Tuolta Savonlinnan, säämingin ja Kerimäen suunnalta. Ainakin Kerimäen hautausmaalla on paljon Silvennoisia. Itse kuulun Kerimäen Silvennoisiin
0Äänestä
asustaa
Silvennoisia.
0Äänestä
on Savonlinnan
läheltä kotosii...
0Äänestä
mie ihe
...ja Silevennoisia ommaa sukua:-)
0Äänestä
maijamari
Erään tiedon mukaan Silvennoiset olisivat tulleet Savonlinnan seudulle Olavinlinnan rakentamisen aikoihin Saksasta. Meitä on paljon myös Pohjois-Karjalassa, Kitee- Rääkkylän tienoilla. Itse olen Kerimäeltä...minäkin!
Mistäs ne siu sukulaises? Heinäkuussa olis tuas tarkotus männä sukuva kahtomaa:-) Näytät oleva jokuse vuuve nuoremp ku mie, vaikka ehä miekää mikkää vanha vielä oo!
Mistäs ne siu sukulaises? Heinäkuussa olis tuas tarkotus männä sukuva kahtomaa:-) Näytät oleva jokuse vuuve nuoremp ku mie, vaikka ehä miekää mikkää vanha vielä oo!
kirkonkylältä... Isän suku on luotojärven (talvilahesta)suunnalta lähtöisin... olisi kiva tietää onko minkä verran tutkittu silvennoisten sukua.. tiiä vaikka sukulaisia oltaisiin..
0Äänestä
kerimäkeläinen
Sukukirja "Kerimäen Silvennoiset", tekijä Pirkko Siltanen. Ilmestynyt 2014. 538 sivua. Erinomainen kirja. Varmastikin löydät sukusi tuosta kirjasta.
Myös Pielisjärvellä on asustanut kautta aikain ja asuu edelleenkin Silvennoisia / Silventoisia. Sukutiedostoonikin heitä on tallentunut 169 henkilöä.
0Äänestä
Täällä Suomussalmella
Isä kotoisin Punkaharjulta.
0Äänestä
Lea Anneli
Minä aloin katselemaan täältä ja muualtakin jo0 kauan sitten edesmenneen isäni serkkuja. Isäni äiti oli Matilda Honkanen Kerimäeltä, hän kuoli jo 1916, mutta serkkuina oli ainakin Silvennoisia, kuten Ebba Ilona Silvennoinen os., Mikkonen, hän oli syntynyt Savonrannalla 13.10.1916.
0Äänestä
Gen123
Lohjalla asuu Silvennoisia, isän puolelta Punkaharjulta
0Äänestä
Behm
Moi Lea Anneli. Ebba Ilona oli mummoni ja vanhempani ovat tehneet jonkin verran sukututkimusta ja ovat varmasti kiinnostuneita juttelemaan kanssasi lisää. Jos huomaat tämän, laitatko yhteistietosi, miten sinut voisi tavoittaa.
0Äänestä
EiEnääSimolainen
Simossa. Ovat alunperin muistaakseni evakkoja luovutetusta Karjalasta.
0Äänestä
AnttiTapani
Jyväskylässä ja Kuopiossa olen asunut. Mistä päin Karjalaa ovat Simon Silvennoiset muuttaneet? Vaimoni on Simoniemen Kylmälästä. Isäni on syntynyt Sortavalassa ja muuttanut evakkona Äänekoskelle.
Nämä sukunimet kannattaa katsoa Tuomas Salsteen mainiosta Sukunimi-infosta. Sieltä löytyy sekä Silvennoinen että Silventoinen. Katso Sukunimet aakkosjärjestyksessä, On kartalla syntymäpaikat 1884-1929 ja asuinpaikat 1939-58 sekä 2010 ym. - Pohjois-Karjalassa esiintyi 1700-luvulla myös muodossa Silvendoin.
0Äänestä
Anonyymi
Kerimäellä asusti 1600-luvulla veljekset Lauri, Matti ja Heikki Antinpoika Silvennoinen. Oliko muita veljeksiä? Onko tietoa veljesten elämästä?
0Äänestä
Anonyymi00023
Jonkun tiedon mukaan Kerimäeltä lähti pois noin 1630-luvilla kolme Silvennoisen veljestä, yksi Sortavalaan, yksi Pietariin ja yksi Lappeenrantaan. Minä saatan olla tämän Sortavalaan lähteneen veljeksen sukua, koska isäni Matti Silvennoisen suku on ollut Sortavalassa sukututkimuksen mukaan 1680- luvulla.
0Äänestä
Anonyymi
TIEDÄN VAAN KUMMELI MIES HEIKKI SILVENNOISEN
0Äänestä
Anonyymi
Ei Silvennoinen vaai Silventoinen! Tarkkutta pliis.
0Äänestä
Anonyymi
Mistä voisi ostaa Pirkko Siltasen kirjaa Kerimäen Silvennoiset? Äitini oli os.Hanna Silvennoinen, kotitalo Punkaharjun Vaahersalossa Koskeloniemessä. Kysyy Soili Jääskeläinen
0Äänestä
Anonyymi
Mitä v*ttua täällä kyselet?
0Äänestä
Anonyymi00024
Kikkeli
0Äänestä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Vastaukset 29
Vanhimmat
Tuolta Savonlinnan, säämingin ja Kerimäen suunnalta. Ainakin Kerimäen hautausmaalla on paljon Silvennoisia. Itse kuulun Kerimäen Silvennoisiin
Silvennoisia.
läheltä kotosii...
...ja Silevennoisia ommaa sukua:-)
Erään tiedon mukaan Silvennoiset olisivat tulleet Savonlinnan seudulle Olavinlinnan rakentamisen aikoihin Saksasta.
Meitä on paljon myös Pohjois-Karjalassa, Kitee- Rääkkylän tienoilla.
Itse olen Kerimäeltä...minäkin!
Kyselee silvennoisen sukulainen.. omaa sukua
Mistäs ne siu sukulaises?
Heinäkuussa olis tuas tarkotus männä sukuva kahtomaa:-)
Näytät oleva jokuse vuuve nuoremp ku mie, vaikka ehä miekää mikkää vanha vielä oo!
kirkonkylältä... Isän suku on luotojärven (talvilahesta)suunnalta lähtöisin... olisi kiva tietää onko minkä verran tutkittu silvennoisten sukua.. tiiä vaikka sukulaisia oltaisiin..
Sukukirja "Kerimäen Silvennoiset", tekijä Pirkko Siltanen. Ilmestynyt 2014. 538 sivua. Erinomainen kirja. Varmastikin löydät sukusi tuosta kirjasta.
Kiva tietää, että on olemassa sukukirja .Mistähän se on saatavissa?Pitääkö kuulua sukuseuraantaa jotta sen saa hankittua
omaa sukua Silvennoinen, Iisalmesta
Silvennoisia löytyy ainakin Kerimäeltä. genealogia.fi löytyy haulla etelä-savosta.
ollaanko sitä kenties sukulaista?
Sysmä-Hartola -akselillakin on. Lähtöisin kuitenkin Karjalasta.
Myös Pielisjärvellä on asustanut kautta aikain ja asuu edelleenkin Silvennoisia / Silventoisia.
Sukutiedostoonikin heitä on tallentunut 169 henkilöä.
Isä kotoisin Punkaharjulta.
Minä aloin katselemaan täältä ja muualtakin jo0 kauan sitten edesmenneen isäni serkkuja. Isäni äiti oli Matilda Honkanen Kerimäeltä, hän kuoli jo 1916, mutta serkkuina oli ainakin Silvennoisia, kuten Ebba Ilona Silvennoinen os., Mikkonen, hän oli syntynyt Savonrannalla 13.10.1916.
Lohjalla asuu Silvennoisia, isän puolelta Punkaharjulta
Moi Lea Anneli. Ebba Ilona oli mummoni ja vanhempani ovat tehneet jonkin verran sukututkimusta ja ovat varmasti kiinnostuneita juttelemaan kanssasi lisää. Jos huomaat tämän, laitatko yhteistietosi, miten sinut voisi tavoittaa.
Simossa. Ovat alunperin muistaakseni evakkoja luovutetusta Karjalasta.
Jyväskylässä ja Kuopiossa olen asunut. Mistä päin Karjalaa ovat Simon Silvennoiset muuttaneet? Vaimoni on Simoniemen Kylmälästä.
Isäni on syntynyt Sortavalassa ja muuttanut evakkona Äänekoskelle.
Nämä sukunimet kannattaa katsoa Tuomas Salsteen mainiosta Sukunimi-infosta. Sieltä löytyy sekä Silvennoinen että Silventoinen. Katso Sukunimet aakkosjärjestyksessä, On kartalla syntymäpaikat 1884-1929 ja asuinpaikat 1939-58 sekä 2010 ym. - Pohjois-Karjalassa esiintyi 1700-luvulla myös muodossa Silvendoin.
Kerimäellä asusti 1600-luvulla veljekset Lauri, Matti ja Heikki Antinpoika Silvennoinen. Oliko muita veljeksiä? Onko tietoa veljesten elämästä?
Jonkun tiedon mukaan Kerimäeltä lähti pois noin 1630-luvilla kolme Silvennoisen veljestä, yksi Sortavalaan, yksi Pietariin ja yksi Lappeenrantaan.
Minä saatan olla tämän Sortavalaan lähteneen veljeksen sukua, koska isäni Matti Silvennoisen suku on ollut Sortavalassa sukututkimuksen mukaan 1680- luvulla.
TIEDÄN VAAN KUMMELI MIES HEIKKI SILVENNOISEN
Ei Silvennoinen vaai Silventoinen! Tarkkutta pliis.
Mistä voisi ostaa Pirkko Siltasen kirjaa
Kerimäen Silvennoiset? Äitini oli os.Hanna Silvennoinen, kotitalo Punkaharjun Vaahersalossa Koskeloniemessä. Kysyy Soili Jääskeläinen
Mitä v*ttua täällä kyselet?
Kikkeli