Kiinteistön ostaminen kuolinpesältä

onni ostaja

Olen ostamassa äitini ja siskoni osuuksia kuolinpesän mökkikiinteistöstä, mistähän löytyisi malli kauppakirjasta, jossa osapuolina on kuolinpesän osakkaat? Pesä on jakamaton.

6

1733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaamuotoinen riittää

      Matti Meikäläisen KUOLINPESÄN OSUUDEN MYYNTI

      Minä Mikko Meikäläinen (hetu) ostan täten Matti Meikäläisen kuolinpesän Martta Meikäläisen (os Mötikäinen, hetu) osuuden omaisuudesta X hintaan 100.000 €.

      Kauppa suoritetaan tilille 1.6.2007 mennessä:
      Pankkiyhteystieto ja tilinumero...
      Tilin omistaja...

      Omistusoikeus ja hallintaoikeus siirtyy ostajalle kun koko kauppahinta on kokonaan maksettu.

      Osapuolet ovat tietoisia tähän kauppaan liittyvistä veroseuraamuksista. Ostaja maksaa kaupasta syntyvät kulut, mukaan lukien varainsiirtoveron ja julkisen kaupanvahvistajan palkkion.

      Tätä kauppakirjaa on laadittu samansanaiset, allekirjoitetut kappaleet ostajalle ja myyjälle.

      Allekirjoitukset ja päiväykset.

      ----------------
      Ilmoitatte kaupan sitten verottajalle ja ostaja lainhuudttaa itselleen kiinteistön. Jos samalla päättyy koko kuolinpesä (eli ostat koko kuolinpesäosuudet kirjatkaa se lauseena mukaan).

      • lisäys

        Pesäosuuden kauppa on irtaimen kauppaa eikä siihen tarvita kaupanvahvistajaa eikä siitä mene varainsiirtoveroa.


      • meinaatko..
        lisäys kirjoitti:

        Pesäosuuden kauppa on irtaimen kauppaa eikä siihen tarvita kaupanvahvistajaa eikä siitä mene varainsiirtoveroa.

        Meinaatko, että jos ostaa kuolinpesältä kiinteistön osa kerrallaan, niin lopulta saa haltuunsa koko kiinteistön ilman varainsiirtoveroa. Entäs kuinka tuo myyntivoittovero lasketaan tällaisessa esimerkissä ?


      • nix nax
        lisäys kirjoitti:

        Pesäosuuden kauppa on irtaimen kauppaa eikä siihen tarvita kaupanvahvistajaa eikä siitä mene varainsiirtoveroa.

        >>Pesäosuuden kauppa on irtaimen kauppaa eikä siihen tarvita kaupanvahvistajaa eikä siitä mene varainsiirtoveroa.


      • nix nax

        >>Omistusoikeus ja hallintaoikeus siirtyy ostajalle kun koko kauppahinta on kokonaan maksettu.


    • prokuraattori

      käsitin että haluat ostaa vain osuudet kuolinpesään kuuluvaan kiinteistöön, etkä koko kuolinpesästä. Pyydäpä vain joltain juristilta apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3280
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe