AUTTAAKAA NY !

tonttu200

Ostin tietokoneeseeni CLUB 3D R9250 AGP 256M 128BI DVI/TV ROHS näytönohjaimen. En saa sitä asennetuksi. Missä meni vikaan ??? Täytyykö ensin asentaa ajurit vai laittaa ensin itse ohjain kiinni ??? Itse laitoin ohjaimen kiinni AGP-väylään sieltä kuului naksahdus eli sen pitäisi siis olla paikallaan, sitten laitoin näytön johdon tähän kyseiseen ohjaimeen kiinni ja näyttö jäi mustaksi. En saanut asennettua ajureita paketissa tulleelta cd:ltä. Se vain ilmoitti englanniksi jotain en muista mitä. Mistä saisi sopivat ajurit/voisiko joku antaa ohjeita asennukseen ????

16

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoooo

      Hae googlesta DRM ja soita siihen numeroon, se on mun kaverin työnumero. Neuvoo ilmatteeks jos pyytää.. ite en oo kovin asiantuntija mutta mielestäni ei kannata olla noin nörtti

    • Pege81

      Kortti on todennäköisesti löysästi väylässä kiinni/tai ehkä rikki. Irroita kortti väylästä kokonaan, ja paina se tasaisesti väylään. Katso, ettei se pääse kanittamaan mistään kohdasta. AGP-väylän takaosassa on yleensä klipsi, mikä varmistaa kortin paikallaan pysymisen, tämän klipsin pitäisi painua kortin takaosassa olevaan loveen. Kiinitä kortti ruuvilla takalevyyn. Liitä näytön kaapeli korttiin, ja käynnistä kone.
      Tuossa tilanteessa, kun käynnistit konetta, niin tuliko käynnistyksen yhteydessä mitään piippauksia?

      • tonttu200

        Kone käynnistyi ihan normaalisti mutta näytössä ei näkynyt muuta kuin mustaa. Ei kuulunut minkään laisia piippauksia.


    • tonttu200

      Voisiko minun koneestani olla APG-väylä rikki kun kone ei edes löytänyt/tunnistanut ohjainta vaikka etsin sitä ohjauspaneelista lisää laite ohjelmalla ?

    • Mikä oli vanha näytönohjain?Mahdollisesti emolevylle integroitu?
      Asennushan menee niin että vanhan näytönohjaimen ollessa koneessa kiinni hankit netistä uudet ajurit jotka tallennat koneelle paikkaan josta ne löydät(tai ajuriCD).
      Sen jälkeen poistat vanhat ajurit ja sammutat koneen.
      Käynnistä kone(windows luultavasti ilmoittelee että uusi laite löydetty.klikkaa tuo pois) ja menet sinne mihin tallensit ajurit.Tämän jälkeen ei pitäisi olla ongelmia.


      Tietysti kortti voi olla huonosti asennettu tai(toivottavasti ei) olet saanut jotain hajalle.

      • tonttu200

        Vanha näyttis on integroitu mutta missäs sen ajurit sitten mahtaa olla ja mistä saan ajurit siihen uuteen ?? En cd:ltä ainakaan. Ilmestyy ruutu jossa on jotain hardwaresta ja softwaresta. Mutta miksi kun laitan näytön johdon tähän uuteen ohjaimeen näytössä näkyy vain mustaa ???


    • Daword

      kuulostaa aika pahalta tollaset naksahdukset =D

      mikä kone sulla on? mikä emolevy? mitenkä vanha kone?

      • tonttu200

        Mulla on IBM ThinkCentre ja emo on Intel Celeron A4. En tiedä kuin vanha kone on kun ostin käytettynä. Mulla tää on ollu vasta vähän aikaa. Se naksahdus oli se että se APG-väylän taka osassa on se klipsi mikä menee sinne näytönohjainkortin taakse. Siitä se ääni lähti.


      • Daword
        tonttu200 kirjoitti:

        Mulla on IBM ThinkCentre ja emo on Intel Celeron A4. En tiedä kuin vanha kone on kun ostin käytettynä. Mulla tää on ollu vasta vähän aikaa. Se naksahdus oli se että se APG-väylän taka osassa on se klipsi mikä menee sinne näytönohjainkortin taakse. Siitä se ääni lähti.

        joo sitten se pitäs olla hyvin slotissakin.

        kannattas varmaan koittaa siihen jotain toista näytönohjainta.

        jos kuvaa ei tule ollenkaan niin näyttis voi mahdollisesti olla viallinen?

        mistä ostit sen?


      • tonttu200
        Daword kirjoitti:

        joo sitten se pitäs olla hyvin slotissakin.

        kannattas varmaan koittaa siihen jotain toista näytönohjainta.

        jos kuvaa ei tule ollenkaan niin näyttis voi mahdollisesti olla viallinen?

        mistä ostit sen?

        Luulen itsekin että vika on ohjaimessa. Tilasin sen Multitronic.fi verkkokaupasta. Ohjain ei kyllä maksanut paljon mitään. Mutta kuitenkin ennen kuin tilasin sen kysyin sieltä sähköpostilla että mahtaako se toimia ja jos ei niin voiko palauttaa. Kerroin mikä emo koneessani on ja sieltä vastattiin että ne oli hakenu sillä emolla ja et sen sit pitäis toimia ja saa palauttaa. Et varmaan palautukseen menee.


      • Daword
        tonttu200 kirjoitti:

        Luulen itsekin että vika on ohjaimessa. Tilasin sen Multitronic.fi verkkokaupasta. Ohjain ei kyllä maksanut paljon mitään. Mutta kuitenkin ennen kuin tilasin sen kysyin sieltä sähköpostilla että mahtaako se toimia ja jos ei niin voiko palauttaa. Kerroin mikä emo koneessani on ja sieltä vastattiin että ne oli hakenu sillä emolla ja et sen sit pitäis toimia ja saa palauttaa. Et varmaan palautukseen menee.

        kannattaa palauttaa ja kattoo jokin toinen näyttis...


      • tonttu200
        Daword kirjoitti:

        kannattaa palauttaa ja kattoo jokin toinen näyttis...

        Meilasin tänään sinne Multitroniciin ja kysyin niiltä neuvoo. Täytyy vaan odottaa vastausta vielä, koska niitten asiakaspalvelu ei oo auki viikonloppusin ja arkisin vaan klo. 17 asti. Et semmosta :/


      • Daword
        tonttu200 kirjoitti:

        Meilasin tänään sinne Multitroniciin ja kysyin niiltä neuvoo. Täytyy vaan odottaa vastausta vielä, koska niitten asiakaspalvelu ei oo auki viikonloppusin ja arkisin vaan klo. 17 asti. Et semmosta :/

        kannattas varmaan mieluummin soittaa niin saisit asian nopeammin hoidettua =D


      • Pege81
        tonttu200 kirjoitti:

        Mulla on IBM ThinkCentre ja emo on Intel Celeron A4. En tiedä kuin vanha kone on kun ostin käytettynä. Mulla tää on ollu vasta vähän aikaa. Se naksahdus oli se että se APG-väylän taka osassa on se klipsi mikä menee sinne näytönohjainkortin taakse. Siitä se ääni lähti.

        ThinkCentreäkin on tietääkseni useampaa eri versiota olemassa. Ainakin meillä töissä on IBM ThinkCentre M50 mallissa toiminut Ati Radeon 9600XT ihan ilman kitinöitä. Eli tuo konemalli pitäisi hieman tarkemmin saada tietoon, ennenkuin tätä ongelmaa voi ratkoa kunnolla. Helpointen saat koneen tarkat tiedot selville käyttämällä Everest ohjelmaa. http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
        lataile tuon linkin takaa löytyvä ohjelma, ja tutki mitä tietoa ohjelma antaa tuon koneen emolevystä/laitteistosta yleensäkkin. Tuossa voi olla mahdollisuus, minkä xyz... mainitsikin, ettei se väylä olekkaan AGP.


    • oli huono

      Voisi auttaa kuvaavan otsikon kirjoittamisessa... tuollainen AUTTAKAA NY! ei kerro yhtään muuta kuin että sinä vaadit jotain apua ongelmiisi. Kerro otsikossa, mikä ongelma sinulla on.
      Esim.
      "CLUB 3D R9250:n asentaminen?"

    • xyz...

      Kaikissa IBM-koneissa ei ole oikeaa AGP-slottia, vaan ADD, johon saa lisävarusteena DVI/TV-out-kortin. Tavallinen näytönohjain ei siinä toimi, vaikka sen paikalleen saakin.

      http://buttersideup.com/docs/howto/Thinkcentre-DVI-ADD.html

      Tai sitten integroitu pitää disabloida biossissa, vaikea sanoa kun kysyjä ei tietenkään kertonut koneensa tarkempaa tyyppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe