onko hyvä

sdjfsjd

Moro,

Olen seuraavan laista pakettia ostamassa.
core 2 duo e6400 2.13 ghz (1066mhz)
2 gigaa muistia
320 gb kiinyolevy
22" wide näyttö
nvida geforce 8800 gtx 768mb
vista käyttis

mitä mieltä olette. kone tulee opiskelu ja peli koneeksi. vaihtaisitteko jonkin osan vai onko ihan jees

Kiitos

10

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emolevy?Muuten hyvät osat saat saat hyvän emolevyn myötä loistamaan tai pyörittelet turhattavasti lähes vakiokelloilla.Itselläni on myös tuo E6400 ja tällä hetkellä 24/7 käytössä 3,3GHz mikä ei huonolla emolevyllä onnistu.Tietysti boxed cooler on vaihdettu myös parempaan.No kyllä boxedillakin saattaa päästä 3GHz:n kelloille joka on jo tuntuva tehonlisäys.

    • pjotr.suomi24

      kiinnittyy siihen että näköjään opskelijatkin pärjäävät kohtalaisesti Suomessa.Jos äipän ja iskän rahoja ei tuohon koneesen ole tarkoitus laittaa niin kai jonkinnäköinen budjetti tuohonkin löytyy.Jos sitä rahaa on käytessävissä rajaton määrä suosittelen prosessoriksi coere 2 Duo 6800extreme mallia.

      • Jos plätäkkää on käytettävissä rajattomasti niin silloin valitaan tietysti kalleimmat ja parhaat osat jos taas ei niin etsitään optimaalinen hinta/nopeus budjettiin sopien jolla päästään jo aika hyvään tulokseen.
        Itse ottaiisin tuohon 8800gts 640MB ja säästöä 200€.Sen sijoittaisin hyvään emolevyyn ja prosessorin cooleriin.


      • oiajfijf
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Jos plätäkkää on käytettävissä rajattomasti niin silloin valitaan tietysti kalleimmat ja parhaat osat jos taas ei niin etsitään optimaalinen hinta/nopeus budjettiin sopien jolla päästään jo aika hyvään tulokseen.
        Itse ottaiisin tuohon 8800gts 640MB ja säästöä 200€.Sen sijoittaisin hyvään emolevyyn ja prosessorin cooleriin.

        mulla on budjetti noin 1500 - 2000 egee.
        mikä on hyvä emolevy? dellin rautaa olisi tarkoitus tilata.
        eli ton prossun voisi kellottaa, mielenkiintoista, miten jos sen ottaisi quod corella? onko lisähyötyä?


      • iusdhghgfiu
        oiajfijf kirjoitti:

        mulla on budjetti noin 1500 - 2000 egee.
        mikä on hyvä emolevy? dellin rautaa olisi tarkoitus tilata.
        eli ton prossun voisi kellottaa, mielenkiintoista, miten jos sen ottaisi quod corella? onko lisähyötyä?

        kaikissa core 2 duoissa on kaksi ydintä


      • oiajfijf kirjoitti:

        mulla on budjetti noin 1500 - 2000 egee.
        mikä on hyvä emolevy? dellin rautaa olisi tarkoitus tilata.
        eli ton prossun voisi kellottaa, mielenkiintoista, miten jos sen ottaisi quod corella? onko lisähyötyä?

        Jossain vaiheessa varmasti neljä ydintä syrjäyttää kaksi.Samalla kellotaajuudella toimiessaan se on nopeampi .Jos kellotella aikoo niin 2ydintä on parempi koska lämmöntuotto on alhaisempi.2 ytimiset on myös reilusti halvempia.Dellin siis tuo on valmis paketti johen ei esim. emolevyä voi vaihtaa.No sitten sitä ei myöskään kellotella.
        http://www.tomshardware.com/2006/09/10/four_cores_on_the_rampage/


      • Coret tulee
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Jossain vaiheessa varmasti neljä ydintä syrjäyttää kaksi.Samalla kellotaajuudella toimiessaan se on nopeampi .Jos kellotella aikoo niin 2ydintä on parempi koska lämmöntuotto on alhaisempi.2 ytimiset on myös reilusti halvempia.Dellin siis tuo on valmis paketti johen ei esim. emolevyä voi vaihtaa.No sitten sitä ei myöskään kellotella.
        http://www.tomshardware.com/2006/09/10/four_cores_on_the_rampage/

        Noinhan se on, vielä kun sovellukset muokataan hyödyntämään useampia coreja. Yllättävän monet softat EIVÄT tue coreja, vaikka luulisi että tämä on ihan selvä juttu.

        Kyllä se tästä. Kaikki aikanaan tekniikka kehittyy. Tulee ihan USB-mieleen. Muistaakseni USB:t löytyi kaikista koneista jo joskus 90 luvun alulla, vaikka niillä ei oikeasti tehnyt yhtään mitään. Ei ollut tukea, eikä laitteitakaan. Taisi kestää 5 vuotta, ennen kuin niille alkoi tulemaan mitään käyttöä ja silloinkin ne toimi pirun huonosti. ;(


    • KäyttöNäyttö

      Kerroppa vielä näytön tiedot. Töissä olen törmännyt erilaisiin Wide näyttöihin joiden kuvanlaatu on niin suolesta ettei niitä katso 5 minuuttia pidempään.

      Acer ja Xerox ovat olleet huonoimpia.

      Myös resoluutio kertoo paljon siitä onko näyttö kunnollinen vai ei.

      Aikani katseltuani noita päädyin 1600x1200 20.1" näyttöön, koska Widet olivat joko huonoja tai sika kalliita.

      • jukkamoe

        E6600 on hintalaatusuhteeltaan voittamaton. n. 220€ Suosittelen, Osta myös samaan syssyyn äänikortti, vaikka soundblasterin xtremegamer ja käyttis vista premium. pelikuulokkeet Medusa 5.1 surround pro gamer 70e. Äänet uskomattomat. Suosittelen
        Emolevy: ABIT AB9 Intel P965/ICH8 LGA775 Täysin dual core yhteensopiva ja hieman kellotusvaraa.
        Muisti: G.Skill 2X1024MB DDR2 800MHz CL5 PC2-6400 Esim. nuo ovat huiput, toimivat dual channelina ja huippunopeat.
        Itse parhaan tarjouksen vastaavanlaisesta paketista sain tietokonekauppa.fi:stä


    • joku

      Ihan ok kone mutta jos tulee rankkaan pelikäyttöön suosittelen parempaa prossua jossa ois vähintään 3.0 Ghz eli 3000Mhz kellotaajuus. Ja Windoes Vistaa en suosittele todellakaa koska se on ihan uusi ja siinä on paljon vikoja, kaverini testasi alkaa temppuilemaan jos hankit palomuurin. Suosittelen käyttikses Windows XP Professional.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe