Onko Länsiterminaalin

remontti tehty

joko länsiterminaalin remontti on valmis

44

916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apinakopit lähtee

      Halli on tujalla !

    • 6T.ja.7

      On se jo puoli vuotta ollut.

      • Torvi-mikä-torvi

        Torvi vastailee kymmenen vuotta vanhaan viestiin.

        No, siinä ajassa hän on juuri selvittänyt asian ja osaa loistaa huikeilla tiedoillaan.


      • Saksoffooni
        Torvi-mikä-torvi kirjoitti:

        Torvi vastailee kymmenen vuotta vanhaan viestiin.

        No, siinä ajassa hän on juuri selvittänyt asian ja osaa loistaa huikeilla tiedoillaan.

        Järkevämpi vastaus tuo kolmas on mitä toinen.


      • Sitäkö-tarkoitat
        Saksoffooni kirjoitti:

        Järkevämpi vastaus tuo kolmas on mitä toinen.

        Tarkoitatko että valmistui vuoden 2007 lopulla?

        Tosin sen jälkeen on tehty ihan uusiterminaali. Joten sitähän ei ole voitu vielä remontoida.


      • turhat.remontit
        Sitäkö-tarkoitat kirjoitti:

        Tarkoitatko että valmistui vuoden 2007 lopulla?

        Tosin sen jälkeen on tehty ihan uusiterminaali. Joten sitähän ei ole voitu vielä remontoida.

        Mitä sille vanhalle terminaalille tapahtui?


      • Jo-oot-pässi
        turhat.remontit kirjoitti:

        Mitä sille vanhalle terminaalille tapahtui?

        No sehän remontoitiin. Etkö ole sitä ymmärtänyt?


      • aika.kuluu
        Jo-oot-pässi kirjoitti:

        No sehän remontoitiin. Etkö ole sitä ymmärtänyt?

        Remontoitiin kyllä, mutta mitä tapahtui sen jälkeen?


      • Tuota-uusavuttomuutta
        aika.kuluu kirjoitti:

        Remontoitiin kyllä, mutta mitä tapahtui sen jälkeen?

        Tietenkin remontti valmistui.

        Hei, ootkos kasvanut tynnyrissä?


      • Nettomaksaja.stadista
        aika.kuluu kirjoitti:

        Remontoitiin kyllä, mutta mitä tapahtui sen jälkeen?

        Remontin jälkeen sitä on käytetty ja käytetään edelleen, uuden terminaalin ohella. Miksi maalaisia nuo asiat kiinnostavat, kun eivät kuitenkaan ymmärrä.


    • turhat.remontit

      Koska se muka on remontoitu?

      • Uusavuttomuutta

        Jospas lukisit aloituksen. Siis koko aloituksen. Siitä mitäänpois jättämättä.


    • eipienintäkäänjärkeä

      Eipä auta remontitkaan, kun sijainti on idioottimaisesti Hesan keskustan takana. Paikka sopii lähinnä satunnaisille huviveneilijöille, mutta ei vilkkaalle matkustaja- ja rahtisatamalle. Länsiterminaali pitäisi siirtää Vuosaareen. Se olisi hesalaisillekin varmasti parempi vaihtoehto, kun läpiajoliikenne vähenisi.

      • ilmansuunnat.sekaisin

        Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.


      • Ilmansuunnat-sekaisin
        ilmansuunnat.sekaisin kirjoitti:

        Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.

        eipienintäkäänjärkeä on varmaan turkulainen. Siellä kun katsoo Turun itäiseltä itään, näkee läntisen.


      • aisaire
        ilmansuunnat.sekaisin kirjoitti:

        Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.

        Länsiterminaali on brändi. Ei sillä ole mitään tekemistä ilmansuuntien kanssa, kuten ei ole myöskään Lännen Tehtailla.


      • Yleisnimi
        aisaire kirjoitti:

        Länsiterminaali on brändi. Ei sillä ole mitään tekemistä ilmansuuntien kanssa, kuten ei ole myöskään Lännen Tehtailla.

        Vai brändi.
        Eihän niitä ole Sumessa kuin parikymmentä, kuten länsisatamiakin.


      • ja.sitten.tallinnaan

        Lemminkäisen suunnittelema keskustatunneli nopeuttaisi liikennettä satamiin. Toivottavasti hanke saadaan piakkoin toteutukseen.

        https://yle.fi/uutiset/3-9794705


      • Väärä-foorumi
        ja.sitten.tallinnaan kirjoitti:

        Lemminkäisen suunnittelema keskustatunneli nopeuttaisi liikennettä satamiin. Toivottavasti hanke saadaan piakkoin toteutukseen.

        https://yle.fi/uutiset/3-9794705

        Eiköhän Helsingin sisäinen liikenne kuulu jollekin toiselle foorumille


      • Itäsatamaan
        ilmansuunnat.sekaisin kirjoitti:

        Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään.

        Entä jos Lauttasaareen tai Inkooseen tulisi terminaali, sen jälkeenhän tämä olisi idässä?
        Miksi muuten Hangossa on Länsisatama, vaikka siitä länteen on vielä Ulkosatama? Eikö kaikki satamat Ulkosatamasta itään ole Itäsatamia, myös se hesan Länsisatama.


      • Ei-mitenkään
        Itäsatamaan kirjoitti:

        Entä jos Lauttasaareen tai Inkooseen tulisi terminaali, sen jälkeenhän tämä olisi idässä?
        Miksi muuten Hangossa on Länsisatama, vaikka siitä länteen on vielä Ulkosatama? Eikö kaikki satamat Ulkosatamasta itään ole Itäsatamia, myös se hesan Länsisatama.

        Miten liittyy risteilyihin?


      • mielummin.siirto
        ja.sitten.tallinnaan kirjoitti:

        Lemminkäisen suunnittelema keskustatunneli nopeuttaisi liikennettä satamiin. Toivottavasti hanke saadaan piakkoin toteutukseen.

        https://yle.fi/uutiset/3-9794705

        Kyllähän tuo tunneli tietysti helpottaisi kulkemista laivoille, mutta ei ole ihan muutamaan vuoteen valmis. Autolauttaliikenteen voisi siirtää periaatteessa vaikka heti Vuosaareen.


      • Ei-siis-mitenkään
        mielummin.siirto kirjoitti:

        Kyllähän tuo tunneli tietysti helpottaisi kulkemista laivoille, mutta ei ole ihan muutamaan vuoteen valmis. Autolauttaliikenteen voisi siirtää periaatteessa vaikka heti Vuosaareen.

        Miten tämä liittyy risteilyihin?


      • OletkoArmeijanRisteilijä
        Ei-mitenkään kirjoitti:

        Miten liittyy risteilyihin?

        Noh, vastaus "Ei Länsiterminaalia voi siirtää itään".
        Palstan nimikin on "Laivamatkat ja risteilyt".
        TIedätkö mikä on maavoimissa "risteilijä"?


      • Ei-isommin
        Ei-siis-mitenkään kirjoitti:

        Miten tämä liittyy risteilyihin?

        Helsingistä ei paljoja ole risteilylähtöjä, enimmäkseen reittiliikennettä Viroon, Ruotsiin sekä saksaan
        Ei isoa vaikutusta risteilyihisi siis


      • Sitä-on-mitä-myydään
        Ei-isommin kirjoitti:

        Helsingistä ei paljoja ole risteilylähtöjä, enimmäkseen reittiliikennettä Viroon, Ruotsiin sekä saksaan
        Ei isoa vaikutusta risteilyihisi siis

        Sekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
        Niitä varustamot myyvät.

        Lisäksi on lukuisia lounas- ja iltaristeilyjä pienemmillä aluksilla.

        Eikä sillä kaupunkitunnelilla olisi mitään vaikutusta risteilyihin.


      • Ei-isommin
        Sitä-on-mitä-myydään kirjoitti:

        Sekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
        Niitä varustamot myyvät.

        Lisäksi on lukuisia lounas- ja iltaristeilyjä pienemmillä aluksilla.

        Eikä sillä kaupunkitunnelilla olisi mitään vaikutusta risteilyihin.

        "Sekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
        Niitä varustamot myyvät."

        todellisuudessa nuokin ovat vain reittiliikennettä, reittiliikennettä joita liikennöitsijät voivat markkinoida kahta peräkkäistä lätöä risteilytuotteena.
        reittimatkat eivät ole risteilyliikennettä kuin mielikuvituksessasi, mutta sullahan on tämä palsta ja "risteily" kaikki elämässäsi, mitään muuta kuin "risteilyjä" ei korviesi väliin mahdu.
        näillä leveysasteilla pääasiallisesti toimiva reittiliikenne on sinulle täyttä hebreaa ...

        reittilähtöjä edelleen ja valitettavasti kuvitelmasi risteilylähdöt.

        kaupunkitunneleistasi en tiedä, eikä laivamatkailuun sopinekkaan, olet varmaankin kirjoitellut (puhunut) tunnelistasi jonkun muun kanssa


      • harvat.risteiljät
        Ei-isommin kirjoitti:

        "Sekä risteilyjä Tukholmaan, Travemundeen ja Tallinnaan sekä Pietariin.
        Niitä varustamot myyvät."

        todellisuudessa nuokin ovat vain reittiliikennettä, reittiliikennettä joita liikennöitsijät voivat markkinoida kahta peräkkäistä lätöä risteilytuotteena.
        reittimatkat eivät ole risteilyliikennettä kuin mielikuvituksessasi, mutta sullahan on tämä palsta ja "risteily" kaikki elämässäsi, mitään muuta kuin "risteilyjä" ei korviesi väliin mahdu.
        näillä leveysasteilla pääasiallisesti toimiva reittiliikenne on sinulle täyttä hebreaa ...

        reittilähtöjä edelleen ja valitettavasti kuvitelmasi risteilylähdöt.

        kaupunkitunneleistasi en tiedä, eikä laivamatkailuun sopinekkaan, olet varmaankin kirjoitellut (puhunut) tunnelistasi jonkun muun kanssa

        Cristine Kruiseskaan ei taida enää järjestää risteilyitä Georg Otsilla. Mutta lähtivätkö ne Länsiterminaalista?


      • Väärää-tietoa
        harvat.risteiljät kirjoitti:

        Cristine Kruiseskaan ei taida enää järjestää risteilyitä Georg Otsilla. Mutta lähtivätkö ne Länsiterminaalista?

        Cristine Kruises ei ole koskaan järjestänyt risteilyjä Georg Otsilla.


      • nimi.muuttunut
        Väärää-tietoa kirjoitti:

        Cristine Kruises ei ole koskaan järjestänyt risteilyjä Georg Otsilla.

        No siis ex-Georg Otsilla, nimihän on aikojen saatossa vaihtunut. Mielestäni vielä Kotkan satamassa sitä remontoivat ja maalailivat, ennen kuin ottivat omaan risteilykäyttöönsä.


      • Väärää-tietoa
        nimi.muuttunut kirjoitti:

        No siis ex-Georg Otsilla, nimihän on aikojen saatossa vaihtunut. Mielestäni vielä Kotkan satamassa sitä remontoivat ja maalailivat, ennen kuin ottivat omaan risteilykäyttöönsä.

        Et siis ymmärtänyt lukemaasi!
        Cristine Kruises ei ole koskaan järjestänyt risteilyjä Georg Otsilla.
        Vielä vähemmän tuo laiva on ollut CK:n käytössä.


      • melkein-muttei
        nimi.muuttunut kirjoitti:

        No siis ex-Georg Otsilla, nimihän on aikojen saatossa vaihtunut. Mielestäni vielä Kotkan satamassa sitä remontoivat ja maalailivat, ennen kuin ottivat omaan risteilykäyttöönsä.

        Kyseessä on Georg Otsin sisaralus Konstantin Simonov, joka kelluu nykyään rapakon tuolla puolella nimellä Ocean Endeavour. http://www.adventurecanada.com/ship/endeavour/

        Georg Otsista on tehty jo nauloja.


      • Taas-uusavuttomuutta
        melkein-muttei kirjoitti:

        Kyseessä on Georg Otsin sisaralus Konstantin Simonov, joka kelluu nykyään rapakon tuolla puolella nimellä Ocean Endeavour. http://www.adventurecanada.com/ship/endeavour/

        Georg Otsista on tehty jo nauloja.

        Eikä CK Koskaan väittänyt muuta kuin että Kristiina Katariina on tuttu laiva suomalaisille, kuin Georg Ots.


      • Lisätarkennusta
        Taas-uusavuttomuutta kirjoitti:

        Eikä CK Koskaan väittänyt muuta kuin että Kristiina Katariina on tuttu laiva suomalaisille, kuin Georg Ots.

        Ja vielä

        M/S KONSTANTIN SIMONOV.

        Byggd 1982 av Stocznia Szczecinska im A. Warskiego, Szczecin, Polen.

        Varvsnummer. 49203.

        Dimensioner. 137,61 x 21,01 x 5,60 m.

        Brt/ Dwt. 9885/ 1646.

        Efter ombyggnad. GT/ DWT. 12907/ 1762.

        Maskineri. Fyra Sulzer 6 LZ40/48 dieslar.

        Effekt. 12779 kW.

        Knop. 20,0.

        Passagerare. 548.

        Hyttplatser. 548.

        Bilar 14.

        IMO. 7625811.

        Systerfartyg. KONSTANTIN CHERNENKO. MIKHAIL SHOLOKOV. MIKHAIL SUSLOV. LEV TOLSTOY. GEORG OTS. DMITRIY SHOSTAKOVICH.

        1981 04 17. Sjösatt.

        Levererades 21 april 1982 till Baltic Shipping, Leningrad, Sovjetunionen.

        1982 05. Insatt mellan Leningrad - Helsingfors.

        1988 12 02. Moderniserad vid Lloyds Verft Bremerhaven.

        1995. Registrerad för Baltic Shipping Co., St. Petersburg, Ryssland. Utchartrad till Baltic Shipping.

        1996 04 04. Insatt mellan Helsingfors - St Petersburg.

        1996 05 18. Arresterad i Kiel efter Baltic Lines konkurs.

        1996 11. Såld till Columbia Ship Management, Venezuela. Registrerad för Pakartin Shipping Co. Ltd., Limassol, Cypern. Omdöpt till FRANCESCA.

        1996 11 04. Upplagd i Wilhelmshaven, Tyskland.

        2000 09. Såld till Abcus Shipping Ltd, Valletta, Malta. Omdöpt till THE IRIS.

        2000. Insatt för Mano Maritime mellan Odessa - Haifa.

        2009 12 11. Såld till Kristina Cruises Oy, Kotka, Finland.

        2009 12 17. Övertagen av det nya rederiet. Satt under Malta flagg, hemmahamn Valletta.

        2009 12 29. Avgick Haifa mot Finland.

        2010 01 16. Ankom Nådendal.

        2010. Avgick Nådendal mot Kotka.

        2010 02 24. Omdöpt till KRISTINA KATARINA, samt inflaggad i Finska skeppsregistret, hemmahamn Kotka.

        2010 07. Avgick Kotka mot Nådendal.

        2010 07. Avgick Nådendal mot Kotka.

        2010 08 28. Kryssning Kotka - Tallinn - Helsingfors.

        2010 08 31. Första kryssningen från Helsingfors mot Medelhavet.

        2013 05 31 - 2013 06 18. Dockades fartyget i Nådendal.

        2013 11 28. Så ställde man in kryssningar och fartyget lades upp i Las Palmas.

        2014 01 09. Såld till Achieva SF-one Ltd, Miami, USA. Satt under Marshall Island flagg, hemmahamn Majuro.

        2014 01 15. Omdöpt till OCEAN ENDEAVOUR.

        2014 01 18. Avgick Las Palmas mot Lerwick.

        2014 01. Använd som logementsfartyg i Lerwick.

        2015 05 20. Ankom Blohm & Voss, Hamburg för ombyggnad till expeditionsfartyg.


        ------------------------------------------------------------------------

        M/S GEORG OTS.

        Byggd 1980 av Stocnia Szczecinska im A Warskiego, Szczecin, Polen.

        Varvsnummer. B 493-1/1.

        Dimensioner. 125,00 x 21,00 x 5,70 m.

        Efter ombyggnad. 134,00 x 21,00 x 5,70 m.

        Brt/ Dwt. 9841/ 1363.

        Efter ombyggnad. GT/ NT/ DWT. 12549/ 4114/ 1327.

        Maskineri. Fyra Sulzer-Zgoda 6 LZ40/48 dieslar.

        Effekt. 12800 kW.

        Knop 18,0.

        Passagerare. 600.

        Hyttplatser. 340.

        Efter ombyggnad. 392.

        Bilar 14.

        Efter ombyggnad. 150.

        Lastmeter. 315.

        IMO. 7625835.

        Systerfartyg. MIKHAIL SHOLOKHOV. KONSTANTIN CHERNENKO. KONSTANTIN SIMONOV.

        MIKHAIL SUSLOV. LEV TOLSTOY. DIMITRI SHOSTAKOVICH.

        1979 04 23. Kölsträckt.

        1979 11 10. Sjösatt.

        Levererades 25 maj 1980 till Estonian Shipping Company, Tallinn, Sovjet Unionen.

        1980. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.

        1986. Upplagd i Reykjavik som hotellfartyg under toppmötet mellan USA:s President och Sovjetunionens President.

        1991 09 08. Överförd till Estonian Shipping Company, Tallinn, Estland.

        1993. Ombyggd vid Kotka varv med förbättrat bildäck, renoverade hytter, samt en renovering invändigt av publika utrymmen.

        1993 05 28. Insatt i trafik efter ombyggnad.

        1993. Utchartrad till Hansatee, Tallinn, Estland. Insatt för Tallink mellan Tallinn - Helsingfors.

        2000 12 24. Sista dagen i trafik för Tallink som har sagt upp charter avtalet.

        2000 12 25. Upplagd vid Vene-Balti hamn, Tallinn, Estland.

        2002 01. Så visade sig ett Norskt rederi var intresserade av att köpa fartyget, men det vart ingen försäljning till Norge.

        2002 11 27. Såld till Rosmorport Fsue, (St Petersburg Shipping), St Petersburg, Ryssland.

        2002 12 25. Insatt mellan St Petersburg - Kaliningrad.

        2003 01. Trafiken avbröts sedan det vart isproblem.

        2003 06 11 - 2010 08. Insatt mellan St Petersburg - Kaliningrad.

        2010 08 28. Avgick St Petersburg mot Vladivostok via Nordost passagen.

        2010 09 26. Ankom Anadyr.

        2010 09 30. Avgick Anadyr.

        2010 10 10. Ankom Vladivostok.

        2013 01 18. Upplagd.

        2013 03 06. Ankom Dzhoushan, Kina.

        2014 06. Upphuggen i Kina.

        ----------------------------------------------------

        Siis mahdollisesti Georg Ots tulee takaisin Vikingin väreissä.


    • Ei-isommin

      Katajanokalta

    • Anonyymi

      Ollut jo pitkään valmis.

    • Anonyymi

      Enää ei taida sumppukaan haitata Länsisataman liikennettä?

      • Anonyymi

        Miten olisi tuon sinun onkiturosi laita?


    • Anonyymi

      Valmistui jo ajat sitten

    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      On valmis, ympäristö ei.

    • Anonyymi

      Vieläkö baaritiski on Itämeren pisin?

      • Anonyymi

        Juopolla on juopon murheet.


    • Anonyymi

      Vielä on remonttia edessä-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe