Rubikin kuution kokoamisohjeet

minähas

Löytyykö jostain rubikin kuution kokoamisohjeet, tarkoitan että jos kuutio on ensin purettu ja sitten koottu väärin. Ei siis ratkaisuohjeita.

Lähetin viestin myös lautapelit-osioon.

29

44097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nezzukka

      Moi!
      Laitoin googleen hauksi "solving rubik's cube" ja tuli monia vastauksia.

      Tämmöinen mm. http://lar5.com/cube/

      Katsoin tuon vain pikaiseen, ja siellä nimenomaan näyttäisi olevan kasaamisen ohjeet.
      Ja nuilla minun hakusanoilla tuli monia monia vastauksia.

    • Johannes Laire
    • JerkQ

      KVG!!!!!!!!

      • dgdg

        mvss??


    • rubiikinkuutioon

      ole yhtä ainutta oikeaa vastausta.. sehän riippuu siitä miten se on sotkettu,, sama päinvastaisessa järjestyksessä

      • onkohan sulla sit vikaa lukutaidossa vai eikö ymmärrys riittänyt kun kysyttiin ohjetta kokoamiseen eikä suinkaan ratkaisuun


      • mikähän tässä
        sissiradisti kirjoitti:

        onkohan sulla sit vikaa lukutaidossa vai eikö ymmärrys riittänyt kun kysyttiin ohjetta kokoamiseen eikä suinkaan ratkaisuun

        oli se kysymys? Jos kuutio on hajonnut palasiin nii eihän siinä tartte kuin latoa ne palat takaisin niin että sivut tulevat oikein. Jos tätä ei pysty tekemään ilman ohjeita niin kannattaa nakata roskiskeen koko läjä. Osaan itse kyllä ratkaista kuution alle kahteen minuutiin ihan koska vaan...


      • filmi

        pyörii väärään suuntaan....!


    • http://www.metacafe.com/wat...
    • täss

      Kuutio muodostuu kuudesta kiinteässä rungossa olevasta keskuskappaleesta, 12 reunakappaleesta sekä 8 kulmakappaleesta.

      Jos aloittelijalla tai kuutioon vähemmän perehtyneellä irtoaa kuutiota väännellessä kuutiosta vahingossa kulma- tai reunakappele ja putoaa vaikkapa lattialle, ei irronnutta kappaletta tulee laittaa takaisin paikalleen, sillä on mahdollisuus että pala ei mene oikein päin. Reunakappalehan voidaan asentaa kahteen eri asentoon ja kulmakappale kolmeen.
      Jos kappaletta ei laiteta täsmälleen oikeaan asentoon, ei kuutiota voi sen jälkeen ratkaista edes maailman parhaan tietokoneen avulla, eikä kuutio edes ole sen jälkeen Rubikin kuutio!
      Aloittelijan on mahdotonta päätellä sekaisesta kuutiosta, miten päin irronnut kappale tulee asettaa.

      Ainoa keino on hajoittaa KOKO KUUTIO, eli irrottaa kaikki palat ja rakentaa sitten kuutio pöydällä valmiiksi kerroksittain, niin että lopulta kuution näytää valmiilta.
      Sitten kuution voi taas sekoittaa ja jatkaa ratkaisuyrityksiä.

      Suomessakin on varmaasti runsaasti kuutioita, joita ei ole koskaan ratkaistu, mutta niistä on kuitenkin voinut joskus rivakasti väännellessä irrota kappale, ja se on vain asetettu takaisin kuutioon. Kaikki sellaiset kuutiot olisi varmuuden vuoksi purettava kokonaan ja rakennettava valmiiksi, sillä muuten ne eivät välttämättä ole ratkaistavissa.

      • hehh

        pahan pistit... hehheh


      • Tapsa222

        Itse teen näin:
        Jos kuution pala irtoaa, enkä heti pysty näkemään miten päin se on ollut.Tintaan palan paikoilleen ja alan ratk. kuutiota.
        Ja pohjakerroksessa kyllä huomaa yleensä aika pian että pala on killollaan ja otan sen ja käännän oik. päin.
        That`s it!


    • ammuu

      Eikai sillä ole mitään väliä miten sen kasaa,
      kokeilin juuri ja ohjeilla menee valmiiksi purki miten tahansa.
      Mietippä ite vähän!

      • Johannes Laire

        Jos palat laittaa takaisin täysin satunnaisesti, on vain 1/12 mahdollisuus, että kuution pystyy ratkaisemaan.


      • tapsa222

        niin ei se välttämättä mene kasaan, vaikka olis ohjeet.
        esim. jos tule pohjakerrokseen,(LL) ja sinulla on kulmapaloista kaikista pohjaväri paikoillaan mutta yksi on sitten kenossa.
        Ei sellaista ohjeita ole, että se siitä kääntyis

        Mietitty on.


      • MOIIIIiamii
        Johannes Laire kirjoitti:

        Jos palat laittaa takaisin täysin satunnaisesti, on vain 1/12 mahdollisuus, että kuution pystyy ratkaisemaan.

        en ees osaa tehä yhtä kuutiokerrosta. MIETI! en yhtään! .. ei se tähän liity i know. mut hei eti googlesta


    • Kuu10

      Kuutio pyöritetään niin että sammat värit tulee sammalle sivulle

      • mikä älykkö!

        taidat olla aivan oikeassa. Itse tajusin idean vasta selkeän viestisi jälkeen. Kiitos sinulle, intellektuelli!


    • [_]
    • juttu kun osaa

      Rubikin kuution kokoaminen perustuu täysin ulkopinnan väreihin.
      Laitat siis värit ulkopinnoittain järjestyksen, esim. punainen punaisen viereen, sininen sinisen viereen jne. kunnes koko kuutio on koossa.
      Rubikin kuutio on muuuten keksitty jo paljon aikaisemmin mitä herra Rubik sen teki. 60 luvulla rattijuopumuksesta tuomitut suomalaiset iltapuhteinaan keksivät saman kuution kaltereiden takana.
      Se oli sitä aikaa kun rattijuopumuksesta sai aina 2 - 5 kuukautta linnaa.
      Sukevalla minä olin.

      • Johannes Laire

        > Rubikin kuution kokoaminen perustuu täysin
        > ulkopinnan väreihin.
        > Laitat siis värit ulkopinnoittain järjestyksen,
        > esim. punainen punaisen viereen, sininen sinisen
        > viereen jne. kunnes koko kuutio on koossa.

        Ei se nyt ihan noin helppa ole. Jos olisit joskus itse ratkaissut kuution niin kyllä tietäisit että se vaatii vähän enemmän logiikkasa.


      • turparalli

        Täällä tuntuu noita näsäviisaita teinejä riittävän. Onneksi muutama ihminen sentään antoi hyviä vinkkejä, esim. linkki videoon.


    • kokoaja

      Aseta kuutio pöydälle.
      käännä ylintä kerrosta vaikka oikealle niin että kulmien välissä oleva pala osuu keskimmäisen kerroksen kulman kohdalle , ja sitte vain vaikka voiveitsellä tai sormilla kampeat kulmien välisen palan ylöspäin , jos irtoaa on loppu helppoa .
      kokoaminen sitten vaikka alhaalta päin alkaen yös.
      onnea

      • Tzyde

        Ei mitään kammeta. Keskipalasta lähtee irti laatta ja sen alla on ruuvi. Avaat ruuvin ja sitten kuutio lähtee palasiksi. Ja tosiaan, jos yksi pala on väärin, ei sitä saa käännettyä oikein. Kuution viimeiset kulmat käännetään 2 tai 3 ryhmissä. Yhtä palaa ei pysty kääntämään.
        Ja vielä, mun ei tarvi avata kuutiota. Saan sen järjestykseen muutenkin.


      • Anonyymi
        Tzyde kirjoitti:

        Ei mitään kammeta. Keskipalasta lähtee irti laatta ja sen alla on ruuvi. Avaat ruuvin ja sitten kuutio lähtee palasiksi. Ja tosiaan, jos yksi pala on väärin, ei sitä saa käännettyä oikein. Kuution viimeiset kulmat käännetään 2 tai 3 ryhmissä. Yhtä palaa ei pysty kääntämään.
        Ja vielä, mun ei tarvi avata kuutiota. Saan sen järjestykseen muutenkin.

        On sellaisiakin kuutioita joissa kulmapaloja saa pyöriteltyä.


    • tapsa222

      ruuvit:
      Yleensä niissä ei ole ruuveja joita voisi avata,Toissa on.

    • juicila

      elikkäs loin vetoa ja pitäis saada kuutio ratkaistu 2 päiväs olisko vinkkejä kuutio on 3x3x3 pistäkää mulle ohjeita!

    • Aino.K

      En oo ikinä purkanu en oikee voi auttaa. :DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe