Pitääkö mun antaa lahja?

häälahja vai ei

Isäni menee naimisiin.
Olen 17-vuotias, en mitenkään varakas siis, tuloja kolmekymppiä kuussa :D
Pitääkö mun antaa häälahja?

13

2571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatekoinen

      kortti tai muuta pientä, millä osoitat hyväksyväsi liiton, jos olet sitä mieltä. Älä tuhlaa rahojaksi ostetuun, ei se sen arvokkaampi ole.

    • Rouva O

      Itsetehty kortti kuulostaa todella sopivalta, isäsi arvostaa elettä varmasti. Tavaroita isäsi iässä tuppaa olemaan jo liikaakin.

    • niin silloin

      30e on se minimi mitä pitää laittaa että tarjoilut tulee katetuksi!

      • pitäisi tulla

        katetuiksi? Eihän ole tarkoitus, että vieraat maksavat häät. Tiedän, että etiketti suosittaa, että ruokansa arvoinen lahja pitäisi tuoda, mutta eiköhän tässä tapauksessa isä hyvin ole selvilä lapsensa rahatilantesta.


      • maksa vieläkään...

        ...tarjoiluja,eli missään ei sanota,ei ainakaan etiketissä, että lahjan arvon tulisi kattaa tarjoilut.Mistä ihmeestä taas näin kesän tultua näitä juttuja tulee,jokainen päättää ihan itse minkä summan tai hintaisen lahjan antaa.Harvemminhan vieras edes tietää mitä tarjoillaan.


    • kyllä mielellään

      Tuskin isä sentään odottaa, että oma tytär maksaa ruokailusta. Enkä ymmärrä tuota muutenkaan. Miksi vieraan pitäisi maksaa ruokansa? Eikös hääpari tarjoa sen vierailleen? Ja kaikki ei kyllä tiedä paljonko ruoka maksaa. Ja mitenkäs jos juhlissa on alkoholia tarjolla täytyykö sekin tulla katetuksi paljonko mahdollisesti juo...?

      Mutta vastaus itse kysymykseen, voisit vaikka tosiaan askarrella esim. kauniin kortin. Mielestäni olisi kiva, jos jotakin antaisit. Jos et anna mitään, sen saattaa jopa tulkita väärin. Että se on jokin "protesti", etkä ole iloinen isäsi puolesta. Mutta ei sen lahjan tarvitse paljoa maksaa. Ajatus on ehdottomasti tärkein. Ja isäsi tietäen rahatilanteesi ei odota kallista lahjaa. Ja jos juhliin on aikaa niin ainahan voit säästää pikkuhiljaa. Jos haluat.

    • Tapiiri

      Ei lahjan tarvitse olla mitään aineellista. Voit esim. auttaa hääjärjestelyissä, kyllä siinä varmaan tekemistä riittää.

    • mutta tietenkään

      sen ei tarvitse tietenkään olla mitään kallista. Tee vaikka itse jotain.

    • ????

      Olet isäsi tytär ja vielä lapsi. Ei kukaan odota sinun tuovan lahjaa. Kortti ja halaus oikeasti lämmin onnen toivotus riittää.
      Vaikka toisaalta taidan alkaa pyytämään omilta lapsiltani (7, 4 ja 2 vuotiaat) lahjaa, kun lasteni isän kanssa avioidumme ensi syksynä... Mikähän olisi sopivaa, vaikka lomaosake Espanjassa??
      Täysin eri asia, jos olisit aikuinen omillasi toimeentuleva ihminen. Jos ystäväsi menisi naimisiin olisi korrektia viedä lahja, jonka kustannuksissa varmasti vanhempasi (äitisi) auttaisivat.

    • MIETI SITÄ

      ...

    • tyttäreltä

      Isäsi ja hänen kumppaninsa varmasti tietävät tilanteesi. Kerro heille, että autat mielelläsi kaikissa järjestelyissä ja jos olet puhuvaa sorttia, niin kenties voisit pitää kauniin puheen häissä? Tai vaikka soittaa/laulaa/kirjoittaa runon...mitä vaan vastaavaa, jos se on sinulle luontaista/harrastuksesi.

      Sinä tunnet isäsi ja hänen kumppaninsa paremmin kuin me muut; millaisia he ovat ihmisinä, parina? Voit sitä kautta löytää heille lahjan, joka ei keikauta budjettiasi, mutta joka jättää mukavan mielen kaikille. Voit kehitellä myös symbolisen lahjan ja siihen sopivan kirjallisen ohjeistuksen.

      Tiedät kuitenkin itse, että mitä isäsi odottaa sinulta. Ei olisi mitenkään tavatonta antaa lahjaksi lahjakorttia, jossa lupaat hankkia heille jonkin jutun, jonka todella haluat heille antaa, mutta jota ei vielä pysty hankkimaan. Eli tavallaan lupauksen, että he saavat ko. jutun.

    • Hei haloo

      Siis sun ei todellakaan tarvi ostaa mitään lahjaa.

    • hhjh

      Ei sun tarvitse mitään antaa, paitsi jos nyt haluat jonkun kortin tehdä. Oot vielä 17-vuotias ja isäsi lapsi, kyllä se ymmärtää jos et halua tuhlata rahaasi mihinkään (luultavasti kuitenkin) sellaiseen, jonka isäsi voisi helposti kukkaroaan rasittamatta ostaa :P Ajatus on tärkein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe