finnestdogs ranskanbulldoggi

uteliaskoiranomistaja

moi!
onko joku ottanut finnestdogs-kasvattajalta ranskiksen pentuja, joka on tuotu virosta?
kiinnostaa tietää millaisia kokemuksia jäi, miten koira on voinut?
millainen luonne?
onko ollut jotain poikkeavaa?

kiinnostaa tietää kun on itselläni ranskis.

61

16074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeaa tietoa

      Kyseinen henkilö EI OLE kasvattaja, vaan TROKARI.

      • epämääräistä

        Kuuleman mukaan useat koirista ovat olleet sairaita yms. Ota suomalainen kunnon kasvattajan kasvattama ranskis, maksaa muutaman satasen enemmän, mutta taustat on paremmin tiedossa kuin noilla viron pennuilla...

        Todella epämääräistä touhua mielestäni, en todellakaan suosittele, enkä itse edes harkitsisi kyseisen ihmisen koiria.


      • lämpimästi
        epämääräistä kirjoitti:

        Kuuleman mukaan useat koirista ovat olleet sairaita yms. Ota suomalainen kunnon kasvattajan kasvattama ranskis, maksaa muutaman satasen enemmän, mutta taustat on paremmin tiedossa kuin noilla viron pennuilla...

        Todella epämääräistä touhua mielestäni, en todellakaan suosittele, enkä itse edes harkitsisi kyseisen ihmisen koiria.

        Minä taas olen kuullut ihan päinvastaista. Mukava ihminen ja koirat ihan ok. Suomalaisista ranskiksista joutuu maksamaan tuplahinnan noihin verrattuna.


      • tunnu...
        lämpimästi kirjoitti:

        Minä taas olen kuullut ihan päinvastaista. Mukava ihminen ja koirat ihan ok. Suomalaisista ranskiksista joutuu maksamaan tuplahinnan noihin verrattuna.

        Eli sinusta siis koiran kannataa ottaa sieltä, mistä sen halvimmalla saa, muusta ei väliä?! Jos vähänkin eläimistä pitää, niin ei missään tapauksessa kannata tukea mahdollista tehtailua ja koirien kaupallista välittämistä jostain halvemmasta maasta tänne kalliiseen Suomeen.


      • ihmisen itsekkyydellä ei ol...
        lämpimästi kirjoitti:

        Minä taas olen kuullut ihan päinvastaista. Mukava ihminen ja koirat ihan ok. Suomalaisista ranskiksista joutuu maksamaan tuplahinnan noihin verrattuna.

        Luojan lykky,ettei kaikki ihmiset hommaa koiriaan vaan sillä perusteella,kuka täti juttelee kivoja juttuja.

        Juu,ja joutuu maksamaan ehkää tuplahinnan.Mutta ainakin tietää mistä ja millaisista olosuhteista koiransa on ostanut,ja missä olosuhteissa sen kultapuppeliomanpikkumussukan,joka vaan oli saatava mahdollisimman halvalla ja muusta viis, EMÄ ELÄÄ.


      • tai näin
        tunnu... kirjoitti:

        Eli sinusta siis koiran kannataa ottaa sieltä, mistä sen halvimmalla saa, muusta ei väliä?! Jos vähänkin eläimistä pitää, niin ei missään tapauksessa kannata tukea mahdollista tehtailua ja koirien kaupallista välittämistä jostain halvemmasta maasta tänne kalliiseen Suomeen.

        Jos vaihtoehtona on kaksi tarkoituksiini sopivaa tasaveroista koiraa ja toinen on kaksi kertaa kalliimpi niin tietysti valitsen halvemman. Mahdollista tehtailua voi olla sen kalliimmankin pennun kohdalla. En varmasti maksa ylimääräistä kuuttasataa euroa siksi kun nettipalstoilla anonyymit henkilöt kirjoittelevat mahdollisesta pentutehtailusta.


      • uteliaskoiranomistaja

        haluaisin kuulla palautetta niiltä ihmisisiltä jotka ovat häneltä koirtaa ottaneet, mua ei kiinnosta kuulla mitään henkilöön liittyvää, sillä jokainen muodostaa ihan oman mielipiteen.

        kysyin koirien hyvinvoinnista ym. eikä sinun vastauksesi siihen vastannut.

        ja en halua mitään siitä henkilöstä kuulla vaan niistä koirista jotanka on ihan turhaa vaivautua laittaa muuta kun sitä kysyttytä palautetta.

        itselläni on ranskanbulldoggi eikä mikään sekarotunen ja tiedoksi: olen siis jo ottanut häneltä koiran.
        jotenka on turha yrittää mustamaalata tässä ketään.

        minun ei sekarotuinen ranskanbulldoggi voi tosi hyvin, ei mitään vikaa.

        joten ne joilla on samanlainen tilanne voisivat vastata. sinulla ei selvästi ole.


      • mopsukka
        uteliaskoiranomistaja kirjoitti:

        haluaisin kuulla palautetta niiltä ihmisisiltä jotka ovat häneltä koirtaa ottaneet, mua ei kiinnosta kuulla mitään henkilöön liittyvää, sillä jokainen muodostaa ihan oman mielipiteen.

        kysyin koirien hyvinvoinnista ym. eikä sinun vastauksesi siihen vastannut.

        ja en halua mitään siitä henkilöstä kuulla vaan niistä koirista jotanka on ihan turhaa vaivautua laittaa muuta kun sitä kysyttytä palautetta.

        itselläni on ranskanbulldoggi eikä mikään sekarotunen ja tiedoksi: olen siis jo ottanut häneltä koiran.
        jotenka on turha yrittää mustamaalata tässä ketään.

        minun ei sekarotuinen ranskanbulldoggi voi tosi hyvin, ei mitään vikaa.

        joten ne joilla on samanlainen tilanne voisivat vastata. sinulla ei selvästi ole.

        Itselläni on ko.henkilöltä ostettu mopsi, ihan terve ja pirteä tapaus.Vaikka koira onkin paperiton niin kyllä se minulle kelpaa.


      • meillä toimii
        uteliaskoiranomistaja kirjoitti:

        haluaisin kuulla palautetta niiltä ihmisisiltä jotka ovat häneltä koirtaa ottaneet, mua ei kiinnosta kuulla mitään henkilöön liittyvää, sillä jokainen muodostaa ihan oman mielipiteen.

        kysyin koirien hyvinvoinnista ym. eikä sinun vastauksesi siihen vastannut.

        ja en halua mitään siitä henkilöstä kuulla vaan niistä koirista jotanka on ihan turhaa vaivautua laittaa muuta kun sitä kysyttytä palautetta.

        itselläni on ranskanbulldoggi eikä mikään sekarotunen ja tiedoksi: olen siis jo ottanut häneltä koiran.
        jotenka on turha yrittää mustamaalata tässä ketään.

        minun ei sekarotuinen ranskanbulldoggi voi tosi hyvin, ei mitään vikaa.

        joten ne joilla on samanlainen tilanne voisivat vastata. sinulla ei selvästi ole.

        Juu, meillä on kanssa sieltä samasta paikasta otettu koira, englanninbulldoggi. Oli 2 mutta toinen kuoli viime kesänä. Meijän englanninbulldoggi on tosi ihana eikä siinä oo mitään vikaa. Sit meijän toinen koira(ranskanbulldoggi) joka otettiin viime kesän jälkee on kans viron tuontikoiria, mutta se on eri paikasta. Virosta saa hyviä koiria halvemmalla. Huhtikuussa meille taas tulee yks tuontikoira, mutta se tulee samasta paikasta kun se ranskis. Viime vuonna kun käytiin hakemassa se ranskis, niin sillä omistajalla oli itellään tosi montatuontikoiraa virosta. Se tekee sitä työkseen. Kun käytiin hakemassa se koira, niin talo ja piha oli täynnä koiria. Mun mielestä kannattaa kattoo myös hintaa kun ostaa koiran. Mun mielestä ainakin viron tuontikoirat on hyviä. ainkin ne mitä meillä on.


      • L.L.A

        Miten paperit ja rokotukset? Lähinnä tuollaiset kiinnostaa. Alle 12-vko ei voi olla rokotukset ja karanteenit kunnossa. Jos viralliset paperit OK, niin miksi ei? On sitä pentitehtailua Suomessakin. Sekarotuisistakin pyydetään 600-800.


    • ElliOnni

      Minulla on kohta kaksi vuotias poika, Onni,
      jonka ostin finnestdogs sivuilta. Poika on terve ja iloinen vesseli. Oikea pusukone. Kaikkien kaveri. Pennulla oli flunssa kun sen sain, mutta se meni antibioottikuurilla ohi. Nyt Onni painaa yli 14 kg, joten mitään jälkeä ei heikosta alusta ole jäänyt. Minä otin kotikoiran ja halusin tarjota sen Virosta tuotavalle pennulle. Olen ollut tyytyväinen ja onnellinen Onnista.

      • virosta tuotu

        meillä on finneestin ranskis 9 kk typykkä ja olen tooosi tyytyväinen. se on just niinkuin pitääkin. minulle kun kelpaa paperiton yksilö joka toimittaa ihan kotikoiran virkaa. terve yksilö eikä suinkaan syö pikkulasten sormia eikä liioin aikuistenkaan sormia. sosiaalisempaa luonnetta saa etsiä. tulee toimeen kaikkien kans myös toisten koirien.
        hankin tulevaisuudessa ehkä toisenkin päiviltä. ihmettelen suuresti juttuja joissa kuulee että "kuulemma" sairaita. hox!
        tuo sana "kuulemma" kertoo vain siittä että
        kyseessä huhupuheita. enempi olen lukenut juttuja että koirat ovat terveitä ja mukavia yksilöitä. eikä "kuulemma" terveitä ja mukavia.
        kertoo siittä että nämä positiiviset jutut ovat ihmisten omakohtaisia juttuja eikä huhuja....


      • -R-

        Minulla myös Päiviltä ostettu aivan hurmaava rankis 8 kk:tta. Tuo Onni-poika on myös lähes 14 kg ja ihanan kaunis valko-brindle. Tottelevaisuuskin on todella helppoa ja fiksuus omaa luokkaa.. Pentuna oli parin viikon flunssa ja ripuli, mutta sen jälkeen ei mitään ilmenny ja karva kiiltää!

        Onnea siis sinnekin!=)


    • Lukekaa tämä

      En suosittele todellakaan paperittoman koiran hankkimista.

      Meidän paperiton virosta tai venäjältä tuotu ranskis jouduttiin lopettamaan 3vuotiaana kärsittyään kaksi ja puoli vuotta perinnöllisistä sairaudesta, jota ei saatu lääkkeillä kuriin. Ilmeisesti narttu astutettu sairauksistaan huolimatta :(.
      Sain tietää vasta jälkikäteen, ettei koira ollutkaan paperiton suomalaisen ranskiksen jälkeläinen. Maksoimme ihanasta neidistämme 550e ja eläinlääkärikulut nousevat toiselle tuhannelle reippaasti, eli mitä tästä opimme???

      Maksakaa ihmeessä hyvältä rekisteröidyltä kasvattajalta hankkima koira, älkääkä tukeko pentutehtailua, kuten minä vahingossa tein. Suru on suuri :'(.

      • ranskiksenmamma

        eipä se suomalainen paperipentu takaa sitä, ettei se ala sairastella :D meillä on virosta tuotu ranskispoika ja on täysin terve ja upea tapaus! ennemmin vastustan tätä pian sukurutsaista suomikoirien tehtailua! kennelliittoonkin rekisteröityäkseen tarvitaan muutaman sukupolven takaiset rekisteröinnit ja jos uusia tuontikoiria ei hyväksytä rekisteriin, niin mikäs on tulos? sukurutsaiset koirat suomessa törkyhinnoilla ja sairauksilla ja vaivoilla varustettuina! että terve vaan! :D


      • suomalainen kasvatus
        ranskiksenmamma kirjoitti:

        eipä se suomalainen paperipentu takaa sitä, ettei se ala sairastella :D meillä on virosta tuotu ranskispoika ja on täysin terve ja upea tapaus! ennemmin vastustan tätä pian sukurutsaista suomikoirien tehtailua! kennelliittoonkin rekisteröityäkseen tarvitaan muutaman sukupolven takaiset rekisteröinnit ja jos uusia tuontikoiria ei hyväksytä rekisteriin, niin mikäs on tulos? sukurutsaiset koirat suomessa törkyhinnoilla ja sairauksilla ja vaivoilla varustettuina! että terve vaan! :D

        sukurutsaista - itsehän saat valita kasvattajasi ja tietoosi pennun vanhemmat. Tieto pennun vanhemmista on juuri paperillisen pennun hyvä puoli!! Suomessa sitäpaitsi on usein toinen vanhemmista tuontia, ja hyvä kasvattaja valitsee pennuilleen terveet ja hyvät geenit. Sen sijaan paperittoman koitan vanhemmat voivat olla vaikka kuinka läheistä sukua ja siirtää vaikkapa mitä geenivikoja. Älkää nyt hyvät halvan pennun perässä juoksijat pettäkö itseänne...


    • jghjf

      Vastaan tähän viestiin vaikka onkin alotettu jo kauan sitten.

      Meille otettiin ranskis tätä kautta ja vaikkakin koira oli luonteeltaan aivan huippu tapaus niin valitettavasti melko sairas, ja jouduttiinkin lopettamaan jo 2vuotiaana :'(

      Pentuna vaivana oli tosi paha sikaripunkkitartunta. Iho oli aivan täynnä karvattomia alueita ja tulehtunut. Onneksi tajusimme vaihtaa eläinlääkäriä ja saimme tähän avun, muistaakseni lääke oli Animec vet (lääke on tosin tarkotettu sioille,poroille ja naudoille, mutta toimii myös koirille). Kuuri kesti puoli vuotta, tosin iho parani hetkessä ja muutaman kuukauden kuluttua kaikki karvatkin oli kasvaneet takasin.

      Sikaripunkkien jälkeen oli vähän väliä kaikkea vaivaa, tosin vaikea sanoa mikä johtui geeneistä ja mikä ei... Kuitenkin tämä lopullinen sairaus minkä vuoksi jouduimme koiramme muutama kuukausi sitten lopettamaan oli ruokatorvenlaajentuma. Mikään lääke tai keino ei auttanut ja lopulta enää mikään ei pysynyt sisällä vaan koira oksensi kaiken ulos. Eläinlääkärin mukaan tähän oli syynä hermohäiriö ruokatorvessa, mutta mitään varmaa syytä tähän häiriöön on vaikea sanoa. Röntgenkuvissa kuitenkin huomattiin että tämän meidän ranskiksen selkärangan nikamat oli osittain täysin epämuodstuneita, mikä on saattanut olla yksi syy syntyneeseen sairauteen.

      Kirjoitin tässä täysin vain oman koiramme osalta ja jokainen tekee itse omat valintansa. Itse olemme päättäneet että mikäli joskus uuden koiran otamme niin sen täytyy olla kotimaiselta kasvattajalta ja haluan olla myös tietoinen koiran vanhempien terveydestä.

      Vaikkakin koirallamme oli hyvä mutta lyhyt elämä niin olihan se surullista, että näin elämäniloinen koira kuin raskis on, sairasteli vähän väliä...

      Ikävä on edelleen kova meidän koiraa...

      • Avaruuskoira

        Meillä myös Päiviltä ostettu reilu 10 kk vanha ranskispoika. Potra ja terve on ollut, kirsikkasilmä on, mutta se operoidaan pois kun pojan kallo on kasvanut täyteen mittaansa. Ja mainittua vaivaahan on myös kotimaisilla koirilla yleisesti. Rohkea, ystävällinen ja valtavan energinen nuorukainen. Toivomme toki sille terveyttä ja pitkää ikää, alku on ollut lupaava.


      • Wilmuri_
        Avaruuskoira kirjoitti:

        Meillä myös Päiviltä ostettu reilu 10 kk vanha ranskispoika. Potra ja terve on ollut, kirsikkasilmä on, mutta se operoidaan pois kun pojan kallo on kasvanut täyteen mittaansa. Ja mainittua vaivaahan on myös kotimaisilla koirilla yleisesti. Rohkea, ystävällinen ja valtavan energinen nuorukainen. Toivomme toki sille terveyttä ja pitkää ikää, alku on ollut lupaava.

        Lueskelin tätä palstaa tässä kun minulla on myös häneltä ostettu kohta kaksivuotias ranskis neiti.

        Viime kesänä tuli kirsikkasilmä aika pahana oikeaan silmään, eläinlääkäri "työnsi" sen takaisin ja antoi tippoja. Tuli muutaman kerran vielä ulos. Sitten viime jouluna vasempaan silmään tuli kirsikka. Kesti päivä ja yön aikana meni sisään. Ei ole tullut sen jälkeen kumpaankaan silmään.
        Eli älä leikkaa sitä jos ei ole kokoajan esillä ja häiritse koiraa. Minullekin eläinlääkäri sanoi että leikataan myöhemmin pois. Minulle tulee ranskanbulldogit ry:n lehti, jossa oli hetki sitten juttua kirsikkasilmästä. On erittäin yleinen tällä rodulla mutta leikkaamista ei suositella, koska ranskiksella on taipumusta myös kuiva silmäisyyteen vanhempana ja kirsikkasilmähän on kolmannen luomen ulos pullistuma(eli kyynelkanavan kai). Mutta siinä jutussa oli että jos tulee sitä kuivasilmäisyyttä niin on huono jos kirsikka on leikattu. En nyt muista tarkkaan mitä muuta siinä jutussa luki ja kirjoitan tätä nyt kiireellä mutta laita sähköpostisi jos haluat lisää kuulla niin voin kaivaa sen jutun ja kirjoittaa tarkemmin mitä siinä jutussa luki.


      • 12345
        Wilmuri_ kirjoitti:

        Lueskelin tätä palstaa tässä kun minulla on myös häneltä ostettu kohta kaksivuotias ranskis neiti.

        Viime kesänä tuli kirsikkasilmä aika pahana oikeaan silmään, eläinlääkäri "työnsi" sen takaisin ja antoi tippoja. Tuli muutaman kerran vielä ulos. Sitten viime jouluna vasempaan silmään tuli kirsikka. Kesti päivä ja yön aikana meni sisään. Ei ole tullut sen jälkeen kumpaankaan silmään.
        Eli älä leikkaa sitä jos ei ole kokoajan esillä ja häiritse koiraa. Minullekin eläinlääkäri sanoi että leikataan myöhemmin pois. Minulle tulee ranskanbulldogit ry:n lehti, jossa oli hetki sitten juttua kirsikkasilmästä. On erittäin yleinen tällä rodulla mutta leikkaamista ei suositella, koska ranskiksella on taipumusta myös kuiva silmäisyyteen vanhempana ja kirsikkasilmähän on kolmannen luomen ulos pullistuma(eli kyynelkanavan kai). Mutta siinä jutussa oli että jos tulee sitä kuivasilmäisyyttä niin on huono jos kirsikka on leikattu. En nyt muista tarkkaan mitä muuta siinä jutussa luki ja kirjoitan tätä nyt kiireellä mutta laita sähköpostisi jos haluat lisää kuulla niin voin kaivaa sen jutun ja kirjoittaa tarkemmin mitä siinä jutussa luki.

        se nainen on. Meillä oli varauksessa amerikan bulldoggi-pentu, jonka Päivi lupasi myös pitää meitä varten siellä!!! Rahat valmiina, hakureissu suunniteltuna ja mitä mitä, koitan tavoittaa häntä puhelimitse, s-postitse, tekstiviestein eikä minkään sortin vastausta / yhteydenottoa takaisin päin kuulunut. Vihdoin sovittuna koiran hakupäivänä Päivi päättikin vastata puhelimeen vain kertoakseen, että meille luvattu koira on jo lähtenyt uuteen kotiin!!! Kyllä vitutti!!! Lisäksi hän lupasi, että kun seuraavan kerran saa vastaavan pennun käsiinsä, hän lupaa ottaa minuun yhteyttä... Arvatkaa onko kuulunut mitään ja tapauksesta on jo melkein vuosi... Mut ei sen puoleen, vaikka tarjois sataa koiraa niin hänen toimintaansa en edes harkitsisi kannattavani enää millään tavalla!!!


      • Proud Mommy
        12345 kirjoitti:

        se nainen on. Meillä oli varauksessa amerikan bulldoggi-pentu, jonka Päivi lupasi myös pitää meitä varten siellä!!! Rahat valmiina, hakureissu suunniteltuna ja mitä mitä, koitan tavoittaa häntä puhelimitse, s-postitse, tekstiviestein eikä minkään sortin vastausta / yhteydenottoa takaisin päin kuulunut. Vihdoin sovittuna koiran hakupäivänä Päivi päättikin vastata puhelimeen vain kertoakseen, että meille luvattu koira on jo lähtenyt uuteen kotiin!!! Kyllä vitutti!!! Lisäksi hän lupasi, että kun seuraavan kerran saa vastaavan pennun käsiinsä, hän lupaa ottaa minuun yhteyttä... Arvatkaa onko kuulunut mitään ja tapauksesta on jo melkein vuosi... Mut ei sen puoleen, vaikka tarjois sataa koiraa niin hänen toimintaansa en edes harkitsisi kannattavani enää millään tavalla!!!

        Olen kanssa 2,5 vuotta hankkinut mäyräkoira poikani Iitistä Päiviltä, ja kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia!:D. Saan jatkuvasti kehuja poikakoirani hyvästä kunnosta, sekä sosiaalisesta luonnosta että rauhallisuudesta. Koirani tulee loistavasti toimeen muiden koirien kanssa ja tottakai ihmisten:). Ei ole ollut minkäänlaisia sairauksia tai luonneongelmia -päinvastoin tuntuu että koirani on tosi lojaali, mutta silti mäyräkoiramaisen itsepäinen välillä, joka lisää kiintymystäni häneen, en halunnut mitään puudelia kuitenkaan nurkkiini. En ole koskaan haikaillut papereiden perään, pääasia kai kuitenkin on se, että koira kotiutui heti pentuna ja olen pystynyt tarjoamaan hänelle mitä parhaimman kodin!


      • utelias235
        Proud Mommy kirjoitti:

        Olen kanssa 2,5 vuotta hankkinut mäyräkoira poikani Iitistä Päiviltä, ja kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia!:D. Saan jatkuvasti kehuja poikakoirani hyvästä kunnosta, sekä sosiaalisesta luonnosta että rauhallisuudesta. Koirani tulee loistavasti toimeen muiden koirien kanssa ja tottakai ihmisten:). Ei ole ollut minkäänlaisia sairauksia tai luonneongelmia -päinvastoin tuntuu että koirani on tosi lojaali, mutta silti mäyräkoiramaisen itsepäinen välillä, joka lisää kiintymystäni häneen, en halunnut mitään puudelia kuitenkaan nurkkiini. En ole koskaan haikaillut papereiden perään, pääasia kai kuitenkin on se, että koira kotiutui heti pentuna ja olen pystynyt tarjoamaan hänelle mitä parhaimman kodin!

        Mistä saisin tämän naisen kiinni, voisin olla kiinnostunut tarjoamaan kotia hänen koiralleen? =)


      • Suvi-
        utelias235 kirjoitti:

        Mistä saisin tämän naisen kiinni, voisin olla kiinnostunut tarjoamaan kotia hänen koiralleen? =)

        Oletko aivan varma,että haluat pitää hänen toimintaansa yllä.
        Sen neuvon annan,että älä osta koiraa jos yhtään tuntuu siltä että tässä ei ole kaikki kohdallaan.
        Tässä on numero joka oli käytössä vielä tuossa kesällä.puh.0505903017


      • tuli kalliiksi
        Suvi- kirjoitti:

        Oletko aivan varma,että haluat pitää hänen toimintaansa yllä.
        Sen neuvon annan,että älä osta koiraa jos yhtään tuntuu siltä että tässä ei ole kaikki kohdallaan.
        Tässä on numero joka oli käytössä vielä tuossa kesällä.puh.0505903017

        Ostin kesällä 2007 itselleni ranskiksen, josta jouduin maksamaan enemmän kuin oli alunperin sovittu. Myyjä meinasi myös minun kohdallani tehdä oharit ja ilmoitti, että pitääkin koiran itsellään. En antanut periksi, sillä olin varannut kyseisen koiran jo heti sen synnyttyä ja olin luvannut sen tyttärelleni. Koirasta tehtiin kennelliiton kauppasopimus ja koira oli määrä toimittaa papereilla. Vuoden tappelin välittäjän kanssa papereista ja aina sama vastaus; hän tekee kaikkensa saadakseen ne. Lopulta minulle kuitenkin valkeni, ettei hän tehnyt yhtään mitään asian eteen, vaan päinvastoin. Olin yhteydessä kuluttajasuojaan, kennelliittoon sekä lakimieheeni. Asia jätettiin toistaiseksi hyllylle, sillä myyjällä on kaikki asiat siinä mallissa, ettei sieltä ikinä mitään korvauksia tule. Jouduin tavallaan kiristyksen kohteeksi myyjän virolaiskontaktien puolelta. Heillä oli paperit takanaan, koska myyjä ei heille ollut koiria maksanut. Ymmärrän toki heidänkin kantansa asiaan; jos he eivät ole koirista rahojaan saaneet, miksi he luovuttaisivat niiden papereita. He suostuivat luovuttamaan ko. koiran paperit minulle hintaan 300e sillä ehdolla, että ostan sieltä kolme koiraa. Ilmoitin myyjälle, että paperit saa kolmella sadalla. Hän taas sanoi, että on ilman muuta valmis maksamaan sen saadakseen ne paperit minulle. Kuitenkin oli viroon ilmoittanut, ettei maksa senttiäkään! Niin sitten jouduin ostamaan ne kolme koiraa saadakseni yhdelle paperit. Sitten tämä myyjä kehtaa vielä soittaa minulle ja kertoa miten hän on minulle hyvät ansiot hommannut!!! Että on eukolla häpyä! En ole pentuja rahan takia maahan tuonut, vaan sen toisen koiran papereiden. Samaan hintaan en voi koiria myydä, mitä itse olen niistä maksanut, sillä minähän kuitenkin myyjänä olen niistä vastuussa jos pennuilla jotain ilmenee. Lisääkö tästä pitäisi vielä tappiota ottaa? Sen kuitenkin opin, ettei ole näihin koiratrokareihin luottaminen, oli kansalaisuus mikä hyvänsä!
        Jos ostatte pennun välittäjältä, älkää luottako siihen, että paperit tulevat muutaman kuukauden kuluttua. Älkää ainakaan maksako täyttä summaa. Minulle tämä selkkaus tuli maksamaan lähemmäksi kahta tuhatta euroa...
        Älkää myöskään luottako siihen, että ainakaan kyseinen välittäjä korvaisi yhtään mitään, jos koirallanne ilmenee jokin sairaus.
        Eli kaiken pahan alku ja juuri koirakaupoissa on nämä pirun välittäjät, jotka eivät piittaa kuin omasta hyvinvoinnistaan, käärivät suuret voitot toisten kustannuksella ja elelevät herroiksi ja jättävät kaikki asiat kesken. Ja kukaan ei tätä toimintaa valvo, kukaan ei tähän puutu. On hyvä, että koiria tuodaan ulkomailtakin, mutta silloin asioiden on toimittava ja kauppiaan on hoidettava minkä on luvannut.


      • ÄLÄ OSTA KOIRAA PÄIVILTÄ!!!...
        utelias235 kirjoitti:

        Mistä saisin tämän naisen kiinni, voisin olla kiinnostunut tarjoamaan kotia hänen koiralleen? =)

        minä ostin päiviltä tyhmyyttäni ranskiksen kaksi vuotta sitten. Pentu oli kuralla tullessaan, verta myös kakkasi. Neljän päivän päästä jouduimme eläinlääkäriin kun mikään ei pysynyt sisällä. Koira olisi kuollut iltaan mennessä jos en olisi saanut häntä tiputukseen. Tyttö oli myös erittäin pahasti aneeminen minulle tullessaan ja korvat punkkeja täynnä.

        Rahaa paloi monta sataa, että tonnin koira maksoi minulle suomalaisen rekisteröydyn hinnan.
        Papereita odotin päiviltä melkein vuoden, ennen kuin ne sain.

        Tästä ihmisestä ei löydy kuin pahaa sanottavaa kenelläkään keneltä olen mitään kuullut. On myös tyhmyyttään myynyt uroksen, narttuna!!!

        Niska karvat nousee ihan pystyyn ja raivo sisällä kasvaa kun joku edes voi suunnitella ostavansa koira tältä rahan ahneelta, itsekkäältä naiselta.

        Ranskikseni on siis kaks vuotta nyt. pelkää kaikkia vieraita ihmisiä, pelkää kaikkea uutta. Kakkaa verta edelleenkin välillä, yleensä heti sen jälkeen kun on tapahtunut jotakin stressaavaa.

        Älä oikeasti edes harkite koiraa häneltä, hänet on pakko saada pois näistä toimista!!!


      • nerine
        ÄLÄ OSTA KOIRAA PÄIVILTÄ!!!... kirjoitti:

        minä ostin päiviltä tyhmyyttäni ranskiksen kaksi vuotta sitten. Pentu oli kuralla tullessaan, verta myös kakkasi. Neljän päivän päästä jouduimme eläinlääkäriin kun mikään ei pysynyt sisällä. Koira olisi kuollut iltaan mennessä jos en olisi saanut häntä tiputukseen. Tyttö oli myös erittäin pahasti aneeminen minulle tullessaan ja korvat punkkeja täynnä.

        Rahaa paloi monta sataa, että tonnin koira maksoi minulle suomalaisen rekisteröydyn hinnan.
        Papereita odotin päiviltä melkein vuoden, ennen kuin ne sain.

        Tästä ihmisestä ei löydy kuin pahaa sanottavaa kenelläkään keneltä olen mitään kuullut. On myös tyhmyyttään myynyt uroksen, narttuna!!!

        Niska karvat nousee ihan pystyyn ja raivo sisällä kasvaa kun joku edes voi suunnitella ostavansa koira tältä rahan ahneelta, itsekkäältä naiselta.

        Ranskikseni on siis kaks vuotta nyt. pelkää kaikkia vieraita ihmisiä, pelkää kaikkea uutta. Kakkaa verta edelleenkin välillä, yleensä heti sen jälkeen kun on tapahtunut jotakin stressaavaa.

        Älä oikeasti edes harkite koiraa häneltä, hänet on pakko saada pois näistä toimista!!!

        itse otin myös sijotuskoiran häneltä.koira oli huonossa kunnossa jo tullessaan, pelkäsi kaikkea ja maha oli koko ajan sekasin ja ruoka ei imeytynyt.olin päiviin yhteydessä useamman kerran koiran kunnosta ja hän tiesi että olin huolissaan koirasta.
        lopulta vein koiran lääkäriin, otettiin verikokeet, koiralla oli synnynnäinen maksavika.
        samana päivänä jouduin koiran lopettamaan.pikkuinen oli vain vuoden ikäinen.
        eli en ottaisi enää toista kertaa koiraa häneltä!alussa vaikutti tosi mukavalta ja luotettavalta ihmiseltä, mutta todellisuudessa ei sitä ollut...miettikää siis kaksi kertaa mistä koiranne otatte!!!!


      • menee
        nerine kirjoitti:

        itse otin myös sijotuskoiran häneltä.koira oli huonossa kunnossa jo tullessaan, pelkäsi kaikkea ja maha oli koko ajan sekasin ja ruoka ei imeytynyt.olin päiviin yhteydessä useamman kerran koiran kunnosta ja hän tiesi että olin huolissaan koirasta.
        lopulta vein koiran lääkäriin, otettiin verikokeet, koiralla oli synnynnäinen maksavika.
        samana päivänä jouduin koiran lopettamaan.pikkuinen oli vain vuoden ikäinen.
        eli en ottaisi enää toista kertaa koiraa häneltä!alussa vaikutti tosi mukavalta ja luotettavalta ihmiseltä, mutta todellisuudessa ei sitä ollut...miettikää siis kaksi kertaa mistä koiranne otatte!!!!

        kun ajattelenkin tuollaisia kaupallisia eläinten käyttäjiä, itse olin ottamassa tuosta paikasta, mutta onneksi kävin siellä etukäteen ja voivoivoivovi mikä paikka sekä eläimille että ihmiselle....................saunan taakse...............


    • huijattu

      odoteltu papereita kohta puolitoista vuotta.Tämä päivi ei vastaa puhelimeen eikä sähköpostiin.

      • joopz

        Täällä myös odoteltu papereita kohta kaksi vuotta.


      • sauauau
        joopz kirjoitti:

        Täällä myös odoteltu papereita kohta kaksi vuotta.

        Saat odota lisa,koska välittaja ei oo maksanuut rahoja kasvattajalle.Maksoin kasvatajalle loput itse ja sain paperit.Noin on toiminnuut aikaa monta,koska kysenalainen henkilö sano kasvatajalle suoran "Rahoja ei oo ja tuu
        Se on muutanut Haminalle ja hänesta on tulluut rehellinen kasvataja ,kuukausi sitten se myi haminalla itsen pentuja


      • bulldogin paperit
        sauauau kirjoitti:

        Saat odota lisa,koska välittaja ei oo maksanuut rahoja kasvattajalle.Maksoin kasvatajalle loput itse ja sain paperit.Noin on toiminnuut aikaa monta,koska kysenalainen henkilö sano kasvatajalle suoran "Rahoja ei oo ja tuu
        Se on muutanut Haminalle ja hänesta on tulluut rehellinen kasvataja ,kuukausi sitten se myi haminalla itsen pentuja

        Hei hyvät ihmiset!

        Olen jo vuosien ajan sivusta seurannut kirjoitteluanne eri foorumeissa ja huomannut miten montaa ihmistä harmittaa kun on koiran ostanut ja maksanut,eikä papereita ole näkynyt eikä kuulunut.
        On kurjaa ja on ikävää mutta näin vain asia on että moni jäi ilman niitä pahamaineisia rekisteripapereita.
        Pitää myöskin muistaa että moni koirienne kasvattaja jäi myös ilman rahoja,samalla mahdollisesti iso perhe ilman ruokaa jne..
        Perheen rahat meni pentujen elättämiseen että suomalainen saisi hyvän ja hyvin hoidetun pennun.
        Minä laitan tähän minun sähköpostiosoitteeni,jos sinä oikeasti olet kiinnostunut papereistasi ja ne haluaisit koirallesi niin ole ystävällinen ja laita minulle tulemaan koirasi nimi,rekisterinumero,syntymä aika sekä yhteystietosi.
        Alkuun voit tietenkin laittaa myös vain meiliosoitteen ja koirasi nimen tai miten haluat.
        Sovitaan sitten sellainen että vain asiallisia yhteydenottoja sekä mieluusti vain,koiria omistavia ihmisiä. Minä en ole ihminen joka teille on koiran myynyt,mutta haluaisin auttaa teitä saamaan koirallenne paperit ja kasvattajaa joka on alunperin koiranne mailmaan saattanut.
        Muistetaan rehellisyys perii maan!
        Oikein hyvää alkanutta kesää teille kaikille ja koirillenne rapsutuksia:)

        [email protected]


      • Ranskisfani
        bulldogin paperit kirjoitti:

        Hei hyvät ihmiset!

        Olen jo vuosien ajan sivusta seurannut kirjoitteluanne eri foorumeissa ja huomannut miten montaa ihmistä harmittaa kun on koiran ostanut ja maksanut,eikä papereita ole näkynyt eikä kuulunut.
        On kurjaa ja on ikävää mutta näin vain asia on että moni jäi ilman niitä pahamaineisia rekisteripapereita.
        Pitää myöskin muistaa että moni koirienne kasvattaja jäi myös ilman rahoja,samalla mahdollisesti iso perhe ilman ruokaa jne..
        Perheen rahat meni pentujen elättämiseen että suomalainen saisi hyvän ja hyvin hoidetun pennun.
        Minä laitan tähän minun sähköpostiosoitteeni,jos sinä oikeasti olet kiinnostunut papereistasi ja ne haluaisit koirallesi niin ole ystävällinen ja laita minulle tulemaan koirasi nimi,rekisterinumero,syntymä aika sekä yhteystietosi.
        Alkuun voit tietenkin laittaa myös vain meiliosoitteen ja koirasi nimen tai miten haluat.
        Sovitaan sitten sellainen että vain asiallisia yhteydenottoja sekä mieluusti vain,koiria omistavia ihmisiä. Minä en ole ihminen joka teille on koiran myynyt,mutta haluaisin auttaa teitä saamaan koirallenne paperit ja kasvattajaa joka on alunperin koiranne mailmaan saattanut.
        Muistetaan rehellisyys perii maan!
        Oikein hyvää alkanutta kesää teille kaikille ja koirillenne rapsutuksia:)

        [email protected]

        että kun ostatte tuontipennun trokarilta eikä suoraan kasvattajalta joudutte sitten kyselemään koiranne luonteesta ja terveydentilasta täältä keskustelupalstalta... Kun maksaa hieman enemmän kasvattajalle, saat nähdä koiran vanhemmat, tutustua näiden luonteeseen ja terveydentilaan ja kuulla näiden aiemmista pentueista. Kasvattajalta saa myös kauppasopimuksen mukaan tietyistä perinnöllisistä sairauksiasta korvausta, mahdollisesti jopa uuden pennun. Kasvattaja on myös sinulle koirasi elinikäinen tuki ongelmatilanteissa. Kasvattajalta saat hyvät ohjeet pennun kasvatukseen.

        Tuontipentu saattaa olla hyvä, mutta takeeseen ei voi mennä, koska et tunne kasvattajaa ja hänen koiriaan tai kasvatustapojaan. Sairas koira saattaa myös maksaa moninkertaisesti kauppahinnan verran. Pentu on saatettu vieroittaa liian aikaisin, tai se on joutunut olemaan yksin koiratarhassa sosiaalistumisen kannalta tärkeän ajan, jolloin koirastasi saattaa tulla arka tai aggressiivinen. Pentutehtailija saattaa teettää pentuja loppuunpalaneilla koirilla, se on vähän eri, kuin kasvaa rauhallisen ja hyvinvoivan emän hoivissa. Vanhemmat saattavat myös olla epäsopivia toisilleen, ja siirtää perinnöllisiä vikoja jälkeläisilleen, jos pennun terveydellä ei ole kasvattajalle väliä.

        Pahinta kuitenkin on se, ettet voi tietää, millaista koirankasvatusta tuet. Ehkäpä rahoillasi tuet koirien kärsimystä, pentutehtaita joissa ei välitetä koiran hyvinvoinnista, ainoastaan rahasta. Mietipä silloin, oletko mielestäsi eläinystävä

        Tässä nyt esimerkkejä sieltä pahimmasta päästä. tarkoitan vain, ettei kannata ajatella vain yhden pennun terveyttä. Saatat tukea toimintaa, jossa monta muuta koiraa kärsii.

        Itse en ole kasvattaja, mutta hankkinut ranskanbulldoggini hyvämaineiselta kasvattajalta Suomesta. En missään nimessä haluaisi ostaa rekisteröimätöntä pentua trokarilta, vaan toimia eläinystävällisessä hengessä ja hyvällä omalla tunnolla.


      • hmmmmh
        Ranskisfani kirjoitti:

        että kun ostatte tuontipennun trokarilta eikä suoraan kasvattajalta joudutte sitten kyselemään koiranne luonteesta ja terveydentilasta täältä keskustelupalstalta... Kun maksaa hieman enemmän kasvattajalle, saat nähdä koiran vanhemmat, tutustua näiden luonteeseen ja terveydentilaan ja kuulla näiden aiemmista pentueista. Kasvattajalta saa myös kauppasopimuksen mukaan tietyistä perinnöllisistä sairauksiasta korvausta, mahdollisesti jopa uuden pennun. Kasvattaja on myös sinulle koirasi elinikäinen tuki ongelmatilanteissa. Kasvattajalta saat hyvät ohjeet pennun kasvatukseen.

        Tuontipentu saattaa olla hyvä, mutta takeeseen ei voi mennä, koska et tunne kasvattajaa ja hänen koiriaan tai kasvatustapojaan. Sairas koira saattaa myös maksaa moninkertaisesti kauppahinnan verran. Pentu on saatettu vieroittaa liian aikaisin, tai se on joutunut olemaan yksin koiratarhassa sosiaalistumisen kannalta tärkeän ajan, jolloin koirastasi saattaa tulla arka tai aggressiivinen. Pentutehtailija saattaa teettää pentuja loppuunpalaneilla koirilla, se on vähän eri, kuin kasvaa rauhallisen ja hyvinvoivan emän hoivissa. Vanhemmat saattavat myös olla epäsopivia toisilleen, ja siirtää perinnöllisiä vikoja jälkeläisilleen, jos pennun terveydellä ei ole kasvattajalle väliä.

        Pahinta kuitenkin on se, ettet voi tietää, millaista koirankasvatusta tuet. Ehkäpä rahoillasi tuet koirien kärsimystä, pentutehtaita joissa ei välitetä koiran hyvinvoinnista, ainoastaan rahasta. Mietipä silloin, oletko mielestäsi eläinystävä

        Tässä nyt esimerkkejä sieltä pahimmasta päästä. tarkoitan vain, ettei kannata ajatella vain yhden pennun terveyttä. Saatat tukea toimintaa, jossa monta muuta koiraa kärsii.

        Itse en ole kasvattaja, mutta hankkinut ranskanbulldoggini hyvämaineiselta kasvattajalta Suomesta. En missään nimessä haluaisi ostaa rekisteröimätöntä pentua trokarilta, vaan toimia eläinystävällisessä hengessä ja hyvällä omalla tunnolla.

        minulla on kaksi ranskista. toinen on päiviltä. oli alkuaikana pentuna ruikulla, joka meni ohi. on paperiton ja sellaisena sen ostinkin. on nyt 4-vuotias, terve ja erittäin vilkas ja eloisa, kiva koira. hyvin rakastettava luonne.

        toisen ranskikseni ostin aikuisena eräältä suomalaiselta "oikealta" kasvattajalta. se on hyvin raskasraklenteinen ja lyhytkuonoinen. sillä piti olla paperit, joita en ole vieläkään saanut. eläinlääkärissä totesimme, ettei koiralla ole sirua tai muuta tunnistusmerkintää, joten ei sillä voi papereitakaan olla. steriloitaessa todettiin lukuisia kiinnikkeitä kohdussa, jos koiralla olisi teetetty vielä yhdet pennut, se olisi kuollut, sanoi lääkäri. se on ollut pentukone. suomalaisessa kennelissä. lisäksi siltä jouduttiin leikkaamaan liikakasvua nielusta, se haittasi hengitystä. kasvu on yleensä uusiutuvaa.

        että sellasta.


      • hmmmmh kirjoitti:

        minulla on kaksi ranskista. toinen on päiviltä. oli alkuaikana pentuna ruikulla, joka meni ohi. on paperiton ja sellaisena sen ostinkin. on nyt 4-vuotias, terve ja erittäin vilkas ja eloisa, kiva koira. hyvin rakastettava luonne.

        toisen ranskikseni ostin aikuisena eräältä suomalaiselta "oikealta" kasvattajalta. se on hyvin raskasraklenteinen ja lyhytkuonoinen. sillä piti olla paperit, joita en ole vieläkään saanut. eläinlääkärissä totesimme, ettei koiralla ole sirua tai muuta tunnistusmerkintää, joten ei sillä voi papereitakaan olla. steriloitaessa todettiin lukuisia kiinnikkeitä kohdussa, jos koiralla olisi teetetty vielä yhdet pennut, se olisi kuollut, sanoi lääkäri. se on ollut pentukone. suomalaisessa kennelissä. lisäksi siltä jouduttiin leikkaamaan liikakasvua nielusta, se haittasi hengitystä. kasvu on yleensä uusiutuvaa.

        että sellasta.

        Ostit aikuisen koiran,etkä saanut papereita kaupantekohetkellä ?Öh,et sitten huomannut pyytää niitä saatavaksi vaan ostit koiran ilman papereita...

        Kun puhut pentukoneesta.Todella kauheeta,jos niin on ollut.Kiinnostaakin tietää miten vanha koira oli kun ostit sen ?


      • Maite
        molossi kirjoitti:

        Ostit aikuisen koiran,etkä saanut papereita kaupantekohetkellä ?Öh,et sitten huomannut pyytää niitä saatavaksi vaan ostit koiran ilman papereita...

        Kun puhut pentukoneesta.Todella kauheeta,jos niin on ollut.Kiinnostaakin tietää miten vanha koira oli kun ostit sen ?

        Pakko kommentoida tähän ketjuun nyt jotain.

        Omistan mielettömän ihanan valkkari nartun, joka juuri täytti neljä vuotta. Olen pitkään työskennellyt saksanpaimenkoirien koulutuksen parissa, joten jotain jostain pikkusen luulen tietäväni ja näillä tiedoilla jota omaan, huomaan sen että valkkarini on selkeästi vieroitettu pentulaatikosta liian aikaisin.

        Koira saapui minulle sen ollessa 10kk:n ikäinen. Se oli tuttava jolta se alunperin sitten tuli minulle. He halusivat koirasta luopua ja ei se sielläkään missään parhaissa käsissä ollut ollu. Harmitti. He olisivat voineet sen "kasvattajalle" eli trokarille palauttaa, mutta kyseisestä "kennelistä" oli ilmoitettu että koiralle ei tulla etsimään uutta kotia (on kuulemma jo liian vanha että ei saa siitä enään riittävästi katetta), joten koirasta tehdään joko tarhakoira, ja jokainen tietää että se ei ole kunnollista koiran elämää tai sitten koira laitetaan piikille. Joten otin koiran itselleni. Syyt ja muut, on pitkä tarina. Papereissa ei mitään vikaa, kaikki kunnossa. Muutos vaan Suomen Kennelliittoon ja kaikki hyvin.

        Mutta ei mitään hyvää jos ei pahaakin. Olen aina ihmetelly miten jotkut voi olla niin sinisilmäsiä asioiden suhteen että menee ottamaan koiruuden, josta ei tiedä mitään. Sinisilmäsenä vaan katsoo että kiva ihminen ja halpa koira. Täysin käsittämätöntä. On totta että suomessa on kasvattajia jotka tekee bisnestä eikä niinkään välitä koirien terveydestä, mutta jos todella haluaa koiran itselleen, niin eikö silloin tarkista pikkusen koirien terveystaustoja ym.

        Meillä harmillinen tilanne. Rakkaallani on E:n lonkat ja kolmos asteen nivelrikko lonkissa ja koira on neljä. Ja sehän on selvää, että jos olisin koirien vanhempien paperit/tiedot nähnyt, en koskaan tähän suruun olisi lähtenyt.

        Täytyy myöntää että virheen tein kun en antanut koiran mennä vaan piikille, eihän siihen enään pysty. Koira voi lihaskuntonsa takia toistaiseksi hyvin mutta kyllä sitä vielä parin vuoden päästä itketään kun lopetuspäätös tulee vaan siitä että koiralla on kipuja.

        Joten todella, älkää hyvät ihmiset ottako koiria siksi että esim. Päivi on kiva ja koirat halpoja. Tulee monta surua vielä, niinkuin täälläkin.

        (Ja pikkusen nettiä tutkimalla saa selville oikeuskäsittelyistä, parvoon kuolleista pennuista yms. tämän trokarin kohdalla).


      • minä vaan.
        Maite kirjoitti:

        Pakko kommentoida tähän ketjuun nyt jotain.

        Omistan mielettömän ihanan valkkari nartun, joka juuri täytti neljä vuotta. Olen pitkään työskennellyt saksanpaimenkoirien koulutuksen parissa, joten jotain jostain pikkusen luulen tietäväni ja näillä tiedoilla jota omaan, huomaan sen että valkkarini on selkeästi vieroitettu pentulaatikosta liian aikaisin.

        Koira saapui minulle sen ollessa 10kk:n ikäinen. Se oli tuttava jolta se alunperin sitten tuli minulle. He halusivat koirasta luopua ja ei se sielläkään missään parhaissa käsissä ollut ollu. Harmitti. He olisivat voineet sen "kasvattajalle" eli trokarille palauttaa, mutta kyseisestä "kennelistä" oli ilmoitettu että koiralle ei tulla etsimään uutta kotia (on kuulemma jo liian vanha että ei saa siitä enään riittävästi katetta), joten koirasta tehdään joko tarhakoira, ja jokainen tietää että se ei ole kunnollista koiran elämää tai sitten koira laitetaan piikille. Joten otin koiran itselleni. Syyt ja muut, on pitkä tarina. Papereissa ei mitään vikaa, kaikki kunnossa. Muutos vaan Suomen Kennelliittoon ja kaikki hyvin.

        Mutta ei mitään hyvää jos ei pahaakin. Olen aina ihmetelly miten jotkut voi olla niin sinisilmäsiä asioiden suhteen että menee ottamaan koiruuden, josta ei tiedä mitään. Sinisilmäsenä vaan katsoo että kiva ihminen ja halpa koira. Täysin käsittämätöntä. On totta että suomessa on kasvattajia jotka tekee bisnestä eikä niinkään välitä koirien terveydestä, mutta jos todella haluaa koiran itselleen, niin eikö silloin tarkista pikkusen koirien terveystaustoja ym.

        Meillä harmillinen tilanne. Rakkaallani on E:n lonkat ja kolmos asteen nivelrikko lonkissa ja koira on neljä. Ja sehän on selvää, että jos olisin koirien vanhempien paperit/tiedot nähnyt, en koskaan tähän suruun olisi lähtenyt.

        Täytyy myöntää että virheen tein kun en antanut koiran mennä vaan piikille, eihän siihen enään pysty. Koira voi lihaskuntonsa takia toistaiseksi hyvin mutta kyllä sitä vielä parin vuoden päästä itketään kun lopetuspäätös tulee vaan siitä että koiralla on kipuja.

        Joten todella, älkää hyvät ihmiset ottako koiria siksi että esim. Päivi on kiva ja koirat halpoja. Tulee monta surua vielä, niinkuin täälläkin.

        (Ja pikkusen nettiä tutkimalla saa selville oikeuskäsittelyistä, parvoon kuolleista pennuista yms. tämän trokarin kohdalla).

        Miten jotkut ihmiset voivat olla koirien pennuttamisen suhteen niin itsekkäitä että aattelevat vain rahaa. He eivät ajattele koiran/koirien elinoloja, terveyttä, yms. Vain rahaa. Todellla itsekästä.


    • pianrikosilmoitus

      LUKEKAA KETJUA!!! KUKA KASVATTAJA KASVATTAA MUKA ILMAN TEHTAILUA JA KOIRIEN PARAS MIELESSÄÄN NÄIN MONTAA ROTUA? AMERIKAN BULLDOG, RANSKIS, ENGLANNIN BULLDOGGI, MÄYKKY...
      EIKÖ TEILLÄ TAHVOILLA SYTYTÄ, ETTÄ KASVATTAJA JOSTA PUHUTTE, ON PENTUTEHTAILIJA, JOKA ASTUTTAA SEKAISIN VAIKKA SIKAA JA KISSAA SAADAKSEEN RAHAA!!!

      JOKAINEN, JOKA TYÖNTÄÄ RAHAA TUOLLAISELLE "KASVATTAJALLE", PITÄISI PISTÄÄ SYYTTEESEEN RIKOLLISEN TOIMINNAN TUKEMISESTA JA MAHDOLLISTAMISESTA. EIHÄN TUOLLAINEN TEHTAILU OLE MAHDOLLISTA, JOS KALTAISIANNE IDIOOTTEJA EI RIITTÄISI. JOS OLISIN TUOLLAISTA TOIMINTAA TUKENUT, EN EDES KEHTAISI TÄÄLLÄ KERTOA NIIN TEHNEENI. KOIRAPARAT, KUN OVAT KÄSIINNE JOUTUNEET. ELÄINTENPITOKIELTOON TEIDÄT PITÄISI MÄÄRÄTÄ JA LOPETTAA SE KASVATTAJA, NIIN OLISI EDES YKSI ASIA PAREMMIN TÄSSÄ MAAILMASSA.

      HÄVETKÄÄ!!!!

      • Maite

        Toi varmaan koski just mua, toi hyvinkin asiaton viesti. Niin kuin varmaan varsin hyvin viestissäni ilmaisin, en koiraa tältä kasvattajalta itse hankkinut. Mut kaipa mut siis täytyisi eläintenpitokieltoon laittaa, olenhan huono ihminen kun "pelastin" valkkarini ja autan ja lääkitsen sitä oikein, niin pitkälle kunnes huomaan että koiran ei ole enään hyvä olla.
        Onneksi meillä on parempia koiran/eläimen pitäjiä kuten sinä, joka asian ilmaisee suurella agressiolla ja voi tulla tuomitsemaan tänne ihmisiä. Minusta neuvominen koiran hankinnassa olisi parempi tapa ilmaista asia ja kertoa ihmisille koiran hankinnasta, miten ja mistä, ei kaikki ole tietoisia ensimmäisen koiran hankkiessaan mitä vaaroja voi olla vastassa esim. trokareiden kohdalla.

        Mutta niin tai näin, voi valkkari parkaani joka nyt niin huonoissa käsissäni on, minut kun pitäisi eläintenpitokieltoon laittaa ... :D hah hahh


      • pinja_85
        Maite kirjoitti:

        Toi varmaan koski just mua, toi hyvinkin asiaton viesti. Niin kuin varmaan varsin hyvin viestissäni ilmaisin, en koiraa tältä kasvattajalta itse hankkinut. Mut kaipa mut siis täytyisi eläintenpitokieltoon laittaa, olenhan huono ihminen kun "pelastin" valkkarini ja autan ja lääkitsen sitä oikein, niin pitkälle kunnes huomaan että koiran ei ole enään hyvä olla.
        Onneksi meillä on parempia koiran/eläimen pitäjiä kuten sinä, joka asian ilmaisee suurella agressiolla ja voi tulla tuomitsemaan tänne ihmisiä. Minusta neuvominen koiran hankinnassa olisi parempi tapa ilmaista asia ja kertoa ihmisille koiran hankinnasta, miten ja mistä, ei kaikki ole tietoisia ensimmäisen koiran hankkiessaan mitä vaaroja voi olla vastassa esim. trokareiden kohdalla.

        Mutta niin tai näin, voi valkkari parkaani joka nyt niin huonoissa käsissäni on, minut kun pitäisi eläintenpitokieltoon laittaa ... :D hah hahh

        Mulla on mäyräkoira joka on alunperin ilmeisesti juuri tältä Päiviltä. Itse en suoraan häneltä ole siis koiraa ottanut koska en ikinä tukisi tuollaista toimintaa. Koira ei ehtinyt kauaa alkuperäisellä omistajalla olla, oli vielä ihan vauva mulle tullessaan. Nyt tämä aarteeni on 5 vuotias terve tyttö, koskaan ei ole mitään ongelmia onneksi terveyden kanssa ollut. Erittäin terve koira aina ollut. Eli hyvä tuuri ollut matkassa. Älkää tosiaankaan ihmiset tukeko tuollaista vähintäänkin hämärää toimintaa! Pentutehtailijoita on ikävä kyllä paljon. Ja ne on ostajat jotka sitä toimintaa pitää yllä.


      • Maite
        pinja_85 kirjoitti:

        Mulla on mäyräkoira joka on alunperin ilmeisesti juuri tältä Päiviltä. Itse en suoraan häneltä ole siis koiraa ottanut koska en ikinä tukisi tuollaista toimintaa. Koira ei ehtinyt kauaa alkuperäisellä omistajalla olla, oli vielä ihan vauva mulle tullessaan. Nyt tämä aarteeni on 5 vuotias terve tyttö, koskaan ei ole mitään ongelmia onneksi terveyden kanssa ollut. Erittäin terve koira aina ollut. Eli hyvä tuuri ollut matkassa. Älkää tosiaankaan ihmiset tukeko tuollaista vähintäänkin hämärää toimintaa! Pentutehtailijoita on ikävä kyllä paljon. Ja ne on ostajat jotka sitä toimintaa pitää yllä.

        Kyllä, olen kanssasi täysin samaa mieltä, onneksi mäykkysi on terve :)


      • pianrikosilmoitus
        Maite kirjoitti:

        Toi varmaan koski just mua, toi hyvinkin asiaton viesti. Niin kuin varmaan varsin hyvin viestissäni ilmaisin, en koiraa tältä kasvattajalta itse hankkinut. Mut kaipa mut siis täytyisi eläintenpitokieltoon laittaa, olenhan huono ihminen kun "pelastin" valkkarini ja autan ja lääkitsen sitä oikein, niin pitkälle kunnes huomaan että koiran ei ole enään hyvä olla.
        Onneksi meillä on parempia koiran/eläimen pitäjiä kuten sinä, joka asian ilmaisee suurella agressiolla ja voi tulla tuomitsemaan tänne ihmisiä. Minusta neuvominen koiran hankinnassa olisi parempi tapa ilmaista asia ja kertoa ihmisille koiran hankinnasta, miten ja mistä, ei kaikki ole tietoisia ensimmäisen koiran hankkiessaan mitä vaaroja voi olla vastassa esim. trokareiden kohdalla.

        Mutta niin tai näin, voi valkkari parkaani joka nyt niin huonoissa käsissäni on, minut kun pitäisi eläintenpitokieltoon laittaa ... :D hah hahh

        "Toi varmaan koski just mua, toi hyvinkin asiaton viesti"
        - Mistä ihmeestä tällaista sait päähäsi? Jos et koiraasi tehtaasta ostanut, niin mikä viestistäni koski sinua?
        - Ja kerro ihmeessä, nyt kun palstalla käyttäytymistä arvioit, että mikä viestissä oli asiatonta.

        "Onneksi meillä on parempia koiran/eläimen pitäjiä kuten sinä, joka asian ilmaisee suurella agressiolla"
        - Hienosti luettu rivien välistä jos tulkitset, että minulla olisi itselläni koiria/eläimiä... ; )
        - Jos käsken porukan lukea ketjua ja hävetä tehtailun tukemista, mikä siinä on aggressiota? (Ja kyllä, sanassa on kaksi g-kirjainta).

        "Minusta neuvominen koiran hankinnassa olisi parempi tapa ilmaista asia ja kertoa ihmisille koiran hankinnasta"
        - Tätä varten on lukuisia pentuneuvojia, mutta kun rotukoira maksaa, niin koiria ei osteta kunnon kasvattajilta ja etsitään halpa tehdas. Sitten ihmetellään täällä kun koira ei ole ihan "kunnossa"..

        "voi valkkari parkaani joka nyt niin huonoissa käsissäni on, minut kun pitäisi eläintenpitokieltoon laittaa .."
        - Oletko koskaan kuullut sanontaa "Se älähtää, kehen kalikka kolahtaa"? Kumma, että olit ainoa, joka otti viestini henkilökohtaisesti...mistähän moinen johtuu? ; )


      • Maite
        pianrikosilmoitus kirjoitti:

        "Toi varmaan koski just mua, toi hyvinkin asiaton viesti"
        - Mistä ihmeestä tällaista sait päähäsi? Jos et koiraasi tehtaasta ostanut, niin mikä viestistäni koski sinua?
        - Ja kerro ihmeessä, nyt kun palstalla käyttäytymistä arvioit, että mikä viestissä oli asiatonta.

        "Onneksi meillä on parempia koiran/eläimen pitäjiä kuten sinä, joka asian ilmaisee suurella agressiolla"
        - Hienosti luettu rivien välistä jos tulkitset, että minulla olisi itselläni koiria/eläimiä... ; )
        - Jos käsken porukan lukea ketjua ja hävetä tehtailun tukemista, mikä siinä on aggressiota? (Ja kyllä, sanassa on kaksi g-kirjainta).

        "Minusta neuvominen koiran hankinnassa olisi parempi tapa ilmaista asia ja kertoa ihmisille koiran hankinnasta"
        - Tätä varten on lukuisia pentuneuvojia, mutta kun rotukoira maksaa, niin koiria ei osteta kunnon kasvattajilta ja etsitään halpa tehdas. Sitten ihmetellään täällä kun koira ei ole ihan "kunnossa"..

        "voi valkkari parkaani joka nyt niin huonoissa käsissäni on, minut kun pitäisi eläintenpitokieltoon laittaa .."
        - Oletko koskaan kuullut sanontaa "Se älähtää, kehen kalikka kolahtaa"? Kumma, että olit ainoa, joka otti viestini henkilökohtaisesti...mistähän moinen johtuu? ; )

        Vitsi mikä läppä. EIHÄN TUOLLAINEN TEHTAILU OLE MAHDOLLISTA, JOS KALTAISIANNE IDIOOTTEJA EI RIITTÄISI. öö-ö, jos et tarkoittanut esim. mua tai muita jotka ei suoraan päiviä tue, niin minusta tuo ilmaisu on huono. JOS OLISIN TUOLLAISTA TOIMINTAA TUKENUT, EN EDES KEHTAISI TÄÄLLÄ KERTOA NIIN TEHNEENI. Hah, mä kehtaan, koska olen sitä mieltä että ihmiset tarvitsevat neuvoja koiran hankintaan. KOIRAPARAT, KUN OVAT KÄSIINNE JOUTUNEET. öö. okei. tää mielestäni on monikossa, joten tarkoittaa mielestäni kaikkia jotka on sieltä lähtöisin, voi olla että tarkoitit toisin, mutta silloinkin tässäkin ilmaisu on huono. ELÄINTENPITOKIELTOON TEIDÄT PITÄISI MÄÄRÄTÄ JA LOPETTAA SE KASVATTAJA, NIIN OLISI EDES YKSI ASIA PAREMMIN TÄSSÄ MAAILMASSA. Ja tää on mun mielestä agressiolla ja vihaisena kirjoitettu lause, joka koskee kirjoituksen mukaan meitä kaikkia jotka koiran on sieltä ottanut.

        Pointtini ei ole se, että haluaisin ketään suututtaa täällä. Ilmaisen vaan asiani pikkusen toisella tavalla kuin nimimerkki pianrikosilmoitus


      • Ei pentutehtailulle!
        Maite kirjoitti:

        Vitsi mikä läppä. EIHÄN TUOLLAINEN TEHTAILU OLE MAHDOLLISTA, JOS KALTAISIANNE IDIOOTTEJA EI RIITTÄISI. öö-ö, jos et tarkoittanut esim. mua tai muita jotka ei suoraan päiviä tue, niin minusta tuo ilmaisu on huono. JOS OLISIN TUOLLAISTA TOIMINTAA TUKENUT, EN EDES KEHTAISI TÄÄLLÄ KERTOA NIIN TEHNEENI. Hah, mä kehtaan, koska olen sitä mieltä että ihmiset tarvitsevat neuvoja koiran hankintaan. KOIRAPARAT, KUN OVAT KÄSIINNE JOUTUNEET. öö. okei. tää mielestäni on monikossa, joten tarkoittaa mielestäni kaikkia jotka on sieltä lähtöisin, voi olla että tarkoitit toisin, mutta silloinkin tässäkin ilmaisu on huono. ELÄINTENPITOKIELTOON TEIDÄT PITÄISI MÄÄRÄTÄ JA LOPETTAA SE KASVATTAJA, NIIN OLISI EDES YKSI ASIA PAREMMIN TÄSSÄ MAAILMASSA. Ja tää on mun mielestä agressiolla ja vihaisena kirjoitettu lause, joka koskee kirjoituksen mukaan meitä kaikkia jotka koiran on sieltä ottanut.

        Pointtini ei ole se, että haluaisin ketään suututtaa täällä. Ilmaisen vaan asiani pikkusen toisella tavalla kuin nimimerkki pianrikosilmoitus

        paikasta on tullut paljon sairaita koiria, jotka on jouduttu jo pentuna lopettamaan.

        Ihmiset on kyllä kauhean ajattelemattomia, kun ostavat pentuja tällaisilta trokareilta!
        Pentuja teetetään joka juoksusta ja jopa sisaruksilla! Ja sitten ihmetellään kun pennut ovat kaikki sairaita. Sikaripunkista tai allergioista tai muista periytyvistä sairauksista kärsivillä koirilla ei saisi teettää lainkaan pentuja (vrt. eläinsuojelulaki), mutta nämä trokarit ei sellaisesta välitä.

        Aina, kun myydään pentuja ilman papereita, niin siihen on joku syy! Yleensä se, että "kasvatus" -toiminta ei kestä päivänvaloa.

        Aika hyvänä neuvona voisin sanoa, että jos et voi nähdä pennun emoa, niin älä osta koiraa sellaisesta paikasta, ikinä!

        Nämä "paperit", mitkä jotkut ovat saaneet tältä trokarilta, luultavasti eivät ole olleet luotettavia. Ja jos pennut ovat käyneet lääkärintarkastuksessa, niin miten osa niistä on ollut täynnä punkkeja, loisia ja osa jopa kuolemansairaita, parvoa yms.?


      • saunan taakse

        sanottu pianrikosilmoitus. saunan takana on tilaa. kannattaahan se suomalaiset puusilmäpässit tukea rahallisesti eläinrääkkäystä KUN SE NYT VAAN ON TYHMÄÄ MAKSAA LIIKAA!?


      • Marjuliina
        saunan taakse kirjoitti:

        sanottu pianrikosilmoitus. saunan takana on tilaa. kannattaahan se suomalaiset puusilmäpässit tukea rahallisesti eläinrääkkäystä KUN SE NYT VAAN ON TYHMÄÄ MAKSAA LIIKAA!?

        asiaa:

        http://www.hesy.fi/info/tiedote070510.htm


      • Tahomattaan
        Marjuliina kirjoitti:

        asiaa:

        http://www.hesy.fi/info/tiedote070510.htm

        Moni ihminen "sokaistuu" sen pennun edessä, ei ole kyse siitä ettei haluaisi tehdä oikein vaan ettei ole tietoa. Suomessa 200 000 rekisteröimätöntä koiraa, lähinnä metsästyskoiria. Vaikuttaa siltä ettei ole niin tärkeätä, emme tienneet sitä mitä nykyisin tiedän. Kukaan eläinrakas ihminen ei varmasti halua tukea pentutehtailua. Jälkikäteen ajateltuna jouduimme
        luultavasti holmöyttämme sen uhriksi, (koira voi hyvin ja nauttii elämästä) Tärkeintä olisi jakaa tietoa,paikallislehdet kyllä varmasti julkaisevat asiaan liittyvää tietoa.


    • E&E

      Meillä on reilun 3,5 vuoden ikäinen ranskanbulldogginarttu, joka on tullut Suomeen FinnEstDogsin kautta. Itse ostimme tytön 7 kuukauden ikäisenä sen ensimmäiseltä omistajalta Suomeen tuonnin jälkeen.

      Ranskiksemme on ollut täysin terveenä. Se on sosiaalinen ja hyvähermoinen perhekoira. Papereita koiralla ei ole. Eläinlääkäri on kehunut koiran hyvää terveyttä ja luonnetta, sekä kehoitti jopa teettämään sillä pennut vaikka luonnollisesti tietää koiran rekisteröimättömyydestä.. Pentuja emme ole halunneet kuitenkaan teettää, kun koiran suvusta terveystilanteineen, sukusiitosprosentteineen jne. ei ole tietoa.

      Toinen ranskanbulldoggi on ollut jonkin aikaa harkinnassa, ja olenkin pohtinut kovasti mistä koiraa uskaltaisi/kannattaisi ostaa.

      FinnEstDogsista meillä ei ole suoranaisesti henkilökohtaista kokemusta, joten en osaa kirjoittaa tämän enempää mitään, puolesta tai vastaan.

      • Täti ja 3 koiraa

        Minä en myöskään luota koiriani ylihyviksi kehuviin eläinlääkäreihin! Siis eläinlääkärikö oikeasti kehottaa teettämään pennut rekisteröimättömällä, taustoiltaan täysin tuntemattomalla nartulla?!? Ei voi olla totta! Onkohan tuossa nyt ymmärretty asia ihan oikein?

        Sivusta kahta viropennun kohtaloa seuranneena en minäkään jaksa tajuta näitä pässinpäitä, jotka ostavat hyvän ja halvan kotikoiran tällaiselta kauppiaalta. Rekkarittomia saa kotimaastakin jos sellaisen haluaa. Vaikka en aikoisi ikinä koirani kanssa mitään harrastaa, ottaisin siltikin pennun kasvattajalta jonka luona voin käydä katsomassa emää ja pentuja ja saan tietoa rodusta, pentuni taustoista ja itse kasvattajasta.

        Kuten tuolla on jo monesti todettu: juuri te kiltit (ja pihit?) koiraihmiset ylläpidätte pentutehtailua, valitettavasti. Ja pentutehtailu taas on eläirääkkäystä, tajuattehan sen? Te ette tee hyvää sillä että ostatte sen suloisen pennun trokarilta tai pentutehtailijalta vaan päinvastoin tuette vain ja ainoastaan hänen liiketoimintaansa.


      • E&E
        Täti ja 3 koiraa kirjoitti:

        Minä en myöskään luota koiriani ylihyviksi kehuviin eläinlääkäreihin! Siis eläinlääkärikö oikeasti kehottaa teettämään pennut rekisteröimättömällä, taustoiltaan täysin tuntemattomalla nartulla?!? Ei voi olla totta! Onkohan tuossa nyt ymmärretty asia ihan oikein?

        Sivusta kahta viropennun kohtaloa seuranneena en minäkään jaksa tajuta näitä pässinpäitä, jotka ostavat hyvän ja halvan kotikoiran tällaiselta kauppiaalta. Rekkarittomia saa kotimaastakin jos sellaisen haluaa. Vaikka en aikoisi ikinä koirani kanssa mitään harrastaa, ottaisin siltikin pennun kasvattajalta jonka luona voin käydä katsomassa emää ja pentuja ja saan tietoa rodusta, pentuni taustoista ja itse kasvattajasta.

        Kuten tuolla on jo monesti todettu: juuri te kiltit (ja pihit?) koiraihmiset ylläpidätte pentutehtailua, valitettavasti. Ja pentutehtailu taas on eläirääkkäystä, tajuattehan sen? Te ette tee hyvää sillä että ostatte sen suloisen pennun trokarilta tai pentutehtailijalta vaan päinvastoin tuette vain ja ainoastaan hänen liiketoimintaansa.

        "Onkohan tuossa nyt ymmärretty asia ihan oikein"?

        Hänen sanomisessaan ei ollut liiemmin tulkinnanvaraa, mutta otin sen itse enemmän kehuna koirasta. Kirjaimellisesti hän sanoi jotakuinkin niin, että jos haluatte jossain vaiheessa teettää pentuja, olisi koiranne luonne ja terveys siihen hyvältä vaikuttava.

        Koiramme on myös enemmän sitä "sporttista eikä ihan lyttykuonoista" ranskistyyppiä. Vrt (kärjistetysti) englanninbulldoggityyppi vs. bostoninterrierityyppi.

        Lienee ihan hyväntahtoinen lausahdus ko. eläinlääkäriltä. En usko, että kukaan vastuullinen koiraihminen vain eläinlääkärin innostuksesta alkaa suunnitella pentuja esim. tällaisella koiralla.

        Toki voin ja olen omalta osaltani kyseenalaistanut sitä, missä määrin olen vastuullinen koiraihminen, kun ostin rekisteröimättömän pennun (joka peräisin passin mukaan Liettuasta). Koen, että hieman "tekoa" lieventää se seikka, että tyttö ei tullut meille ns. tehtailijalta tai trokarilta, vaan eroperheestä / toisesta kodista, joka tuskin hankkii toista rekisteröimätöntä koiraa likan tilalle. Tätäkin asiaa voi pohtia hyvin monelta kannalta, ja lienee siihen löytyy nakökulmiakin monenlaisia.

        Itse olen ja olemme perheenä olleet jokatapauksessa tyytyväisiä koiraamme. Mahdollisen seuraavan koiran/ranskanbullan hankinnan kanssa lienee sitten erilainen tilanne.

        Hyvää talven jatkoa kaikille koirallisille ja koirattomille ihmisille!


    • toukokauko

      Eieieiei!Älkää edes harkitko Päivin pentuja Haminan Miehikkälästä (siellä asui muutama vuosi sitten). Kävin kyseisssä paikassa tuolloin ja oli kaikenkokoista ja rotuista, nartut kaikki kantavia, pennut rekisteröimättömiä yms, lähes kaikki ripulilla!Uskomaton tyyppi. Kehtas vielä sanoa et hänen kauttaan on tullut Virosta Suomeen SATOJA ranskiksia ja paljon muitakin. KAIKKI ketä oon nähnyt, ketkä ovat sieltä koiran ottaneet hoitavat koiriensa sairauksia tai ovat joutuneet lopettamaan. Karma kostaa!!!!

      • kyllä vain

        Jos olisit vaivautunut lukemaan ketjun, olisit huomannut monen olevan tyytyväisiä sieltä hankittuun koiraan. Minä olen myös. Ei mitään ongelmaa, vaikka koirat hankin 2005 ja 2006. Hyvin on elelty ja koirat olleet terveitä.


    • toukokauko

      Uskomaton tuuri tai itse Päivi :D

    • Maite

      uskomatonta... :(

      • ???

        jaa, mikä?


    • Ylijalostus
    • suurikaipaus

      Surullinen tarina v. 2005 pienestä ranskanbulldoggitytöstä jonka nuorena, tyhmänä, sinisilmäisenä hankin kyseisestä paikasta ensimmäiseksi koirakseni.

      Ilmoituksen luin tuolloin Apulasta, jota pidin muka luotettavana paikkana. Henkilöllä oli nettisivut ja kuva siellä ranskispennuista, joiden ilmoitettiin olevan paperittomia ja tuotu Virosta.Halusin ranskiksen ja koska tuolloin ne eivät olleet vielä niin yleisiä niin pentuja oli harvakseltaan myynnissä.
      Otin häneen yhteyttä ja ajoin samana viikonloppuna pitkänmatkan päästä katsomaan pentua. Talo oli aika epäsiistissä kunnossa, mm.veritiploja pitkin lattioita, koiria kuului olevan useampi mutta olivat jossain "piilossa".
      Tyttöni oli tosi pieni ja hoikka, nyt jälkeenpäin tiedän ettei hän selvästikään ollut vielä edes luovutusikäinen ja todella aliravittu!
      Teimme kuitenkin kaupat ja saimme muka jonkun "takeen" jos sairautta ilmenee nii hän on vastuussa korvaamaan...(enkä ikinä saanut vastausta näissä asioissa jälkikäteen) lähtiessä hän koitti vielä tuputtaa mukaan toista urosta? Ihmettelin kyllä suuresti.
      Alkutaipaleella oli ripulia ja oksentelua mutta nämä menivät lääkekuurilla ohi. Pikkuhiljaa alkoi tulla massaa mutta tyttö oli hyvin pieni ja laiha koko ikänsä. Rakasti vauhtia ja leikkiä siihen asti kun kunto kesti. Luonne oli mitä parhain, lempeä, erikoisen kiltti mutta hieman arka.

      Vuosivuodelta kaikki sairasoireilut pahenivat, allergiat, ihottumat, karvanlähtö, korvatulehdukset, silmätulehdukset ja jatkuva pulauttelu.
      Eläinlääkärikulut nousivat pilviin, lopulta kuvauksissa selvisi sydämenlaajentumaa, ahtaat hengitystiet, pitkä ja pehmeä kitalaki sekä löysä mahanportti.
      Viimeisen vuoden tyttö oli hyvin väsynyt, laihtui ja lopulta oksensi kaiken mitä oli koittanut syödä. Tiesin hänen aikansa tulleen, saimme melkein viisi vuotta yhdessä viettää. Jouduin siis tekemään raskaimman päätöksen elämässäni ja laittamaan rakkaani ikiuneen, olen siitä vieläkin surullinen ja katkera koska en voinut tehdä enää mitään muuta hänen hyväkseen :(
      Ajoittain hän kuitenkin aina palaa unissani onnellisena ilman kipuja

    • yks huijattu

      voi miksi mä en löytänyt tätä ketjua ennen kuin menin Päiviltä koiran ostamaan =( vielä enemmän harmittaa kaverini puolesta jolla ei todellakaan olisi varaa hoidattaa jatkuvasti sairasta koiraansa :( TYHMÄSTÄ PÄÄSTÄ KÄRSII ..

    • Hei te.

      Onko kellään kokemuksia henkilöstä Marju Harma? Ilmoitus ranskis pennuista Eläin.fi:ssä. Passit, rokotukset ja madotukset kuuluvat 450 euron hintaan. Toisivat pennun suomeen virosta.

    • jfjh

      Hei!
      Ystäväni otti 3 viikkoa sitten tältä kyseiseltä Marjulta yorkshirenterrierin ja toyterrierin risteytyspennun. Tuonti yms. sujui hyvin. Pennulla löytyi eu-passi jossa myös rokotukset merkittyinä. Pentu on tälläkin hetkellä oikein terve ja ihana temmeltäjä.

      • annasmu

        Heippa

        Olen hommaamassa samanmoista, löytyisikö yhteystietoja ystävällesi,jotta saisin uskonvahvistusta = )


    • Malla.S

      Heippa!

      Huomasin vasta nyt tämän ketjun viestit, ja huhuh millaista luettavaa! Just tämän takia pentutehtailu kukoistaa.. Olen sanaton ja aika lailla pettynyt. En tiedä myykö Päivi enään koiriansa, mutta minusta häneltä ei koiraa kannattaisi ostaa. Jo se, että vaikkapa kolmelta ihmiseltä löytyy negatiivinen palaute kyseisestä henkilöstä ja hänen touhuistaan, ja se että kotia on käyty katsomassa, ja huomattu sen olevan sotkuinen ja "epäilyttävä". Moni on koiran ostanut ja terveenä on tähän päivään pysynyt. Mutta jos tilanne on puolet ja puolet, eli puolella on terve koira, ja puolella kuoli parin vuoden sisällä johonkin käsittämättömään sairauteen yms., riittää syyksi ettei kyseiseltä henkilöltä kannattaisi koiraa ostaa! Joku kirjoitti että osti ns. "oikealta" kasvattajalta koiran, ja se oli "pentukone", käytetty pentutehtailuun. Moni sanoo ettei näistä suomalaisistakaan voi olla täysin varmoja, vaikka olisi rekisterissä. Ei niin, se on aivan totta. Itselläni on kääpiövillakoira suomalaiselta kasvattajalta, ja koiraa etsiessäni ainakin minä otin asioista selvää tarkasti. Näin koiran vanhemmat, näin kuinka se kasvoi luovutusikäiseksi, näin kodin ja ympäristön, ja kuviakin kasvattaja lähetteli viikoittain pennuista. Otin myös selvää muista kyseisestä kennelistä ostetuista pennuista, ovatko terveitä yms. Kasvattaja näytti trimmaus ja pesujutut tarkoin ja ohjeisti muutenkin. Tarjoitu jopa tulemaan mukaan näyttelyihin ja pentutapaamisiin yms. Tälläisiin kasvattajiin minä luotan. Yleensä halvalla ei saa hyvä, ja joku tokaisi että "kaksi vaihtoehtoa: halpakoira virosta, vai kalliskoira suomesta" ja valinta oli halpaa Virosta. Lukekaapa kirjoituspalstoilta kuinka monen virosta halvalla tuotu koira on elänyt yli kymmenen vuotiaaksi? Uskoisin ettei kovin moni. Surullista mutta totta, moni tälläkin palstalla varmasti tukee pentutehtailua. Jos Virosta halvalla tuotu koira pysyykin terveenä neljä ensimmäistä elin vuotta, sille ei kannata teettää pentuja siltikään. Ilman papereita ja ilman vanhempien näkemistä yms. on vaikea tietää onko koiran vanhemmat esimerkiksi sisaruksia. Joku ylempänä keskustelussa mainitsikin, että omistaa terveen koiran kyseiseltä Päiviltä, muttei uskalla teettää pentuja. Jos oikeasti on koiraa hankkimassa, kaveria jonka haluaa pitää koko koiran eliniän, hankkii koiransa vastuulliselta kasvattajalta. Tietenkin ulkomailtakin saa varmasti terveitä oikein kasvatettuja koiria, mutta jos paikanpäälle ei pääse/kasvattaja ei päästä, kannattaa koira hankkia Suomesta. Maalaisjärkeä siis kehiin! Kuka oikeasti vastuullinen roduntunteva kasvattaja, myy vaivalla kasvattaman pentunsa 450eurolla, johon sisältyy Virosta (tai jostain muualta) koiran tuonti Suomeen? En usko että kukaan. Jos minä alkaisin kasvattamaan villakoiria, (koirani on siis villakoira) ja olisin esim. neljä vuotta koiria kasvattanut, miksen päästäisi pentujeni tulevia omistajia katsomaan koiria meille? Vastuullisena, roduntuntevana kasvattajana päästäisin mielelläni tulevat ostajat kotiini katsomaan koiria ja seuraamaan koirien kasvamista luovutusikäisiksi. Jos tälläinen on jonkun mielestä kotirauhan häirintää, ettei siksi päästäisi koiria katsomaan, niin miksi edes ryhtyy kasvattajaksi? Vastuullinen kasvattaja tietää kuitenkin, että ihmisten kanssa ollaan tekemisissä puolin ja toisin, ja kaupat yleensä tehdään kasvattajan kotona. Viestistä tuli pitkä ja asiani ei lainkaan loppuisi tähän. Koirat ovat olleet minulle pikkutytöstä todella tärkeitä, ja vastustan pentutehtailua todella paljon. Jos koiran ostossa on mielestäsi edes jotain hämärää, miksi edes harkitset asiaa?

      Älä osta pimeää pentua, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe