Elikkäs ulkoiltiin kisun kanssa pihalla (valjaiden kanssa) ja kovasti pyydysti jotain pörriäistä, ilmeisesti mehiläistä(isompi kuin ampiainen, karvainen pallo). Ja silmä kun vältti niin johan se sai elukan kiinni ja pisti(?) suuhun. Pian kisu kävi raapimaan kovasti suutaan, tultiin sisälle ja soitin ell. Annoin ohjeiden mukaisesti puolikkaan kyypakkaus-tabletin. Seurailen turvotuksia/mahd.hengitysvaikeuksia. Kysymys kuuluukin, alkaako hengitysoireet miten pian, jos niitä on tullakseen?
Kisu vaikuttaa ihan normaalilta.
Kiitos!
Mehiläinen(?)pisti kissaa!!
4
4750
Vastaukset
- Pentu..
Ihmisen allergisista reaktioista ampiaisen piston yhteydessä sanotaan näin: "Voimakkaat allergiset reaktiot kehittyvät yleensä nopeasti, alle 15 minuutissa" joten kissalla varmasti vähintään yhtä nopeasti.
- catmania
Se oli varmaan kimalainen jos oli karvainen pallo,mehiläinen on aika pieni ja ihan erinäköinen.
En tiedä onko sillä paljon merkitystä mikä pisti mutta luulen että ampiaisenpisto on vähän pahempi.
Meidän kissoja on myös ampiaiset pistäneet kun ne on tulleet sisälle ja kissat heti pyydystävät.
Ei ole pahemmin käynyt ,kissat vähän ravistavat tassuaan tai hankaavat suutaan.
Jos ampiainen pistää kurkkuun tai ihan suuhun voi turvotus estää hengityksen silloin on tietysti vietävä heti päivystykseen.
Se turvotus tulee kyllä heti piston jälkeen jos on tullakseen.
Sitä en tiedä voiko joku kissa olla allerginen ampiaisen ym.pistolle niin kuin ihminen silloin se olisi hengenvaarallista. - odfsfopjs
Hei, huomasin että käytit kissaa valjaissa pihalla. Miten olet opettanut sen valjaisiin? Minun pitäisi opettaa vanhahko kissani valjaisiin mutta se ei suostu liikkumaan. Jos olisi vinkkejä niin kiitosjo etukäteen.
- hönttifantti
Itselläni on kaksi kissaa, toinen on reilu 2v ja tämä jota jokin elukka pisti on reilu puolivuotias. Kissa voi muuten hyvin, koko illan seurailin vointia, eikä mitään tullut. Kiitos vastauksista!
En niitä ole ihmeemmin valjaisiin totuttanut, vanhemmalle kissalle kun laittaa valjaat, niin kaatuu melkeinpä aina kyljelleen eikä liiku mihinkään, joten se pitää kantaa ulos. Siellä kyllä liikkuu sitten! Tosin, kissa on niin arka että pyrkii heti sisään. Tämä nuorempi tekee myös sen että ei liiku valjaiden kanssa sisällä, mutta ulos kun vie, niin tykkää aivan mahdottoman paljon!
Oletko vienyt kissaa ulos? Vai vaan kokeillut valjaita sisällä? Eipä minulle oikein mitään ohjeita ole..=) Jospa tuosta olisi apua, että kannat kissan vaan ulos, kyllä sen melko pian huomaa tykkääkö se puuhasta vai ei!=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861610
- 761251
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1751160Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!54925Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46901- 47888
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38878Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9813- 46812
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789