silvennoinen

...

Missä päin suomea asustaa silvennoisia?

29

3734

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat lähtöisin

      Tuolta Savonlinnan, säämingin ja Kerimäen suunnalta. Ainakin Kerimäen hautausmaalla on paljon Silvennoisia. Itse kuulun Kerimäen Silvennoisiin

      • asustaa

        Silvennoisia.


      • on Savonlinnan

        läheltä kotosii...


      • mie ihe

        ...ja Silevennoisia ommaa sukua:-)


      • maijamari

        Erään tiedon mukaan Silvennoiset olisivat tulleet Savonlinnan seudulle Olavinlinnan rakentamisen aikoihin Saksasta.
        Meitä on paljon myös Pohjois-Karjalassa, Kitee- Rääkkylän tienoilla.
        Itse olen Kerimäeltä...minäkin!


      • mie ihe kirjoitti:

        ...ja Silevennoisia ommaa sukua:-)

        Kyselee silvennoisen sukulainen.. omaa sukua


      • mie ihe
        kaikukaneli kirjoitti:

        Kyselee silvennoisen sukulainen.. omaa sukua

        Mistäs ne siu sukulaises?
        Heinäkuussa olis tuas tarkotus männä sukuva kahtomaa:-)
        Näytät oleva jokuse vuuve nuoremp ku mie, vaikka ehä miekää mikkää vanha vielä oo!


      • mie ihe kirjoitti:

        Mistäs ne siu sukulaises?
        Heinäkuussa olis tuas tarkotus männä sukuva kahtomaa:-)
        Näytät oleva jokuse vuuve nuoremp ku mie, vaikka ehä miekää mikkää vanha vielä oo!

        kirkonkylältä... Isän suku on luotojärven (talvilahesta)suunnalta lähtöisin... olisi kiva tietää onko minkä verran tutkittu silvennoisten sukua.. tiiä vaikka sukulaisia oltaisiin..


      • kerimäkeläinen

        Sukukirja "Kerimäen Silvennoiset", tekijä Pirkko Siltanen. Ilmestynyt 2014. 538 sivua. Erinomainen kirja. Varmastikin löydät sukusi tuosta kirjasta.


      • kerimäkeläinen kirjoitti:

        Sukukirja "Kerimäen Silvennoiset", tekijä Pirkko Siltanen. Ilmestynyt 2014. 538 sivua. Erinomainen kirja. Varmastikin löydät sukusi tuosta kirjasta.

        Kiva tietää, että on olemassa sukukirja .Mistähän se on saatavissa?Pitääkö kuulua sukuseuraantaa jotta sen saa hankittua


    • on tietääkseni

      omaa sukua Silvennoinen, Iisalmesta

    • silvennoisensukulainen

      Silvennoisia löytyy ainakin Kerimäeltä. genealogia.fi löytyy haulla etelä-savosta.

      • ollaanko sitä kenties sukulaista?


    • sysmä

      Sysmä-Hartola -akselillakin on. Lähtöisin kuitenkin Karjalasta.

    • Myös Pielisjärvellä on asustanut kautta aikain ja asuu edelleenkin Silvennoisia / Silventoisia.
      Sukutiedostoonikin heitä on tallentunut 169 henkilöä.

    • Täällä Suomussalmella

      Isä kotoisin Punkaharjulta.

    • Lea Anneli

      Minä aloin katselemaan täältä ja muualtakin jo0 kauan sitten edesmenneen isäni serkkuja. Isäni äiti oli Matilda Honkanen Kerimäeltä, hän kuoli jo 1916, mutta serkkuina oli ainakin Silvennoisia, kuten Ebba Ilona Silvennoinen os., Mikkonen, hän oli syntynyt Savonrannalla 13.10.1916.

      • Gen123

        Lohjalla asuu Silvennoisia, isän puolelta Punkaharjulta


      • Behm

        Moi Lea Anneli. Ebba Ilona oli mummoni ja vanhempani ovat tehneet jonkin verran sukututkimusta ja ovat varmasti kiinnostuneita juttelemaan kanssasi lisää. Jos huomaat tämän, laitatko yhteistietosi, miten sinut voisi tavoittaa.


    • EiEnääSimolainen

      Simossa. Ovat alunperin muistaakseni evakkoja luovutetusta Karjalasta.

    • AnttiTapani

      Jyväskylässä ja Kuopiossa olen asunut. Mistä päin Karjalaa ovat Simon Silvennoiset muuttaneet? Vaimoni on Simoniemen Kylmälästä.
      Isäni on syntynyt Sortavalassa ja muuttanut evakkona Äänekoskelle.

    • Nämä sukunimet kannattaa katsoa Tuomas Salsteen mainiosta Sukunimi-infosta. Sieltä löytyy sekä Silvennoinen että Silventoinen. Katso Sukunimet aakkosjärjestyksessä, On kartalla syntymäpaikat 1884-1929 ja asuinpaikat 1939-58 sekä 2010 ym. - Pohjois-Karjalassa esiintyi 1700-luvulla myös muodossa Silvendoin.

    • Anonyymi

      Kerimäellä asusti 1600-luvulla veljekset Lauri, Matti ja Heikki Antinpoika Silvennoinen. Oliko muita veljeksiä? Onko tietoa veljesten elämästä?

      • Anonyymi

        Jonkun tiedon mukaan Kerimäeltä lähti pois noin 1630-luvilla kolme Silvennoisen veljestä, yksi Sortavalaan, yksi Pietariin ja yksi Lappeenrantaan.
        Minä saatan olla tämän Sortavalaan lähteneen veljeksen sukua, koska isäni Matti Silvennoisen suku on ollut Sortavalassa sukututkimuksen mukaan 1680- luvulla.


    • Anonyymi

      TIEDÄN VAAN KUMMELI MIES HEIKKI SILVENNOISEN

    • Anonyymi

      Ei Silvennoinen vaai Silventoinen! Tarkkutta pliis.

    • Anonyymi

      Mistä voisi ostaa Pirkko Siltasen kirjaa
      Kerimäen Silvennoiset? Äitini oli os.Hanna Silvennoinen, kotitalo Punkaharjun Vaahersalossa Koskeloniemessä. Kysyy Soili Jääskeläinen

    • Anonyymi

      Mitä v*ttua täällä kyselet?

    • Anonyymi

      Kikkeli

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe