Jostakin värianalyysioppaasta luin, että violetti väri liitetään usein lesbouteen... Yhdyttekö ajatukseen? Itse tyystin tietämättömänä olen aina pitänyt erityisesti vaaleasta liilasta, mutta tiedä sitten...
Väreistä
10
2394
Vastaukset
- pääasiassa
mustiin / harmaisiin ja värimaailmani muutenkin suurimmalta osin koostuu tummista väreistä..ja lepakko olen=) Mutta tumma violetti värinä kyllä mielyttää silmää.. mutta niin tekee moni muukin väri. Vähän turhan päiväisiä tuollaiset kaiken maailma analyysit, onko niihin oikeasti uskomista?
- tarkoittaa myös
Olen törmännyt sellaiseen väitteeseen, että lila on vanhojenpiikojen väri. Varmasti tuo väite periytyy hyvin kaukaa historiasta, mutta aika kamalaa jos noin on.
Kristinuskon kirkollisena värinä lila muistaakseni symboloi kärsimystä.
Joten siinä siis mukava tulkintavalikoima. Ja eikun valitsemaan itselle sopivaa. ;-)- on myös
katumuksen väri kirkollisessa värisymboliikassa. On myös tutkittu, että sillä olisi masentava vaikutus ihmisen psyykeen.
- prinsessa_perkele
on myös kirjoitti:
katumuksen väri kirkollisessa värisymboliikassa. On myös tutkittu, että sillä olisi masentava vaikutus ihmisen psyykeen.
...josta voimmekin vetää Johtopäätöksen (varmasti oikean ;) ) , että lesbot ovat masentuneita yksineläjiä, jotka katuvat ja kärsivät suuntautumisestaan.
Onkohan nuita muitakin väri uskomuksia? - hauskaa!!
prinsessa_perkele kirjoitti:
...josta voimmekin vetää Johtopäätöksen (varmasti oikean ;) ) , että lesbot ovat masentuneita yksineläjiä, jotka katuvat ja kärsivät suuntautumisestaan.
Onkohan nuita muitakin väri uskomuksia?kuolen nauruun =D
- aikuinen..
prinsessa_perkele kirjoitti:
Onkohan nuita muitakin väri uskomuksia?Olkoonkin tarkoitettu huumorilla niin jäitä hattuun. Iän karttuessa osaa jo hyvin mielin nauraa näille uskomuksille. Sillä osa uskomuksista on tosi asiaa ja osa täyttä pa--aa. Paljon uskomuksia myös heteroilla.
Violetti on joissain piireissä aivan selvästi kärsivien ja lesbojen/vanhapiikojen väri. Vaikkakin ilman katumusta ja masennusta tai sitten niiden kans, tilannekohtaisesti analysoiden. Esim kärsivän värinä se voinee osoittaa sitä kärsimystä jota toivottomasti rakastunut tuntee syvimmissään, jos ei ole saanut vastakaikua lesbiselle rakkaudelleen. Katumusta voinee ilmetä myös lesbisellä riippuen elämäntilanteesta ja siitä miten elämänsä organisoi ja elää. Katumusta väärien valintojen niin työ kuin ihmissuhteidenkin vuoksi. Huom katumista on myös esim. se elämätön elämä jonka kieltää itseltään. SIItä eteenpäin vain pohtimaan..asiasta enemmän..
Enpä analysoi enempää ja uskon että analysointiin katumuksen ja kärsimyksen osalta liittyy niin laaja skaala että siitä riittäis juttua äärettömiin 8 ja se kumollaan. P - prinsessa_perkele
aikuinen.. kirjoitti:
Olkoonkin tarkoitettu huumorilla niin jäitä hattuun. Iän karttuessa osaa jo hyvin mielin nauraa näille uskomuksille. Sillä osa uskomuksista on tosi asiaa ja osa täyttä pa--aa. Paljon uskomuksia myös heteroilla.
Violetti on joissain piireissä aivan selvästi kärsivien ja lesbojen/vanhapiikojen väri. Vaikkakin ilman katumusta ja masennusta tai sitten niiden kans, tilannekohtaisesti analysoiden. Esim kärsivän värinä se voinee osoittaa sitä kärsimystä jota toivottomasti rakastunut tuntee syvimmissään, jos ei ole saanut vastakaikua lesbiselle rakkaudelleen. Katumusta voinee ilmetä myös lesbisellä riippuen elämäntilanteesta ja siitä miten elämänsä organisoi ja elää. Katumusta väärien valintojen niin työ kuin ihmissuhteidenkin vuoksi. Huom katumista on myös esim. se elämätön elämä jonka kieltää itseltään. SIItä eteenpäin vain pohtimaan..asiasta enemmän..
Enpä analysoi enempää ja uskon että analysointiin katumuksen ja kärsimyksen osalta liittyy niin laaja skaala että siitä riittäis juttua äärettömiin 8 ja se kumollaan. Peli siis aivan huumorilla tuonkin viestin laitoinkin. :)
- ...tietoa
...mutta toisen maailmansodan aikaan juutalaiset ja muut natsien metsästämät vähemmistöryhmät (homot,ym...) käyttivät koodimerkkinään violettia kolmiota tunnistaakseen toisensa... Tai jotenkin niin se muistaakseni meni... Voi olla ettei tämä liity asiaan mitenkään, mutta voi olla, että liittyykin...
- mulla
hauskaa mulla on just tällä hetkellä liila huppari päällä, ja liila on hieno väri muutenkin :D voipi olla :D
- täti-KELTainen!
Lila ja violetti on mun ainoo väri jota en ikinä käytä missään; vaatteissa, sisustuksessa tms.! !
Lempivärit ovat mm: keltainen,:) punainen:) ja turkoosi:) ..
(Työvaattet kyl aina mustat kun vaatimus.)
Mutta joo, toi "lila on vanhanpiian väri", on tuttu sanonta lapsuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559