oisko ihmisillä tietoa, mistä sais mahd. edullisesti asialliset (eli oikean kokoiset ja muutenkin hyvät) kuvat usa-viisumia varten?? (joko helsingissä tai kouvolassa). pitää olla 2x2 tuumaa (siis n. 5cm). Kaikkien firmojen sivuilla ei ole sanottu hintoja tai ylipäänsä sitä saako niiltä kyseisiä kuvia. Jos jollain on tietoa asiallisesta paikasta, kertokaa.. Asematunnelista sais 2kpl/20e, mut jos ois edullisempia ois jees. Mut laatu on kans tärkeä pointti. En halua saada käännytystä lähetystöstä kämäsen kuvan takia. :D cheers
Viisumikuva (hki/kvl)
9
3199
Vastaukset
- Vanha harrastelija
En oikein ymmärtänyt mikset vaan voi mennä Kouvolassa tai Helsingissä lähimpään valokuvausliikkeeseen ja kysyä asiaa.
Se on vähän kuin leivän ostamista kaupasta. Hinta on mitä on, eikä leipäkauppiaskaan netissä ilmoittele. Mitään jättialennuksia ei tuoreesta leivästäkään yleensä saa.
Eli, jos haluaa laatua, hinta passikuvissa tuskin vaihtelee niin paljon että niitä hinnan mukaan kannattaa lähteä etsimään.
Miksi metsästää halpiskuvaa asematunnelista tai jostain "nurkan takaa" USA-viisumia varten??
Joten vastaukseni on aloittaa lähimmästä valokuvausliikkeestä, niin ei tule matkakuluja ja aikaa säästyy.
Sillä passikuvaajalla on ihan ohjeetkin paperilla, millainen kuva kelpaa. Ja vilauttaa varmasti sinullekin, jos kysyt. Hinnankin kertoo siinä ohessa. Näin pelaat samalla varman päälle.- ....
Olen kysellyt muutamasta, mutta ainakin eräässä Kouvolan liikkeessä (ei täällä niin montaa ole...) hintaan lisätään viisi euroa käsittelykuluja, koska eivät tee valmiita viisumikuvia vaan ne pitää muokata koneella (eikä edes ole 100% varmaa kelpaako kuva suurlähetystössä). Kyselin vaan, josko jollain olisi ollut kokemusta. Ehkä minkään halpiskuvien perässä juokse, mutta kyllä noissa hinnoissa taitaa jonkin verran olla vaihtelua. Mutta kiitos vaan tylystä tuomiosta.
- Vanha harrastelija
.... kirjoitti:
Olen kysellyt muutamasta, mutta ainakin eräässä Kouvolan liikkeessä (ei täällä niin montaa ole...) hintaan lisätään viisi euroa käsittelykuluja, koska eivät tee valmiita viisumikuvia vaan ne pitää muokata koneella (eikä edes ole 100% varmaa kelpaako kuva suurlähetystössä). Kyselin vaan, josko jollain olisi ollut kokemusta. Ehkä minkään halpiskuvien perässä juokse, mutta kyllä noissa hinnoissa taitaa jonkin verran olla vaihtelua. Mutta kiitos vaan tylystä tuomiosta.
Ainakaan itse en ole koskaan kokenut tarvetta kysellä toisten kokemuksia, jos olen tuntenut tarvetta mennä otattamaan itsestäni passikuvaa.
Tosin en ole USA:ssakaan käynyt.
Eikä se niin satavarmaa ole Suomen passiakaan hakiessa, että läpi menee.
Jaarittelin tässä tänä talvena tutussa liikkeessä omistajan kanssa. Kun sisälle pongahti rouva, joka oli tuntia aikaisemmin otattanut samassa liikkeessä passia varten kuvat.
Oli virkailija kuulemma sanonut henkilön olleen epäterävän näköisen, heh.
No, suurin osa valokuvauksen harrastajista tietävät että valokuvaamon takahuoneessa on yleensä passikuvauksia varten jakkara vakio paikalla taustaa vasten ja kamera valmiiksi tarkennettuna jalustalla. Salamat vakio paikoilla. Ja lattiaan on vielä liikkeessä olevaa harjoittelijaa varten teipattu varmuudeksi merkki lattiaan. Että näkee suoraan missä jalustan pitäisi seisoa. Eli lähes idioottivarma systeemi.
No, kuvaajan kanssa asiakas katseli ihan terävältä ja normaalilta näyttävää kuvaa. Valokuvaaja otti samaan hintaan uudet kuvat ja asiakas lähti.
Kysyin kuvaajalta muutitko mitään. Sillä tunnen ed. mainitun systeemin. Vastaus oli että en. Seuraavana päivänä kysyin oliko tullut takaisin. Oli tullut kertomaan että kuvat kelpasivat sillä kertaa.
Että tämmöinen kokemus. - Hoo Koo
Vanha harrastelija kirjoitti:
Ainakaan itse en ole koskaan kokenut tarvetta kysellä toisten kokemuksia, jos olen tuntenut tarvetta mennä otattamaan itsestäni passikuvaa.
Tosin en ole USA:ssakaan käynyt.
Eikä se niin satavarmaa ole Suomen passiakaan hakiessa, että läpi menee.
Jaarittelin tässä tänä talvena tutussa liikkeessä omistajan kanssa. Kun sisälle pongahti rouva, joka oli tuntia aikaisemmin otattanut samassa liikkeessä passia varten kuvat.
Oli virkailija kuulemma sanonut henkilön olleen epäterävän näköisen, heh.
No, suurin osa valokuvauksen harrastajista tietävät että valokuvaamon takahuoneessa on yleensä passikuvauksia varten jakkara vakio paikalla taustaa vasten ja kamera valmiiksi tarkennettuna jalustalla. Salamat vakio paikoilla. Ja lattiaan on vielä liikkeessä olevaa harjoittelijaa varten teipattu varmuudeksi merkki lattiaan. Että näkee suoraan missä jalustan pitäisi seisoa. Eli lähes idioottivarma systeemi.
No, kuvaajan kanssa asiakas katseli ihan terävältä ja normaalilta näyttävää kuvaa. Valokuvaaja otti samaan hintaan uudet kuvat ja asiakas lähti.
Kysyin kuvaajalta muutitko mitään. Sillä tunnen ed. mainitun systeemin. Vastaus oli että en. Seuraavana päivänä kysyin oliko tullut takaisin. Oli tullut kertomaan että kuvat kelpasivat sillä kertaa.
Että tämmöinen kokemus.Aikamoista systeemiä on noi passikuvat.
Itse jouduin hylkäämään vanhan Polaroid-passikuvakameran koska jotta sillä olisi saanut kuvattavan pään tarpeeksi suureksi, olis kuva pitänyt ottaa läheltä jolloin kuvasta ei tullutkaan terävä.
Nykyään otan passikuvat digillä ja tulostan sitä varten hankitulla 10-kuvatulostimella. Aikee menee hieman enemmän mutta laatu on hyvää.
- omalla digikameralla
Tässä on halvin ja järkevin tapa saada viisumikuvat:
-jos omistat digi-kameran niin pyydä jotakuta ottamaan itsestäsi kuvat
-siirrä se/ne PC:heen
-rajaa jossain kuvankäsittelyohjelmassa
-sijoita kuvat vaikka 10x15 tms. arkille
-vie kuvatiedoston tulostettavaksi joko liikkeeseen (niitä tulostusautomaatteja on aika monissa liikkeissa) tai lähetä/siirrä netin kautta johonkin kuvapalveluun (esim www.ifi.fi tai johonkin muuhuun).
Tällä tavalla viisumikuvan hinnaksi tulee (jos tulostat 4 kpl yhdelle 10x15 arkille):
~0,20 eur / 4 = 0,05 EUR/kpl tai sinne päin liikkeestä riippuen.
Lisäetuna on myös se että digillä voit ottaa paljon kuvia itsestäsi ja valita tulostettavaksi vain se jossa naamasi ilmi on mieluisin :)
HUOM!
Kuvatessa kannataa:
-säätää polttovälin noin 100 mm filmikameran polttovälin vastaavaksi
-kuvia otettaessa varmistaa että naamasi täyttää ruutua mahd.paljon - käytännössä etäisyys noin 1,5 m.- niin!
Ennen tätä "kaikkein järkevintä tapaa" on syytä vierailla lähetystön internet-sivuilla tutkimassa tarkkaan minkälainen valokuva kelpaa ja miettiä sitten pystyykö saamaan vaadittavan laadun aikaiseksi. Tällä järkevällä tavalla saa mukavasti aikaa tuhraantumaan ja pahimmassa tapauksessa lopputulos ei kuitenkaan kelpaa. Viimeinen keino on sitten antaa valokuvaamon huolehtia kuvaamisesta, mutta hauskaa on piisannut koko rahan edestä itse poukkoillessa edestakaisin rahaa säästämässä.
- jo 5 vuotta
niin! kirjoitti:
Ennen tätä "kaikkein järkevintä tapaa" on syytä vierailla lähetystön internet-sivuilla tutkimassa tarkkaan minkälainen valokuva kelpaa ja miettiä sitten pystyykö saamaan vaadittavan laadun aikaiseksi. Tällä järkevällä tavalla saa mukavasti aikaa tuhraantumaan ja pahimmassa tapauksessa lopputulos ei kuitenkaan kelpaa. Viimeinen keino on sitten antaa valokuvaamon huolehtia kuvaamisesta, mutta hauskaa on piisannut koko rahan edestä itse poukkoillessa edestakaisin rahaa säästämässä.
Järkevän tavan lopputulos on kelvannut jo 5 vuotta ja kelpaa edelleen sekä eri maiden viisumien kuviksi että omaksi passikuvaksi.
- -Ridge-
jo 5 vuotta kirjoitti:
Järkevän tavan lopputulos on kelvannut jo 5 vuotta ja kelpaa edelleen sekä eri maiden viisumien kuviksi että omaksi passikuvaksi.
vuotta sitten oli ihan eri määräykset passikuvissa, 70% liikkeiden ottamista kuvista oli sisäministeriön kartoituksen mielestä vääriä vajaa vuosi sitten. Ennen kävikin melkein millainen kasvokuva tahansa, ei enää..!!
- ohessa
Ilman muuta ennen kuin ryhtyä itse tekemään passi/viisumikuvia pitää tutustua kuville asetettuihin vaatimuksiin.
Tässäpä on muutama linkki.
Suomalaiset passikuvat:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/files/Valokuvaohje_FI/$file/Valokuvaohje_FI.pdf
http://www.kamera-lehti.fi/jutut/Passikuvalle_uudet_vaatimukset.pdf
USA:n viisumin kuvat:
http://www.usembassy.fi/visas/nivphoto.htm
http://travel.state.gov/pdf/Photo Guide 10-01-04.pdf
USA:n Green Card Lotteryn kuvat:
http://www.workpermit.com/us/green_card_lottery/photo.htm
http://www.workpermit.com/us/green_card_lottery/image_scanning_faq.htm
http://www.usagcls.com/Odds.asp
Ja pitää muutenkin:
-tuntea valokuvausalaa tavallista näppäilijää jonkun verran paremmin
-osata edes perustasolla käyttämään kuvankäsittelyohjelmaa.
Että se, kannattaako siihen ryhtyä parin kuvan takia, pitää päättää itse - oman järjen käyttö on aina sallittua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492348- 262263
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161574Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271555- 1241447
- 191103
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva334897