaalolla on myös jutellessa eloisat kasvot ja sellasta jotain kaalon pilkettä. Väitän että pystyn tunnistamaan kaaleet vaik ois kuin vaaleita, jos niitä laitettas kaajeitten sekaan vaikka 30 ihmisen joukkoon ja kaikki ois puettu identtisesti.
Nään tummista kaajeistaki usein että ei, tämä ei vaan ole kaaleita vaik ois vielä tummempi. En tiiä mistä se tulee mutta siihen liittyy aina alitajunnaista vaistoa.
Terv. Aikamies - mahdollista
HÄ?
Kaikilla romaneillahan on tummat silmät!onhan joillekkin valkolaisille syntynyt ihan afrikkalaisen näköisiä, saattaa tosin olla ulkomaan tuliaisia.
- kerran.........
mahdollista kirjoitti:
onhan joillekkin valkolaisille syntynyt ihan afrikkalaisen näköisiä, saattaa tosin olla ulkomaan tuliaisia.
lehessä juttu ttä mustalle pariskunnalle oli syntynyt ihan vitivalkonen lapsi ja kysehän ei voi olla mistään "tuliaisesta",koska jos toinen on mustaihoinen niin lapsi ei voi olla vaalea,siis kysymyksessä oli mustaihoisetei mustalaiset
- olet
Aikamies kirjoitti:
Ei kaikilla romaneilla tummia silmiä ole. Vähän tiedät roduista jos elät tuommoisessa harhassa. Tiedän tosi paljon kahen mustalaisen lapsia joilla on kirkkaan siniset silmät ja maantien värinen tukka. Suvuissa on luultavasti ollut joskus kaajeita mutta saattaa olla jo monessa sukupolvessa pelkkiä kaaleita ja silti ei ihminen ole niin tummasävynen. Mutta kyllä kaalon tunnistaa on se vaalee tai tumma. Kaalon ilmeissä on omat jutut ja pään liike on usein levoton jutellessa. Sitten mihin kiinnitän kanssa huomiota on katseessa oleva tietty juttu jota en osaa nimetä mutta jonka vaisto kertoo. Kaalolla on myös jutellessa eloisat kasvot ja sellasta jotain kaalon pilkettä. Väitän että pystyn tunnistamaan kaaleet vaik ois kuin vaaleita, jos niitä laitettas kaajeitten sekaan vaikka 30 ihmisen joukkoon ja kaikki ois puettu identtisesti.
Nään tummista kaajeistaki usein että ei, tämä ei vaan ole kaaleita vaik ois vielä tummempi. En tiiä mistä se tulee mutta siihen liittyy aina alitajunnaista vaistoa.
Terv. Aikamiesaivan oikeessa,kyllä sen vaan huomaa ja sitten erottaa senkin jos joku ns.leikkii.sillon tuntee suurinpiirtein myötähäpeää:/
- hyvä hyvä
Aikamies kirjoitti:
Ei kaikilla romaneilla tummia silmiä ole. Vähän tiedät roduista jos elät tuommoisessa harhassa. Tiedän tosi paljon kahen mustalaisen lapsia joilla on kirkkaan siniset silmät ja maantien värinen tukka. Suvuissa on luultavasti ollut joskus kaajeita mutta saattaa olla jo monessa sukupolvessa pelkkiä kaaleita ja silti ei ihminen ole niin tummasävynen. Mutta kyllä kaalon tunnistaa on se vaalee tai tumma. Kaalon ilmeissä on omat jutut ja pään liike on usein levoton jutellessa. Sitten mihin kiinnitän kanssa huomiota on katseessa oleva tietty juttu jota en osaa nimetä mutta jonka vaisto kertoo. Kaalolla on myös jutellessa eloisat kasvot ja sellasta jotain kaalon pilkettä. Väitän että pystyn tunnistamaan kaaleet vaik ois kuin vaaleita, jos niitä laitettas kaajeitten sekaan vaikka 30 ihmisen joukkoon ja kaikki ois puettu identtisesti.
Terv. Aikamiestulehan arvioimaan,missä tavataan?
- Rom. miehen vaimo
HÄ?
Kaikilla romaneillahan on tummat silmät!No ei todellakaan ole kaikilla romaneilla tummia silmiä.
Mun miehellä on vihertävät silmät = kahen romanin jälkeläinen. Hänen siskon mies on sinisilmänen ja hiekanväriset hiukset ja iholtaan hyvin vaalee = kahen romanin jälkeläinen ja edellisen poika oli ihan sinisilmänen ja ruskeahiuksinen ja hyvin vaalea ihoinen myös.
Tunnen useita sinisilmäisiä romaneita ja vaalea ihoisia. Joten kannattaa kyllä tutkia pikkasen noita asioita ennenkuin tulee tänne väittämään ihan perättömiä. - rankano juuli
olikin kirjoitti:
tervetuloo tuu tällä kertaa sit tutkimaa näitten paikkakuntalaisten suvut eiköhä nää oo ihan kahen mustalaisten lapsia täällä, mutta tuu ihmeessä tutkimaan jos kerta tiiät
- tarerw
olikin kirjoitti:
käyppä vilkasemas esim.seinäjokisten ja lapualaisten kaaleitten silmiä...taitaa tulla enempi sinisiä silmiä vastaan ku ruskeita ja taatusti ovat aitoja kaaloja
- tulee aina vaaleista geeneistä
tarerw kirjoitti:
käyppä vilkasemas esim.seinäjokisten ja lapualaisten kaaleitten silmiä...taitaa tulla enempi sinisiä silmiä vastaan ku ruskeita ja taatusti ovat aitoja kaaloja
Sitten on suvussa ollut vaikuttamassa vaalea geeni,ei tumma geeni muunnu noin vaan vaaleaksi, poikkeuksena albiinot.Jostain taapäin olevasta suvun perimästä nämä vaaleat siis ovat.Tumma geeni on lähes poikkeukseta vallitseva.
- vlado
kirjoittaja kirjoitti:
En nyt kauheasti hingu romaaniksi,mutta halusin vaan tietää.Isä mulla on ihan suomalainen,mutta sitten taas äidin suku on tummaihoista ja ruskiasilmästä,mutta ovat jo vainajia,että paha mennä kysymään.kuule,jos ihan oikeesti haluat tietää,sen varmasti selvität.
- että eihän
on ruskeasilmäisiä kirjoitti:
Tummat hiukset ja ruskeat slmät eivät kieli etnisestä rodusta,sitä on ihan suomalaisissa.Lappilaiset,saamelaiset ovat esim.tummia.Venäjältä ja idän suunnasta on myös suomalaisiin tullut tumma geeniperimä.
saamelaiset ole suomalaisia, siis geeniperimältään. Ovat ihan oma "rotunsa".
- ------------
hyvä hyvä kirjoitti:
tulehan arvioimaan,missä tavataan?
Missä päin asut?? Millon sulle kävis???????
MUT KU TÄÄLLÄ PÄIN NOILLA ROMANEILLA ON TUMMAT SILMÄT ikinä en oo nähny muun värisii, mut tääl niit on nii vähän - minä vaan!!
rankano juuli kirjoitti:
kenties sokee? Tervetuloa paikkakunnalleni ja tarkasta meidän jokaisen romanin silmät löytyy ruskeeta, sinistä, sinivihreetä, vihreetä, vaaleen ruskeeta, että silleesti, mutta tervetuloo :)
En oo sokee, mut tällä paikkakunnalla ei oo ku pari romaniperhettä tai no muutama mut kumminki..! ite oon aina ihmetelly ku sukulaiset selittää et näytän vähäsen romanilta ja vaik omistan tumman siniset silmät ja tummat hiukset, meijän suvus on kumminki romaneita jonku verran, mut silti. Tiijä sitte...
KYL MÄ NYT USKON ETTÄ ON MAHOLLISTA ETTÄ ROMANILLA ON SINISET SILMÄT TAI VAIK VIHREET KU NIIN MONI ON SANONU SIITÄ!!!!!!!!! - ,mutta maa...
että eihän kirjoitti:
saamelaiset ole suomalaisia, siis geeniperimältään. Ovat ihan oma "rotunsa".
Alueellisesti suomen rajon sisäpuolella,joten sekoittuminen helppoa.
- olen
vaaleeta kirjoitti:
mustalaista oo olemassakaansitten jos mennään sinneeteenpäin niin se on asia erikseen.tunsin yhen vartin joka oli vaalea mitta ääni ja käytös mustalaisen eikä huomannut sitä itesiis senkin huomaa jos sitä esittääsille se tuli jotenkin luonnostaan
melko vaalea ja tosiaan romani olen myös. en nyt kuitenkaan ihan blondi, tummat hiukset siis, mutta silmät eivät ole ruskeat ja melko vaalea ihokin on. nauraa et kyllä meitä vaaleitakin löytyy (: samanlailla kuin valtaväestöstä löytyy tummia ihmisiä vaikka eivät olisi kauempaakaan mitään sukua romaneille.
- Anonyymi
Aikamies kirjoitti:
Terv. AikamiesPakko sano että kaikilla minun muilla serkuilla täteillä noilla setillä jne ovat tummia ja ruskeat silmät mutta itellä on siniset silmät ja sisaruksilla ja tätini pojilla on siniset silmät vaikka heidän vanhemmat ovat tummia ja ruksea silmäisiä kahden mustalaisen lapsetkin voivat olla vaaleita ja siniset silmät se tulee kauempaa ja jokaisen kaalon suvussa on kaajeita ja se myös johtuu useista asioista sinisilmäsyys.
- ------------
Mitähän sä tällä ajat takaa?
- sulla onkin
pähkinä purtavaksi,minun osaltani tämä loppuu tähän,hyvää päivänjatkoa vaan kaikille!
- 1/8
sulla onkin kirjoitti:
pähkinä purtavaksi,minun osaltani tämä loppuu tähän,hyvää päivänjatkoa vaan kaikille!
Itse olen kokenut sen että on huudeltu mustalaiseksi ja muuta sellaista valkolaisten puolesta (humalaisten). Minulla on romani verta vain toisen vanhemman isovanhemmalta eli 1/8 osaa. Minulle on vain sattunut enempi tätä näköä ja jotain olemukseen kuin esim sisaruksilleni. Se huutelu on tuntunut aika hassulta sikäli että tunnen itseni täysin valkolaiseksi (lähes;)) eikä romanit ikinä hyväksyisi minua porukoihinsa (joitain olen kyllä nuorena tuntenut).
Omalla kohdallani en mitenkään häpeä asiaa. Pikemminkin olen pienestä yksityiskohdasta ylpeä ja sen kautta saamani kokemukset ovat kasvattaneet omaa suvaitsevaisuuttani. On niin outo ja rajukin kokemus tulla yhdistetyksi yhteen maailman syrjityimmistä ryhmistä.
Muistakaa tummat että täällä on valtaväestöönkin kuuluvia ihmisiä jotka kunnioittavat teitä!
Sen tosiaan olen huomannut että ihan kansanpuvuissa vastaantulevilla romaneilla on yllättävän monenvärisiä silmiä ja välillä tuntuu naisilla olevan vähän tukkaakin värjätty? ainakin nuoremmilla...Omasta mielestäni ihminen on kauneimmillaan luonnollisena oli väritys sitten millainen vain. - fghhjjjj
1/8 kirjoitti:
Itse olen kokenut sen että on huudeltu mustalaiseksi ja muuta sellaista valkolaisten puolesta (humalaisten). Minulla on romani verta vain toisen vanhemman isovanhemmalta eli 1/8 osaa. Minulle on vain sattunut enempi tätä näköä ja jotain olemukseen kuin esim sisaruksilleni. Se huutelu on tuntunut aika hassulta sikäli että tunnen itseni täysin valkolaiseksi (lähes;)) eikä romanit ikinä hyväksyisi minua porukoihinsa (joitain olen kyllä nuorena tuntenut).
Omalla kohdallani en mitenkään häpeä asiaa. Pikemminkin olen pienestä yksityiskohdasta ylpeä ja sen kautta saamani kokemukset ovat kasvattaneet omaa suvaitsevaisuuttani. On niin outo ja rajukin kokemus tulla yhdistetyksi yhteen maailman syrjityimmistä ryhmistä.
Muistakaa tummat että täällä on valtaväestöönkin kuuluvia ihmisiä jotka kunnioittavat teitä!
Sen tosiaan olen huomannut että ihan kansanpuvuissa vastaantulevilla romaneilla on yllättävän monenvärisiä silmiä ja välillä tuntuu naisilla olevan vähän tukkaakin värjätty? ainakin nuoremmilla...Omasta mielestäni ihminen on kauneimmillaan luonnollisena oli väritys sitten millainen vain.oon valkolainen mutta minnuu luullaan usein piirteitteni takkii mustalaiseks.piirteet on nenä ja otsa ja leuka esim.sammaa.mut silti en oo mustalainen
- valkoinen hento kaunotar
fghhjjjj kirjoitti:
oon valkolainen mutta minnuu luullaan usein piirteitteni takkii mustalaiseks.piirteet on nenä ja otsa ja leuka esim.sammaa.mut silti en oo mustalainen
mul nii kutsuttui rom.piirtei ja vaalee tukka,en oo romani vaik vaaleudest toisi luullaa ja sit kun otin rom.miehen romaniie mielest en ollukkaa ollenkaa romanin näkönen,heh ainaskaa naiste mielest ,miksköhän
- kaaleen mies
luin jstakin jutusta olisko ollu latso diives lehdestä että suomesta oli käyny tässä muutama vuos sitten romaneita englannin romaneitten asuinpaikoilla ja hyvin monilla englannin romaneilla on jo hyvin paljon sekoittunu vaaleet geenit ja tummat geenit keskenään kun tämä suomalainen rumma romaninainen jolla oli täysun mustat hiukset ja englannin monilla romaneilla oli hyvin monilla täysin vaaleet hiukset ja sekä sinisiä että vihreitä silmiä yks romani nainen sano suomen romani naiselle että hän antais mitä tahansa jos hänelläkkin ois samanlainen tumma iho ja noin kauniin ruskeet silmät niinkuin ennen heillä oli mutta pitää myös muistaa myös se että englannissa on paljon muitakin kiertolaisia ja kaikista käytetään nimitys gypsies -mustalaiset ja siksi ei pidä sekottaa kaikki kietolaisia samaan etniseen ryhmään mutta tuo oli siitä hyvä esimerkki mitenkä jossais päin maailmaa se geeni pohja on totaalisesti muuttunu ja monet englannin aidotkin romani lapset ovan joko hiuksen väriltään hyvin vaaleita tai punaiset
- vlado
hei niinko tiedetään,sieltä mistä kaaleet lähti vaeltaan,heitä oli monta vesaa.oon kuullu ainaki 3sta eri kaaleetten ryhmästä ketä sieltä lähti vaeltaan ja kyllä meihin matkan varella on tarttunu yks sun toinen kulkija...
- 1/8
Varmaankin suomessa on monestakin syystä paljon "puhtaampia" romanit kuin monissa muissa maissa. Suomalaisten kanssa on alun alkaen ollut vaikea tulla toimeen eikä sekoittumista ole tapahtunut. Tämä osaltaan vaikuttanut nykyiseen romanien suhtautumiseen ja oma porukka pidetään tiiviisti omana.
- huomannut tämän
Nyt pomppaa asiasta,mutta siinä missä oikea romaninainen vanhenee nätisti, niin romanin kylkeen liimautunut valkolaisnainen rupsahtaa,suorastaa on räjähtäneen näköinen jo heti 30 ,tuli mieleen kun katto sitä kääjiä joka pelehti niil mustalaishameilla netissä,niin sehä ois menny 60vuotiaasta ja oli joku 45v.Ja näit samanlaisia näkyy koko ajan.Miksihän näin.
- klint iistvuud
Ai että romaninainen vanhenee "nätisti".. salli mun nauraa :D
Suurinosa on ylipainoisia jo parikymppisinä johtuen siitä etteivät pysty urheilemaan ja kolmekymppiset näyttää yli 50kymppisiltä kun eivät hoida itteensä, naamat ryppyset ja tukka roikkuu ohuilla korkkiruuvi kiharoilla harmaana. Lihavuus on yleinen piirre romaneissa ja ennenaikainen vanheneminen ulkoisesti.
- Anonyymi
Miut tunnistaa uusista nappanahkahaalareista (rinsaluukulla), selässä isolla teksti "mainemies" ajurinlakista sekä jatsarisaappaista.
Hoi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.745009Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.153398Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242700Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571747- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2321213Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912