Maalien hinnat

Turku..

Kannattaa olla tarkka maalien hintojen kanssa. Ihan uskomattomia maalin hinnan vaihteluita per kauppa.

Tässä esimerkki suunilleen saman sävyisistä maaleista joita olen ostellut Turun alueelta kokeillessani värisävyjä.

Vinha VVA-perus sävytys

Bauhaus 12,10 sävy 1,9 = 14€

Naantalin rakennuspuu 14,11 2 =16,11€
(-15% alennuksen jälkeen)

Starkki Turku 20,50 3,30=23,80 ( tästä starkkikortilla -10%)

Siis aivan uskomattomat hintaerot eli melkein tuplahinnat. Huom kyseessä kuitenkin vain 0,9 litraa joten ompa kova hinnanvaihtelu litrahinnassa..

Ymmärrän tuon Naantalin liikkeenkin hinnan kun on kovin pieni kauppa noihin muihin nähden mutta Starkki on kyllä omaa luokkaansa..

Ann

11

25849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sävyjä

Oletan että kaikki olivat samansävyisiä maaleja, muutenhan tuo ei ole vertailukelpoinen. Loppujen lopuksi ainoastaan sävyttämättömän hintaa voi vertailla keskenään, koska liikkeet ottavat sävytyksestä eri hinnaston mukaisen hinnan. Outoa silti on tuo starkin hinta, se on täysin kilpailukyvytön mielestäni.

• riistokauppa

antiikkilaasti säkki n. 40e, kun bauhaus n. 20.
      ja olisi paljon muitakin esimerkkejä.
      myös tavallinen starkkikortti on silkkaa kusetusta, kun tuotteista saa yleensä 3% alen, joka on niillä ylikalliilla hinnoilla silkka huono vitsi!
      boikottiin koko paska...

• foxmulderi

Starkki on kallein rautakauppa. Ilmaa on hinnoissa ja ihan pyytämällä saa heti -30%. Mut alennusta ei saa jos ei tajuu kysyä.
        Itse ostin just peltikattomaalia kattomaalarilta ja hinta oli paljon halvempi ku missään kaupassa. Aina kannattaa tinkiä!

• Bauhaus..

No joo, osa maksaa toisessa enempi ja toisessa vähempi. Milloin mitenkin. Mutta sitä tosiasiaa ei ohiteta että bauhausin myyjät ei tiedä mistään mitään, eikä niitä ihan kovin paljoa kiinnosta ottaa asioista selkoa.

• näin on
        Bauhaus.. kirjoitti:

No joo, osa maksaa toisessa enempi ja toisessa vähempi. Milloin mitenkin. Mutta sitä tosiasiaa ei ohiteta että bauhausin myyjät ei tiedä mistään mitään, eikä niitä ihan kovin paljoa kiinnosta ottaa asioista selkoa.

Bauhausin myyjien ammattitaito on todella alhainen. En tiedä miksi ottavat teinejä jotka ei tiedä eikä halua edes ottaa asioista selvää..

Seisoin muuten kerran yli 45 min naisena puutavarapuolella odottaen palvelua. Onneksi oli auto tukkeena niin minuakin oli pakko palvella kun perässä kaikki oli jo saanut lastattuakin mutta minun ohitse vaan käveltiin. Eivät osanneet peruuttaa kärryjen kanssa joten oli pakko saada tuke pois.. Tiedoksi Bauhausin Turun myymälään että moni nainen harrastaa puutöitä ihan oikeasti..

Ann

• pari syytä
        näin on kirjoitti:

Bauhausin myyjien ammattitaito on todella alhainen. En tiedä miksi ottavat teinejä jotka ei tiedä eikä halua edes ottaa asioista selvää..

Seisoin muuten kerran yli 45 min naisena puutavarapuolella odottaen palvelua. Onneksi oli auto tukkeena niin minuakin oli pakko palvella kun perässä kaikki oli jo saanut lastattuakin mutta minun ohitse vaan käveltiin. Eivät osanneet peruuttaa kärryjen kanssa joten oli pakko saada tuke pois.. Tiedoksi Bauhausin Turun myymälään että moni nainen harrastaa puutöitä ihan oikeasti..

Ann

Ottavat teinejä kun eivät muita sinne saa eli eivät maksa tarpeeksi palkkaa. Kuka hullu tekee töitä esim ilman ruokataukoa? Tai painaa töitä kesähelteellä ilman että saa juoda vettä asiakkaan nähden? Jos on oikeasti ammattilainen niin ei tuonne firmaan töihin mene kuin pakon edessä.

Yleisesti ärsyttää naisten sivuttaminen rautakaupoissa ja muissa vastaavissa liikkeissä. Naistet muuten päättää suurimman osan esim uuden talon sisutuksesta joten pikkuisen kannattaisi panostaa palveluun...

• santtu

korkeaan hinnoitteluun on seuraava:

Rakennusliike ottaa jonkun työkohteen, jonka laskutus on vaikkapa työ (urakka tai tuntilaskutus) materiaalikustannukset.

Nämä materiaalikustannukset laskutetaan sitten tyyliin starkin "ovh" hinnasto (tai vaikkapa starkin "ovh" hinnasto -20%).
      Mutta rakennusliikkeet saavatkin starkin hyväkatteisista tuotteista alennusta 30-80% hinnasta, tuoteryhmästä riippuen.
      Itselläni oli käytössä parivuotta tutun osastovastaavan kautta saatu suurostaja-tasoinen kortti, ja alennukset oli aika kivaa tasoa.
      Nykyisin meillä on taas käytössä "normaali" pienrakennusfirman kortti, mutta hyvin silläkin hinnat tippuvat. Yleensä vähän isommissa ostoissa tutun yrityspuolen myyjän juttusille sopimaan hinnat kohdillensa.

Eli rakennusfirmat tekevät osan voitoistansa juuri tällä, että ostavat tarvikkeet sellaisesta paikasta, missä nimelliset hinnat ovat kovat, mutta niin myös ammattikunnan alennuksetkin.

• ryöstää

Meinasin ostaa kaksi pakettia 50mm routa stryroxia. Yhden paketin hinta alveineen olisi jäänyt maksamaan minulle n.63e

Ostin k-raudasta 45e paketti. Starkki on oikeasta sika kallis kauppa. Jollain starkki kortillakin ne jakaa 3% alennuksia.

• Rakentajapalvelun kautta
        ryöstää kirjoitti:

Meinasin ostaa kaksi pakettia 50mm routa stryroxia. Yhden paketin hinta alveineen olisi jäänyt maksamaan minulle n.63e

Ostin k-raudasta 45e paketti. Starkki on oikeasta sika kallis kauppa. Jollain starkki kortillakin ne jakaa 3% alennuksia.

Me huomasimme jo rakentamisen alkumetreillä, että Starkki-kortin alennukset ovat naurettavia - tavarasta, kuin tavarasta pitää erikseen käydä pyytämässä tarjous rakentajapalvelusta -> silloin prosentit ovat vähän parempia eli 10-30%.
        Tarjouspyynnöt otimme vähänkin isommista ostoksista ja melkoi harvoin Starkki niissä pärjäsi, joskus sentään...

• palvelu

Mistähän mahtaisi saada hyvää palvelua rautakauppaostoksissa Turun alueella--

Erittäin pettynyt olen ollut Sarokkaan palveluun. Huonoa tavaraa jolla vain perävalotakuu sekin lähes haistatellen..

Ann

• luulen
        palvelu kirjoitti:

Mistähän mahtaisi saada hyvää palvelua rautakauppaostoksissa Turun alueella--

Erittäin pettynyt olen ollut Sarokkaan palveluun. Huonoa tavaraa jolla vain perävalotakuu sekin lähes haistatellen..

Ann

Että on aika tuuristaan kiinni milloin missäkin hyvää palvelua saa. Itse olen saanut hyvää palvelua Sarokkaalla ja Rautiassa. Mutta mutta....se on ihan siitä kiinni kuka palvelee.

Valitettavan usein se palvelun hyvää/huonous kulminoituu yhteen myyjään. Ja kaikilla on ne hyvät ja huonot päivänsä. Vaikkei sitä asiakkaalle pitäisikään näyttää.

Mutta missään en ole koskaan saanut niin huonoa palvelua mitä Laattapiste collectionissa sain! Ikinä en siihen puljuun jalallani astu. Ja paha kello kuuluu taas kauas ;-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8133
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6379
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3683
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      72
      2529
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2450
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2263
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2024
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      89