FESTARIT????

ÄITI70

Nyt olen pahassa pinteessä eli pitäisi päättää nopeesti. Poikanu (16v) haluaisi mennä kesällä ilosaarirokkiin Joensuuhun. Asumme helsingissä eli pojat asuisivat siellä festarialueella asuntovaunussa. Tiedän, että siellä viime vuonna sama porukka vain ryyppäsi ja sammuili. Poikani ei ollut viime vuonna kuitenkaan mukana. Osa hänen kavereistaan ketkä siellä ovat yli 18-vuotiaita...Ja tietenkin pelottaa kun se paikka on niin kaunana täältä meiltä kotoa.

22

2291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päästä

      jos kerran viimevuonna ryypätty ja sammuttu, niin miksi ei tänäkin vuonna..?? Ei ne nuoriso sinne lähe hyvää musaa kuunteleen ja grillaileen. Se on kuule selkeä ryyppyreissu ja tod.näk. poikasikin siellä ryyppäisi tajunsa pois kun tietää, että vanhemmat ei pääse yllättämään. Mua ei koskaan päästetty festareille ja toki se silloin tuntui katkeralta, mutta nyt vanhempana ei harmita yhtään. Mistään en ole paitsi jäänyt.Samat kännit sitä on tullu vedettyä muutenkin salassa mammalta.

      • määää

        Älä ihmeessä päästä!!
        Minä en päästäisi eikä mioehenikään.
        16v on vielä täysin elätettävä ja siis täysin vanhempien sananvallan alla!
        Et antaisi koskaan itsellesi anteeksi jos päästät alaikäisen sinne ja sattuis jotain....


    • -,-,-,-,-,-

      Jos pojallasi on täysi-ikäisiä kavereita, niin kyllä he sitä viinaa voivat hänelle kantaa aivan yhtä hyvin kotipuolessakin, mökkiviikonloppuina tai kun ollaan "kaverilla yötä" tai ihan milloin vaan. Ei se paikka asiaan vaikuta.
      Päästä vaan.

    • äiti minäkin

      Mikset lähtis itse mukaan? Harmittava asia pojalle, mutta ei sun tartte siellä festarialueella pyöriä, ota hotellihuone itselles. Joensuussa kaiketi voi viikonlopun viettää muutenkin. Eiköhän tämän idean jälkeen poika peru koko reissun!

      • EKAN KERRAN

        festareilla 17v ikäsenä..olin pierussa kaikki kolme päivää ja hauskaa oli...onneks ei sattunu mitään..silloselle pienelle tytölle..Kaverini olivat vuotta aikasemmin festareilla ja olin tosi katkera kun en päässyt mukaan...sitten oltiinkin 20v asti festareilla kunnes niistä meni maku.. ehkäpä voit ehdottaa tuota edellisen kirjoittajan vinnkiä..menet hotelliin siksi viikonlopuksi:) joko kelpaa tai sitten ei, mutta sinä päätät, vaikk haistattelua saattaakin esiintyä:)

        Mutta joo..en kyll osaa sanoa päästääkkö vai ei, itselläni oli huisin hauskaa, mutta ainahan sitä voi jotain sattua..onneks oma poika vasta vuoden eli ei tarvii noita vähään aikaan miettiä;)


      • satu40

        Ainakin Tuskassa ja Provinssissa olen ollut samaan aikaan lasteni kanssa.

        En yhdessä heidän kanssaan mutta samalla festarialueella, mutta omien kamujeni kanssa.

        Meillä toimii hyvin noin ja huoli jää pienemmäksi kuin jos kotona kaukana kykkisin. Jollekin toiselle hotelli saattaa sopia paremmin. Ei huono idea siis sekään.


    • hellu701

      Mun 15vee tyttö naukunut ihan samaa ja hänet päästän koska on tiukkis maineessa jopa kaveriporukassaan,ei juo juurikaan jne.Mutta pikkuveljen 14vee on turha pyytää ees vuoden parin päästä ellen ole itse mukana,hän paljon räväkämpi ja porukan vietävissä...

      • kesällä kiertävä

        Kierrän kesällä festareita työn merkeissä. Älä päästä menenmään vielä yksin. 18 on minimi yksin niihin mestoihin. En voisi kuvitellakaan päästäväni omaa tyttöäni niihin, sen verran on kovaa menoa. Ja TAKUULLA ryypätään rällätään ja tehdään kaikki se mitä ei saisi.


    • luotat,

      niin päästä.
      Itse olin festareilla ensimmäisen kerran 17-vuotiaana, enkä pisaraakaan alkoholia juonut.
      Lähdin yksinkertaisesti katsomaan bändejä.
      Kaverit kyllä joivat senkin edestä.
      Itse olisin vain katkeroitunut äidilleni, jos hän ei olisi päästänyt minua lähtemään kavereiden kanssa.

      Jos ei muuta, niin lähde myöskin sinne joensuuhun, vaikkapa juuri hotelliin, niinkuin jotkut jo ehdottivat.

    • Ilosaarirockissa ollut

      Itse olisin teini-ikäisenä halunnut festareille. Vanhempani olisivat päästäneet, mutta kavereita ei kiinnostanut tai heillä ei ollut juuri silloin rahaa. Myöhemmin muutin Joensuuhun. 21-vuotiaana kävin Ilosaarirockissa. Ne olivat siis ensimmäiset festarini. Silloin tunsin itseni liian vanhaksi sinne. Ajattelin, että olisinpa ollut täällä silloin 15-kesäisenä, niin olisi ollut hauskaa.

      Eli, festarit ovat juuri nuoria varten. Täysi-ikäisille on sitten ne yli 18-vuotiaiden paikat, kuten Himoksen juhannusjuhlat. Kannattaa päästää. Nuoret saattavat ottaa alkoholia tai sitten eivät. Uskon heidän kuitenkin pitävän huolta toisistansa. On sitten mukava vanhana muistella, mitä on tullu tehtyä. Itselläni on ainakin mukavia kokemuksia kaveriporukalla vietetystä ajasta, jolloin välillä otettiin myös alkoholia. Täysi-ikäisiä ei oltu. Voi kun oltaisiin oltu vielä festareilla.

    • voi voi

      itse en edes 16 vuotiaana enään asunut kotona!! mut hei elä missään nimessä päästä poikaasi, varmasti vietätte iloisen kesäillan kotona:D

      • äippä

        Kesän eka festari oli ja meni. Nuoriso örmysi metsikössä. Useammalla oli jalat alta. Mutta monella oli äippä tai isä mukana. Ei yksin todellakaan:)


    • Nimetön

      En suosittele, kun kaljaa nyt varmana saa ja kun vielä asuntovaunulla yöpyvät. Itse olin viime kesänä eli 17 vuotiaana Ankassa. Festarialueella olivat tarkoina, että ei kaljoja ollu kellään mukana. Siitä camping-alueesta en sitten tiedä, koska itse yövyin äitin serkun luona. Ankassa oli kyllä tarkka valvonta juoma-alueelle, mutta kyllä me sukulaistytön kanssa sinne päästiin, tosin siinä mukana oli sitten äitin serkku vaimonsa ja lapsensa kanssa niiden tutut. Tosin kahvia me siellä alueella juotiin.

      • ja luulette

        että muualla ei dokata kun festareilla...HOHHOIJAA.


      • höhö
        ja luulette kirjoitti:

        että muualla ei dokata kun festareilla...HOHHOIJAA.

        En mä puhunu mitään, että vaan festareilla dokkattais.. Totta kai, sitä ny voi, vaikka kotona, jos huvittaa.


    • MIKA HAUTAKOSKI

      HALUISIN LÄÄPIÄ KYRVÄLLÄNI TAPIO AUTION PERSETTÄ
      KOLSINTIE 3,SSA MYLLYPURO HELSINKI

      • MIKA HAUTAKOSKI

        PÄRISTÄ TAPION KANNIKOITA IHAN SUULLA


      • Hah.hah

        Moi hah hah :D


      • Kyrpää.perseeseen

        Joo upottakaa kyrpää hänen perse reikään siis Tapio Aution perseeseen


    • leveä.perse

      Henkilö jonka perseen lääpimisestä puhuttiin tällä palstalla asuu myös samassa osoitteessa joka mainittiin siinä samassa kommentissa

    • pitkätukka-68

      Itse taisin olla 16v kun ekan erran kävin Ilosaarirockissa. Silloin se oli tosin vielä pikkufestari: hardcorepunkkia perjantaina, vähän enemmän valtavirtaa lauantaina.

      En edes maininnut kotonani sinne menosta. En kyllä tuohon aikaankaan paljon muutenkaan menemisistäni kertonut.

      Ihana kesä, ihana ikä. Maanantaista perjantaihin lusin tehtaassä kesätöissä ja joka viikonloppu jonnekin festareille kuluttamaan viikon ansiot.

    • PekkoBorgar

      Huumeita kiitos! Me haluamme. että elämä on kivaa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe