Vapaaksi kirjailijaksi

kysymyksenpoikanen

Kirjoittaako kukaan enää vanhalla kirjoituskoneella vai käytättekö tietokoneita?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ainakin tällä kannettavalla on äärimmäisen vaikea kirjoittaa. Täytynee etsiä jostain antiikkinen Remington.

5

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä paras mahdollinen työväline liikkuvalle kirjoittajalle joka haluaa saada aikaan hyvää jälkeä on kannettava kirjoituskone. Sellaiset taitavat olla aika harvassa, mutta ovat erityisen hienoja.

      Kirjoituskone lisäksi päästää kivan äänen. Ainakin sellainen vanha mekaaninen. Itse kirjoitan tietokoneella. Korjaamisen helppous on se pääasiallinen syy.

    • loota.

      Läppäri makaa ent. jääkaapin ritilällä vähän ylempänä, irrallinen näppäri sopivalla korkeudella ja etäisyydellä. Suosittelen.

      Lisäksi on irrallinen, pieni näppis matkoja varten.

      • tuo kuulostaa hyvältä

        mullekin voisi sopia erillinen näppis ja pienempi matkoja varten.

        Täytyy alkaa etsimään...


    • satujose

      Kirjoitan tietokoneella, läppärillä iltaisin jotten häiritse nukkuvia. En edes uneksi kirjoittavani reminktonilla, eiväthän pihan variksetkaan nukkuisi jos aamuöisin paukuttaisin tarinaa, saati lapset toisessa huoneessa.

      Voin järjestää teille vanhoja kirjoituskoneita postikuluhintaan, löytyy vanhoja, (osassa taitaa olla näppäinjärjestyskin eri, muutettiin muistaakseni 70/80 luvun taitteessa,) hiukan uudempia ja sähköisiä kirjoituskoneita, joita voi tilata 5-10 euron kpl hintaan postikulut. (10 euron koneet ovat 80-90 lukujen taitteesta, viimeisiä sähkökirjoituskoneita, ajalta kun ihan kaikilla ei ollut tietokonetta.)

      Tosin en tiedä mitä värinauhat noihin maksavat, niitä kyllä saa vielä kirjakaupoista, mutta voi olla että kirjoittaminen tulee kalliimmaksi, saati se korjaaminen? Toisaalta taas, kirjoituskoneella kirjoittaen virheiden poisto vaatii ainakin sen uusintaversion ellei kahta, että on siinä puolensa ja puolensa.

      Kyllä koneita on ihmisten nurkissa, niitä vain pidetään arvottomana romuna jota ei enää kaupitella, jos lähikaupan ilmoitustaululle laittaa ilmoituksen jossa kertoo noutavansa vanhan koneen, soittajia kyllä ilmaantuu. Etenkin jos mainitsee olevansa kirjailijanalku.

      Kukin taaplaa tavallaan, olen juuri pääsemässä irti ruutuvihkoista ja harkitsen 10 sormijärjestelmän opittuani josko harjoittelisin konepikakirjoitusta joka toisi aivan uudet mahdollisuudet kirjoittaa. Luultavasti jos haluan kehittyä pokkaristina, sen sivussa että kirjoitan kirjoja tuo voisi olla tie siihen suuntaan. Itse näpyttely veisi vain kolmanneksen aikaa, ajatushan juoksee jo valonnopeudella.

      Vaikka kirjoittaminen on luovuuslaji, se on myös tekniikkalaji.

    • Mistä saisi värinauhoja esimerkiksi Triumphin kirjoituskoneisiin tai mistä toimiva kone ja värit siihen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe