Laajakaistan saatavuus Pietarissa

IronDaria

Olin reilu viikko sitten soveltuvuustesteisssä viisumivirkailijan työtä varten. Tuloksia saa vielä odotella, mutta mielestäni sekä lähetystön edustajien haastattelu että tämä testaus sujuivat sen verran hyvin, että olen jo alkanut miettiä käytännön kysymyksiä Pietariin muuttamisessa.
Kertokaa, kaupungissa asuneet, kuinka mahdollista on ulkomaalaisen saada laajakaistayhteys asuntoonsa? Tekninen valmius/operaattoreiden byrokratia? Tuntuu nimittäin aika vaikealta ajatus elosta ilman internetiä...tosin sopeutuuhan sitä kaikkeen, kun haluaa.

4

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne29

Vastaan vähän "aiheen sivusta". Laajakaistan hankinnasta Pietarissa en tiedä, mutta keskustassa on useita halvahkoja moderneja nettikahviloita, esim. CafeMax Nevski Prospektilla. Yhteydet pelaavat ja hinta jotain euro tai kaksi tunnilta. PS. Onnea ja menestystä työhösi jos pääset Pietariin!

• Pietarista vasta muuttanut

ADSL-liittymä saatavilla samalla tavalla Pietarissa kuin Suomessakin. Olisiko ollut alk. 1000 ruplaa/kk...

• Marax

Esimerkiksi Webplus (Kolomenskaja ulitsa 33) asentaa laajakaistayhteyksiä. Webplus nopeutti taannoin yhteyksiä ja nopean yhteyden hinta on noin 1000 ruplaa (30 euroa) kuukaudessa.

Samalla kun Webplus nopeutti yhteyksiä, niihin tuli myös jotain häikkää ja internetyhteys katkeilee aika ajoin. En tiedä onko tämä vain Webplusin vai muidenkin operaattoreiden ongelma.

Ellet ole itse ATK-spesialisti, kannattaa ehkä palkata joku paikallinen kaveri fiksaamaan yhteys kuntoon.

Ei kannata huolehtia siitä avataanko yhteys ulkomaalaiselle. Jos olet valmis maksamaan yhteydestä, keksii firma kyllä konstit.

Esimerkiksi Webplusilla on prepaid-systeemi. Tiliä veloitetaan kerran kuukaudessa, joten sinne pitää tallettaa rahaa, tai muuten yhteys katkaistaan. Maksu tapahtuu Sperbankissa tai PetroElektroSbyt-maksupisteessä (vähemmän jonoa kuin Sperbankissa). Verkossa maksaminenkin onnistunee.

• IronDaria

Tänään suurlähetystöstä soitettiin, mutta se olikin Moskovan lähetystö, jonne olin myös ilmoittanut olevani valmis lähtemään. Ja lähtö siis tuli. Sen kaupungin osalta vain on tuo asunnonkin hankkiminen ihan kysymysmerkki vielä, mutta täytyy siirtyä jonnekin muille foorumeille sitä selvittämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      86
      3176
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3023
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1812
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1711
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1336
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe