Voihan taikkuma

Buteo.lagopus

..kun täällä on hiljaista,tulin käväiseen ja kattomaan mitä tänne kuuluu.
Kaikki muut ikäryhmät on johdossa paitti kaheksankymppiset,heh.

No,hyvä se on jos meillä on parempaa tekemistä.
Minä en oo kylläkään saanut oikein mitään aikaseksi tänään,alakuloinen mieli...

Lintuja kävin kattelees ja kuuntelees ja siitä tulikin mieleen kysyä mikä lintu olisit ja miksi?

Hetkinen,oonko joskus jo kysynyt tätä,hmmmm...
Ainakin puuta olen udellut.

No,ei tartte vastata jos kyselen toiskertoihin.
Ja vaikka kysyisin ekaa kertaa niin ei o pakko vastata sittenkään.

Seko seko taas,mutta mulla on mälsä päivä.

36

2197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F-i-a

kana...kot,kot...hiljaista on,niin hiljaista että kuulee omat ajatuksetkin:))

• Buteo.lagopus

Se juoksee vaikka olis pää poikki katki!
        Oikeesti tykkään kanoista ja otan muutaman kun mulla on tilaa.

Nytkin eläis keittiös hyvin,ei mun murusilla mutta muitten...
        Ähky suorastaan olis kanaparalla.

Ootko muuten lukenut TOSIjuttua siitä kanasta joka eli muutaman vuoden ilman päätä?
        On muistaakseni Kuinnesin (pohjanmaata) ennätystenkirjassa.

• F-i-a
        Buteo.lagopus kirjoitti:

Se juoksee vaikka olis pää poikki katki!
        Oikeesti tykkään kanoista ja otan muutaman kun mulla on tilaa.

Nytkin eläis keittiös hyvin,ei mun murusilla mutta muitten...
        Ähky suorastaan olis kanaparalla.

Ootko muuten lukenut TOSIjuttua siitä kanasta joka eli muutaman vuoden ilman päätä?
        On muistaakseni Kuinnesin (pohjanmaata) ennätystenkirjassa.

mutta tuo sanonta..juoksee kuin päätön kana pitää paikkaansa,ainakin minun kohdalla:))

Kanoja meillekkin pitäisi hommata tuonne pöydän alle, säästäis siinä imurinpusseissakin:))

• ..osaa mieltää itseeni linnuksi, oiskohan räksä
      aina silloin tällöin ;)
      Ei tää valoisa aika takaa, että mieli ois yhtä valoisa..
      .. mutta yksi päivä sinne tai tänne :))

• Buteo.lagopus

Siinä toinen ihana lintu kanan lisäksi.
        KAIKKI linnut on ihania,ei sen puoleen.

Miksi sää vain sillointällöin olisit räksä?

Niin,mieli ei ole valoisa.
        Mutta ei se ole pimeäkään,semmoinen hämärä ettei näe asioita eteenpäin kuinka ja miten toimia.
        Toivoani en koskaan ole vielä menettänyt,enkä toivottavasti menetäkkään. :)

Menipäs syvällisen puolelle mukamas,räk räk.

• Sani_n
        Buteo.lagopus kirjoitti:

Siinä toinen ihana lintu kanan lisäksi.
        KAIKKI linnut on ihania,ei sen puoleen.

Miksi sää vain sillointällöin olisit räksä?

Niin,mieli ei ole valoisa.
        Mutta ei se ole pimeäkään,semmoinen hämärä ettei näe asioita eteenpäin kuinka ja miten toimia.
        Toivoani en koskaan ole vielä menettänyt,enkä toivottavasti menetäkkään. :)

Menipäs syvällisen puolelle mukamas,räk räk.

Ehkä just tuo kräk räk, tietyllä mielialalla..
        Ja joskus kun ite luulee laulavansa :))

• lemnaminor..

Olen edelleenkin Cuculus canorus ;). Tunnen sympatioita kaikkia käkiä kohtaan..

• Buteo.lagopus

...mielenkiinto!
        Sympatioita käkiä kohtaan?
        Ei sen puoleen ettenkö itekki niitä ymmärrä mutten silti ymmärrä.

Kuulin muuten täällä tänään ekan käken!
        Kukkuu kukkuu vaan.
        (Jos vierestä kuulee niin eipä ole selvä kukkuuuuuu enää.)

• lemnaminor..
        Buteo.lagopus kirjoitti:

...mielenkiinto!
        Sympatioita käkiä kohtaan?
        Ei sen puoleen ettenkö itekki niitä ymmärrä mutten silti ymmärrä.

Kuulin muuten täällä tänään ekan käken!
        Kukkuu kukkuu vaan.
        (Jos vierestä kuulee niin eipä ole selvä kukkuuuuuu enää.)

Käki on sentään rehellisesti sitä, mitä on. Jos ajatellaan esim. kirjosieppoja, niin koirailla on aikamoista pelehdintää eri naaraiden kanssa. Vastuuta sitten nämä koiraat eivät ole valmiita ottamaan.

Mutta ajatellessamme käkiä.. Kummallakin sukupuolella on vilkas sukupuolielämä, poikaset oppivat jo kuoriutuessaan, mikä on maailman meno..

Onko se jonkinlainen vika, jos maailmassa pärjää :)?? Vaikka muiden kustannuksella??

Tässä miettimistä.. Muuten kännykkä-äänenäni on aitoa käen kukuntaa.. Kuinka paljon kukkuu.. Se on riippuvainen ystävistäni.. Toisaalta en pidä soitoista, joissa joku yrittää "kännissä kuin käki" soittaa keskellä yötä.. Onneksi harvoin..

• Buteo.lagopus
        lemnaminor.. kirjoitti:

Käki on sentään rehellisesti sitä, mitä on. Jos ajatellaan esim. kirjosieppoja, niin koirailla on aikamoista pelehdintää eri naaraiden kanssa. Vastuuta sitten nämä koiraat eivät ole valmiita ottamaan.

Mutta ajatellessamme käkiä.. Kummallakin sukupuolella on vilkas sukupuolielämä, poikaset oppivat jo kuoriutuessaan, mikä on maailman meno..

Onko se jonkinlainen vika, jos maailmassa pärjää :)?? Vaikka muiden kustannuksella??

Tässä miettimistä.. Muuten kännykkä-äänenäni on aitoa käen kukuntaa.. Kuinka paljon kukkuu.. Se on riippuvainen ystävistäni.. Toisaalta en pidä soitoista, joissa joku yrittää "kännissä kuin käki" soittaa keskellä yötä.. Onneksi harvoin..

Oon minäkin tuota käken sielunelämää pohtinut ja nyt pohdin enempi.
        Missähän vaiheessa se on hokannut että on kätsympää munaista vaikka leppälinnun pesään kuin väsätä oma?
        Onkohan käellä omaatuntoa?
        Miten se osaa putkauttaa isäntäperheen värisiä munia?

Sitten mä tuumin sitä isäntäperhettä,onkohan ne vaan iloisia kun syntyi potra poika.
        Kymmenen kertaa suuree ku isänsä...

Siihen sukupuolieloon en ole perehtynyt,eikös se oo aika vireetä kaikilla linnuilla.Kovin pikaista vaan.
        Toi kirjosieppoukko vasta viriili onkin.Mutta erinäisien syrjähyppyjen jälkeen palajaa kiltisti ekan lemmittynsä luo perhettä ruokkiin.
        Muut jää yh-äideiksi.

Sä voit huiputtaa ihmisiä sillä kännykälläs.
        Mee helmikuussa mettään ja huudata kukkuuta niin johan on ponkarit kärppänä paikalla.

• lemnaminor..
        Buteo.lagopus kirjoitti:

Oon minäkin tuota käken sielunelämää pohtinut ja nyt pohdin enempi.
        Missähän vaiheessa se on hokannut että on kätsympää munaista vaikka leppälinnun pesään kuin väsätä oma?
        Onkohan käellä omaatuntoa?
        Miten se osaa putkauttaa isäntäperheen värisiä munia?

Sitten mä tuumin sitä isäntäperhettä,onkohan ne vaan iloisia kun syntyi potra poika.
        Kymmenen kertaa suuree ku isänsä...

Siihen sukupuolieloon en ole perehtynyt,eikös se oo aika vireetä kaikilla linnuilla.Kovin pikaista vaan.
        Toi kirjosieppoukko vasta viriili onkin.Mutta erinäisien syrjähyppyjen jälkeen palajaa kiltisti ekan lemmittynsä luo perhettä ruokkiin.
        Muut jää yh-äideiksi.

Sä voit huiputtaa ihmisiä sillä kännykälläs.
        Mee helmikuussa mettään ja huudata kukkuuta niin johan on ponkarit kärppänä paikalla.

Löytyyköhän niistä bongareista yhtään mielenkiintoista yksilöä? Eli kannattaako kokeilla :)?

Ajattelin myös muita lintuääniä.. Harakkaa, varista ja mielitietty saisi sitten mustarastaan äänen.. Rantasipi kaikista rakkaimmille ystäville :).. Unohtamatta huuhkajan huhuilua.. Ja herätyskelloksi voisi ottaa käkikellon..

Ei linnuilla ole omaatuntoa.. Pääasia, että pärjää.. Käkinaaraalla on kesässä yli 10 kumppania niissä merkeissä ;).. Eikö ole toisaalta tyhmää käyttää koko kesä poikasia hoitamalla.., kun joukosta löytyy aina sopivasti höynäytettäviä..

Minulla on sellainen kuva, että käkinaaras on eräänlainen alansa spesialisti esim. munii vain tiettyihin pesii ja tietynvärisiä munia. Kilpailun tähden jokainen valitsee oman alansa..

Tällaista jatkopohdiskelua, mutta nyt muut asiat jälleen kutsuvat..

• Buttiska
        lemnaminor.. kirjoitti:

Löytyyköhän niistä bongareista yhtään mielenkiintoista yksilöä? Eli kannattaako kokeilla :)?

Ajattelin myös muita lintuääniä.. Harakkaa, varista ja mielitietty saisi sitten mustarastaan äänen.. Rantasipi kaikista rakkaimmille ystäville :).. Unohtamatta huuhkajan huhuilua.. Ja herätyskelloksi voisi ottaa käkikellon..

Ei linnuilla ole omaatuntoa.. Pääasia, että pärjää.. Käkinaaraalla on kesässä yli 10 kumppania niissä merkeissä ;).. Eikö ole toisaalta tyhmää käyttää koko kesä poikasia hoitamalla.., kun joukosta löytyy aina sopivasti höynäytettäviä..

Minulla on sellainen kuva, että käkinaaras on eräänlainen alansa spesialisti esim. munii vain tiettyihin pesii ja tietynvärisiä munia. Kilpailun tähden jokainen valitsee oman alansa..

Tällaista jatkopohdiskelua, mutta nyt muut asiat jälleen kutsuvat..

..voisit ottaa fasaaniukon heleän kiljahduksen tai naurulokkiyhdyskunnan iloisen konsertin.Heko.

Nyt kuule meni tuon käken sielun-,seksuaali- ja fyysinen elämä niin syvälliseksi että jatkamme juttua myöhemmin!

Käyn tutkimassa niitä vapaa-aikoinani ja selvitän miksi käki on käki.
        Aion myös tutkia miten kyseinen luuserilintu on pöhnässä.
        Siis kun toiset ovat kuulemma joskus juovuksissa kuin käki.

• katjaliini

haluaisin olla joutsen, niitä ihailen.
      Tai jos mennään ulkomaisiin, niin kolibri---siro kuin mikä ja miten se pieni lintu jaksaakin räpsyttää niitä siipiä niin tiuhaan tahtiin.

Minullakin ollut hieman matalapaineinen olo, vaikka verenpaineet hipoo taivaita ja päätä särkee edelleen...
      Saas nähdä, huomenna nuo viisaammat eli lääkärit sitten sanoo tarvitsenko lääkitystä tuohon paineeseen ja särkyyn...

• Buteo.lagopus

..heittelee,joutsenesta kolibriin,hih.

Mullakin verenpaineet koholla mutta eivät taivaisiin asti onneksi kuitenkaan.
        Toivottavasti saat lääkkeet jos tarvit!
        Lähipiirissä toiset saa lääkityksen aika pian,toiset ei vaikka alapaineet huitelis kahtasataa.

Murheet ja stressi nostaa tuota painetta,uskoisin...

Jos kolibri olisit niin syke sulla ainakin olisi korkeella!

• katjaliini
        Buteo.lagopus kirjoitti:

..heittelee,joutsenesta kolibriin,hih.

Mullakin verenpaineet koholla mutta eivät taivaisiin asti onneksi kuitenkaan.
        Toivottavasti saat lääkkeet jos tarvit!
        Lähipiirissä toiset saa lääkityksen aika pian,toiset ei vaikka alapaineet huitelis kahtasataa.

Murheet ja stressi nostaa tuota painetta,uskoisin...

Jos kolibri olisit niin syke sulla ainakin olisi korkeella!

iso tai pieni, ei mitään sillä välillä...

No paineet toivottavasti nyt saadaan lääkityksellä kuriin.
        Olin osastollakin sisällä lääkkeiden aloituksessa ja nyt sairaslomalla sitten ainakin kesäkuun loppuun,ja sittenhän se onkin jo kesäloman vuoro joten töihin menen,?, sitten vasta syksyllä.

Stressiä se lääkärikin ajatteli syyksi, mistähän lie stressiä minäkin, rauhallinen ihminen olen saanut.
        No töissä kyllä on ollut tavallista kovempi tahti koko kevään ja tuota ikääkin tulla humahti vuosi lisää kerralla.

• Buttiska
        katjaliini kirjoitti:

iso tai pieni, ei mitään sillä välillä...

No paineet toivottavasti nyt saadaan lääkityksellä kuriin.
        Olin osastollakin sisällä lääkkeiden aloituksessa ja nyt sairaslomalla sitten ainakin kesäkuun loppuun,ja sittenhän se onkin jo kesäloman vuoro joten töihin menen,?, sitten vasta syksyllä.

Stressiä se lääkärikin ajatteli syyksi, mistähän lie stressiä minäkin, rauhallinen ihminen olen saanut.
        No töissä kyllä on ollut tavallista kovempi tahti koko kevään ja tuota ikääkin tulla humahti vuosi lisää kerralla.

Kateeksi käy,ei sun verenpaineita vaan sitä kun saat olla koko kesän pois töistä!
        Nyt otat rennosti ja nautit.
        Oot se joutsen joka tällä hetkellä vaan makoilee, välillä lipuu rauhallisesti järvellä ilman kiiruhia.

Stressiä voi olla rauhallisellakin ihmisellä,ja jopa niin että ei välttämättä edes tajua sitä itte.

Kyllä ne paineet siitä tasaantuu!

• jane.london

Sadetta tiesi se kaikkien alakuloisuus tänään mutta luonto herää:)

Västäräkki taidan parahiten olla;D

Muuten..en yhtään ihmettele,että se kana "eli" kaksi vuotta kaulan katkasun jälkeen.
      Taisi mennä yksi jos toinenkin madon elämä läpi entisen kanan raameissa ..kosto suloinenko?

• Buttiska

Elikkä heilutakkos säkin pyrstöäs yhtä kivasti kuin västäräkki?
        Vai kipität nopsaan jonkun hyttysen perässä?

Hyvä kun satoi eilen,ukkonenkin oikein kunnolla jyrähteli.
        Samaten aamuyöstä.

Taidan lennähtää pitkälle lenkille,tyyntä ja lämmintä.

• jane.london
        Buttiska kirjoitti:

Elikkä heilutakkos säkin pyrstöäs yhtä kivasti kuin västäräkki?
        Vai kipität nopsaan jonkun hyttysen perässä?

Hyvä kun satoi eilen,ukkonenkin oikein kunnolla jyrähteli.
        Samaten aamuyöstä.

Taidan lennähtää pitkälle lenkille,tyyntä ja lämmintä.

heiluttamisesta,sitä pitää kysyä muilta:)

Kuvaavampaa on se,että olen vikkeläjalkainen,en niin kauhean värikäs ulkoasultani,mutta niin hartaasti odotettu yksilö;D

• tomppa2006

...haliaeetus albicilla haluaisin olla. Ylväs lintu, todella ylväs.

Iso lintu on usein resuisen näköinen, sillä linnulta voi puuttua usein paljon sulkia...
      Huom! Suora lainaus wikipediasta.

• Buttiska

Ylväs on.Resuisenakin.
        Oikeastaan sen kuuluukin olla hiekka rähjääntyneen näköinen.

Ei lainaus wikipediasta.

Nyt lähen lintureissulle,en varmasti merikotkaa näe mutta maakotkakin kelpaisi. :)

• Buttiska
        Buttiska kirjoitti:

Ylväs on.Resuisenakin.
        Oikeastaan sen kuuluukin olla hiekka rähjääntyneen näköinen.

Ei lainaus wikipediasta.

Nyt lähen lintureissulle,en varmasti merikotkaa näe mutta maakotkakin kelpaisi. :)

siis hiUkka eikä hiekka.
        Mulla näyttää tulevan tänään noita kirjootusvirheitä.

• Sini-tintti

tietysti on lempparilintu. Pieni, siro, kauniinvärinen ja nopea liikkeissään. Käy muuten vieläkin ikkunan takana lintulaudalla. Taitaa olla hyönteis- ja matoravinto vielä hakusessa.

• Buttiska

on vielä ärhäkkäkin pienestä koosta huolimatta.
        Ne muuten käy lintulaudalla vaikka koko kesän jos ruokit.
        Hyönteisistä huolimatta,oli niitä vaikka kuinka paljon.

• Sini-tintti
        Buttiska kirjoitti:

on vielä ärhäkkäkin pienestä koosta huolimatta.
        Ne muuten käy lintulaudalla vaikka koko kesän jos ruokit.
        Hyönteisistä huolimatta,oli niitä vaikka kuinka paljon.

Sinitinttipariskunta varasi pihakoivun uuden lintupöntön asunnokseen. Yritti siihen talitiainenkin tulla nurkanvaltaukseen, mutta niin vaan sai parus major kyytiä, kun pikkuinen sininen antoi lähdöt.

Olisko vähän meikäläisen luonnetta...Ensin näyttää sievältä ja kiltiltä, mutta kun pitää omaansa puolustaa, niin löytyy kiukkuinen akka kuoren alta :)

En olekaan kiinnittänyt huomiota tuohon lintulaudalla käyntiin, kun olen aina lopettanut ruokinnan, kun ilmat lämpenee.

Ei muuten tarvitse mennä merta edemmäs kalaan, kun asuu maalla. Kerran laskin huvikseni, että ihan vaan omasta pihapiiristä voi löytää noin 40 lintulajia.

• tämä päivä on Sinulle "parempi"!

Kahdeksankymppiset johtavat rinnan mitalla - hyvä niin ;D

Huuhkaja olisin - tunnen jo kuinka sulkani pörhistyvät, kun siristelen valonarkoja yösilmiäni ;D

• Buteo.lagopus

Noo,olisko tämä parempi päivä..
        Ainakin olin retkeilemässä (autolla,hyi mua) ja komeita paikkoja löysin.

Huuhkaja on komea otus,jos löydät joskus pesän lähe äkkiä pois.
        Hylkää helposti munintavaiheessa.
        Tämä oli semmonen tietoisku.

Toivottavasti sulla ei ole samanlainen "nauru" kuin huuhkiksella!
        Ei sitten ole kovinkaan naisellinen.

• Buteo.lagopus kirjoitti:

Noo,olisko tämä parempi päivä..
        Ainakin olin retkeilemässä (autolla,hyi mua) ja komeita paikkoja löysin.

Huuhkaja on komea otus,jos löydät joskus pesän lähe äkkiä pois.
        Hylkää helposti munintavaiheessa.
        Tämä oli semmonen tietoisku.

Toivottavasti sulla ei ole samanlainen "nauru" kuin huuhkiksella!
        Ei sitten ole kovinkaan naisellinen.

saan kamalan yskänkohtauksen, joten siinä eroan "tuplaBubosta" ;D

• Buttiska
        Minea44 kirjoitti:

saan kamalan yskänkohtauksen, joten siinä eroan "tuplaBubosta" ;D

Muakin rupee yskittään kun kunnolla kräkötän.
        Ei se mitään mutta kun on muutakin onkelmaa nauraessa,samaten yskiessä....

Arvaakkona mitä?

• Icewedge

Terve.
      Olisin ehdottomasti myrskypääskynen.
      Perusteluihin voisi heittää että, mielenliikkeet mukailee sen lentorataa.

• Buteo.lagopus

Tarkoitakko myrskylintua vai myrskykeijua?
        Vai ihan omaa plaatua pääskystä?

Pääskyillä tosiaan on vikkelä ja äkkiväärä lentotyyli,miten ne ei törmäile mihinkään?

Sinähän mielenkiintoinen persoona olet?
        Pysykkö ittekkään ittes perässä,heh.

• naputtaja

Oikeastaan on vara valita kahden väliltä.... Harakka tai varis.... Ehkä sitten kuitenkin tuo harakka.... Musta-valkea on hyvä väritys ja tuo viehtymyksensä materiaan..... uppoaa :) Vaan ei variskaan musta-harmaana kovin huono olis....ei paljon arkaile....

Joo ja mullahan ei tuo lintutietämys kovinkaan suurta.... periaatteessa on olemassa kahta laatua lintuja....isoja ja pikkulintuja :))

• Buteo.lagopus

Varislinnut on viisaita ja juokaleita.
        Siis ei ilkeitä vaan velmuja.
        Osaavat härnätä tuota meidän kissiä ja sitä ohjelmaa onkin hauska seurata.

Pikkulintujen ja isojen lintujen lisäksi on olemassa keskikokoisia lintuja.
        Pistäppäs merkille.

• Milana

mutta se toinen meni jo eli sinitiainen. Valitsen sitten peipon: voi kun joku ilahtuisi minun näkemisestäni yhtä paljon kuin minä kevään ensimmäisestä peiposta :-))

• Buttiska

..pirteä,virkeä ja iloinen!
        Semmoinenhan peippo on.
        Tai no,oletan sen olevan iloinen,en ole kysyny koskaan.

Tottakai joku ilahtuu näkemisestäsi!
        Onhan sulla noita "jokuja" galleriastasi päätellen. :)

Ja varmahan ilahtuu moni muukin.

Tuli mieleen että jos mäkin olisin muuttobuttiska niin perhe ilahtuis huhtikuussa kun palaisin.(Huusholli olis kaaoksessa talven jäljiltä)
        Toukokuun alussa ne jo kattelis kalenteria että koska se lähtee paluumuutolle...

• Anonyymi

No mitäs toi "voihan taikkuma" on sitten suomeksi?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe