Kun pikkusiskoni sai nyyttinsä maailmaan,reilun nelikiloisen tyttelin.Kauan se kestikin,tädiksi tulo nääs,nuorimmat siskoni on olleet omille tenavilleni tätejä jo 5 vuoden ikäisestä ja mulla meni 32 vuotta =)No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Minustapa tuli täti tänään =)
44
844
Vastaukset
No ONNEXOLKOON ylpeälle tädille !
vauvalle ja perheelle!!!
Ja tietysti tuoreelle tädille :)olla täti-ihminen,voi käydä katsomassa mutta ei tarvitse ottaa mukaan,mikäs sen kivampaa =)))
davalyan kirjoitti:
olla täti-ihminen,voi käydä katsomassa mutta ei tarvitse ottaa mukaan,mikäs sen kivampaa =)))
ettei kuules nouse pahemman laatuinen vauvakuume, kun pääset sitä siskon vauvelia paijaamaan :)
Nimimerkillä: kokemusta on ;)muskettisopuli kirjoitti:
ettei kuules nouse pahemman laatuinen vauvakuume, kun pääset sitä siskon vauvelia paijaamaan :)
Nimimerkillä: kokemusta on ;)iskisi mutta on onneksi mahdotonta jo,joten ei pääse sen suurempia vahinkoja syntymään ;)
- Ursula2
Mulla meni 42 vuotta ennen kuin pääsin tädiksi, oikeaksi biologiseksi tädiksi. Muutenhan täti-ikä alkaa kai jo 37 vuodesta...
täti-ikään oikeasti joku ikäraja? =)
Juu,mutta on mulla noita aikuisia siskojakin kolme niin olis sitä voinut jo aikaisemminkin tädiksi päästä.
- jaananaana
Aikaahan siinä sitten meni,mutta kannatti varmasti odottaa =)
en ole odotellutkaan kuin vasta viimeiset pari vuotta enemmän,mutta nyt voinkin sitten jo toivoa etteivät tee minusta sentään 20 kertaista tätiä het silleen =) (6 siskoa)
- justiin-a
ja onnittelut myös siskolle. Aika pulska tyttöhän se sitten olikin.
paketti,mutta sanotaanhan että lasten koot on kasvussa,entiset keskimäärin kolme kiloiset on niitä joita nykyään surkutellaan kun ovat pieniä =)4-5kg tuntuu olevan normaali koko nyt..
- justiin-a
davalyan kirjoitti:
paketti,mutta sanotaanhan että lasten koot on kasvussa,entiset keskimäärin kolme kiloiset on niitä joita nykyään surkutellaan kun ovat pieniä =)4-5kg tuntuu olevan normaali koko nyt..
Meillä kaksospojat painoivat kummatkin yli kolme kiloo. Arvaas hei oliks maha niin sanotusti täynnä. Hyvä ettei nahka revennyt.
justiin-a kirjoitti:
Meillä kaksospojat painoivat kummatkin yli kolme kiloo. Arvaas hei oliks maha niin sanotusti täynnä. Hyvä ettei nahka revennyt.
noin kolme kiloisia olivat hekin,muistan kun vanhempani rakensivat silloin ja 8 kuulla äiti kantoi kattotiiliä tikapuilla...se oli järkky näky..
- justiin-a
davalyan kirjoitti:
noin kolme kiloisia olivat hekin,muistan kun vanhempani rakensivat silloin ja 8 kuulla äiti kantoi kattotiiliä tikapuilla...se oli järkky näky..
Tietysti sitä liikuttiin. Loppuun asti mäkin olin töissä. Tiedettiinkö heillä etukäteen että kaksoset tulee? Meillä ei. Yllätys oli melkoinen kun ensimmäinen syntyi ja kätilö huus että lisää tulossa, lääkäri paikalle.
- jaananaana
davalyan kirjoitti:
varsinainen rohkealikko on ollut!!! Sillä on kyllä ollut paljon painoa matkassa =)
Varo vaan vauva kuumetta,meillä päiväkodissa näkee noita odottavia äitejä,kun hakevat muksujaan kotiin ja joka vuosi jollekkin iskee vauvakuume myös työntekijöistä.Ja uudet pikkuiset kun tulee hoitoon ikää 11kk ja silleen =)vauvabuumi on valmis.
Siinä sitä sitten mennään,nytkin kolme hoitajaa odottaa samaan aikaan :) justiin-a kirjoitti:
Tietysti sitä liikuttiin. Loppuun asti mäkin olin töissä. Tiedettiinkö heillä etukäteen että kaksoset tulee? Meillä ei. Yllätys oli melkoinen kun ensimmäinen syntyi ja kätilö huus että lisää tulossa, lääkäri paikalle.
aika aikaisessa vaiheessa,siitä on noin 17 vuotta ja silloinkin taidettiin jo tutkia enemmän asiaa,ettei ihan yllätyksiä taida enää kovin usein tullakkaan =)
jaananaana kirjoitti:
varsinainen rohkealikko on ollut!!! Sillä on kyllä ollut paljon painoa matkassa =)
Varo vaan vauva kuumetta,meillä päiväkodissa näkee noita odottavia äitejä,kun hakevat muksujaan kotiin ja joka vuosi jollekkin iskee vauvakuume myös työntekijöistä.Ja uudet pikkuiset kun tulee hoitoon ikää 11kk ja silleen =)vauvabuumi on valmis.
Siinä sitä sitten mennään,nytkin kolme hoitajaa odottaa samaan aikaan :)siltä näytti että kestääkö tikkaat vai ei.Meilläkin on tuolta päiväkodista porukkaa taas äitiyslomilla ihan urakalla,kait se tarttuu =)
- justiin-a
davalyan kirjoitti:
aika aikaisessa vaiheessa,siitä on noin 17 vuotta ja silloinkin taidettiin jo tutkia enemmän asiaa,ettei ihan yllätyksiä taida enää kovin usein tullakkaan =)
Toisaalta oli hyvä silloin kun ei tutkittu. 26 vuotta sitten. Olis pitänyt mennä viikkoa ennen synnytystä sairaalaan ja maat siä turhanpanttina.
Nyt mun synnytys kesti kaikkiaan kaksi tuntia. justiin-a kirjoitti:
Toisaalta oli hyvä silloin kun ei tutkittu. 26 vuotta sitten. Olis pitänyt mennä viikkoa ennen synnytystä sairaalaan ja maat siä turhanpanttina.
Nyt mun synnytys kesti kaikkiaan kaksi tuntia.että viikko sängyssä ja sienellä käytiin petissä pesemässäkin,ei sopisi kyllä mulle =)Viimeksi ukkoni joka siis oli ensikertalainen isä katsoi pitkään kun tunti synnytyksen jälkeen pomppasin ylös ja lähdin suihkuun,jotain se kysyi että hei,pysytkö varmana kasassa...luulikohan raukka että multa sisäelimet valahtaa vai mitä lie?
- justiin-a
davalyan kirjoitti:
että viikko sängyssä ja sienellä käytiin petissä pesemässäkin,ei sopisi kyllä mulle =)Viimeksi ukkoni joka siis oli ensikertalainen isä katsoi pitkään kun tunti synnytyksen jälkeen pomppasin ylös ja lähdin suihkuun,jotain se kysyi että hei,pysytkö varmana kasassa...luulikohan raukka että multa sisäelimet valahtaa vai mitä lie?
Niin ukkomaista että.
Mun ensikertalaiseni vietiin tajuttomana toiseen huoneeseen. Kyllä sitä harmitti kun siitä myöhemmin puhuttiin. Uhkas raukka ottaa eron, jos siitä tapauksesta puhuminen ei lopu. justiin-a kirjoitti:
Niin ukkomaista että.
Mun ensikertalaiseni vietiin tajuttomana toiseen huoneeseen. Kyllä sitä harmitti kun siitä myöhemmin puhuttiin. Uhkas raukka ottaa eron, jos siitä tapauksesta puhuminen ei lopu.miesten hommia lainkaan =)Milloin menee taju,milloin jotain muuta,lasten palsta niin en sano mitä =)
- justiin-a
davalyan kirjoitti:
miesten hommia lainkaan =)Milloin menee taju,milloin jotain muuta,lasten palsta niin en sano mitä =)
Ehkä se on parempi olla hiljaa.
- ruttu-nen
Mulla on vain yksi veli. Kuusitoista vuotta vanhempi kuin minä ja täti olen ollut jo miltei seitsemän vuotta. Kovasti odottelen, että jos hyvinkin innostuisivat vielä toisesta. Taitaa tosin jäädä haaveeksi. Itselläni on ollut vauvakuume tuolta teini-iästä lähtien. ;))
- ruttu-nen
davalyan kirjoitti:
tuumasta toimeen =)ja niin se loppuu vauvakuume ainakin hetkeksi..
ois ihan kiva se isä ehdokas saada. :)) Onneksi hauvavauvat helpottavat ens hätään.
ruttu-nen kirjoitti:
ois ihan kiva se isä ehdokas saada. :)) Onneksi hauvavauvat helpottavat ens hätään.
tietty ihan kätevä lisä pakettiin se isä =)
minunkin puolesta,minä olen kuuden aikuisen lapsen täti ja kovasti odotellaan häitä ja uusi vauvoja tänne meidänkin sukuun kun noita surujuhlia on viimevuosin ollut enemmmän kuin tarpeeksi.Jospa noista kuudesta joku edes aloittaisi ja muut seuraisi perässä:)
usein käy niin että kun yhdet aloittaa niin pian onkin jo seuraavan vuoro =)Olisihan ne kivampia tapahtumia kuin ne toiset..joita kanssa ajoittain siunaantuu runsaasti kunnes onkin taas taukoa,niin se elämä menee.
davalyan kirjoitti:
usein käy niin että kun yhdet aloittaa niin pian onkin jo seuraavan vuoro =)Olisihan ne kivampia tapahtumia kuin ne toiset..joita kanssa ajoittain siunaantuu runsaasti kunnes onkin taas taukoa,niin se elämä menee.
sehän sitä elämää on:)
Onnea tädille. :D Minusta tuli täti 9-vuotiaana, ja olihan se silloin vähän hassun tuntuista. Ja nyt minusta tuli sitten kaksinkertainen isotäti, SE se vasta hassua onkin.... Alkaa tuntua että olen... vanha... tai no, ainakin HIDAS. ;) Mutta joo, kaikki aikanaan.
davalyan kirjoitti:
että alkaa tuntua vanhalta mutta ei kai nyt sentään..eihän?
...lapsettaa vaan kahta kauhiammin. ;)
- Moon
Lämpimät onnittelut sekä tädille että vauvaperheelle! :)Itsestä ei taida tulla tätiä aikoihin - jos koskaan.
siis on joku potentiaalinen vaihtoehto olemassa edes että voi tulla tädiksi,sitä kerkiää myöhemminkin..
- paivansadeko
Uudelle tädille :)
- issu56
vain tädille ;=).
Minäpäs näen lapsenlapseni nyt keskiviikkona...hee. - Sisu-haukku
Paljon onnea! Vielä ehdit kuule hyvin täteilemään!
on taas niin noloa että saan miettiä pään puhki missä välissä kerkiän edes sairaalaan,eilen en mennyt kun siellä oli kaikenmaailman mummit,mutta tänään on käytävä kaupassa ja saunassa ja venyttää ei voi koska on lasten karkkipäivä ja sen ne tietää kyllä =)Huomenna pitäisi pestä ja kuivata sekä siistiä koira muun ohessa ja torstai meneekin näyttelyssä..
Onnittelut sinulle tädiksi tulon johdosta:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512294Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271224Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut851042Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55972Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11924Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me128898- 68893
Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10813vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22803Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769