Rubikin kuution kokoamisohjeet

adsadoioiu

Löytyykö jostain rubikin kuution kokoamisohjeet, tarkoitan että jos kuutio on ensin purettu ja sitten koottu väärin. Ei siis ratkaisuohjeita.

7

10069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaisuuteni

      En ole koskaan nähnyt kokonaista purettua kuutiota, vain yhden yksittäisen palan, joten en osaa edes kuvitella miten mekaniikka toimii kokonaisuudessaan. Uteliaisuuttani kyselen, kuinka kokoaminen voidaan tehdä väärin? Voiko jokin pala olla väärässä paikassa jos kuutio ratkaistaan purkamalla ja kokoamalla? Toimiiko mekaniikka huonosti vai eikö sitä saa enää ratkaistua? Auttaako jos kyseessä on tarrakuutio, että vaihtaa tarrojen paikan?
      En millään viitsisi purkaa omaani, koska tiedän, ettei älyni riitä kasaamaan sitä ja varsinkin jos senkin voi tehdä väärin! Niin ja miten se muuten puretaan?
      Kiitos, jos viitsit vastata.

      • gdfyree

        http://www.simoterho.com/kuutionoljyaminen.html
        Tuolta löytyy purku-ohjeet, mutta itse en suosittele purkamista.
        En tiedä onko kaikissa kuutioissa väärin kokoamisen vaaraa, niitä kun löytyy eri valmistajilta ja eri mallisia. Itselläni ainakin on kuutio, jonka purin, ja joka ei suostu enää toimia. Toinen kuutioni toimii vielä.


      • Paul antaa vinkin
        gdfyree kirjoitti:

        http://www.simoterho.com/kuutionoljyaminen.html
        Tuolta löytyy purku-ohjeet, mutta itse en suosittele purkamista.
        En tiedä onko kaikissa kuutioissa väärin kokoamisen vaaraa, niitä kun löytyy eri valmistajilta ja eri mallisia. Itselläni ainakin on kuutio, jonka purin, ja joka ei suostu enää toimia. Toinen kuutioni toimii vielä.

        http://www.youtube.com/watch?v=9CUh0FB3DV4

        Tässä on video siitä, kuutio pitää AINA koota ratkaistussa muodossa eli kaikki sivut saman värisinä. Aloitat vaikka vihreen sivun valmiiks niin siinähän on sitten jo valmiina alimmat rivit muille sivuille.

        Silikonipohjaisella voiteluaineella voi käsitellä kuution keskiosan, kannattaa ainakin kerran purkaa kuutio niin ymmärtää miten se toimii ja saat voideltua. Liiat purkukerrat saattaa "löystyttää" sen, pari kertaa ei haittaa mitään.


      • Nimetön

        Rubikin kuution voi kasata väärin jos esim: kulmapala on oranssi, vihreä, ja keltainen. Jos oranssi kuuluu ylös ja vihree oikealle sivulle, niin sen voi laittaa että keltanen on ylös vihree vasen ja oranssi oikeelle. Multa tippu kaikki pois 4x4x4 kubessa jos joku vois taas niitä ohjeita laittaa nii thanks!


      • Anonyymi

        Mulla on 10v. Poika joka osaa purkaa ja koota uudestaan rubikin kuution ja itse purkasin 2x2 rubikin kuution ja sen kokoominen oli vähän haastavaa


    • Osaan.com

      Joo tiiän et tää ny tulee vähän myöhässä :) mut toi youtube video toimi tosi hyvin. Itselläni oli kerran palanen irronnut, ja olin kai laittanut sen väärin paikalleen, kun en saanut sitä enää koottua. Nyt sitten purin kokonaan ja taas toimii :DD

    • Anonyymi

      Helpoin tapa ratkaista rubiikin kuutio on ratkaistase se kuuitio.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe