SAKO

222

Tiedustelisin miltä vuodelta kun sarjan. alkaa 57xxx.Merkki on Sako kal. 222 diopterilla.Ase on kuin ois just tullu liukuhihnalta.Ollu varastossa noin 35-vuotta .Eikä tällä ole koskaan ammuttu.Todella hieno kappale.Niin ja minkähän laisen rahatukon tämmösellä sais.Valokuvia en voi lähetellä.

18

9960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nomark

      Tälläisella aseella on aina arvoa. Rahatukko taas riippuu seteleiden suuruudesta.Suomessa ei kuitenkaan arvosteta vanhoja kilpa-aseita.Rahallinen arvo tuolla aseella on hiemean korkeampi kuin vastaavalla metsästysaseella, riippuen vielä siitä, onko ase alkuperäinen Sakon tekemä vai ei.

      • Sakomies

        Mikäli sarjanumero on 573- alkuinen kuuluu ase todellisiin harvinaisuuksiin. Arvo usassa on jopa parikymmentä tuhatta taalaa.


      • Gosse frånm Mariehamn

        Elä tok höpäjä;kilipa-ase. Mulla on vastoova kokotukkine mannlicher mallinen kaeke lisäks. Siinä Sako oma metästysdiopter. Ruuvoomalla matkat 100- ja 200m. Jos kysseessä olevalla ee oo ammuttu kertookaa, nii elä alakajaisiks myy alle 1000€. On olemassa rahakkaeta Sako- kerräälijöetäaena Amerikkoo myöte.. Elä pie kiirettä eehä ase ruokoo pyyvä. Joku kerräälijä suattaa aattoo miestä mäessä eekä määen alla.


      • Nomark
        Gosse frånm Mariehamn kirjoitti:

        Elä tok höpäjä;kilipa-ase. Mulla on vastoova kokotukkine mannlicher mallinen kaeke lisäks. Siinä Sako oma metästysdiopter. Ruuvoomalla matkat 100- ja 200m. Jos kysseessä olevalla ee oo ammuttu kertookaa, nii elä alakajaisiks myy alle 1000€. On olemassa rahakkaeta Sako- kerräälijöetäaena Amerikkoo myöte.. Elä pie kiirettä eehä ase ruokoo pyyvä. Joku kerräälijä suattaa aattoo miestä mäessä eekä määen alla.

        Itsellä vastaavaa kaliberia oleva Sakon kilpa-ase diopterilla samalla numerosarja-alulla, joten oletin aseen olevan samanlaisen 20000 taalalla saa kyllä viedä tuon Mersunkin kaupan päälle...ja emännän... ja hirvikoiran ja kymmenen muutakin Sakolaista. Eikä tässä vielä kaikki.


      • Poijke från Oleaborg
        Nomark kirjoitti:

        Itsellä vastaavaa kaliberia oleva Sakon kilpa-ase diopterilla samalla numerosarja-alulla, joten oletin aseen olevan samanlaisen 20000 taalalla saa kyllä viedä tuon Mersunkin kaupan päälle...ja emännän... ja hirvikoiran ja kymmenen muutakin Sakolaista. Eikä tässä vielä kaikki.

        Ee se tioperi tie metästyskivvääristä kilipa-asetta


      • timoptiopter
        Poijke från Oleaborg kirjoitti:

        Ee se tioperi tie metästyskivvääristä kilipa-asetta

        jous on tehtynnö hylkeennahoist semmon tiopter,by marianhamm,ni a vot ja kalokukkoo piäll.


      • Gosse från Borgå
        timoptiopter kirjoitti:

        jous on tehtynnö hylkeennahoist semmon tiopter,by marianhamm,ni a vot ja kalokukkoo piäll.

        Mikähä helekuti luotoloella asustelijja sielläe jatkuvasti on sotkeetunna hylykkeessiin? Eekö sielläe oo oekeeta hommoo naesepuolije kanssa ollenkaa? Onha hylykeet titennii aeka rasvasii, mutta että hylykeen kanssa. Voe hyvvät immeesset,lopettaakkoo hyvä siän aekaa!


      • emäntä ikä
        Nomark kirjoitti:

        Itsellä vastaavaa kaliberia oleva Sakon kilpa-ase diopterilla samalla numerosarja-alulla, joten oletin aseen olevan samanlaisen 20000 taalalla saa kyllä viedä tuon Mersunkin kaupan päälle...ja emännän... ja hirvikoiran ja kymmenen muutakin Sakolaista. Eikä tässä vielä kaikki.

        kielenkäytöltään,tiukkuus ym.


      • 222

        Onko alkuperäinen jos raudoissa lukee näin ,että cal.222 L 461 57XXX leijonan kuva ja NT ja vielä "Bofors Steel".Eipä tullu vastausta valmistusvuodesta ,vaan menivät hylkeen nahkoihin.Ei tällä kaliiperilla varmaankaan ole pyydetty hylkeitä. .Vaihtaisin tämän revoverikivääriin.


      • Tschniffer Parkerized Led
        222 kirjoitti:

        Onko alkuperäinen jos raudoissa lukee näin ,että cal.222 L 461 57XXX leijonan kuva ja NT ja vielä "Bofors Steel".Eipä tullu vastausta valmistusvuodesta ,vaan menivät hylkeen nahkoihin.Ei tällä kaliiperilla varmaankaan ole pyydetty hylkeitä. .Vaihtaisin tämän revoverikivääriin.

        Boforssi piippu normaal- vae mikrorihlaakseella. Kää kirjastossa kahtomassa hakuteoksessta valamistus vuos. Ee näetä kukkaa muista ulokoo.


      • Eero Laven
        Tschniffer Parkerized Led kirjoitti:

        Boforssi piippu normaal- vae mikrorihlaakseella. Kää kirjastossa kahtomassa hakuteoksessta valamistus vuos. Ee näetä kukkaa muista ulokoo.

        Pie sakolaene. On iha hyvä ase. Kyllähä sillä ampuu reelusti hylykeetäkkii. Revolverkivvääri onnii sitä ihteesä. Iha saeras systeem. Aattele nyn esmerkis rulla välistä tulevoo ilikeetä puhallusta.


      • Laven
        Eero Laven kirjoitti:

        Pie sakolaene. On iha hyvä ase. Kyllähä sillä ampuu reelusti hylykeetäkkii. Revolverkivvääri onnii sitä ihteesä. Iha saeras systeem. Aattele nyn esmerkis rulla välistä tulevoo ilikeetä puhallusta.

        No. ehä mä nyt semmottii pelliin vaiha joka välistä vettää.Vaihtaisin tai ostaisin revolverikiväärin


      • Kaeno Mähöne-Kähköne
        Laven kirjoitti:

        No. ehä mä nyt semmottii pelliin vaiha joka välistä vettää.Vaihtaisin tai ostaisin revolverikiväärin

        Just kerrottii, jotta revolverkivvääri vuskoo rulla välistä. Mää ja osta se Hatsaturjan-ilimaska.


      • VUOTAA
        Kaeno Mähöne-Kähköne kirjoitti:

        Just kerrottii, jotta revolverkivvääri vuskoo rulla välistä. Mää ja osta se Hatsaturjan-ilimaska.

        Tottakai se vuotaa,kun ei ole kunnon tiivistettä.Tämä tuliski vain omaksi iloksi ja minä puunaisin sita ja huolehtisin siitä kuin omaa kultaa PS.Ostan vieläki samanlaisen.


      • kaapunnipoeka
        VUOTAA kirjoitti:

        Tottakai se vuotaa,kun ei ole kunnon tiivistettä.Tämä tuliski vain omaksi iloksi ja minä puunaisin sita ja huolehtisin siitä kuin omaa kultaa PS.Ostan vieläki samanlaisen.

        Elä horise ennee. Et pysty ostamaa kumminkaa.


      • Horisia
        kaapunnipoeka kirjoitti:

        Elä horise ennee. Et pysty ostamaa kumminkaa.

        Mulla sattuu olemaan jo yksi ja ostaisin toisen jos jollain on myynnissä.Kiinnostais piikkipatruunalla toimiva.En ole koskaan nähny,mutta olen kuullu semmosiakin olevan.


      • kaapunnipoeka
        Horisia kirjoitti:

        Mulla sattuu olemaan jo yksi ja ostaisin toisen jos jollain on myynnissä.Kiinnostais piikkipatruunalla toimiva.En ole koskaan nähny,mutta olen kuullu semmosiakin olevan.

        mutta piikkipatruunat onnii vuarallisia. Siihe pinee tököttävvää tappii ku kolohasoo niin kuti napsahtaa välittömästi.


      • MUTTA OISKO
        kaapunnipoeka kirjoitti:

        mutta piikkipatruunat onnii vuarallisia. Siihe pinee tököttävvää tappii ku kolohasoo niin kuti napsahtaa välittömästi.

        mitään tietoa piikkirev.kivääristä.Missä maassa valmmistettu, patenttivuosi,valmistaja ja kaliiperi.Poijaalla kun tuntuu olevan tuota tietoa aika palijon ,niin laitappa tästäki tietoa.Jos et tierä,niin kysy joltain viisaammalta.OSTAN TÄLLAISEN JOS VAAN JOKU HALUAA LUOPUA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe