Yaris Verso 1.3 (vm 2003) kulutus

dropadrop

Mulla on otsikon mukainen auto, ja tuntuu että se kuluttaa hieman liikaa. Esim. talvella kulutus kaupunkiajossa on helposti 10 litraa sadalla vaikka ajankin kevyellä kaasulla. Kesällä tuntuu kuluttavan vähemmän, ehkä 8 litraa sadalla.

Jos ulkona on alle 20c lämmintä kone kiertää aika paljon kunnes lämpenee (ilmeisesti ryyppy), tuo on varmaan kyllä normaalia... Voisiko tuo olla se joka aiheuttaa korkean kulutuksen?

8

3190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarppa . .. .

Kierrokset ovat näillä keleillä hetken aikaa 1800 paikkeilla, mutta laskevat nopeasti kun lähtee liikkeelle. Käytätkö talvella moottorilämmitintä ja ajatko todellakin vain kaupunkiajoa?

Meillä 1.5 litranen Yaris joka vie talvella sekalaisessa ajossa 6,8 l / 100km ja kesällä noin 0.5 litraa vähemmän. Moottorilämmitin on talvella käytössä.

• dropadrop

Kiitos vastauksista. Käytin yleensä lohkolämmitintä talvella, erityisesti jos on pakkasta. Työmatka on noin 6km, sitä sahaan useimmiten. Toki joskus tuli ajettua myös pidempi matka, silloin kulutus oli pienempi.

• lyhyessä ajossa
        dropadrop kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Käytin yleensä lohkolämmitintä talvella, erityisesti jos on pakkasta. Työmatka on noin 6km, sitä sahaan useimmiten. Toki joskus tuli ajettua myös pidempi matka, silloin kulutus oli pienempi.

selitys korkealle kulutukselle löytyy kohdasta: "Työmatka on noin 6km"

kymmenen litraa kaupungissa, kylmällä koneella on ihan normiarvo mille tahansa tuon kokoluokan moottorille/autolle.

• normaalia

Meillä Corolla farmari -05 on vienyt pahimmillaan talvella kaupungissa pätkäajossa 8.3l/100km koko tankillisina mitattuna. Auto on paljon isompi joten Yariksella ei pitäisi millään olla mahdollista saada kulumaan enempää. Viime tankillinen samassa pätkäajossa meni kulutuksella 7.6l/100km.

• Maair

Mulla on 1.3 Yaris vm 2005
        Keskikulutus on ollut tämän puolitoista vuotta vakio 7.7l/ 100km

Ajo on lyhyitä pätkiä kaupunki/maantieajoa.

• on normaalia

"meillä Corolla farmari..." - mikä moottori, mikä vaihteisto, mikä ajotyyli, paljonko kuormaa, missä kaupungissa, millä keskinopeudella, missä lämpötilassa???

yhden tankillisen perusteella ei voi sanoa auton kulutuksesta yhtään mitään... laita tankkaukset vaikka www.tankkaus.com :iin niin saat vähän pidemmän ajan keskiarvot (muidenkin nähtäväksi).

• Saapikaskas
        on normaalia kirjoitti:

"meillä Corolla farmari..." - mikä moottori, mikä vaihteisto, mikä ajotyyli, paljonko kuormaa, missä kaupungissa, millä keskinopeudella, missä lämpötilassa???

yhden tankillisen perusteella ei voi sanoa auton kulutuksesta yhtään mitään... laita tankkaukset vaikka www.tankkaus.com :iin niin saat vähän pidemmän ajan keskiarvot (muidenkin nähtäväksi).

se korkella ei niin aerodynaamisella autolla on tuo 7-8 aivan tavallista.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      180
      8316
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4518
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4088
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      51
      3365
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3106
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2860
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2546
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      31
      2139
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2003
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1996
    Aihe