MILLOIN KANNATTAA VARATA LIPUT?

GABUL

Olen ensi keväänä lähdössä Torontoon (ihan eka kertaa!!). Milloinkahan kannattaisi varata liput, vaan onko sillä mitään väliä? Mitä lentoyhtiöitä suosittelette? Välilasku Pariisin kautta kiinnostaisi (kuulostaisi vaan niin mukavalta)... Pistäkää vinkkejä tulemaan!

-KIITOS.

13

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on totuus

      paria kk ennen ja sen jälkeekin ja älä nyt ainakaan Pariisin kautta ota jos et halua ongelmia. Lontoo kauttakin onnistuu paremmin ja täytyy sanoa että on sinulla pitkät suunnitelmat...toivotaan ettei aika käy pitkäksi mutta hyvä on mukavaa odottaa. Mikä reissu voi olla vasta vuoden päästä? MIksi et mene nyt heti?

      • GABUL

        Tästä on haaveiltu jo kauan, mutta nyt se päätettiin toteuttaa. Siksi vasta vuoden päästä, että ehtii säästää rahaa lentolippuihin ja matkakassaan. Pienistä tuloista kun on vaikea nykäistä tuollaiset matkarahat, asuntolainojen ja muiden lisäksi! Ja toisaalta tuollaista reissua ei viitsi pilata sillä, että joutuu joka pennin laskeen, että onko nyt vara ostaa tuota jäätelötötteröä...! Mitä ongelmia Pariisin kautta lennettäessä??


      • vai edullisemmin
        GABUL kirjoitti:

        Tästä on haaveiltu jo kauan, mutta nyt se päätettiin toteuttaa. Siksi vasta vuoden päästä, että ehtii säästää rahaa lentolippuihin ja matkakassaan. Pienistä tuloista kun on vaikea nykäistä tuollaiset matkarahat, asuntolainojen ja muiden lisäksi! Ja toisaalta tuollaista reissua ei viitsi pilata sillä, että joutuu joka pennin laskeen, että onko nyt vara ostaa tuota jäätelötötteröä...! Mitä ongelmia Pariisin kautta lennettäessä??

        Lontoon kautta itse myös suosittelen, luulen että saat liput halvemmalla ja on enemmän reittimahdollisuuksia. Mutta mikään ei tietty estä sinua menemästä vaikka kiinan kautta jos niin haluat :)))
        Eli mitä haluat: varmasti lento tiettynä pvänä? Silloin varaa liput kuukautta-kahta aiemmin.
        Jos taas pvä sinne tänne ei haitaa, odottaisin lähemmäs matka-aikaa ja etsisin netistä kaikkein edullisimmat lennot.


    • ihmettelee

      Finnair lentaa kesalla suoraan tanne 3 kertaa viikossa. Se on kaikein helpoin, ei tarvitse vaihtaa eika silloin kuluttaa aikaa lentokentilla. Varaa pari kuukautta ennen ja varaa istuimmet samalla.
      Tervetuloa

      • GABUL

        Meitä on lähdössä reissuun 4-5 henkilöä ja töiden vuoksi kesä ei sovi ajankohdaksi. Sehän olisi muuten se kivuttomin ratkaisu. Nyt täytyy vaan toivoa, ettei jäädä koneesta vaihdon yhteydessä...


      • terminaalista toiseen
        GABUL kirjoitti:

        Meitä on lähdössä reissuun 4-5 henkilöä ja töiden vuoksi kesä ei sovi ajankohdaksi. Sehän olisi muuten se kivuttomin ratkaisu. Nyt täytyy vaan toivoa, ettei jäädä koneesta vaihdon yhteydessä...

        Jos lentosi on jonkun ison lentokentän kautta, kuten esim Lontoon Heathrown, muista varata tarpeeksi aikaa koneen vaihtoon!
        30-40min on monesti aivan liian vähän, koska Hki-Lontoo kone tulee takuuvarmasti eri terminaaliin mistä Lontoo-Toronto lento lähtee.
        Siihen kun sitten tulee päälle pitkä kävely terminaalin rullaportailta seuraavalle terminaaliportille (josta lähtee bussit toiseen terminaalirakennukseen), sitten siellä jono turvatarkastukseen ja sitten vielä kävely oikealle lähtöportille.....
        Eli varaa aikaa se 60min, niin ehditte.
        Tämän sanon vaan ihan kokemuksesta, olen kahdesti myöhästynyt jatkolennosta, vaikka JUOKSIN täysillä ja etuilin jonoissa jne.... eli kaikki ottaa aikansa ja konehan voi olla vähän myöhässäkin kun laskeutuu Hki-Lontoo (15min) tekee jo paljon.


      • GABUL
        terminaalista toiseen kirjoitti:

        Jos lentosi on jonkun ison lentokentän kautta, kuten esim Lontoon Heathrown, muista varata tarpeeksi aikaa koneen vaihtoon!
        30-40min on monesti aivan liian vähän, koska Hki-Lontoo kone tulee takuuvarmasti eri terminaaliin mistä Lontoo-Toronto lento lähtee.
        Siihen kun sitten tulee päälle pitkä kävely terminaalin rullaportailta seuraavalle terminaaliportille (josta lähtee bussit toiseen terminaalirakennukseen), sitten siellä jono turvatarkastukseen ja sitten vielä kävely oikealle lähtöportille.....
        Eli varaa aikaa se 60min, niin ehditte.
        Tämän sanon vaan ihan kokemuksesta, olen kahdesti myöhästynyt jatkolennosta, vaikka JUOKSIN täysillä ja etuilin jonoissa jne.... eli kaikki ottaa aikansa ja konehan voi olla vähän myöhässäkin kun laskeutuu Hki-Lontoo (15min) tekee jo paljon.

        Tarkoitus on varata reilusti aikaa. Olen sen verran lukenut kirjoituksia näistä vaihdoista, että kauhistuttaa jo nyt...


      • tttt--
        GABUL kirjoitti:

        Tarkoitus on varata reilusti aikaa. Olen sen verran lukenut kirjoituksia näistä vaihdoista, että kauhistuttaa jo nyt...

        KLM:llä kannattaa lentää, Amsterdamin kenttä on varsin mukava, ja tällä hetkellä siellä on tarjouksiakin..Torontoon 585€


    • Pepsi-Max

      Moi

      varaisin lennot n. 4 kk etukäteen jos päivät on
      tiedossa, ainakin itse sain helmikuussa tosi
      halvat lennot kesäksi rapakon taakse :)

      Pariisin kautta en vaihtaisi, niin moni on
      hukannut matkatavaransa siellä, lontoo tai
      amsterdam varmasti parempia.

      Finskiltä voi kattoa hinnat, mutta esim. BA
      jolta itse tilasin oli paljon halvempi ja
      osa lennoista finskin koneella. KLM kanssa
      ok mutta katso aikataulut tarkkaan

      • reissua suunnitteleva

        paljon maksoit noista lennoista? suunnittelen ensikesälle reissua länsirannikolle amerikkaan ja olisi kiva vähän tietää paljon ihmiset lennoista on maksanu ja millon lennot sit kannattaa varata, et saa halvalla ? : )


    • bertailija

      Vertaile eri vaihtoehtoja Helsingistä Torontoon esim näistä:

      http://www.supersaver.fi
      http://fi.seat24.com/
      http://www.travellink.fi

      Em. nettiagentit myyvät isojen esim. BA, KLM / Air Francen lentoja edullisemmin kuin jos varaat suoraan heidän nettisivuiltaan....

      Finnairin suora lento Helsingistä Torontoon kesäaikaan on ns. lomalento eli ahdas kone ilman tarjoiluja..... toki pari tuntia nopeampi... mutta edullisempiakin vaihtoehtoja löytyy.

    • suomestakanadaan

      Finnair menee suoraan Torontoon.Ainoa paikka
      Kanadassa mihin se menee suoraan.Se on helppo.
      Mutta Finnair on kalliimpi joskus...kuin muut.

      Katsele myos TRANS AT...internetilla.Niilla on
      parhaat hinnat.Yleisesti ottaen liput pitas tilata
      Maaliskuulla...ennen kuin kesa hinnat tulee voimaan.

      Internetilla on usein tarjouksia.Joten...jos olet
      karsivallinen ja katselet...sa opit paljon !

      Mutta katsele ensin Internetilta.DELTA AIRLINES
      on hyva.ALASKA AIRLINES yleensa samat hinnat.

      Niilla on kaikilla omat Web SIVUT
      katsele sielta.Kylla sa pian saat kasityksen hinnoista kun vietat aikaa koneen edessa.

      Noilla on parhaat hinnat yleensa.Menipa mihinka
      vaan paikkaan.

    • Bon voyage

      Kannattaa varata jo nyt, jos vain tietää, milloin pääsee lähtemään. Liput kallistuu ajankohdan lähestyessä. Itse suosittelisin lentoa Saksan kautta, mutta katso, ettet lennä Lufthansalla Atlantin yli. Hemmetin pienet tilat koneessa (pienikokoinen naisihminen) ja vieressäni istuneella pikkumummolla oli vaikeuksia mahtua paikoillemme, joten en uskalla edes ajatella millaista isompikokoisilla ihmisillä oli koneessa... Lensin siis AirCanadalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe