Löytyykö jostain rubikin kuution kokoamisohjeet, tarkoitan että jos kuutio on ensin purettu ja sitten koottu väärin. Ei siis ratkaisuohjeita.
Rubikin kuution kokoamisohjeet
7
10548
Vastaukset
- yksinkertaisuuteni
En ole koskaan nähnyt kokonaista purettua kuutiota, vain yhden yksittäisen palan, joten en osaa edes kuvitella miten mekaniikka toimii kokonaisuudessaan. Uteliaisuuttani kyselen, kuinka kokoaminen voidaan tehdä väärin? Voiko jokin pala olla väärässä paikassa jos kuutio ratkaistaan purkamalla ja kokoamalla? Toimiiko mekaniikka huonosti vai eikö sitä saa enää ratkaistua? Auttaako jos kyseessä on tarrakuutio, että vaihtaa tarrojen paikan?
En millään viitsisi purkaa omaani, koska tiedän, ettei älyni riitä kasaamaan sitä ja varsinkin jos senkin voi tehdä väärin! Niin ja miten se muuten puretaan?
Kiitos, jos viitsit vastata.- gdfyree
http://www.simoterho.com/kuutionoljyaminen.html
Tuolta löytyy purku-ohjeet, mutta itse en suosittele purkamista.
En tiedä onko kaikissa kuutioissa väärin kokoamisen vaaraa, niitä kun löytyy eri valmistajilta ja eri mallisia. Itselläni ainakin on kuutio, jonka purin, ja joka ei suostu enää toimia. Toinen kuutioni toimii vielä. - Paul antaa vinkin
gdfyree kirjoitti:
http://www.simoterho.com/kuutionoljyaminen.html
Tuolta löytyy purku-ohjeet, mutta itse en suosittele purkamista.
En tiedä onko kaikissa kuutioissa väärin kokoamisen vaaraa, niitä kun löytyy eri valmistajilta ja eri mallisia. Itselläni ainakin on kuutio, jonka purin, ja joka ei suostu enää toimia. Toinen kuutioni toimii vielä.http://www.youtube.com/watch?v=9CUh0FB3DV4
Tässä on video siitä, kuutio pitää AINA koota ratkaistussa muodossa eli kaikki sivut saman värisinä. Aloitat vaikka vihreen sivun valmiiks niin siinähän on sitten jo valmiina alimmat rivit muille sivuille.
Silikonipohjaisella voiteluaineella voi käsitellä kuution keskiosan, kannattaa ainakin kerran purkaa kuutio niin ymmärtää miten se toimii ja saat voideltua. Liiat purkukerrat saattaa "löystyttää" sen, pari kertaa ei haittaa mitään. - Nimetön
Rubikin kuution voi kasata väärin jos esim: kulmapala on oranssi, vihreä, ja keltainen. Jos oranssi kuuluu ylös ja vihree oikealle sivulle, niin sen voi laittaa että keltanen on ylös vihree vasen ja oranssi oikeelle. Multa tippu kaikki pois 4x4x4 kubessa jos joku vois taas niitä ohjeita laittaa nii thanks!
- Anonyymi
Mulla on 10v. Poika joka osaa purkaa ja koota uudestaan rubikin kuution ja itse purkasin 2x2 rubikin kuution ja sen kokoominen oli vähän haastavaa
- Osaan.com
Joo tiiän et tää ny tulee vähän myöhässä :) mut toi youtube video toimi tosi hyvin. Itselläni oli kerran palanen irronnut, ja olin kai laittanut sen väärin paikalleen, kun en saanut sitä enää koottua. Nyt sitten purin kokonaan ja taas toimii :DD
- Anonyymi
Helpoin tapa ratkaista rubiikin kuutio on ratkaistase se kuuitio.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100