Miten tuliaisten kanssa tuo tullaus?
Tarkoitus olisi lähinnä ostaa vaatteita, mutta summa menee varmasti yli tuon sallitun rajan 175e, vai paljonko se nyt on?
Kannatteeko mennä riskillä, vaiko pitäisikö ostokset tullata?
Onko tullauksesta iso vaiva/ selvitykset? Entäs maksut?
Jos ostaa esim. useamman paidan, pari laukkua jne. niin tarviiko selvittää jokainen erikseen; hinta ja muut?
Miten olette toimineet?
Jos taas ei tullaa niin kuinkahan suurella todennäköisyydellä jää kiinni, jos kyse tosiaan vaatteista eikä esim. elektroniikasta tms. ?
Entäs seuraamukset tästä?
Tullaus
3
721
Vastaukset
- kaikesta ei kannata maksaa
Tuo raja on tosiaan naurettavan pieni, alle 200 euroa.
Itse (ja varmasti 99% kaikista matkailijoista) teen niin, että en todellakaan turhaan kulkisi sitä tullin punaista linjaa.
Eli jos et ole ostamassa mitään selvästi kallista ja vain kyseisessä matkakohteessa myytävästä tavarasta.
Eli irrota vaatteista hintalaput, turhat muovipussit pois jne. Ihan sikahuonoa säkää jos jäisit kiinni. Yhden laukun voisit jättää (jos sen hinta on alle tullirajan) hintalappuineen ja liikkeen omine kasseineen, näin sinulla on myös esittää 'tuliaisia kotiin', jos sitä sinulta kysytään.
Eli ihan normi järjen käyttö riittää, tullilla on tarpeeksi tekemistä oikeasti tärkeitten juttujen kanssa, kuten rikollisten ja huumetrokareitten jne.- jenkeista kotiin
olin kesan aupparina jenkeissa ja tavaroita pakatessa totesin, niinkuin moni muukin, etta kampetta on kertynyt vahan liikaakin. ostin sitten viela uuden matkalaukun jotta saisin kamat mahtumaan, ja sitten kentalla kavelin vain reippaasti tullin ohi. kukaan ei kysellyt mitaan. ostin ipodin, cameran, kenkia, laukkuja ja vaatteita ja hyvin meni, joten niista ei kandee huolehtii! ei tullia tallaset nuore tyttelit kiinnosta :)
- hra47
jenkeista kotiin kirjoitti:
olin kesan aupparina jenkeissa ja tavaroita pakatessa totesin, niinkuin moni muukin, etta kampetta on kertynyt vahan liikaakin. ostin sitten viela uuden matkalaukun jotta saisin kamat mahtumaan, ja sitten kentalla kavelin vain reippaasti tullin ohi. kukaan ei kysellyt mitaan. ostin ipodin, cameran, kenkia, laukkuja ja vaatteita ja hyvin meni, joten niista ei kandee huolehtii! ei tullia tallaset nuore tyttelit kiinnosta :)
Kyllähän se jossain tapauksessa kantsii rohkeasti vain mennä punaista linjaa..ei ne virkailijat elävältä syö, eikä tule tekemään mitään laskua, koska se teettää "turhaa" työtä ns. väärin tekevien matkustajien kustannuksella, ellei tavaroiden arvo nyt ole 600...
Hintalappujen irrottaminen ei hämää ketään..*vink*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059