Limited puoltaa !!!

Ikävä ajettava

Miksi uusi Mondeo Limited 2,0 diesel puoltaa oikealle, vaikka renkaat ovat suunnattu merkkikorjaamolla. Todella ikävä ajettava, sillä suoralla tiellä ratti täytyy kääntää jopa hieman "osoittamaan" vasemmalle!!!
Onko muilla kokemusta moisesta.
Meneeköhän joku paikka takuuseen?

16

2977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Limited tdci

      Minkä merkkiset renkaat sulla on? Mulla Pirellit ja puoltaa myös aika voimakkaasti oikealle vaikka kulmat säädätetty juuri äsken.

      • Pirelli P6000

        Renkaat Pirellin P6000, voiko syynä olla todella väärä rengasmerkki?

        Nuo tuli auton mukana ja kun kyseessä on uusi auto niin kuka on vastuussa ettei auto kulje suoraan.


      • täällä
        Pirelli P6000 kirjoitti:

        Renkaat Pirellin P6000, voiko syynä olla todella väärä rengasmerkki?

        Nuo tuli auton mukana ja kun kyseessä on uusi auto niin kuka on vastuussa ettei auto kulje suoraan.

        Pari viikkoa olen nyt ajellut ja ihmetellyt samaa. Renkaat on Pirellin P6000, jotka ovat muuten todella äänekkäät ja kovat (V-nopeusluokka). Puoltaa välillä oikealle, ei koko ajan. Itse ajettelin, että voisi johtua tien urista tai kallistuksista... Pitänee vielä testailla ja kokeilla tarkemmin.


      • wagon -04
        täällä kirjoitti:

        Pari viikkoa olen nyt ajellut ja ihmetellyt samaa. Renkaat on Pirellin P6000, jotka ovat muuten todella äänekkäät ja kovat (V-nopeusluokka). Puoltaa välillä oikealle, ei koko ajan. Itse ajettelin, että voisi johtua tien urista tai kallistuksista... Pitänee vielä testailla ja kokeilla tarkemmin.

        puoltaa samoin...auto ollut puolisen vuotta, alkuun ei ollut ongelmia, mutta nykyisin vänkää oikealle sekä kitkoilla että kesärenkailla. Jossain epäilty syyksi tukivarsien puslia, mutta ainakin omassa autossa huollon mukaan kunnossa...


    • todennäköisesti

      Itselläni 5000 km ajettu Limited Tdci, alla Continental Premium Contact2 ensiasennusrenkaat ja todella mainio ajettava.

    • michelin

      Reilu 4000 km ajettu farmari tdci limited, suoraan kulkee ja alla on michelin pilot primacy.

    • puoltamisesta

      Ei puolla uusi tdci mihinkään suuntaan. Pirellin renkaat on alla. Johtuisiko sinulla puoltaminen tien uraisuudesta tai kaltevuudesta?

      • Uusi Mondeo

        Kiitos, en itse arvannutkaan että Mondeo puoltaa jos tiessä on kallistuksia tai kuluneita uria...

        ...tuon kun olisin tiennyt, niin olisin heti ostanut neliveto traktorin.


    • Vieteri

      Yleensä tämä "puoltaminen" johtuu siitä, että auto pyrkii alamäkeen. Jos tie on kovin kalteva, niin kuin se yleensä oikealle on, niin sinne se hiukan pyrkii.

      Mutta käsittääkseni Mondeoissa (ainakin) on ollut aika lailla kehnosti suunnatut pyörät uutena. Tämän huomaa lopullisesti sitten, kun kilometrejä on takana paljon ja renkaat ovat menneet piloille epätasaisen kulumisen vuoksi. Tämä korjataan uuteen takuuna ekassa 20 tkm huollossa, jos sitä vaaditaan. Minä napisin asiasta 40 tkm huollossa ja jouduin itse maksamaan suuntauksen. Renkaat ovat kuluneet sen jälkeen tasaisesti ja ehkäpä autokin rauhoittui entisestään.

      Kun vaihdan seuraavan kerran uuteen, niin vaadin nelipyöräsuuntauksen ennenkuin otan auton vastaan.

      • tuhat kilsaa takana

        Puoltamisen takia vein auton huoltoon ja pyysin renkaiden suuntausta. Yllätys oli suuri kun näin raportin kulmista....kumpikin takarengas päin persettä ja reilusti, eli renkaat eivät olleet lähelläkään sallittuja arvoja. Edessä myöskin suunnat pielessä, mutta juuri ja juuri raja-arvoissa. Ford ei ottanut mitään kantaa kun kysyin onko renkaat alkaneet kulua epätasaisesti.

        Auto puoltaa edelleen reilusti vaikka kulmat säädetty...Kun kysyin asiaa edelleen Fordilta, niin vastaus oli tyly; asialle ei voida mitään.

        Olin yhteydessä maahantuontiin ja sain kuulla sieltä järkyttävän ehdotelman; kokeile ajaa vastaantulevien kaistalla ja katso puoltaako auto nyt vasemmalle, jos näin niin sit kyseessä ovat renkaat.

        Onko kukaan teistä kuullut mitään vastaavaa Fordin maahantuonnilta?

        Pitäiskös tota kikkaa kokeilla vaikka kehä kolmosella, eihän sitä tiedä vaikka auto saisi uuden muodon kokonaan ja puoltaminen loppuisi.

        Tai joo, kaikkein helpointa kun kysyn tarjouksen täysin uuteen merkkiin.


      • Vieteri
        tuhat kilsaa takana kirjoitti:

        Puoltamisen takia vein auton huoltoon ja pyysin renkaiden suuntausta. Yllätys oli suuri kun näin raportin kulmista....kumpikin takarengas päin persettä ja reilusti, eli renkaat eivät olleet lähelläkään sallittuja arvoja. Edessä myöskin suunnat pielessä, mutta juuri ja juuri raja-arvoissa. Ford ei ottanut mitään kantaa kun kysyin onko renkaat alkaneet kulua epätasaisesti.

        Auto puoltaa edelleen reilusti vaikka kulmat säädetty...Kun kysyin asiaa edelleen Fordilta, niin vastaus oli tyly; asialle ei voida mitään.

        Olin yhteydessä maahantuontiin ja sain kuulla sieltä järkyttävän ehdotelman; kokeile ajaa vastaantulevien kaistalla ja katso puoltaako auto nyt vasemmalle, jos näin niin sit kyseessä ovat renkaat.

        Onko kukaan teistä kuullut mitään vastaavaa Fordin maahantuonnilta?

        Pitäiskös tota kikkaa kokeilla vaikka kehä kolmosella, eihän sitä tiedä vaikka auto saisi uuden muodon kokonaan ja puoltaminen loppuisi.

        Tai joo, kaikkein helpointa kun kysyn tarjouksen täysin uuteen merkkiin.

        Mutta jospa kyse onkin juuri siitä, että herkkä ohjaus vetää alaspäin. Siis sinnepäin, minne tie on kallellaan. Niin se vain on. Jos et pidä kiinni ratista, niin auto kääntyy kaltevalla tiellä. Koetapa kääntää hiukan lisää oikealle ja päästä irti. Ratti kääntyy nyt hiukan vasemmalle ja jää kaartamaan kaltevuuden suuntaan kiukan vähemmän. Tätä sanotaan herkkyydeksi ja hyväksi ohjaustunnoksi. Maistele sitä, näin se on hyvä. Tunnet tien kaltevuuden yms. muutokset heti käsissäsi ratin kautta. Samoin huomaat tien muuttumisen liukkaaksi. Tähän ei monikaan auto pysty.

        Mutta hyvä, että pyörät on nyt suunnattu oikein.


      • selitys on selitys
        Vieteri kirjoitti:

        Mutta jospa kyse onkin juuri siitä, että herkkä ohjaus vetää alaspäin. Siis sinnepäin, minne tie on kallellaan. Niin se vain on. Jos et pidä kiinni ratista, niin auto kääntyy kaltevalla tiellä. Koetapa kääntää hiukan lisää oikealle ja päästä irti. Ratti kääntyy nyt hiukan vasemmalle ja jää kaartamaan kaltevuuden suuntaan kiukan vähemmän. Tätä sanotaan herkkyydeksi ja hyväksi ohjaustunnoksi. Maistele sitä, näin se on hyvä. Tunnet tien kaltevuuden yms. muutokset heti käsissäsi ratin kautta. Samoin huomaat tien muuttumisen liukkaaksi. Tähän ei monikaan auto pysty.

        Mutta hyvä, että pyörät on nyt suunnattu oikein.

        höpö höpö.


      • Fordin huoltomiehen
        selitys on selitys kirjoitti:

        höpö höpö.

        suusta. Onko pakko puollustella viallisia farkkuja?


      • on sitten
        Fordin huoltomiehen kirjoitti:

        suusta. Onko pakko puollustella viallisia farkkuja?

        jos vikaa ei osaa, eikä halua korjata.


    • sormi

      kysy amerikan presidentiltä. vitun juusto

    • casterillapuuhun

      Tie on kalteva.
      Kokeile puoltaako molemmilla kaistoilla metsän suuntaan.
      Jos puoltaa, niin auton suuntavakavuus ei ole kunnossa.
      Vähän lisää casteria eturenkaisiin, niin ohjaus keskittää paremmin. Samalla pikkuisen enmmän aurausta eteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe