Donattaren kennel

Tuiteroinen

Onko kenelläkään Donattaren kennelistä pentuja? Itse omistan B-pentueesta yhden (Donattaren Baby). Olisi mukava löytää sisaruksia A tai B pentueesta ja kysellä kuulumisia. Laittakaapas s-postiin viestiä. =) kiitos.

75

11144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuiteroinen

      Ei tainnut tulla sähköposti osoite tuohon ensimmäiseen. Eli siis tuiteroinen(at)hotmail.com

      • udella

        että miksi päädyit ottamaan koiran kyseisestä kennelistä kyseisestä yhdistelmästä? :)


      • Tuiteroinen
        udella kirjoitti:

        että miksi päädyit ottamaan koiran kyseisestä kennelistä kyseisestä yhdistelmästä? :)

        Vastaisin mieluummin kysymykseesi ihan yksityisesti sähköpostin kautta.


      • laita vaan
        Tuiteroinen kirjoitti:

        Vastaisin mieluummin kysymykseesi ihan yksityisesti sähköpostin kautta.

        sähköpostia :) osoite olisi [email protected] :)


      • sulle
        laita vaan kirjoitti:

        sähköpostia :) osoite olisi [email protected] :)

        sähköpostia tulemaan :)


    • zzz056258

      xxxx

    • tiku425

      hienoja koiria kaikki,asiantunteva kasvattaja.

    • tatu1200

      haluaisin ottaa saksanpaimenkoiran pennun,onko järkevää otta se donattaren kennelistä?

      • tiku425

        jos haluat käyttökoiran niin miksei.nämä ovat käyttölinjaisia kaikki.


      • höpö höpö
        tiku425 kirjoitti:

        jos haluat käyttökoiran niin miksei.nämä ovat käyttölinjaisia kaikki.

        no ei oo käyttölinjaisia yksikään


    • tatu1200

      no mitä kasvattaja harrastaa niitten koirien kans?

    • Aito Marja

      Paskan jauhamista

    • tatu1200

      onko siä raha motivaationa kasvatukselle ainoastaan?.toivottavasti tulee lisää kommenttia

    • "NALLEKARHU"

      sellaista että ...

      minäpä tunnen kyseisen henkilön / kasvattajan ja täytyy sanua että, on ja joutunut kokemaan enemmän epäoikeudenmukaista toimintaa kuin tökerömästä (ihmismäistä) ja raukkamaista / paskamaista käyttäytymistä ...

      harmi vaan että, on myös epäasiallisesti menty 'tökkimään' sellaisista asioista, jotka Ei ole totta ...

      sekä, kynä on käynyt "sohimassa" epäasiallisesti (täytettyjä) kaavakkeita ...

      rahasta, Ei voi olla ns, puutetta. koska jos sillä määrällä mitä / kuinka "muut" myy pentuja. pitäis tämä kyseinen kasvatta olla ja nukkua rahan täyteisessä ammeessa, että vois olla NS, "rahoissa" ... ;) ;D :)

      eli, jos ottais sen nokialaasen taaas känsien väliin ja alkaas naputtelhon numberoja siihen tahtiin et kerkee miettiä mitä tulee sanonutksi, ennen kuin tarttoo sitten hävetä koko puh. suoritusta ... heh, heh, heh.

      mul ei oo mitään pahaa sanottavana kyseisestä kasvattajasta, vaan hän on joutunut toisten "väliin" niin että muut ei ole tajunnut ajatella mitä on tullut sanottua ja tehtyä ... harmi. :( :( :(

      jos, SIIS. jos mulla olis viel sakemanneja, niin mä kyl joko astuttaisin taikka antaisin ns, vuokrakohdun hänelle että pääsis takas siihen jalostukseen, mistä on joskus alkanutkin ...

      juu. mie se oon. se hemmetin "NALLEKARHU" ... TAAAAS ...... :D ;D :)
      joka on täällä aikaasemminkin 24,sa kirjuuteltu, ja saattanut asiat raiteilleen.

      miksi muuten joillakin on energiaa ja aikaa naputella vääristettyjä asioita ja juttuja sekä tänne kuin "kylillä" ...

      Koska mitä ilmeisemmin "Oma" elämä on niin *joko* täysin perseellään, tai "pilvilinnoissa" leijailevaa ... "(TÄYDELLISTÄ)" ...

      ps. *kuha tuli mielee* ...... ;) ;D :) :=) :O ...
      ehkä, kannattais pidättäytyä puhumasta soopaa. ennen kuin asiat riistätyy väärille raiteille ......

    • tatu1200

      kylläpä tuli kommentti.ei mun mielestä tässä ole paskaa jauhettu,oon esittäny asiallisen kysymyksen.tämä nallekarhu osais varmaan mulle sanoa,et mistä löydän kyseisen kasvattajan koirien käyttötuloksia esim.suojelusta?

    • ... "NALLEKARHU ...

      otaha ja pirahuta kasvattajalle, niin säästyy aikaa ja rahaa ...

      sekä hermoja ettei ala kuulemaan potaskaa kauttarantaa ...

      kyl sen verran energia pitää olla et ottaa selvää toisin kuin täältä kysellen ...

      tässä tapauksessa. suorin tie, on helpoin tie ... :D juuhan.

      ja, miten ihmeessä eräät, jaksaa ruikuttaa täälä toisten tekemisistä. kun *eräät* itse aloittaa sen ruikuttamisen täällä ... provosoiden muita näin sitten kirjuuttamhan mielipiteitään, niin et ne sitten kopsaa ja kiikuttaa ne virkavallalle "huvikseen" tekemään toisia kohtaan rikos ilmoituksia ...

      ei "ehkä" kaikki, mut silti ...... :(

      ps. juu, sanavapaus on, mut miten sen toteuttaa. se on asia erikseen ... harmi.

      toivottavasti koiran omistajat löytää kasvattajan, niin saavat sitten kertoa lemmikkinsä elämästä ...

    • tatu1200

      hyvä nallekarhu,ei maksa vaivaa soittaa kasvattajalle.mitään käyttötuloksia ei löydy,muutama näyttelyssä käynti kylläki.joten unohdan kyseisen kennelin ja etsin pennun muualta.nallekarhulle ja kasvattajalle hyvää syksyn jatkoa!

      • uuu-uunelias

        No Tatu, mistä löytyy sinun kouluttamasi koiran/koirien suojelutulokset ?


      • .
        uuu-uunelias kirjoitti:

        No Tatu, mistä löytyy sinun kouluttamasi koiran/koirien suojelutulokset ?

        Liiton sivuilta ja kennelliiton tietokannasta.


    • pennun omistaja

      täälä on tullu kommenttia puolesta ja vastaan.kysyisin nallekarhulta,mitä tarkoitit sillä et pääsis takaisin siihen jalostukseen,mistä on alkanutkin.

    • tyhmäkö....

      Oonko ainoa joka ei ymmärrä "nallekarhun" kommentteja ? Varsinkin ensimmäinen kommentti, eihän siinä ollut päätä ei häntää....

    • tatu1200

      taitaa nallekarhulla olla vispilän kauppaa kyseisen kasvattajan kanminäkin voisin vuokrata muniani

    • 2015

      Päätä ja häntää...totta puhuu nallekarhu ja kyseiset ihmiset varmasti sen tietää !! Mutta kateuskin pitää ansaita. Nallekarhu näkyy olevan täälä uhka jollekkin,varsinainen James Bond. Kyseinen kasvattaja myy ymmärtääkseni lähinnä hyväluonteisia koti-/harrastuskoiria,eikä suojelun mm-mitalisteja. Eikä pennunostajilta voi vaatia kukaan kasvattaja,että kaikilla pitää muutaman vuoden päästä olla suojelutuloksia. Hei haloo,miettikää vähä ennen kun kirjotatte tänne tuollaista paskaa ja kysykää kasvattajilta suoraan asiat !

    • raikku1975

      moi!minulta löytyy donatteren LEXA.missä päin te asustatte?me ollaan pääkaupunkiseudulla!!

    • Kasvatin omistaja

      Minulta löytyy Donattaren kasvatti, ja olen siihen erittäin tyytyväinen.

      Koirani muovautuu tilanteen mukaan moneksi, se on näyttävä sohvatyynynä kiiltävine mustine karvoineen, se ei kyllästy rapsutuksiin eikä silittelyihin, se jaksaa leikkiä lasten kanssa loputtomiin, lenkillä se ei hyydy, käyttäytyy hyvin ihmisten ilmoilla eikä räyhää vieraille koirille, tottistakin se osaa ja oppii nopeasti, miellyttämisen halu on vahva.
      Jäljestäminen tuntuu olevan oman koirani lempipuuhaa.
      Suojelukin varmasti menisi (tämä koira nimittäin ottaa hanakasti kiinni keppiin ja patukkaan leikin yhteydessä, vaikka eihän tuo piirre vielä mitään takaa), mutta en henkilökohtaisesti halua sohvalleni samaan aikaan käskystä purevaa koiraa ja lasta. Joten puru-jutut jätetään muille harrastajille.

      Kaikenkaikkiaan maailman paras yksilö (kenelleppä oma koira ei sitä olisi ;) ) ja toimiva yleiskoira, juuri sellainen kun sakemannin mielestäni kuuluukin olla.
      Koetuloksia omalta koiraltani ei löydy, vaikka BH-kokeen jutut osaakin, AD-kokeenkin suorittaisi vaivatta, eikä jälkikoekaan tuottaisi vaikeuksia. Kokeet ja kisat eivät vain ole mun juttu, pilaisin ne jännittämällä.
      Arvostan kasvattajaa juuri sen vuoksi, ettei hän painosta meitä kokeisiin, vaikka se onkin tavallaan häneltä pois, ainakin tämän keskustelun perusteella!!

      Omasta kokemuksesta voin suositella Donattaren koiria.

      • hhhhhhhdhdhdhdhhd

        Juuri tuollaisia lapsiperheen halinallekoiria sakujen EI pitäisi olla.


      • ai hurjaa
        hhhhhhhdhdhdhdhhd kirjoitti:

        Juuri tuollaisia lapsiperheen halinallekoiria sakujen EI pitäisi olla.

        Jestas, mitä soopaa. Pitäisiko sakemannin vaikkapa pureskella kotiväkeä mennen tullen, sittenkö se on se "kunnon koira". Voi elämän kevät sentään näitä juttuja.


      • hdhhdhdhssjsjakakak
        ai hurjaa kirjoitti:

        Jestas, mitä soopaa. Pitäisiko sakemannin vaikkapa pureskella kotiväkeä mennen tullen, sittenkö se on se "kunnon koira". Voi elämän kevät sentään näitä juttuja.

        Ei, mutta ollakseen SAKSANPAIMENKOIRA sen pitäs tarvita moninkertaisesti enemmän tekemistä kuin "kasvatin omistajan" koiran ollakseen tyytyväinen ja hyvin käyttäytyvä!!!!

        Eikä pelkkä saalisvietti riitä kertoon koiran sopivuudesta suojeluun.


      • sk

        Minulla on kaksi koiraa Donattaren kennelistä, eri yhdistelmistä. Itselläni on ollut sakemanneja yli 20 vuotta. Nämä nykyiset koirani ovat luonteeltaan aivan ihania. Lapsiperheeseen sopivia. Koskaan eivät ole purreet ketään vieraita vaikka vahtiakkin osavaat erinomaisesti. Voin myös lämpimästi suositella Donattaren kennelin koiria. Ärsyttää ihmiset jotka puhuvat toisista pahaa! Jossain näin hurjan väitteen että kasvattajalla ei ole koiria kotona! Kyllä muuten on käyn usein sielä!


    • ai hurjaa

      Tuossahan kerrotaan, että koiran kanssa touhutaan aktiiviteetteja, onko siihen olemassa joku määre tai minimimittari sulla? Eipä tuossa kyllä mitään määriä ole edes mainittu. Ja kyllä sen hyvän sakemannin pitää sopeutua siihenkin, ettei joka päivä mennä ihan hemmetisti, ilman, ettei koira hypi seinille sitten. Totta se, että kokonaan ilman tekemistä sitä ei voi jättää. Totta sekin, että saalis ei riitä suojeluun, mut koska ei ole kokeiltu, ni miten voit arvostella sen?

      Yksilötasolla ei kyllä voi arvostella yhdenkään kennelin koiraa, jos sitä ei tunne tai ei ole kokeiltu.

    • nettihirmu

      Kannattaa penkoa sitä koiranettiä eli jalostustietojärjestelmää. Kuvattuja koiria on todella vähän! Kasvattaja harrastaa samaa mitä moni muukin, eli huonoja tuloksia ei lähetetä Kennelliittoon lausuttaviksi ja julkisiksi - kuvat hävitetään ja mahdollisesti koira siinä samalla. Raaka peli, mutta tilastot näyttävät kauniimmilta.

    • voi teitä

      Milläs perusteella nettihirmu tuollaista väitettä perustelee? Taidat olla kateellinen kyseiselle kasvattajalle,kun omien koiriesi lonkat on p... Kuvattuja koiriahan on lähes puolet !! Ja eihän se kasvattajan vika ole ,jos kasvattien omistajat ei halua koiriaan kuvauttaa.

    • nettihirmu

      Omin silmin nähty. Että terkkuja vaan! Tämä on ihan oikeasti todella yleistä näyttelypuolen koirissa eikä tämä kasvattaja todellakaan ole ainoa laatuaan. On sitä muiden kasvattajien kohdalla nähty ihan samat jutut.

      Kukaan ei voi kasvatin omistajia kuviin pakotella ja se on kaikkien kasvattajien riesa. Jos terveyspuoli oikeasti kiinnostaa, koiran hintaan voi sisällyttää kuvaukset ja näin "tarjota" kuvauksen kasvattien omistajille. Näin toimii moni käyttöpuolen kasvattaja erinomaisin osallistumisprosentein.

      • Zen sen

        Minä olen täysin samaa mieltä.
        Tämä naikkonen on pelkkä tehtailija ja hänellä ei ole kotonaan ainoatakaan koiraa.
        Lonkkakuvat salataan jos ne on huonot. eli ensin koekuviin ja sitten vasta oikeisiin.Kaikki spk. ihmiset tietävät tästä.
        Täällä meilläpäin on jokunen Donattaren kennelistä, kääpiökokoa kaikki.Eräs heistä on tuttavani, koira on kiltti mutta näyttää ihan hiirulaiselta.
        Minun mielestäni ainoa kennel josta kannatta ostaa on Sensen Mann.Sieltä minulla on jo kolmas koira.
        Isoja uroksia kaikki olleet.


      • tehtailijoitariittää
        Zen sen kirjoitti:

        Minä olen täysin samaa mieltä.
        Tämä naikkonen on pelkkä tehtailija ja hänellä ei ole kotonaan ainoatakaan koiraa.
        Lonkkakuvat salataan jos ne on huonot. eli ensin koekuviin ja sitten vasta oikeisiin.Kaikki spk. ihmiset tietävät tästä.
        Täällä meilläpäin on jokunen Donattaren kennelistä, kääpiökokoa kaikki.Eräs heistä on tuttavani, koira on kiltti mutta näyttää ihan hiirulaiselta.
        Minun mielestäni ainoa kennel josta kannatta ostaa on Sensen Mann.Sieltä minulla on jo kolmas koira.
        Isoja uroksia kaikki olleet.

        Joo, siellä näkyy pentuja tulevankin yli kymmenenpentueen vuosivauhtia...
        Onnekas olet, jos terveitä koiria satuit saamaan,isojahan ne kylläkin saattaa olla..
        pentuja tulee kuin liukuhihnalta..


      • P:n jauhajia riittää
        tehtailijoitariittää kirjoitti:

        Joo, siellä näkyy pentuja tulevankin yli kymmenenpentueen vuosivauhtia...
        Onnekas olet, jos terveitä koiria satuit saamaan,isojahan ne kylläkin saattaa olla..
        pentuja tulee kuin liukuhihnalta..

        tehtailijoitariittää; Oletko sä tyhmä vai muuten vaan vajaa älyinen???
        Tuonhan asian nyt jokainen pystyy itse tarkistamaan jalostustietokannasta...

        2011 pentueita 1 kappale
        2010 pentueita 2 kappaletta
        2009 pentueita 3 kappaletta
        2008 pentueita 2 kappaletta
        2007 pentueita 3 kappaletta
        2006 pentueita 1 kappale
        2005 pentueita 0 kappaletta
        2004 pentueita 1 kappale

        Yhteensä:13 pentuetta vuosina 2004-2011!! Että semmosta! :D :D


      • 6+16
        P:n jauhajia riittää kirjoitti:

        tehtailijoitariittää; Oletko sä tyhmä vai muuten vaan vajaa älyinen???
        Tuonhan asian nyt jokainen pystyy itse tarkistamaan jalostustietokannasta...

        2011 pentueita 1 kappale
        2010 pentueita 2 kappaletta
        2009 pentueita 3 kappaletta
        2008 pentueita 2 kappaletta
        2007 pentueita 3 kappaletta
        2006 pentueita 1 kappale
        2005 pentueita 0 kappaletta
        2004 pentueita 1 kappale

        Yhteensä:13 pentuetta vuosina 2004-2011!! Että semmosta! :D :D

        Sensenmannista puhui tuo yllä oleva ^^


      • tehtailijoitariittää
        P:n jauhajia riittää kirjoitti:

        tehtailijoitariittää; Oletko sä tyhmä vai muuten vaan vajaa älyinen???
        Tuonhan asian nyt jokainen pystyy itse tarkistamaan jalostustietokannasta...

        2011 pentueita 1 kappale
        2010 pentueita 2 kappaletta
        2009 pentueita 3 kappaletta
        2008 pentueita 2 kappaletta
        2007 pentueita 3 kappaletta
        2006 pentueita 1 kappale
        2005 pentueita 0 kappaletta
        2004 pentueita 1 kappale

        Yhteensä:13 pentuetta vuosina 2004-2011!! Että semmosta! :D :D

        P. jauhajalle:
        Puhuin sen sen mannista,vaan oletko muuten vähä-älynen että et osaa lukea kun vastasin Zen senille...mietippä sitä!
        Tyhmäkinhän sen osaa lukea jalostusnetistä!!


      • ja hännysteliöitä
        P:n jauhajia riittää kirjoitti:

        tehtailijoitariittää; Oletko sä tyhmä vai muuten vaan vajaa älyinen???
        Tuonhan asian nyt jokainen pystyy itse tarkistamaan jalostustietokannasta...

        2011 pentueita 1 kappale
        2010 pentueita 2 kappaletta
        2009 pentueita 3 kappaletta
        2008 pentueita 2 kappaletta
        2007 pentueita 3 kappaletta
        2006 pentueita 1 kappale
        2005 pentueita 0 kappaletta
        2004 pentueita 1 kappale

        Yhteensä:13 pentuetta vuosina 2004-2011!! Että semmosta! :D :D

        mut minkälaatuisia pentueita,tehdas??


      • G-pentue
        Zen sen kirjoitti:

        Minä olen täysin samaa mieltä.
        Tämä naikkonen on pelkkä tehtailija ja hänellä ei ole kotonaan ainoatakaan koiraa.
        Lonkkakuvat salataan jos ne on huonot. eli ensin koekuviin ja sitten vasta oikeisiin.Kaikki spk. ihmiset tietävät tästä.
        Täällä meilläpäin on jokunen Donattaren kennelistä, kääpiökokoa kaikki.Eräs heistä on tuttavani, koira on kiltti mutta näyttää ihan hiirulaiselta.
        Minun mielestäni ainoa kennel josta kannatta ostaa on Sensen Mann.Sieltä minulla on jo kolmas koira.
        Isoja uroksia kaikki olleet.

        zen sen ei tiedä mistään mitää.asiantunteva kasvattaja,ei voi moittia


      • dkm1
        Zen sen kirjoitti:

        Minä olen täysin samaa mieltä.
        Tämä naikkonen on pelkkä tehtailija ja hänellä ei ole kotonaan ainoatakaan koiraa.
        Lonkkakuvat salataan jos ne on huonot. eli ensin koekuviin ja sitten vasta oikeisiin.Kaikki spk. ihmiset tietävät tästä.
        Täällä meilläpäin on jokunen Donattaren kennelistä, kääpiökokoa kaikki.Eräs heistä on tuttavani, koira on kiltti mutta näyttää ihan hiirulaiselta.
        Minun mielestäni ainoa kennel josta kannatta ostaa on Sensen Mann.Sieltä minulla on jo kolmas koira.
        Isoja uroksia kaikki olleet.

        Miten voit arvostella Donattaren koiria jos olet nähnyt vain 2 koiraa! Itsellä on uros ja narttu Donattaren kennelistä eikä ne ole kyllä mitään kääpiöitä eikä ruipeloita! Molemmat ovat vankkoja ja kookkaita! Kennelissä on monta koiraa et ole tainnu koskaan käydä! Oletko koskaan kuullu että otetaan eka välikuvat ja sitten aikuisena uudet lonkkakuvat?!


    • Ei valittamista

      Mä oon ainakin todella tyytyväinen omaan koiraani joka on kyseisetä kennellistä!! :)

    • Onnellinen omistaja!

      Voi jeesus... Kuka ääliö voi väittää että kyseisellä kasvattajalla (Donattaren) ei oo ollenkaan koiria kotonaan? Itse oon siellä käyny koiran ostamassa ja koiriahan siellä riitti. Miks tulla tänne puhumaan paskaa kasvattajasta josta ite ei tiedä hölkäsen pöläystä? Joku raja...

    • Onnellinen omistaja!

      ^Lisänä vielä, että moni kasvattajan kotona asuva koira on suorittanu BH-kokeen ja KAIKKIEN lonkat sekä kyynäret on kuvattu. Ei se oo kasvattajan vika jos pennun ostajat ei halua kuvauttaa koiriaan tai mennä kokeisiin...

    • gocerian

      tehtailija

    • Onnellinen omistaja

      Voi Jeesus.... OIKEESTI!! Mikä pakkomielle teillä on tulla jauhamaan täyttä paskaa jostain kasvattajasta josta ette tiedä vittuakaan, ja kuules, kuka nyt ikinä sanokaan että kaikki sakemanni-ihmiset tietää kasvattajan olevan pentutehtailija, nii miks mut tuttavista kukaan ei oo kuullu? Ja kokeneita harrastajia kaikki. Vaikka suojelua ei koirien kanssa harrasta, niin tarkottaako se että koirat ovat aivan perseestä kaikki? Mulla tosiaan on pentu Donattaren kennelistä, O-pentueesta. Eikä ole valittamista, ehkä emme pääse historiankirjoihin suojelussa, mutta tokon ja jäljestyksen pentu kyllä taitaa! Suojeli ei tosiaan ole kaikki kaikessa, vaikka lajia itse tosi paljon arvostankin. :)

    • Elsa78

      Meillä oli koira Donattarelta. Kaksivuotiaana joutui piikille aivan kuin toinenkin koira samasta b-pentueesta. Selkärangasta kasvoi rusto selkäytimeen. Varmaan aika normi ongelma kun tehdään sakuista katkarapuja. Muutenkin eli koko kaksi vuotta antibiooteilla ja särkylääkkeillä. kasvattajasta ei myöskään ollut enää paskan vertaa apua sen jälkeen kun rahat olivat vaihtaneet omistajaa.

    • Vastuuntunnotanta

      Surullista, kun viattomat koirat joutuu kärsimään tollasen kasvatuksen takia! Mä kierrän tuon kennelin kaukaa.

    • Iipa

      Ihmetyttää hieman, mikä tässä kennelissä nyppii ihmisiä. Onko kyse kenties vain henkilökemioista? Kuvatuista kasvateista 86% on lonkiltaan A-C eli käytännössä terveiksi laskettavia, jalostuskelpoisia koiria. E-lonkkaisia ei ole yhtään. Reilu puolet kasvateista on kuvattu. Pentueita on keskimäärin 1,8 vuodessa. Ovatko kaikki yli yhden pentueen kasvattajat tehtailijoita? Lisäksi kasvattaja näyttää keskittyvän vain saksanpaimenkoiriin.

      • Onnellinen omistaja

        Tietkö mikä nyppii ihmisiä? Ei mikään, ihmiset ei tiedä paskan vertaa asioista mistä tulee puhumaa. "Ei oo koiria ollenkaan kotonaan, kymmenen pentuetta vuodessa, yhtäkään koiraa ei oo kuvattu". Paskanjauhajat puhuu mitä tykkää, minkäs teet? Tullaan tänne haukkumaan joku kasvattaja tehtailijaksi ja kehuu samalla kasvattajaa josta ittellään on koiria. Mut kappas vaan, sitten vertaillaan vähän koiranetissä ja mikä on totuus? Hmm...
        Mulla on pentu tästä kennelistä. Kasvattaja on mukava, kiinnostaa mitä pennulle kuuluu... Eikä ole edes sijoituskoira. Tässä kennelissä ei ole mitään vikaa. Eikä tosiaan ole kasvattajan vika jos pennun ostajat eivät halua kuvauttaa koiriaan!! Kyseinen kasvattaja kuvauttaa KAIKKI koiransa kun ikää tulee tarpeeksi, ja jos on terve sekä hyväluonteinen koira niin käyttää jalostuksen. Onko siinä jotain väärää? EI OLE!


    • +-0

      En tiedä kasvattajasta mitään, mutta tapasin 4,5kk mustan pennun toissapäivänä jollain naisihmisellä oltiin menossa samoihin metsiin , nähtiin parkkipaikalla.Hauska, reipas, avoin, touhukas ja rohkea sakemannin alku.

    • jomoro

      ^Missä päin tommosen pennun näit? Mulla tosiaan on tollanen pentu, saman ikänen, touhukas, avoin, rohkea, jne... :D Ja Donattaren kennelistä kyllä. :)

      • +-0

        Vastaan näin vanhaan juttuun vielä, kun en täällä ole aikaisemmin vieraillut:)!Eli tapasin pennun Itäväylän varrella olevalla Mustavuoron ulkoilualueen parkkipaikalla.Oli kiva aktiivinen pentu.


      • +-0
        +-0 kirjoitti:

        Vastaan näin vanhaan juttuun vielä, kun en täällä ole aikaisemmin vieraillut:)!Eli tapasin pennun Itäväylän varrella olevalla Mustavuoron ulkoilualueen parkkipaikalla.Oli kiva aktiivinen pentu.

        UPS!Piti olla Mustavuoren:)!


    • tuulipupu

      kummallista vääntöä asioista. Toinen tykkää äidista ja toinen tyttärestä. Niinhän se menee.

      • Janet

        Itellä on Donattaren F pentueesta koira jolla C lonkat ja ei kasvattaja missään vaiheessa olis voinut vaikuttaa kuvien menoon k.liittoon. Lekuri ri niitä meille näyttänyt eikä antanu arviota tuloksesta vaan sano että k.liitosta tulee kirje.. Kasvattajalla todellakin on koiria kotonaan ja näyttelylinjaisiin on keskittynyt eikä käyttö. Harvemmin näyttiksiä suojelussa käytetään. Meilläkin tuo on ns "sohvaperuna". Sitä varten on käyttikset jos halutaan enemmän säyseyttä ja energiaa. Täälä jauhavat ihmiset ei tunnu tietävän asioista hevon vittuakaan? Kasvattajalla todellakin on koiria kotona, mm oman koirani 12v emä ua monta muuta. Älkää tulko huutelemaan asioista joista ette tiedä!! Minulla on yhteydet toiminu kasvattajan kanssa JOPA jalostusoikeuden loputtua meidän narttuun. Haters gonna hate


    • ottaa pattiin....

      Mikä ihme ajaa kasvattajan teettämään pentuja tälläsella paskanartulla http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN36499/01 . Kuitenkin viisi pentuetta tällä nartulla. Indeksit sellaista kuraa, et oikeen pahaa tekee ja luonnetestin tuloskin ala-arvoinen. Ja kyseisen nartun pentujakin käytetty jalostukseen. Kasvattamisesta pitäis ehdottomasti tehdä luvanvaraista. Tällaset paskakasvattajat juurikin pilaavat omalta osaltaan hyvää rotua. Ikäväkyllä tällaisia on paljon ja ihmiset ostavat näiltä vielä pentuja selvittämättä taustoja.

      • Janet

        Samaa olen myös miettiny, ko koira on omani emä ;) ko koirasta kaikki on tietääkseni lähtenyt. Ko koira on jo 12vuotias ja hyvin porskuttaa menemään. Eli indeksit ei kerro taaskaan" totuutta"


      • hylkyyn joutaa...
        Janet kirjoitti:

        Samaa olen myös miettiny, ko koira on omani emä ;) ko koirasta kaikki on tietääkseni lähtenyt. Ko koira on jo 12vuotias ja hyvin porskuttaa menemään. Eli indeksit ei kerro taaskaan" totuutta"

        69% jälkeläisistä C-D lonkkaisia. Eli indeksit kertoo kyllä ikävää totuutta. Sitten siihen nartun käyttöön. Kerroppas seuraavaksi minkä ominaisuuksien takia kyseistä narttua on käytetty jalostukseen? Tässä vielä LTE http://jalostus.kennelliitto.fi/frmTulos.aspx?Id_Tulos=1005010 . Tässäkin tapauksessa ainut kasvatuksen motiivi on raha.


      • Janet
        hylkyyn joutaa... kirjoitti:

        69% jälkeläisistä C-D lonkkaisia. Eli indeksit kertoo kyllä ikävää totuutta. Sitten siihen nartun käyttöön. Kerroppas seuraavaksi minkä ominaisuuksien takia kyseistä narttua on käytetty jalostukseen? Tässä vielä LTE http://jalostus.kennelliitto.fi/frmTulos.aspx?Id_Tulos=1005010 . Tässäkin tapauksessa ainut kasvatuksen motiivi on raha.

        Senkun soitat kasvattajalle ja kysyt :) ps. C lonkkainen koirahan ei ole risa ;)


      • dfghjkyuio
        Janet kirjoitti:

        Senkun soitat kasvattajalle ja kysyt :) ps. C lonkkainen koirahan ei ole risa ;)

        Ihmettelen suuresti motiivejasi puolustella paskaa kasvattajaa. Ettei vain olisi vähän läheisempiä kytköksiä tai sitten olet vain niitä ihmisiä, jotka ei vain voi ymmärtää rodun tilannetta ja oman käytöksen vaikutuksia siihen. Toivottavasti olet oppinut jotain ennen kuin valkkaat seuraavaa koiraa. Eikä myöskään hyvää kuvaa kasvattajasta anna, että kaksi viimeistä pentuetta tehty samalla nartulla 6kk välein. Taitaa tosiaan olla aika läpimätä kasvattaja...


      • Janet
        dfghjkyuio kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti motiivejasi puolustella paskaa kasvattajaa. Ettei vain olisi vähän läheisempiä kytköksiä tai sitten olet vain niitä ihmisiä, jotka ei vain voi ymmärtää rodun tilannetta ja oman käytöksen vaikutuksia siihen. Toivottavasti olet oppinut jotain ennen kuin valkkaat seuraavaa koiraa. Eikä myöskään hyvää kuvaa kasvattajasta anna, että kaksi viimeistä pentuetta tehty samalla nartulla 6kk välein. Taitaa tosiaan olla aika läpimätä kasvattaja...

        Lukaseppa ne mun tekstit uudelleen. En mä täällä puolustele, oikaisin väittämiä mitä tuolla ylempänä väitetään niin kun ne on meidän kohdalla menny. Seuraavaa koiraa venaan pitkään ja hartaasti. Mutta se ei liity taasen tämän toisen koirani kasvattajaan millään tapaa joka nyt on kyseessä. Ja ei ole läheisempiä kytköksiä. Sä oot salee sellanen foliohattu päässä vetävä jonka mielestä kaikki juonii jotain.


      • tuoeiolejalostusta
        dfghjkyuio kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti motiivejasi puolustella paskaa kasvattajaa. Ettei vain olisi vähän läheisempiä kytköksiä tai sitten olet vain niitä ihmisiä, jotka ei vain voi ymmärtää rodun tilannetta ja oman käytöksen vaikutuksia siihen. Toivottavasti olet oppinut jotain ennen kuin valkkaat seuraavaa koiraa. Eikä myöskään hyvää kuvaa kasvattajasta anna, että kaksi viimeistä pentuetta tehty samalla nartulla 6kk välein. Taitaa tosiaan olla aika läpimätä kasvattaja...

        Tuollaiselle kasvattajalle on aivan turha soittaa ja kysellä, sillä lopputuloksen tietää ilman soittamistkin.Ai että kertoo rehellisesti ettei koiralla ole alkeellisintakaan puolustushalua ja pentuja tehdään puolen vuoden välein??Saattaa olla että ei kerro.Siis rehellisesti, vaan kauniita sanoja käyttäen koiran erinomaisuudesta.


      • ASD
        tuoeiolejalostusta kirjoitti:

        Tuollaiselle kasvattajalle on aivan turha soittaa ja kysellä, sillä lopputuloksen tietää ilman soittamistkin.Ai että kertoo rehellisesti ettei koiralla ole alkeellisintakaan puolustushalua ja pentuja tehdään puolen vuoden välein??Saattaa olla että ei kerro.Siis rehellisesti, vaan kauniita sanoja käyttäen koiran erinomaisuudesta.

        Life is a bitch and then you fcking die. Hyvää kevättä itse kullekkin ;D


    • 2+5
    • katsu1

      meillä on donattaren kennelistä pentuja. meillä k-pentueesta ja m-pentueesta

      • dkm1

        Meillä myös k ja m pentueesta :)


    • Hipje

      Näyttää tuolla olevan muitakin selkäsairauksiin nuorena kuolleita, jos vähän penkoo. Ja niiden kanssa on harrastettu ainakin jotain, joten ei ihme, jos on sairaus tullutkin ilmi. Harmi omistajalle, koiran perinnölliset sairaudet tuottavat aikamoista tuskaa. Oman koiranikin olen menettänyt selkäongelmiin.

    • ei voi olla totta

      Voi apua tuota jalostusnarttua! Kuinka joku voi tehdä pentuja tuollaisilla indekseillä ja lt pisteilla!

    • Anonyymi

      Onko täällä kenelläkään tuoreempia kokemuksia kyseisestä kennelistä ja pentueista. Terveyspuoli itseä alkoi mietityttämään sekä samoilla vanhemmilla teetettyjen pentueiden määrä. Muissa roduissa pyritään välttämään saman yhdistelmän kopiointia. Onko tämä saksanpaimenkoirilla yleisempää?

      Olen harkinnut ottavani pennun tuolta, mutta Torissa myynnissä oleva pentue ei ole vieläkään rekisterissä ja olisi menossa ilmoituksen mukaan EJ-rekisteriin. Kennelliiton sivuilta pentue jo kadonnut. Hinta oli 1200 euroa ja terveitä pentuja pitäisi olla.

      • Anonyymi

        Suosittelen ettet ota pentuja, joita ei ole rekisteröity edes EJ-rekisteriin.. Herää kysymys miksi ei ole, kun kasvattajasta kysymys. Suosittelisin ottamaan kennelistä, jossa ei käytetä samoilla nartuilla samoja uroksia. Tietojeni mukaan kyseisessä kennelissä kasvattaja käyttää yleensä nartuillaan omia uroksiaan, joilla ei tuloksia oikein mistään. Ei nartuilla, eikä uroksilla.


    • Anonyymi

      Hänellä oli kevät henkilökohtaisista syistä vaikea, joten luulen,että siitä syystä rekisteröinti hidasta.

    • Anonyymi

      Mulla on tuolta nuori koira, joka on ainut kuvattu pentu pentueesta. Tästä pentueesta ei ole oikein yhtään harrastuskoiraa tullut, muutama tosi allerginen ilmeisesti. Jos koiralla voisi todeta ADHD:n , minun koiralla olisi se. Täysin kyvytön keskittymään mihinkään, mutta kotikoirana tulee toimeen, kunhan saa päivittäin purettua virtansa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6139
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      521
      3719
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3560
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2774
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 284
      2194
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1583
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe