joko länsiterminaalin remontti on valmis
Onko Länsiterminaalin
44
916
Vastaukset
- Apinakopit lähtee
Halli on tujalla !
- 6T.ja.7
On se jo puoli vuotta ollut.
- Torvi-mikä-torvi
Torvi vastailee kymmenen vuotta vanhaan viestiin.
No, siinä ajassa hän on juuri selvittänyt asian ja osaa loistaa huikeilla tiedoillaan. - Saksoffooni
Torvi-mikä-torvi kirjoitti:
Torvi vastailee kymmenen vuotta vanhaan viestiin.
No, siinä ajassa hän on juuri selvittänyt asian ja osaa loistaa huikeilla tiedoillaan.Järkevämpi vastaus tuo kolmas on mitä toinen.
- Sitäkö-tarkoitat
Saksoffooni kirjoitti:
Järkevämpi vastaus tuo kolmas on mitä toinen.
Tarkoitatko että valmistui vuoden 2007 lopulla?
Tosin sen jälkeen on tehty ihan uusiterminaali. Joten sitähän ei ole voitu vielä remontoida. - turhat.remontit
Sitäkö-tarkoitat kirjoitti:
Tarkoitatko että valmistui vuoden 2007 lopulla?
Tosin sen jälkeen on tehty ihan uusiterminaali. Joten sitähän ei ole voitu vielä remontoida.Mitä sille vanhalle terminaalille tapahtui?
- Jo-oot-pässi
turhat.remontit kirjoitti:
Mitä sille vanhalle terminaalille tapahtui?
No sehän remontoitiin. Etkö ole sitä ymmärtänyt?
- aika.kuluu
Jo-oot-pässi kirjoitti:
No sehän remontoitiin. Etkö ole sitä ymmärtänyt?
Remontoitiin kyllä, mutta mitä tapahtui sen jälkeen?
- Tuota-uusavuttomuutta
aika.kuluu kirjoitti:
Remontoitiin kyllä, mutta mitä tapahtui sen jälkeen?
Tietenkin remontti valmistui.
Hei, ootkos kasvanut tynnyrissä? - Nettomaksaja.stadista
aika.kuluu kirjoitti:
Remontoitiin kyllä, mutta mitä tapahtui sen jälkeen?
Remontin jälkeen sitä on käytetty ja käytetään edelleen, uuden terminaalin ohella. Miksi maalaisia nuo asiat kiinnostavat, kun eivät kuitenkaan ymmärrä.
- turhat.remontit
Koska se muka on remontoitu?
- Uusavuttomuutta
Jospas lukisit aloituksen. Siis koko aloituksen. Siitä mitäänpois jättämättä.
- eipienintäkäänjärkeä
Eipä auta remontitkaan, kun sijainti on idioottimaisesti Hesan keskustan takana. Paikka sopii lähinnä satunnaisille huviveneilijöille, mutta ei vilkkaalle matkustaja- ja rahtisatamalle. Länsiterminaali pitäisi siirtää Vuosaareen. Se olisi hesalaisillekin varmasti parempi vaihtoehto, kun läpiajoliikenne vähenisi.
- ilmansuunnat.sekaisin
Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.
- Ilmansuunnat-sekaisin
ilmansuunnat.sekaisin kirjoitti:
Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.
eipienintäkäänjärkeä on varmaan turkulainen. Siellä kun katsoo Turun itäiseltä itään, näkee läntisen.
- aisaire
ilmansuunnat.sekaisin kirjoitti:
Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.
Länsiterminaali on brändi. Ei sillä ole mitään tekemistä ilmansuuntien kanssa, kuten ei ole myöskään Lännen Tehtailla.
- Yleisnimi
aisaire kirjoitti:
Länsiterminaali on brändi. Ei sillä ole mitään tekemistä ilmansuuntien kanssa, kuten ei ole myöskään Lännen Tehtailla.
Vai brändi.
Eihän niitä ole Sumessa kuin parikymmentä, kuten länsisatamiakin. - ja.sitten.tallinnaan
Lemminkäisen suunnittelema keskustatunneli nopeuttaisi liikennettä satamiin. Toivottavasti hanke saadaan piakkoin toteutukseen.
https://yle.fi/uutiset/3-9794705 - Väärä-foorumi
ja.sitten.tallinnaan kirjoitti:
Lemminkäisen suunnittelema keskustatunneli nopeuttaisi liikennettä satamiin. Toivottavasti hanke saadaan piakkoin toteutukseen.
https://yle.fi/uutiset/3-9794705Eiköhän Helsingin sisäinen liikenne kuulu jollekin toiselle foorumille
- Itäsatamaan
ilmansuunnat.sekaisin kirjoitti:
Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.
Entä jos Lauttasaareen tai Inkooseen tulisi terminaali, sen jälkeenhän tämä olisi idässä?
Miksi muuten Hangossa on Länsisatama, vaikka siitä länteen on vielä Ulkosatama? Eikö kaikki satamat Ulkosatamasta itään ole Itäsatamia, myös se hesan Länsisatama. - Ei-mitenkään
Itäsatamaan kirjoitti:
Entä jos Lauttasaareen tai Inkooseen tulisi terminaali, sen jälkeenhän tämä olisi idässä?
Miksi muuten Hangossa on Länsisatama, vaikka siitä länteen on vielä Ulkosatama? Eikö kaikki satamat Ulkosatamasta itään ole Itäsatamia, myös se hesan Länsisatama.Miten liittyy risteilyihin?
- mielummin.siirto
ja.sitten.tallinnaan kirjoitti:
Lemminkäisen suunnittelema keskustatunneli nopeuttaisi liikennettä satamiin. Toivottavasti hanke saadaan piakkoin toteutukseen.
https://yle.fi/uutiset/3-9794705Kyllähän tuo tunneli tietysti helpottaisi kulkemista laivoille, mutta ei ole ihan muutamaan vuoteen valmis. Autolauttaliikenteen voisi siirtää periaatteessa vaikka heti Vuosaareen.
- Ei-siis-mitenkään
mielummin.siirto kirjoitti:
Kyllähän tuo tunneli tietysti helpottaisi kulkemista laivoille, mutta ei ole ihan muutamaan vuoteen valmis. Autolauttaliikenteen voisi siirtää periaatteessa vaikka heti Vuosaareen.
Miten tämä liittyy risteilyihin?
- OletkoArmeijanRisteilijä
Ei-mitenkään kirjoitti:
Miten liittyy risteilyihin?
Noh, vastaus "Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään".
Palstan nimikin on "Laivamatkat ja risteilyt".
TIedätkö mikä on maavoimissa "risteilijä"? - Ei-isommin
Ei-siis-mitenkään kirjoitti:
Miten tämä liittyy risteilyihin?
Helsingistä ei paljoja ole risteilylähtöjä, enimmäkseen reittiliikennettä Viroon, Ruotsiin sekä saksaan
Ei isoa vaikutusta risteilyihisi siis - Sitä-on-mitä-myydään
Ei-isommin kirjoitti:
Helsingistä ei paljoja ole risteilylähtöjä, enimmäkseen reittiliikennettä Viroon, Ruotsiin sekä saksaan
Ei isoa vaikutusta risteilyihisi siisSekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
Niitä varustamot myyvät.
Lisäksi on lukuisia lounas- ja iltaristeilyjä pienemmillä aluksilla.
Eikä sillä kaupunkitunnelilla olisi mitään vaikutusta risteilyihin. - Ei-isommin
Sitä-on-mitä-myydään kirjoitti:
Sekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
Niitä varustamot myyvät.
Lisäksi on lukuisia lounas- ja iltaristeilyjä pienemmillä aluksilla.
Eikä sillä kaupunkitunnelilla olisi mitään vaikutusta risteilyihin."Sekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
Niitä varustamot myyvät."
todellisuudessa nuokin ovat vain reittiliikennettä, reittiliikennettä joita liikennöitsijät voivat markkinoida kahta peräkkäistä lätöä risteilytuotteena.
reittimatkat eivät ole risteilyliikennettä kuin mielikuvituksessasi, mutta sullahan on tämä palsta ja "risteily" kaikki elämässäsi, mitään muuta kuin "risteilyjä" ei korviesi väliin mahdu.
näillä leveysasteilla pääasiallisesti toimiva reittiliikenne on sinulle täyttä hebreaa ...
reittilähtöjä edelleen ja valitettavasti kuvitelmasi risteilylähdöt.
kaupunkitunneleistasi en tiedä, eikä laivamatkailuun sopinekkaan, olet varmaankin kirjoitellut (puhunut) tunnelistasi jonkun muun kanssa - harvat.risteiljät
Ei-isommin kirjoitti:
"Sekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
Niitä varustamot myyvät."
todellisuudessa nuokin ovat vain reittiliikennettä, reittiliikennettä joita liikennöitsijät voivat markkinoida kahta peräkkäistä lätöä risteilytuotteena.
reittimatkat eivät ole risteilyliikennettä kuin mielikuvituksessasi, mutta sullahan on tämä palsta ja "risteily" kaikki elämässäsi, mitään muuta kuin "risteilyjä" ei korviesi väliin mahdu.
näillä leveysasteilla pääasiallisesti toimiva reittiliikenne on sinulle täyttä hebreaa ...
reittilähtöjä edelleen ja valitettavasti kuvitelmasi risteilylähdöt.
kaupunkitunneleistasi en tiedä, eikä laivamatkailuun sopinekkaan, olet varmaankin kirjoitellut (puhunut) tunnelistasi jonkun muun kanssaCristine Kruiseskaan ei taida enää järjestää risteilyitä Georg Otsilla. Mutta lähtivätkö ne Länsiterminaalista?
- Väärää-tietoa
harvat.risteiljät kirjoitti:
Cristine Kruiseskaan ei taida enää järjestää risteilyitä Georg Otsilla. Mutta lähtivätkö ne Länsiterminaalista?
Cristine Kruises ei ole koskaan järjestänyt risteilyjä Georg Otsilla.
- nimi.muuttunut
Väärää-tietoa kirjoitti:
Cristine Kruises ei ole koskaan järjestänyt risteilyjä Georg Otsilla.
No siis ex-Georg Otsilla, nimihän on aikojen saatossa vaihtunut. Mielestäni vielä Kotkan satamassa sitä remontoivat ja maalailivat, ennen kuin ottivat omaan risteilykäyttöönsä.
- Väärää-tietoa
nimi.muuttunut kirjoitti:
No siis ex-Georg Otsilla, nimihän on aikojen saatossa vaihtunut. Mielestäni vielä Kotkan satamassa sitä remontoivat ja maalailivat, ennen kuin ottivat omaan risteilykäyttöönsä.
Et siis ymmärtänyt lukemaasi!
Cristine Kruises ei ole koskaan järjestänyt risteilyjä Georg Otsilla.
Vielä vähemmän tuo laiva on ollut CK:n käytössä. - melkein-muttei
nimi.muuttunut kirjoitti:
No siis ex-Georg Otsilla, nimihän on aikojen saatossa vaihtunut. Mielestäni vielä Kotkan satamassa sitä remontoivat ja maalailivat, ennen kuin ottivat omaan risteilykäyttöönsä.
Kyseessä on Georg Otsin sisaralus Konstantin Simonov, joka kelluu nykyään rapakon tuolla puolella nimellä Ocean Endeavour. http://www.adventurecanada.com/ship/endeavour/
Georg Otsista on tehty jo nauloja. - Taas-uusavuttomuutta
melkein-muttei kirjoitti:
Kyseessä on Georg Otsin sisaralus Konstantin Simonov, joka kelluu nykyään rapakon tuolla puolella nimellä Ocean Endeavour. http://www.adventurecanada.com/ship/endeavour/
Georg Otsista on tehty jo nauloja.Eikä CK Koskaan väittänyt muuta kuin että Kristiina Katariina on tuttu laiva suomalaisille, kuin Georg Ots.
- Lisätarkennusta
Taas-uusavuttomuutta kirjoitti:
Eikä CK Koskaan väittänyt muuta kuin että Kristiina Katariina on tuttu laiva suomalaisille, kuin Georg Ots.
Ja vielä
M/S KONSTANTIN SIMONOV.
Byggd 1982 av Stocznia Szczecinska im A. Warskiego, Szczecin, Polen.
Varvsnummer. 49203.
Dimensioner. 137,61 x 21,01 x 5,60 m.
Brt/ Dwt. 9885/ 1646.
Efter ombyggnad. GT/ DWT. 12907/ 1762.
Maskineri. Fyra Sulzer 6 LZ40/48 dieslar.
Effekt. 12779 kW.
Knop. 20,0.
Passagerare. 548.
Hyttplatser. 548.
Bilar 14.
IMO. 7625811.
Systerfartyg. KONSTANTIN CHERNENKO. MIKHAIL SHOLOKOV. MIKHAIL SUSLOV. LEV TOLSTOY. GEORG OTS. DMITRIY SHOSTAKOVICH.
1981 04 17. Sjösatt.
Levererades 21 april 1982 till Baltic Shipping, Leningrad, Sovjetunionen.
1982 05. Insatt mellan Leningrad - Helsingfors.
1988 12 02. Moderniserad vid Lloyds Verft Bremerhaven.
1995. Registrerad för Baltic Shipping Co., St. Petersburg, Ryssland. Utchartrad till Baltic Shipping.
1996 04 04. Insatt mellan Helsingfors - St Petersburg.
1996 05 18. Arresterad i Kiel efter Baltic Lines konkurs.
1996 11. Såld till Columbia Ship Management, Venezuela. Registrerad för Pakartin Shipping Co. Ltd., Limassol, Cypern. Omdöpt till FRANCESCA.
1996 11 04. Upplagd i Wilhelmshaven, Tyskland.
2000 09. Såld till Abcus Shipping Ltd, Valletta, Malta. Omdöpt till THE IRIS.
2000. Insatt för Mano Maritime mellan Odessa - Haifa.
2009 12 11. Såld till Kristina Cruises Oy, Kotka, Finland.
2009 12 17. Övertagen av det nya rederiet. Satt under Malta flagg, hemmahamn Valletta.
2009 12 29. Avgick Haifa mot Finland.
2010 01 16. Ankom Nådendal.
2010. Avgick Nådendal mot Kotka.
2010 02 24. Omdöpt till KRISTINA KATARINA, samt inflaggad i Finska skeppsregistret, hemmahamn Kotka.
2010 07. Avgick Kotka mot Nådendal.
2010 07. Avgick Nådendal mot Kotka.
2010 08 28. Kryssning Kotka - Tallinn - Helsingfors.
2010 08 31. Första kryssningen från Helsingfors mot Medelhavet.
2013 05 31 - 2013 06 18. Dockades fartyget i Nådendal.
2013 11 28. Så ställde man in kryssningar och fartyget lades upp i Las Palmas.
2014 01 09. Såld till Achieva SF-one Ltd, Miami, USA. Satt under Marshall Island flagg, hemmahamn Majuro.
2014 01 15. Omdöpt till OCEAN ENDEAVOUR.
2014 01 18. Avgick Las Palmas mot Lerwick.
2014 01. Använd som logementsfartyg i Lerwick.
2015 05 20. Ankom Blohm & Voss, Hamburg för ombyggnad till expeditionsfartyg.
------------------------------------------------------------------------
M/S GEORG OTS.
Byggd 1980 av Stocnia Szczecinska im A Warskiego, Szczecin, Polen.
Varvsnummer. B 493-1/1.
Dimensioner. 125,00 x 21,00 x 5,70 m.
Efter ombyggnad. 134,00 x 21,00 x 5,70 m.
Brt/ Dwt. 9841/ 1363.
Efter ombyggnad. GT/ NT/ DWT. 12549/ 4114/ 1327.
Maskineri. Fyra Sulzer-Zgoda 6 LZ40/48 dieslar.
Effekt. 12800 kW.
Knop 18,0.
Passagerare. 600.
Hyttplatser. 340.
Efter ombyggnad. 392.
Bilar 14.
Efter ombyggnad. 150.
Lastmeter. 315.
IMO. 7625835.
Systerfartyg. MIKHAIL SHOLOKHOV. KONSTANTIN CHERNENKO. KONSTANTIN SIMONOV.
MIKHAIL SUSLOV. LEV TOLSTOY. DIMITRI SHOSTAKOVICH.
1979 04 23. Kölsträckt.
1979 11 10. Sjösatt.
Levererades 25 maj 1980 till Estonian Shipping Company, Tallinn, Sovjet Unionen.
1980. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.
1986. Upplagd i Reykjavik som hotellfartyg under toppmötet mellan USA:s President och Sovjetunionens President.
1991 09 08. Överförd till Estonian Shipping Company, Tallinn, Estland.
1993. Ombyggd vid Kotka varv med förbättrat bildäck, renoverade hytter, samt en renovering invändigt av publika utrymmen.
1993 05 28. Insatt i trafik efter ombyggnad.
1993. Utchartrad till Hansatee, Tallinn, Estland. Insatt för Tallink mellan Tallinn - Helsingfors.
2000 12 24. Sista dagen i trafik för Tallink som har sagt upp charter avtalet.
2000 12 25. Upplagd vid Vene-Balti hamn, Tallinn, Estland.
2002 01. Så visade sig ett Norskt rederi var intresserade av att köpa fartyget, men det vart ingen försäljning till Norge.
2002 11 27. Såld till Rosmorport Fsue, (St Petersburg Shipping), St Petersburg, Ryssland.
2002 12 25. Insatt mellan St Petersburg - Kaliningrad.
2003 01. Trafiken avbröts sedan det vart isproblem.
2003 06 11 - 2010 08. Insatt mellan St Petersburg - Kaliningrad.
2010 08 28. Avgick St Petersburg mot Vladivostok via Nordost passagen.
2010 09 26. Ankom Anadyr.
2010 09 30. Avgick Anadyr.
2010 10 10. Ankom Vladivostok.
2013 01 18. Upplagd.
2013 03 06. Ankom Dzhoushan, Kina.
2014 06. Upphuggen i Kina.
----------------------------------------------------
Siis mahdollisesti Georg Ots tulee takaisin Vikingin väreissä.
- Ei-isommin
Katajanokalta
- Anonyymi
Ollut jo pitkään valmis.
- Anonyymi
Enää ei taida sumppukaan haitata Länsisataman liikennettä?
- Anonyymi
Miten olisi tuon sinun onkiturosi laita?
- Anonyymi
Valmistui jo ajat sitten
- Anonyymi
On.
- Anonyymi
On valmis, ympäristö ei.
- Anonyymi
Vieläkö baaritiski on Itämeren pisin?
- Anonyymi
Juopolla on juopon murheet.
- Anonyymi
Vielä on remonttia edessä-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070