Löytyykö jostain rubikin kuution kokoamisohjeet, tarkoitan että jos kuutio on ensin purettu ja sitten koottu väärin. Ei siis ratkaisuohjeita.
Lähetin viestin myös lautapelit-osioon.
Rubikin kuution kokoamisohjeet
29
44661
Vastaukset
- nezzukka
Moi!
Laitoin googleen hauksi "solving rubik's cube" ja tuli monia vastauksia.
Tämmöinen mm. http://lar5.com/cube/
Katsoin tuon vain pikaiseen, ja siellä nimenomaan näyttäisi olevan kasaamisen ohjeet.
Ja nuilla minun hakusanoilla tuli monia monia vastauksia. - Johannes Laire
http://www.simoterho.com/kuutionoljyaminen.html
Tuolta näkyy, miten ensimmäisen palan saa irrotettua. Loput lähtevät helposti. Kuutioon liittyviä kysymyksiä kannattaa kysyä täällä: http://games.groups.yahoo.com/group/rubikinkuutio/ - JerkQ
KVG!!!!!!!!
- dgdg
mvss??
- rubiikinkuutioon
ole yhtä ainutta oikeaa vastausta.. sehän riippuu siitä miten se on sotkettu,, sama päinvastaisessa järjestyksessä
onkohan sulla sit vikaa lukutaidossa vai eikö ymmärrys riittänyt kun kysyttiin ohjetta kokoamiseen eikä suinkaan ratkaisuun
- mikähän tässä
sissiradisti kirjoitti:
onkohan sulla sit vikaa lukutaidossa vai eikö ymmärrys riittänyt kun kysyttiin ohjetta kokoamiseen eikä suinkaan ratkaisuun
oli se kysymys? Jos kuutio on hajonnut palasiin nii eihän siinä tartte kuin latoa ne palat takaisin niin että sivut tulevat oikein. Jos tätä ei pysty tekemään ilman ohjeita niin kannattaa nakata roskiskeen koko läjä. Osaan itse kyllä ratkaista kuution alle kahteen minuutiin ihan koska vaan...
- Joo..
Homma ??? http://www.eastaudio.net/videot/rubix_cube_17s_solveer.mpeg
- filmi
pyörii väärään suuntaan....!
- http://www.metacafe.com/wat...
- täss
Kuutio muodostuu kuudesta kiinteässä rungossa olevasta keskuskappaleesta, 12 reunakappaleesta sekä 8 kulmakappaleesta.
Jos aloittelijalla tai kuutioon vähemmän perehtyneellä irtoaa kuutiota väännellessä kuutiosta vahingossa kulma- tai reunakappele ja putoaa vaikkapa lattialle, ei irronnutta kappaletta tulee laittaa takaisin paikalleen, sillä on mahdollisuus että pala ei mene oikein päin. Reunakappalehan voidaan asentaa kahteen eri asentoon ja kulmakappale kolmeen.
Jos kappaletta ei laiteta täsmälleen oikeaan asentoon, ei kuutiota voi sen jälkeen ratkaista edes maailman parhaan tietokoneen avulla, eikä kuutio edes ole sen jälkeen Rubikin kuutio!
Aloittelijan on mahdotonta päätellä sekaisesta kuutiosta, miten päin irronnut kappale tulee asettaa.
Ainoa keino on hajoittaa KOKO KUUTIO, eli irrottaa kaikki palat ja rakentaa sitten kuutio pöydällä valmiiksi kerroksittain, niin että lopulta kuution näytää valmiilta.
Sitten kuution voi taas sekoittaa ja jatkaa ratkaisuyrityksiä.
Suomessakin on varmaasti runsaasti kuutioita, joita ei ole koskaan ratkaistu, mutta niistä on kuitenkin voinut joskus rivakasti väännellessä irrota kappale, ja se on vain asetettu takaisin kuutioon. Kaikki sellaiset kuutiot olisi varmuuden vuoksi purettava kokonaan ja rakennettava valmiiksi, sillä muuten ne eivät välttämättä ole ratkaistavissa.- hehh
pahan pistit... hehheh
- Tapsa222
Itse teen näin:
Jos kuution pala irtoaa, enkä heti pysty näkemään miten päin se on ollut.Tintaan palan paikoilleen ja alan ratk. kuutiota.
Ja pohjakerroksessa kyllä huomaa yleensä aika pian että pala on killollaan ja otan sen ja käännän oik. päin.
That`s it!
- ammuu
Eikai sillä ole mitään väliä miten sen kasaa,
kokeilin juuri ja ohjeilla menee valmiiksi purki miten tahansa.
Mietippä ite vähän!- Johannes Laire
Jos palat laittaa takaisin täysin satunnaisesti, on vain 1/12 mahdollisuus, että kuution pystyy ratkaisemaan.
- tapsa222
niin ei se välttämättä mene kasaan, vaikka olis ohjeet.
esim. jos tule pohjakerrokseen,(LL) ja sinulla on kulmapaloista kaikista pohjaväri paikoillaan mutta yksi on sitten kenossa.
Ei sellaista ohjeita ole, että se siitä kääntyis
Mietitty on. - MOIIIIiamii
Johannes Laire kirjoitti:
Jos palat laittaa takaisin täysin satunnaisesti, on vain 1/12 mahdollisuus, että kuution pystyy ratkaisemaan.
en ees osaa tehä yhtä kuutiokerrosta. MIETI! en yhtään! .. ei se tähän liity i know. mut hei eti googlesta
- Kuu10
Kuutio pyöritetään niin että sammat värit tulee sammalle sivulle
- mikä älykkö!
taidat olla aivan oikeassa. Itse tajusin idean vasta selkeän viestisi jälkeen. Kiitos sinulle, intellektuelli!
- [_]
kun pysyy virtuaalitasolla, niin kappaleet ei irtoile, vaikka kuinka kiivaasti vääntäisi
http://www.rubiks.com/cube_online.html - juttu kun osaa
Rubikin kuution kokoaminen perustuu täysin ulkopinnan väreihin.
Laitat siis värit ulkopinnoittain järjestyksen, esim. punainen punaisen viereen, sininen sinisen viereen jne. kunnes koko kuutio on koossa.
Rubikin kuutio on muuuten keksitty jo paljon aikaisemmin mitä herra Rubik sen teki. 60 luvulla rattijuopumuksesta tuomitut suomalaiset iltapuhteinaan keksivät saman kuution kaltereiden takana.
Se oli sitä aikaa kun rattijuopumuksesta sai aina 2 - 5 kuukautta linnaa.
Sukevalla minä olin.- Johannes Laire
> Rubikin kuution kokoaminen perustuu täysin
> ulkopinnan väreihin.
> Laitat siis värit ulkopinnoittain järjestyksen,
> esim. punainen punaisen viereen, sininen sinisen
> viereen jne. kunnes koko kuutio on koossa.
Ei se nyt ihan noin helppa ole. Jos olisit joskus itse ratkaissut kuution niin kyllä tietäisit että se vaatii vähän enemmän logiikkasa. - turparalli
Täällä tuntuu noita näsäviisaita teinejä riittävän. Onneksi muutama ihminen sentään antoi hyviä vinkkejä, esim. linkki videoon.
- kokoaja
Aseta kuutio pöydälle.
käännä ylintä kerrosta vaikka oikealle niin että kulmien välissä oleva pala osuu keskimmäisen kerroksen kulman kohdalle , ja sitte vain vaikka voiveitsellä tai sormilla kampeat kulmien välisen palan ylöspäin , jos irtoaa on loppu helppoa .
kokoaminen sitten vaikka alhaalta päin alkaen yös.
onnea- Tzyde
Ei mitään kammeta. Keskipalasta lähtee irti laatta ja sen alla on ruuvi. Avaat ruuvin ja sitten kuutio lähtee palasiksi. Ja tosiaan, jos yksi pala on väärin, ei sitä saa käännettyä oikein. Kuution viimeiset kulmat käännetään 2 tai 3 ryhmissä. Yhtä palaa ei pysty kääntämään.
Ja vielä, mun ei tarvi avata kuutiota. Saan sen järjestykseen muutenkin. - Anonyymi
Tzyde kirjoitti:
Ei mitään kammeta. Keskipalasta lähtee irti laatta ja sen alla on ruuvi. Avaat ruuvin ja sitten kuutio lähtee palasiksi. Ja tosiaan, jos yksi pala on väärin, ei sitä saa käännettyä oikein. Kuution viimeiset kulmat käännetään 2 tai 3 ryhmissä. Yhtä palaa ei pysty kääntämään.
Ja vielä, mun ei tarvi avata kuutiota. Saan sen järjestykseen muutenkin.On sellaisiakin kuutioita joissa kulmapaloja saa pyöriteltyä.
- tapsa222
ruuvit:
Yleensä niissä ei ole ruuveja joita voisi avata,Toissa on. - juicila
elikkäs loin vetoa ja pitäis saada kuutio ratkaistu 2 päiväs olisko vinkkejä kuutio on 3x3x3 pistäkää mulle ohjeita!
- Aino.K
En oo ikinä purkanu en oikee voi auttaa. :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541216Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801055Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89844- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784