saavuttanut elämäsi vision?
Oletko jo keksinyt tai peräti jo
34
1423
Vastaukset
- lökäpöksy ukkeli
... visiossa, juu.
Kauppakamarisuharit on nyt hallituksessa omassa visiossaan. Se poikkeaa meikäläisen visiosta täytellisesti. Ja kuitenkin niitten visiossa on määräillä meikäläisen elämästä ...- Baile_Atha_Cliath
saavuttanut visiosi, jota "muut" pyrkivät horjuttamaan?
mutta tässähän tämä - painollaan kai menee etiäppäinkin.
- Baile_Atha_Cliath
vielä visossasi, vai oletko löytänytkään vielä?
- Pirre*
Baile_Atha_Cliath kirjoitti:
vielä visossasi, vai oletko löytänytkään vielä?
visioida elämääni, en tietoisesti ainakaan - menny miten menny, - ja menee edelleen sen kummemmin visioimatta.
- Baile_Atha_Cliath
Pirre* kirjoitti:
visioida elämääni, en tietoisesti ainakaan - menny miten menny, - ja menee edelleen sen kummemmin visioimatta.
tuo sana "visio" tuo sinulle mieleen jotain "liian suurta"? Eikö sen voi olla olevan jokin syvä elämisen tarkoitus, joka ehkä ei ole tullut vielä
"pinnalle"...:) - Pirre*
tuo sana "visio" tuo sinulle mieleen jotain "liian suurta"? Eikö sen voi olla olevan jokin syvä elämisen tarkoitus, joka ehkä ei ole tullut vielä
"pinnalle"...:)meinaatko, etten ymmärrä sanan tarkoitusta :)
No joo totta haastat, visioin minä aina seuravan päivän lounaseen asti :) - Baile_Atha_Cliath
Pirre* kirjoitti:
meinaatko, etten ymmärrä sanan tarkoitusta :)
No joo totta haastat, visioin minä aina seuravan päivän lounaseen asti :)hyvä kohde... aika usein minäkin... tosin aina "visiointini" ei tuota tulosta:))
En ajattellut, ettetkö tietäisi sanan merkitystä:)
- kurjenkello
romuttamaan kaksi elämäni visiota...Ensimmäisen vision piirsin mieleeni jo lapsena, minusta piti tulla kiltti opettajatäti :)
Toinen visio syntyi nuorena rakastuneena, hänestä piti tulla elämäni kumppani jonka kanssa rakennamme talon, saamme kaksi kaunista lasta ja menestymme elämässämme kaikin puoli mallikelpoisesti....
sittemmin olen visioinut vähemmän ja antanut kohtalon kuljettaa hieman sitä auttaen.- Baile_Atha_Cliath
visio on vain haave ja annat elämän kulkea vailla
mitään "korkeampaa" päämäärää? Ihan hieno ajatus
sekin. - kurjenkello
visio on vain haave ja annat elämän kulkea vailla
mitään "korkeampaa" päämäärää? Ihan hieno ajatus
sekin.Kyllä ajattelen, kun elämästä on kyse, niin visiointi on minusta lähes sama asia kuin haaveilu. Se niissä ehkä on erona että haaveilun tietää olevan usein ihan utopistista,mutta visioidessaan tulevaisuuttaan siinä "näkee" realistisia mahdollisuuksiakin. Esim. lottovoitto on haave, opiskeleminen jollekin alalle ja työskentely alalle valmistuneessa ammatissa visio. Näin minun aivosoluillani :)
totuushan on, että elämässä on niin paljon itsestään riippumattomia muuttujia, ettei visiointi onnistu niin suurella tarkkuudella kuin esim yrityksessä seuraavan vuoden toimintasuunnitelman teko.
Niin, ei minulla ole mitään korkeampaa päämäärää, olen päässyt niin korkealle kuin haluan, uraputkessa roikkumisen hylkäsin jo vuosia sitten. - Baile_Atha_Cliath
kurjenkello kirjoitti:
Kyllä ajattelen, kun elämästä on kyse, niin visiointi on minusta lähes sama asia kuin haaveilu. Se niissä ehkä on erona että haaveilun tietää olevan usein ihan utopistista,mutta visioidessaan tulevaisuuttaan siinä "näkee" realistisia mahdollisuuksiakin. Esim. lottovoitto on haave, opiskeleminen jollekin alalle ja työskentely alalle valmistuneessa ammatissa visio. Näin minun aivosoluillani :)
totuushan on, että elämässä on niin paljon itsestään riippumattomia muuttujia, ettei visiointi onnistu niin suurella tarkkuudella kuin esim yrityksessä seuraavan vuoden toimintasuunnitelman teko.
Niin, ei minulla ole mitään korkeampaa päämäärää, olen päässyt niin korkealle kuin haluan, uraputkessa roikkumisen hylkäsin jo vuosia sitten.visiossa kyse aina "materiaalisista" asioista?
Eikö kyse voisi myös olla esim.omasta tai muiden
hyvinvoinnista? - kurjenkello
visiossa kyse aina "materiaalisista" asioista?
Eikö kyse voisi myös olla esim.omasta tai muiden
hyvinvoinnista?sitä voi visioida myös itsensä ja muiden hyvinvoinnista. Mä luulen että jokainen jossain määrin visioi elämäänsä lähes jatkuvasti, mutta käsitteenä elämän visionti on aika vieras.?
Nyt kun otit tuon hyvinvoinnin visioinnin puheeksi, niin totta toki tehdään "suunnitelmia" kunnon kohentamiseksi, painon pudottamiseksi, hyvänä isovanhempana olemiseksi, lähimmäisten auttamiseksi, uskonnolliset ihmisiet visioivat elämästään kuoleman jälkeen..... kaikkialla on visioita lopulta.
Kysymys, miten sinä määrittelet elämän visioinnin? - Baile_Atha_Cliath
kurjenkello kirjoitti:
sitä voi visioida myös itsensä ja muiden hyvinvoinnista. Mä luulen että jokainen jossain määrin visioi elämäänsä lähes jatkuvasti, mutta käsitteenä elämän visionti on aika vieras.?
Nyt kun otit tuon hyvinvoinnin visioinnin puheeksi, niin totta toki tehdään "suunnitelmia" kunnon kohentamiseksi, painon pudottamiseksi, hyvänä isovanhempana olemiseksi, lähimmäisten auttamiseksi, uskonnolliset ihmisiet visioivat elämästään kuoleman jälkeen..... kaikkialla on visioita lopulta.
Kysymys, miten sinä määrittelet elämän visioinnin?itse omalla kohdallaan. Minä määrittelen sen enemmänkin elämän suunnaksi. Omalla kohdallani se tarkoittaa yhteisöllisyyttä, yleistä hyvinvointia, avoimuutta, vuorovaikutusta, systeemisyyttä, samuutta, keskustelua vailla voittajia/häviäjiä ja
välttämättä vailla pyrkimystä yksimielisyyteen, kuulemista/kuulluksi tulemista ja enennkaikkea jatkuvaa oppimista:)) - kurjenkello
itse omalla kohdallaan. Minä määrittelen sen enemmänkin elämän suunnaksi. Omalla kohdallani se tarkoittaa yhteisöllisyyttä, yleistä hyvinvointia, avoimuutta, vuorovaikutusta, systeemisyyttä, samuutta, keskustelua vailla voittajia/häviäjiä ja
välttämättä vailla pyrkimystä yksimielisyyteen, kuulemista/kuulluksi tulemista ja enennkaikkea jatkuvaa oppimista:))on ylevät visiot elämästäsi, mikäs sen somempaa.:)
Noissa visioissa vaan tahtoo olla kompastuskivenä se, että ne vaativat toimiakseen muitakin henkilöitä eivätkä muut osapuolet ole välttämättä visioineet oma elämäänsä samankaltaiseksi jolloin visioihin saattaa tulla itsestä riippumattomia säröjä. Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. - Baile_Atha_Cliath
kurjenkello kirjoitti:
on ylevät visiot elämästäsi, mikäs sen somempaa.:)
Noissa visioissa vaan tahtoo olla kompastuskivenä se, että ne vaativat toimiakseen muitakin henkilöitä eivätkä muut osapuolet ole välttämättä visioineet oma elämäänsä samankaltaiseksi jolloin visioihin saattaa tulla itsestä riippumattomia säröjä. Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta.kompastuskiviä maailmassa on aina... mutta helpottaa, kun itse ei niitä pyri itselleen asettamaan. Ja oppimista voi olla sekin, että hyväksyy ihmiset sellaisina kuin he ovat. Minusta ihmisillä on oikeus elää omaa elämäänsä juuri kuten haluavat....:)
- epäselvä
itse omalla kohdallaan. Minä määrittelen sen enemmänkin elämän suunnaksi. Omalla kohdallani se tarkoittaa yhteisöllisyyttä, yleistä hyvinvointia, avoimuutta, vuorovaikutusta, systeemisyyttä, samuutta, keskustelua vailla voittajia/häviäjiä ja
välttämättä vailla pyrkimystä yksimielisyyteen, kuulemista/kuulluksi tulemista ja enennkaikkea jatkuvaa oppimista:))Visio on vieras sana. Sinähän tarkoitat vanhaa kaikille tuttua käsitettä: pyrkimys (tai vaikkapa päämäärä..).
Esimerkiksi "Mihin pyrit elämässäsi, työssäsi y.m."
Näitten vierasperäisten sanojen kanssa saa olla varovainen. Monesti niiden merkitys on huomattavasti muuttunut alkuperäiskielen merkityksestä.
Aikoinaan sanottiin, että visio on herrojen haave.
Se on kyllä enemminkin utopinen toivekuva kuin
todellinen saavutettavissa oleva tavoite.
Onhan sitä ollut matkan varrella mielessä kaikenlaisia haaveita. Hyvä kun eivät ole toteutuneet. Mutta haaveilu on mukavaa....- Baile_Atha_Cliath
elämänvison voi nähdä haaveena... voisiko silloin haaveen "riman" laittaa silloin hieman matalemmalle?
Silti korkeatkin visiot ovat haaveilussa sanojesi mukaan mukavia:) Niihin vain ei silloin kannata takertua, kun voivat luhistaa....:) Baile_Atha_Cliath kirjoitti:
elämänvison voi nähdä haaveena... voisiko silloin haaveen "riman" laittaa silloin hieman matalemmalle?
Silti korkeatkin visiot ovat haaveilussa sanojesi mukaan mukavia:) Niihin vain ei silloin kannata takertua, kun voivat luhistaa....:)"visio" on mielestäni jotain sellaista jonka ihmiset jotka ovat omistautuneet jollekin aatteelle omaavat. Suurin osa meistä kai taapertavat omaa polkuaan ja seuraavat omaa tähteään osalta unelmien, osalta haaveiden, osalta käytännön vaatimusten ja rajoitusten puitteissa.
Minä en oikein jaksa uskoa mihinkään visioon ja sen saavuttamiseen ihmiselämässä. Kuullostaa liian korkealentoiselta tälle lintulajille.
Terveisin,
Paloma- Baile_Atha_Cliath
Paloma.se.co kirjoitti:
"visio" on mielestäni jotain sellaista jonka ihmiset jotka ovat omistautuneet jollekin aatteelle omaavat. Suurin osa meistä kai taapertavat omaa polkuaan ja seuraavat omaa tähteään osalta unelmien, osalta haaveiden, osalta käytännön vaatimusten ja rajoitusten puitteissa.
Minä en oikein jaksa uskoa mihinkään visioon ja sen saavuttamiseen ihmiselämässä. Kuullostaa liian korkealentoiselta tälle lintulajille.
Terveisin,
Palomasana koko sana on "huono", mutta en parempaakaan keksinyt:) Mutta minulle sanalla ei ole talouselämän tai minkään aatteen painolastia... se merkitsee minulle vain "haluttua tai suunnattua tulevaisuudenkuvaa" ei sen ihmeellisempää, eli aika pitkälti sitä mitä sanot "omaa polkuaan....osalta unelmien, osalta haaveiden...."
Ei visio kai ole työelämässä tai politiikassakaan varsinainen päämäärä saati sitten yksilöllä... eikö se ole enneminkin tahtotila ja suunta? Baile_Atha_Cliath kirjoitti:
sana koko sana on "huono", mutta en parempaakaan keksinyt:) Mutta minulle sanalla ei ole talouselämän tai minkään aatteen painolastia... se merkitsee minulle vain "haluttua tai suunnattua tulevaisuudenkuvaa" ei sen ihmeellisempää, eli aika pitkälti sitä mitä sanot "omaa polkuaan....osalta unelmien, osalta haaveiden...."
Ei visio kai ole työelämässä tai politiikassakaan varsinainen päämäärä saati sitten yksilöllä... eikö se ole enneminkin tahtotila ja suunta?vaan katsoisin enemmänkin että vain harvoilla on edes minkäänlaista visiota oman elämänsä suhteen. Omalta kohdaltani voin vain todeta että minulla on päämäriä jotka yritän saavuttaa ja unelmia joita haluaisin toteuttaa mutta ei niistä voi koota minkäänlaista yhtenäistä visiota jonka voisi muodostaa sanoiksi.
T. Paloma
- Angel of The Morning
Eipähän ole tullut pieneen mieleeni, että elämälläni voisi olla visio. Jos sellaisen voisi keksiä, pitäisi olla aikamoinen fakiiri, että se vielä toteutuisi. En ole laatinut edes PTS:ää. ehkä lyhyemmän tähtäimen suunnitelmia elämässäni on aika paljon. Ne jopa toteutuvatkin usein.
Olen aika impulsiivinen ja utelias elämää kohtaan, odotan mitä se tuo tullessaan.
Tulipas tylsä juttu.- Baile_Atha_Cliath
mielenkiintoista, että persoonallisen visio nähdään
usein samankaltaisena kuin yritysmaailman visiot.
Ei kai elämän vision tarvitsisi olla kovin tavoitekeskeinen? Minulla tuo visio liittyy nimenomaan jatkuvaan oppimiseen, uteliaisuuteen ja
on enneminkin "suunta" kuin suuri tavoite:) - Angel of The Morning
mielenkiintoista, että persoonallisen visio nähdään
usein samankaltaisena kuin yritysmaailman visiot.
Ei kai elämän vision tarvitsisi olla kovin tavoitekeskeinen? Minulla tuo visio liittyy nimenomaan jatkuvaan oppimiseen, uteliaisuuteen ja
on enneminkin "suunta" kuin suuri tavoite:)No jos noin sen esität, niin sana harhautti. Meni konsepti sekaisin. Sitten kun pitäisi vielä erottaa oman elämän visio koko maailmaa käsittävästä visiosta, niin siitä seuraa taas auttamatta kehäpäätelmä. Mutta elämänsuunta on mielenkiintoinen asia.
Oman elämäni suunta on aina ollut vähän sellainen Love and Peace ja siihen päälle vielä Happy Together, eikä se ole miksikään siitä muuttunut. Olen ehkä vähän naiivi..humaani - Baile_Atha_Cliath
Angel of The Morning kirjoitti:
No jos noin sen esität, niin sana harhautti. Meni konsepti sekaisin. Sitten kun pitäisi vielä erottaa oman elämän visio koko maailmaa käsittävästä visiosta, niin siitä seuraa taas auttamatta kehäpäätelmä. Mutta elämänsuunta on mielenkiintoinen asia.
Oman elämäni suunta on aina ollut vähän sellainen Love and Peace ja siihen päälle vielä Happy Together, eikä se ole miksikään siitä muuttunut. Olen ehkä vähän naiivi..humaanitempperamenttinen:) Mutta oikeasti pieni/iso kysymys
mikä on sinulle maailma ilman sinua... onko sitä?
Ihan sama kaikille: ilman itseä ei ole moninaisuuttakaan... ??? Aidosti sitä ei voi olla:)
Tai onhan se ja taas täällä ollaan - Angel of The Morning
tempperamenttinen:) Mutta oikeasti pieni/iso kysymys
mikä on sinulle maailma ilman sinua... onko sitä?
Ihan sama kaikille: ilman itseä ei ole moninaisuuttakaan... ??? Aidosti sitä ei voi olla:)
Tai onhan se ja taas täällä ollaanIhme, että näet sen näistä kirjoituksista. Nyt on sellainen olo, että se tempperamentti nousee pintaan. Kyllä se siitä taas tasaantuu :)
Minun geenien olemassaolo jatkuu, koska minulla on kaksi lasta. Olen vähän monistanut itseäni.
- Kutv M
Enkä Miljonääri.Pienen pieniä vision pätkiä tässä joskus silputaan.
Toive visio olisi että tulisi pian lämmin ja hyvä alkukesä.
Onnistuisi marjojen kukinnat ja kasvaminen,pääsisi
metsiin ja soille niitä herkkuja vielä keräämään.
Vielä vision piikkiin että sheikki Ahmet Ahne
tiputtaisi raakaöljyn hintaa,jos sen seurauksena
Ahmet Ahne Fortum bläjäyttäisi bentsiinin hintaa alespäin.
Eihän tässä meikäläinen muuta.:)- Baile_Atha_Cliath
minusta oikein hyviä visioita... tosin hieman vaikeaa niihin on itse vaikuttaa, mutta toivoa tietysti aina voi, että niin tulee käymään.
- magrat kynslaukka
Visio on herrojen huave, sano savolainen. Paljonhan mullakin on niitä, haaveita: :)
Oletko sinä saavuttanut omasi?- äitemuzzi
sellasia tulevaisuuden näkymiä, oletettuja.
No, eilen mä hahmotin itteni visioon, että pesen ton makkarin ikkunan, visio toteutu sitte tänään. Ja mikä näköala sieltä löyty, aah viäki huokailee.
Huomenna sitten olkkarin vuoro, siit en viä tierä toteutuuko. Lyhytnäköst ja päivä kerrallans. Ku nykypäiväki, huomisest ei sit tierä mittää.
Nää mitää mun haaveit ollu, mut ku ei niit kukkaa muukaa tuu putsaa.::)))) - magrat kynslaukka
äitemuzzi kirjoitti:
sellasia tulevaisuuden näkymiä, oletettuja.
No, eilen mä hahmotin itteni visioon, että pesen ton makkarin ikkunan, visio toteutu sitte tänään. Ja mikä näköala sieltä löyty, aah viäki huokailee.
Huomenna sitten olkkarin vuoro, siit en viä tierä toteutuuko. Lyhytnäköst ja päivä kerrallans. Ku nykypäiväki, huomisest ei sit tierä mittää.
Nää mitää mun haaveit ollu, mut ku ei niit kukkaa muukaa tuu putsaa.::))))Nyt huomasin, että määki ehkä oon visiossa :)
Mutta puuttuu se totteutus, en oo vielä alakanukkaan pesemään, enkä sees miettiny millon alakas.
Olisin silti toivonut, että visio ois ollu jotaki muuta. Tai, että jonku muun pitäs se totteuttaa.
- jartsev
Olen mä keksinyt sen elämäni visioista kokemuksen kautta, että ei niitä visioita kannata kovinkaan korkealle asetella niin eipähän tule suuria pettymyksiäkään. Olen asennoitunut että antaa elämän viedä niin kuin vie. Kaikki positiivinen, pienimmätkin, ovat iloisia elämyksiä ja yllätyksiä, eikä pettymyksetkään ole pahoja kun en mitään erityistä ole visioilla tavoitellutkaan. Tyytyväinen yritän olla ja onnellinen, tämä on mun "Bad moon Rising"
- Baile_Atha_Cliath
yksinkertaisuudesta:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4658372Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195760Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2514702Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli484561Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s614065Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603900SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1673692- 901667
- 901108
- 41809