Mulla on otsikon mukainen auto, ja tuntuu että se kuluttaa hieman liikaa. Esim. talvella kulutus kaupunkiajossa on helposti 10 litraa sadalla vaikka ajankin kevyellä kaasulla. Kesällä tuntuu kuluttavan vähemmän, ehkä 8 litraa sadalla.
Jos ulkona on alle 20c lämmintä kone kiertää aika paljon kunnes lämpenee (ilmeisesti ryyppy), tuo on varmaan kyllä normaalia... Voisiko tuo olla se joka aiheuttaa korkean kulutuksen?
Yaris Verso 1.3 (vm 2003) kulutus
8
3190
Vastaukset
- jarppa . .. .
Kierrokset ovat näillä keleillä hetken aikaa 1800 paikkeilla, mutta laskevat nopeasti kun lähtee liikkeelle. Käytätkö talvella moottorilämmitintä ja ajatko todellakin vain kaupunkiajoa?
Meillä 1.5 litranen Yaris joka vie talvella sekalaisessa ajossa 6,8 l / 100km ja kesällä noin 0.5 litraa vähemmän. Moottorilämmitin on talvella käytössä.- dropadrop
Kiitos vastauksista. Käytin yleensä lohkolämmitintä talvella, erityisesti jos on pakkasta. Työmatka on noin 6km, sitä sahaan useimmiten. Toki joskus tuli ajettua myös pidempi matka, silloin kulutus oli pienempi.
- lyhyessä ajossa
dropadrop kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Käytin yleensä lohkolämmitintä talvella, erityisesti jos on pakkasta. Työmatka on noin 6km, sitä sahaan useimmiten. Toki joskus tuli ajettua myös pidempi matka, silloin kulutus oli pienempi.
selitys korkealle kulutukselle löytyy kohdasta: "Työmatka on noin 6km"
kymmenen litraa kaupungissa, kylmällä koneella on ihan normiarvo mille tahansa tuon kokoluokan moottorille/autolle.
- normaalia
Meillä Corolla farmari -05 on vienyt pahimmillaan talvella kaupungissa pätkäajossa 8.3l/100km koko tankillisina mitattuna. Auto on paljon isompi joten Yariksella ei pitäisi millään olla mahdollista saada kulumaan enempää. Viime tankillinen samassa pätkäajossa meni kulutuksella 7.6l/100km.
- Maair
Mulla on 1.3 Yaris vm 2005
Keskikulutus on ollut tämän puolitoista vuotta vakio 7.7l/ 100km
Ajo on lyhyitä pätkiä kaupunki/maantieajoa. - on normaalia
"meillä Corolla farmari..." - mikä moottori, mikä vaihteisto, mikä ajotyyli, paljonko kuormaa, missä kaupungissa, millä keskinopeudella, missä lämpötilassa???
yhden tankillisen perusteella ei voi sanoa auton kulutuksesta yhtään mitään... laita tankkaukset vaikka www.tankkaus.com :iin niin saat vähän pidemmän ajan keskiarvot (muidenkin nähtäväksi). - Saapikaskas
on normaalia kirjoitti:
"meillä Corolla farmari..." - mikä moottori, mikä vaihteisto, mikä ajotyyli, paljonko kuormaa, missä kaupungissa, millä keskinopeudella, missä lämpötilassa???
yhden tankillisen perusteella ei voi sanoa auton kulutuksesta yhtään mitään... laita tankkaukset vaikka www.tankkaus.com :iin niin saat vähän pidemmän ajan keskiarvot (muidenkin nähtäväksi).se korkella ei niin aerodynaamisella autolla on tuo 7-8 aivan tavallista.
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996