erilaiset häät?

vaihtoehto

Millaiset häät teillä on ollut kun ne ovat poikenneet tavanomaisesta kaavasta?
Sulho kammoksuu tavallisia kirkkohäitä, mitä vaihtoehdoksi?

7

5607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erilaiset häät

      Meillä molemmilla oli myös kammo suuria häitä ja huomion keskipisteenä olemista kohtaan, mutta emme kuitenkaan halunneet ihan pelkkiä maistraattihäitäkään viettää.

      Ratkaisimme asian omalla tavallamme, eli järjestimme vihkimisen talvilomareissullamme paikallisessa kirkossa kahden todistajan läsnäollessa. Toinen todistaja toimi valokuvaajana tilaisuudessa. Mitään pippaloita meillä ei vihkimisen jälkeen ollut, lähdimme vain hiihtelemään ja nauttimaan upeista Lapin maisemista, illalla sitten joimme kahdestaan täytekakkukahvit ja vähän kuohuvaa.

      Olemme erittäin tyytyväisiä ratkaisuumme, tilaisuutta on ihana muistella jälkeenpäinkin, mitään emme tekisi toisin, oli se niin sykähdyttävä tilaisuus. Eikä tarvinnut jännittää toimitusta, saimme aivan mahtavan papin vihkijäksi!

    • 070707

      Vihkiminen seurakunnan vanhassa pappilassa ystäväpariskunnan toimiessa todistajina. Illalla puutarhajuhlat omalla pihalla ilman sen kummempaa ohjelmaa lähimmille sukulaisille ja ystäville. Hyvää ruokaa, juotavaa ja seurustelua.

    • kesä07

      Meillä on häät vasta tulossa, mutta seuraavanlaiset juhlat tulee oleen:

      kumpikaan ei kuulu kirkkoon joten vihkimistilaisuus pidetään maistraatissa (perjantaina). molempien perheet ovat mukana, mutta päälle kaikki pukee vaan siistit arkivaatteet.

      seuraavana päivänä pidetään kakkukahvit ja samalla grillijuhlat sulhaseni kotipihassa maalla. taaskin rennot arkivaatteet päällä. vieraina vain perheet, isovanhemmat ja lähimmät kaverit (noin 30 henkee).

      jo tuossakin on tarpeeksi suunnittelua! :D

    • elokuussa

      toimittiin näin.

      Kutsuna toimi cd, johon oli poltettu Donkkareiden "Tule sellaisena kuin olet".
      Levyyn kirjoitettiin aika, paikka ja vp.
      Häistä ei mainittu sanaakaan. Oli samalla myös hyvä tilaisuus kuka tulee ja kuka ei. Häihinhän tulee kaikki :)

      Pihaan viritettiin pari telttaa ihmisiä, ruokaa ja juomaa varten.
      Tilattiin pari kokkia ja wokkia. Pari tarjoilijaa hoitamaan yleistä siisteyttä.
      Ruoat hankittiin itse.
      Juomat hankittiin naapurimaasta ja ne olivat itse otossa.
      Kaupungin pellolta kerättiin kukkia ja paljon kerättiinkin.

      Puvun vuokrasin kaupungin teatterista, 25 euroa/ viikko.
      Miehelle olisi löytynyt myös, hän ei tosin halunnut "puku tai smokki -ei kiitos".

      Vihkijäksi saapui henkikirjoittaja maistraatista. 200 euroa kilsat, jotka jakaantuivat kaikkien samana päivänä vihittyjen parien kesken.
      Hän vetäisi mahdollisimman lyhyen kaavan ja antoi vihkitodistuksen.
      Taustana toimi luonnontilainen lampi ja rehoittava luonto.
      Itse seisoimme kivillä.

      Musiikkina soi koko illan cd:t. Dj:nä toimi vieraat, kuka milloinkin.

      Vieraita kutsuttiin noin sata ja paikalle saapui noin 65.
      Viitisentoista tippui pois (olivat kylläkin laskuissa mukana).

      Koko hoito maksoi alle 2500 euroa. Sisältäen siis ihan kaiken.
      Ruokana oli salaattipöytä, josta kaikki saivat koota mitä halusivat. Pääruokana entrecotea lisukkeineen ja jälkkärinä kakku ja kahvit avec (itse otossa tämäkin).
      Hinnassa on mukana myös yöruoka, joka oli taivaallista kanawokkia.

      Jälkeenpäin bileistä on tullut positiivista palautetta. "Rennoimmat häät, joissa olen ollut". Kuin jättimäiset puutarhajuhlat. Ilman paineita.

    • kesäjuhlat

      Meidät vihittiin kirkossa, missä paikalla oli vain kummankin perheet sekä kaaso ja bestman. Papin perässä sakastista mentiin alttarille, missä pappi kertoi asiansa. En siis mennyt käytävää pitkin enkä jäänyt riisisateeseen jälkeenpäin. Lopuksi pappi onnitteli ja se siitä. Sen jälkeen poikettiin pikaisesti syömässä ja veneellä mentiin ukon kanssa juhlapaikalle (työväentalo)
      Siellä oli perheet ja suku ja kaikki kaverit valmiina, bändi, ruuat ja kunnon juomat. Sauna lämmitettynä ja uimaankin pääsi.
      Sitten juhlittiin ja tanssittiin ja laulettiin yms, yms.

      Minulla oli kiva kesäasu, ei mitään valkoista eikä perinteistä. Ukolla jotain vähän siistimpää kuin yleensä. Mitään leikkejä ja seurajuttuja ei ollut, perinteistä häävalssia ei tanssittu eikä puheita pidetty.

      Näin 10vuoden päästäkin juhlista puhutaan aika-ajoin. Minun suku ja kaverit tykkäsi, ukon puolen suku ei ikinä enää osallistuisi moisiin ihmehäihin. Anoppikin tokaisi tyttärelleen, että toivottavasti hän edes pitäisi kunnon häät :o)

      Meillä oli tosi hauskaa. Vieraita oli n. 200 ja juhlabudjetti 1700eur nykyrahaa. Ruuat tehtiin pääsääntöisesti itse, seisova pöytä ja illalla makkaraa ja salaattia. Kukat kerättiin itse ja suurin yksittäinen menoerä olikin bändi ja sormukset (sormukset ei ollut tuossa budjetissa. Hienot on sormukset ja kiva on tuo ukkokin :o)

    • Mie

      Kivalta kuulostaa teidän vaihtoehtoiset häät, jokaisen. Osallistumme lauantaina kaasona ja bestmanina perinteisiin, ei onneks älyttömän suuriin, mutta kuitenkin kirkko- ja juhlat kaikkineen häihin. Tälle morsiusparille se sopii mainiosti, mutta ei meille. Lähimpien vuosien aikana meilläkin tulee häät olemaan, kuulemma. ;)
      Jos käymme vihkittävinä maistraatissa, mutta pyydämme itse juhlaan pappi-ystävämme siunaamaan avioliiton... Haluaisin pitää siunausjuhlan ulkona, kevättalvella. Järven jäällä. Siitä johonkin juhlapaikkaan pienen, rakkaan ystäväporukan kera. Sukulaisille kahvit kakkuineen jo maistraattikäynnin jälkeen. Miltä kuulostaa? Toimisiko?

    • Monet nähnyt

      Vihkaista voi vaikka seurojentalon rappusilla, jos parempaa paikkaa ei keksi. Siitä on sitten lyhyt matka astella juhlataloon sisälle vieraittensa kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe