Plania vai Sami talo?

pää pyörällä

Kumpaa talotoimittajaa suosittelette? Pyydetty tarjous molemmilta omien piirustusten pohjalta. Toimitussisältö lähes sama, samoin hinta. Herralan hinta oli ainakin 6 donaa kalliimpi, joten jäi pois pelistä. Samilla näyttäis olevan hieman paremmat matalaenergia ratkaisut, mutta mitään tietoa ei niistä taloista aiemmin ole.

13

4101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verran valmiimmat

rakenteet, eli eipäs yleensä olekaan kallein, vaan samaa hintaa pystytettynä kuin muutkin.

• kädet pystyyn

eli ei ollut halvempi!

• kysyitkö

Planiallahan on se plus-runko, joka ainakin vielä viime vuonna oli paras (lämpöarvoltaan) markkinoilla olevista puuelementeistä. Hankala suositella kumpaakaan, kun toisesta ei mitään tiedä.

• molemmat?

Käy juttelemassa noiden merkkien rakentaneita rakentajia. Samitalo aikas tuntematon merkki meikäläiselle ja tutkisin tuotteen tarkasti.

• vielä se

asennussisältö. Voi olla, että Sami on raakileempi toimituksen osalta. Meillä plania ja herrala lähes samanhintaiset. Pyydä mestariasi vertailemaan toimitus- ja asennussisältö. Jossain on nyt eroa, muuten ei hintaero selity.

• Päätöksen jo tehnyt

Itse rustasin exceliin kaikki pakettitarjoukset, joka nippeli ja materiaali ylös niin on "helppo" vertailla kun on samat asiat kerralla näkyvillä.

Sitten vaan tinkaamaan. Lisää tavaraa ja/tai hintaa pois. muutamia tuhansia lähti hinnasta kun rupesi vääntämään Plania vs Lappli.

Sitten vielä tietenkin asennuslaajuus samaan vertailuun.
      Itselle on tietty oltava selvää, että jos haluaa valmiusastetta nostaa niin esim. Planialta ei saanut valmiusastetta kuin tiettyyn pisteeseen.

Samilla näytti olevan (omassa tarjouksessani) tuo runkoleijona joka tekee eroa Planiaan. Planialla villaa 240mm Samilla 200 42 villaa ja 25mm runkoleijona siihen päälle.

Valkkaa sitten vielä kohtuu hyvät ikkunat (pieni U arvo) jotta on oikeasti hyvä eristys.

• kilpailun voitti

Plania.
      Saimme edullisesti 23mm vuorilaudan ja kattotuolin 90cm välein yms.. mistä muilla firmoilla olisi pitänyt maksaa huisisti enemmän.
      Tehdas reagoi mahd. huomautuksiin nopeasti ja asiallisesti. Hyvin pientä reklamointia, yksi kynnys ja oven karmi. Saatiin uudet nopeasti. Tehtaalta myös neuvottu auliisti. Talopaketti tuli sovittuna ajankohtana ja pystytys sujui ongelmitta ripeästi.
      Pelkkää positiivista sanottavaa. Ja vuoden asumisen jälkeen olen yhä samaa mieltä....

• kuitenkin

varmuuden vakuudeksi voit kai mainita asennusporukan päällikön nimen jotta kaikki voivat luottaa kirjoitukseesi?
        Ei varmaankaan tavattoman vaikeaa?

• 900 ole

aika vakio väli???

Tai jos mitoitettu toisin niin mitä haittaa siitä on??? Samat kuormat ne kantaa.

Ja tuokin vuorilauta on aika ohut, vasta 25 tai paksumpi olisi hyvä.

• plania2
        kuitenkin kirjoitti:

varmuuden vakuudeksi voit kai mainita asennusporukan päällikön nimen jotta kaikki voivat luottaa kirjoitukseesi?
        Ei varmaankaan tavattoman vaikeaa?

En mainitse nimiä tällaisella palstalla. Ei ollut kuitenkaan se virolaisten työmiesten pomo. Vaan tehtaan omat miehet.

• kysyjä??1

eikös puutaloteollisuuden vähimmäissuositue ulkovuoraus puulle ole 25mm??

• positiivista?

Onko Samilla seinärakenne muuttunut? Itse en ainakaan haluaisi olla ensimmäisiä, joilla "opettelevat" uuden rakenteen käyttöönottoa. Jos siihen päädyt niin ota paketti sillä rakenteella jolla ne ovat useamman vuoden niitä tehneet. Läheltä seuranneena nähnyt miten päin persuuksia yhden toimittajan kanssa mennyt kun "opeteltiin" uusia juttuja.

• pieni firma,

jossa palvelu hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1016
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      19
      1013
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      815
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 66
      742
    Aihe