Hellou! Minulla on cavalier uros, n. 2 vuotta vanha. Kävimme joku aika sitten lääkärintarkastuksessa, ja siellä sanottiin että koirani pitäisi laittaa laihdutuskuurille. Minun käskettiin antaa vain ihan koirille tarkoitettua ruokaa. Joten kysymys kuuluukin että voikohan koiralle antaa jotain muuta kevyttä ruokaa lisukkeeksi, kuten paprikaa, kasviksia tai puuroa, jotka ovat koirani suurinta herkkua? Vai täytyisikö noudattaa vaan lääkärin antamia neuvoja ja olla antamatta noita tiettyä ruokia?
Laihdutuspulmat
5
483
Vastaukset
- Kookeillut
Kyllä koiralle saa antaa kasviksia, kun se on laihdutuskuurilla. Samalla lailla kun ihmisillekin, ei kasvikset lihota.
- elisiis
Meillä nuo kasvikset on myös suurta herkkua, ja saahan niitä toki antaa, mukavaa jyrsittävää ja vaihtelua tuohon ruokintaan :) Liikuntaa lisää (lenkkeilyn lisäks leikkimistä yms. ) ja ruoka annosten pienentäminen auttaa paljon. Mitään suurta yhtäkkistä muutosta ei saa tehdä vaan vähitellen. Kaikki rasvaset ihmisten ruoat pois ja herkkupaloiksi kannattaa miettiä vaikka justiin nuita kasviksia makkaroiden yms. sijaan, jos ne koiralle vaan kelpaa :)
- arvasin että
Cavlierista on kyse.
Paljonko koirasi painaa?
Voit antaa kasviksia varsinkin porkkanaa tykkäävät raakana rouskutella,muutkin kasvikset käyvät.
Lenkkiä lisää ja ruokaa selkeästi vähemmän ja makupalat pois! - cavaliers
Eli aiemmin olet antanut ihan kotiruokaa? Jos nyt siirryt nappuloihin, voit laittaa kuivien nappuloiden sekaan vettä, joka täyttää mahan--koirasi luulee olevansa täynnä, vaikkei paljon ruokaan saisikaan.
Tällä konstilla minä laihdutin toista cavaani, 0.5kg oli liikaa.
Kannattaa myös kysyä koirasi kasvattajalta neuvoja ja ohjeita laihdutukseen, hän tuntee rodun kuitenkin hyvin =)
Onnea laihikselle! - kolmen Cavan kokemuksella
Cava joka ei ole tottunut syömään nappuloita vedellä,ei ala enää niitä syömäänkään niin,joten pienennäy ruuan määrää ja lenkkiä pidemmäksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2844452Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1252451Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit3172407Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1482312Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no1912163Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a4771183Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii3841108Huumeliika mellastaa Suomussalmella
Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki111000Ihana sinä (m)
Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v38903- 89868