Hyvää päivää Palstakirjoittajat

kurjenkello

Syksyllä tulee viisikymppiä lasiin, joten saanen liittyä seuraanne. Olen tässä pohdiskellut ja pähkäillyt itsekseni sellaista kysymystä, sopiiko tavallisen ihmisen järjestää viiskymppisjuhlansa muualla kuin kotonaan, vai katsotaanko se hienosteluksi ja snobbailuksi jos vaikka ravintolassa, kyläkoululla tai seurakuntatalolla juhlii, teettäen kaiken työn ammattilaisilla.

30

1576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit järjestää juhlat missä haluat.

Nykyään ainakin meillä päin on melko harvinaista, että juhlitaan kotona.
      On niin helppoa mennä itsekkin valmiiseen juhlapaikkaan ilman suurta stressiä.Jos järjestät juhlat kotona saat viikkokaupalla "höösätä" ja sitten on puhki väsynyt, kun juhlapäivä koittaa.

Hyvällä omatunnolla voit alkaa varata paikkaa juhliasi varten!

• kurjenkello

suurin osa viettää viisikymppiset kotona, siitä ehkä pieni arasteluni johtuu. Toisaalta suku on suuri ja levällään ympäri Suomenmaan. Jos heitä on osa vielä tulossa yöksi, niin taitaapi koti käydä pieneksi.

Pitääkin alkaa tosissaan miettimään juhlaa jossain muualla kuin kotona. Juhlia kuitenkin haluan täysikäiseksi ehtimistä. :)

• Kutv M

Hienosteluksi ja snobbailuksi jos pitää juhlat
      hyvissä väljissä tiloissa,kuten kyläkoululla tai
      seurakunnan tiloissa.

Paljon helpompi ja käytännöllisempihän tälläinen
      järjestely on itsellekkin.

Koti on aina ahdas ja hankala pitojen pitämiseen,
      sekä vieraat tippuvat käymään sitten milloin
      sattuu ja saa tarjottavien kanssa olla varpaillaan
      monta päivää.:)

Seurakunnan tiloissa vain kattovat karsaasti jos
      pitää ilolientä esillä ja jos muutaman valssinkin
      haluaisi siinä pyörähtää vieraitten kanssa.

Jos paikkakunnalla on työväen tai maamies seuran
      talo ja jossakin on metsästys seurallakin
      vanhakoulu käytössä.Nämä on edullisia ja ilman
      suuria rajoituksia hyviä juhlien järjestämis paikkoja.

Tietenkin riippuu paikan valinta vieraitten lukumäärästä,
      siitä mitä olet ajatellut tarjota sekä onko
      millaista ohjelmaa aikomus tilaisuuteen järjestää.

(ohjelmanhan voi järjestää kaveripiiri ja ystävät)

• kuin kahvia?

Minulla oli seurakunnan tiloissa 50-vuotisjuhla. Tarjolla oli kahvia, teetä ja mehua. Ystävät olivat tehneet lauluja ja runoja. Vieraita oli noin 70 ja mukana oli lapsia ja aikuisia ja vanhuksia. Miksi siinä olisi tarjottu alkoholia??
        Ikimuistoiset ja ihanat juhlat! Iloitsin aikuisen ikään tulostani ystävieni kanssa.
        Suosittelen lämpimästi juhlien pitämistä. Palkkasin yhden kokin tekemään kaikki ja hienoa ja hyvää oli ruoka ja kakut.

• sivua ei löydy

Yhteys katkoo ja saa nähdä tuleeko tämäkään viesti perille.

Tervetuloa viiskymppisten seuraan. Pidä vain juhlat. Niistä jää ihana muisto läheisille ja itselle. Pyydä joku ottamaan valokuvia. Minulla on vain muutamista ensimmäisistä vieraista kuva. En ehtinyt kuvaamaan itse. Halaamaan ehdin tullessa ja lähtiessä kaikki vieraat (siis tutut ystävät, työtoverit ja sukulaiset)

• Kutv M
        kuin kahvia? kirjoitti:

Minulla oli seurakunnan tiloissa 50-vuotisjuhla. Tarjolla oli kahvia, teetä ja mehua. Ystävät olivat tehneet lauluja ja runoja. Vieraita oli noin 70 ja mukana oli lapsia ja aikuisia ja vanhuksia. Miksi siinä olisi tarjottu alkoholia??
        Ikimuistoiset ja ihanat juhlat! Iloitsin aikuisen ikään tulostani ystävieni kanssa.
        Suosittelen lämpimästi juhlien pitämistä. Palkkasin yhden kokin tekemään kaikki ja hienoa ja hyvää oli ruoka ja kakut.

Tarjoilu puoli on.Kukas siihen pakottaisi
        alkoholin tarjoiluun.Enkä näe sopivana seurakunnan
        tiloihin viedä alkoholia ollenkaan.

Jos joku haluaa näkäräisiä niin ladatkoon oman
        taskumattinsa mukaan jos niin väkijuoman vajaassa on.

Minä itte en halunnut järjestää vuosi juhlia
        ollenkaan,vaan perhepiiri oli"seläntakana"
        varannut kaupungilta tilan jossa oli ruoka ja
        juomatarjoilua haitarin soittajan tahdittamana.
        Pukineetkin oli haettu teatterin puvustamosta,
        jotka kuteet piti sitten pukea päälle.
        Kumiterä saappailla oli kyllä vähän hankala valssata.:)))
        Ihan kiva muistohan siitä jäi,ainut haittapuoli
        oli kun metsästyksen alku pääsi karkaamaan käsistä.:)

• kurjenkello

on aika harrasmielistä, joten "kuivat" juhlat on tulossa, en halua loukata kenenkään vakaumuksia, eikä iloliemi niin erityisesti maistu itsellenikään.

Vieraiden tippuminen ilman aikataulua on myös yksi huono puoli kotona järjestettäville juhlille. Muualla kuin kotona järjestettävälle juhlalle voi rajata tarkan kelloajan. Jolleivät sitten.....He jotka eivät jostain syystä päässeet tuolloin, tule jälkikäteen kuitenkin käymään kotona, pitääkö kakkua sittenkin varata vielä mattimyöhäisille :)?? Kellään kokemuksia siitä?

• kurjenkello
        sivua ei löydy kirjoitti:

Yhteys katkoo ja saa nähdä tuleeko tämäkään viesti perille.

Tervetuloa viiskymppisten seuraan. Pidä vain juhlat. Niistä jää ihana muisto läheisille ja itselle. Pyydä joku ottamaan valokuvia. Minulla on vain muutamista ensimmäisistä vieraista kuva. En ehtinyt kuvaamaan itse. Halaamaan ehdin tullessa ja lähtiessä kaikki vieraat (siis tutut ystävät, työtoverit ja sukulaiset)

valokuvaaminen ei ollut käynyt edes mielessäni. Pitääkin kirjata muistiin ja kysyä poikaa kuvaajaksi kunhan hän tulee käymään. :)

• Pirre*

kurjenkello, ja tervetuloa.

• Pirre*

voi tässä iässä järjestää jo ihan missä tykkää. :)

• kurjenkello

teoriassa menee....Kyselin asiaa eräältä naistuttavaltani ja hän oli sitä mieltä että vain hienostelijat tai vaikuttavassa asemassa levat pitävät juhlat muualla kuin kotonaan. Se sai miettimään. Tämä tuttava tosin ei pitänyt omia viisikymmpisjuhliaan laisinkaan :)

• Pirre*
        kurjenkello kirjoitti:

teoriassa menee....Kyselin asiaa eräältä naistuttavaltani ja hän oli sitä mieltä että vain hienostelijat tai vaikuttavassa asemassa levat pitävät juhlat muualla kuin kotonaan. Se sai miettimään. Tämä tuttava tosin ei pitänyt omia viisikymmpisjuhliaan laisinkaan :)

jotka esittävät sapekkaita kommenttejaan, mutta mitäpä noita ottamaan, - tekee niinkuin itse haluaa ja hyväksi tuntee.

Täällä mualimassa jos meinaa olla jokkaisen mieliksi ei kerkii olla oma ihtesä millonkkaa :)

• juhlia

Jokainenhan juhlansa päättää itse. Minulla oli monenlaista "kaavaa". Työkaverit halusivat järjestää juhlat minulle. Järjestin lähisukulaisille omat juhlat, pitkäaikaisille luotettaville ystäville (4kpl) järjestin omat pippalot ja varsinaisena juhlapäivänä olin kaikkein rakkaimpieni kanssa ulkomailla. Kaikki olivat tyytyväisiä ja minulla oli tosi nastaa

• kurjenkello

kaikki nämä juhlat saman merkkipäivän johdosta.?

Ihan hento ajatus minullakin käväissyt mielessä, jos järjestäisi "virallisten" juhlien jälkeen kotiin illanistujaiset muutamalle parhaalle ystävälle boolien kera. Varmaan varsinaisista juhlista jäisi rääppiäisiä tarjottavaksi, eikä tuttujen kesken olisi niin väliä vaikkei kämpässä olisi täysremonttia juhlain tähden tehtykään.

• animattiN

tarvitse tehdä itse mitään juhliesi eteen, jos minulla olisi varaa teettäisin sen ilman muuta muilla. Sinähän se päivänsankari olet, eikä sinun kuulu stressata itseäsi. Tilaa ihmeessä jokin paikka ja nauti päivästäsi. :))

• kurjenkello

varmaankin pitää tehdä itsekin aika paljon, tulee muuten turhan kalliiksi kemut. Tein hiukan alustavaa hintatiedustelua seurakunnalta, heillä on leirikeskus ja seurakuntatalo joissa järjestetään juhlia. Henkilökunta maksaa n.17 euroa tunti per henkilö, salivuokrat päälle. Noin arvokkaalla tuntipalkalla ei paljoa täytekakkuja kannata teettää. Itse teen etukäteen mitä pystyn ja ehdin, tyttäreni ja miniäni ovat lupautuneet talkoisiin :)

• ex_er

niin mullakin lokakuussa;o) Anna kuule palaa vaan täysillä ja tee mikä itsestäs parhaalta tuntuu. Kerran sä vaan 50 täytytät;O9

• kurjenkello

minullakin juhlat. Jos olisikin kesällä niin voisi hyödyntää kotinsa ulkotiloja, pystyttää vaikka teltan pihalle :) Mutta lokakuussa kelit on jo sellaiset että juhlat on järjestettävä sisätiloissa. Miten itse ajattelit viettää merkkipäiväsi?

• ex_er
        kurjenkello kirjoitti:

minullakin juhlat. Jos olisikin kesällä niin voisi hyödyntää kotinsa ulkotiloja, pystyttää vaikka teltan pihalle :) Mutta lokakuussa kelit on jo sellaiset että juhlat on järjestettävä sisätiloissa. Miten itse ajattelit viettää merkkipäiväsi?

taida mitenkään erikoisemmin sitä juhlii. Kai jokunen sukulainen poikkee kahvilla.

• jääräpää
        ex_er kirjoitti:

taida mitenkään erikoisemmin sitä juhlii. Kai jokunen sukulainen poikkee kahvilla.

tulen käymään ;=))))

• juhlat

tääl sätis,tääl valvojiaki tarpeeks eikä maksa pal mittää;-)

• kurjenkello

Kunhan vähän tähän väkeen tutustun, niin katsotaan josko pidettäisiin virtuaalipippalot syssymmällä. Olisiko tarjoiluehdotuksia?

• aare'
        kurjenkello kirjoitti:

Kunhan vähän tähän väkeen tutustun, niin katsotaan josko pidettäisiin virtuaalipippalot syssymmällä. Olisiko tarjoiluehdotuksia?

suolaista ja makeaa ja ei sitten pukupakkoa.

• kurjenkello
        aare' kirjoitti:

suolaista ja makeaa ja ei sitten pukupakkoa.

juomapuoli, pysytelläänkö perinteisessä kahvissa, vai olisiko oikein kuohuvaa varattava. Lähetetäänkö kutsukortit etukäteen reunahuomautuksella "vastausta odotetaan"?

• ajanvietettä
        kurjenkello kirjoitti:

juomapuoli, pysytelläänkö perinteisessä kahvissa, vai olisiko oikein kuohuvaa varattava. Lähetetäänkö kutsukortit etukäteen reunahuomautuksella "vastausta odotetaan"?

Pidä virtuaalibileet ajanviete -osastolla. Kahvilakeskusteluissa tai laiffarilla, joka nyt on suosittu saitti. Molemmissa on usein pidetty hauskoja virtuaalibileitä.

• kurjenkello
        ajanvietettä kirjoitti:

Pidä virtuaalibileet ajanviete -osastolla. Kahvilakeskusteluissa tai laiffarilla, joka nyt on suosittu saitti. Molemmissa on usein pidetty hauskoja virtuaalibileitä.

Pitää joskus käydä katselemassa ajanviete-osastoa tarkemmin.

• jartsev

Aivan kuinka sinusta itsestä tuntuu parhaimmalta. Ei se ole mitään erityistä ja merkillistä jos vierailta juhlan järjestelyt tilaa. Aivan hyvin voit. Onneksi olkoon jo nyt.

• kurjenkello

että pidän juhlani muualla kuin kotonani, kiitos teidän rohkaisunne. Ja suuret kiitokset etukäteisonnitteluista.

• enkelitrio

Tervetuloa seuraan !
      Tavallisen ihmisen sopii vallankin hyvin juhlia
      itsekin,eli järjestää juhlat muualla.
      Niin tein minäkin ja mahtavasti meni murkinat ja muut.Vietin ne Ruotsin laivalla;piknik-risteilyn merkeissä.Hinnaksi tuli sama,kuin monessa juhlasalissa,ellei jopa edullisemmaksi.Reilu 20e/henk. Kaksi tuntia sai syödä ja juoda kyllikseen,oli jokaiselle jotakin.Lisäksi hyvää tanssimusiikkia.

"meillä kaikilla oli niin mukavaa,
      oi,jospa oisit saanut olla mukana",hih..

Askartelin "leivonnaisten" sijaan ainoastaan
      kutsukortit.Tein ns.-vapaaliput Ruotsinreissulle-
      Niitähän aina voitetaan mm.arpajaisissa.
      Piljetti piisasi Ahvenanmaalle asti ja takaisin.

Vastausta pyysin ( ruoka EI LOPU kesken,mutta lippuja on vain rajoitettu määrä )

Ps. olikin hauska "kehuskella" jälkeenpäin,että olen niin poikki,kun oli viiskymppiset..."ai,oliks pal porukkaa"?...JOO,reilut 2000. "TÄH,ei ol totta",tokasi moni.Mutta tottahan se oli.
      Risteily-emäntä meinaan kuulutti ravintolassa,että laiva on melkein täynnä,hih.Eihän meidän porukassa ollut kuin 60 henk.Mutta ravintolassa kajahti
      "paljon onnea vaan"...Miniät oli orkerilta tilanneet ja laulajia oli MONTA.

Jos et asu lähellä "satamia",niin suosittelen silti juhlien järjestämistä muualla,kuin kotona
      ja niin että päivä tolkulla leivot ja valmistelet niitä.Mutta kannattaa hyvissä ajoin alkaakin suunnittelemaan paikkaa ja muuta.

Muista sitten "syssymmäl" kertoa,missä ja miten ne vietit,eiks nii ?

• kurjenkello

hauskat juhlat !
        Itse asun sisämaassa, joten ideaasi en pääse hyödyntämään, ja lisäksi osa suvusta on niin harrasta, ettei voi ajatellakaan lähtevänsä mihinkään "synnin pesään" jossa on jopa tanssiakin, hui kauhistus ;D
        Taidan joutua tyytymään tylsiin kakkukemuihin, ellen sitten järjestä kaksia juhlia. Sekin on käynyt mielessä ja miniä oikein yllyttää että pidettäisiin pikkuporukalla lisäjuhlat. Josta tulikin mieleeni että meillä on miniän kanssa hyvät ja luonnolliset välit, tykätäänhän me samasta ihmisestä.. :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      43
      5754
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5275
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3678
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3643
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3116
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3103
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2854
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57