Nythän se alkaa koulukin loppua,
voi kuin hauskaa on.
Minä kirjat heitän loukkoon,
sinne toisten joukkoon.
ei ole läksyjä kouluun hoppua
on olo vain huoleton.
Aamuisin nukun aina siihen asti
kunnes itse heräilen,
En pese kasvoja koskaan,en usko
moiseen roskaan,että liasta muka
korviini naurismaan saisin.
tuolle jutulle vain myhäilen.
Kynteni pitkiksi kasvaa annan
näin nautin vapaudestain,
en minä kampaa tukkaa,
enkä pelkää Jörö-Jukkaa.
saippuat ja sakset mä
piiloon kannan.
ne on turhia kapineita vain.
Ja se Kasperin-juttu
lie teillekki tuttu,
mua hiukan mietityttää.
Kun ihmisen muoto on mulla,
en elukaks tahtoisi tulla.
Ja laiskuuteenhan se Rahjuskin
kuoli sinne saunanlauteille.
Ja se Mimmin ja Fransun retki
mun mieles on joka hetki.
voi en minä saata ruusuilla maata
se sopii vain laiskureille.
Sillä elon kiista kentäll`
on kamppailu kova.
Vaikkei päälle päin sitä näy.
Siellä ihmis joukot on taajat
vain vahvat voiton saavat.
Siellä viisas ei koskaan
vipuhun käy,eikä oppi
ojahan vie.
Sitten syksyllä jälleen,
kun koulu kutsuu.
Se on aivan kuin juhla ois.
Sinne riennän taas
juoksujalkaa.
Siellä työ ja touhu alkaa.
Se on ihanaa aikaa
kuin satujen taikaa.
KEN POIS SIELTÄ
OLLA VOIS?
Opittu sisareni kanssa Kemin Sauvosaaren Kansakoulussa vuosina !950-1952.
Kuka muistaa tämän kronikkalaulun?
12
791
Vastaukset
- huokailija
ei täällä lauluja ja runoja suvaita. Hukkaan meni sinulta työ.
- Väärä vastaus.
Löytyy pitkästi RUNOKETJUA! Taijat olla nuorempia ryhmässämme,kun et tiijä edes vanhojen iskelmien muisteloita. Niitä löytyikin kymmenittäin osa muistista ja osa laulukirjoista.
Väärä vastaus. kirjoitti:
Löytyy pitkästi RUNOKETJUA! Taijat olla nuorempia ryhmässämme,kun et tiijä edes vanhojen iskelmien muisteloita. Niitä löytyikin kymmenittäin osa muistista ja osa laulukirjoista.
Sunnuntaina aloitettiin viimeksi lauluketju ja se poistettiin muutaman viestin jälkeen aika pikaiseen - kuulemma rikottiin tekijäoikeuksia!
Se tässä niin ihmeellistä on, että lauluja ja runoja on ollut ennenkin ja ovat saaneet olla.
Minä ainakin muistan hyvin nämä ketjut!
Katsotaan kuinka nyt käy...Tellastiina kirjoitti:
Sunnuntaina aloitettiin viimeksi lauluketju ja se poistettiin muutaman viestin jälkeen aika pikaiseen - kuulemma rikottiin tekijäoikeuksia!
Se tässä niin ihmeellistä on, että lauluja ja runoja on ollut ennenkin ja ovat saaneet olla.
Minä ainakin muistan hyvin nämä ketjut!
Katsotaan kuinka nyt käy...että ohrasesti, toivon.
Tellastiina kirjoitti:
oi miksi toivot niin?
että olen kai huonolla tuulella, taidan mennä katsomaan Kauniita ja Rohkeita, että saan purettua kiukkuni, jees, niin teenkin. Ei se sarja vuosien saatossa ole paljon eteenpäin varmaan mennyt.
- käydä katsomassa
Tellastiina kirjoitti:
Sunnuntaina aloitettiin viimeksi lauluketju ja se poistettiin muutaman viestin jälkeen aika pikaiseen - kuulemma rikottiin tekijäoikeuksia!
Se tässä niin ihmeellistä on, että lauluja ja runoja on ollut ennenkin ja ovat saaneet olla.
Minä ainakin muistan hyvin nämä ketjut!
Katsotaan kuinka nyt käy...Musiikki - lyriikka, mitä siellä sanotaan ainakin kokonaisten laulunsanojen tänne kopioinnista.
Myös runoilla on tekijänoikeutensa, joihin kannattaa tutustua. Minun tietoni mukaan 70 vuotta runoilijan kuolemasta.
Omianikin on poistettu, ja nyt ymmärrän miksi. - marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
Sunnuntaina aloitettiin viimeksi lauluketju ja se poistettiin muutaman viestin jälkeen aika pikaiseen - kuulemma rikottiin tekijäoikeuksia!
Se tässä niin ihmeellistä on, että lauluja ja runoja on ollut ennenkin ja ovat saaneet olla.
Minä ainakin muistan hyvin nämä ketjut!
Katsotaan kuinka nyt käy...on hiljainen, nii`in hiljainen. Nyyh.
- sössöttäjä
kun kusiaisia laski. Elikkä toinen säkeistö. muistin sen illalla unta ootellessani.
Se on näin: Kesäloma aika on ihanaa aikaa
sen tiedän ennestään.
Ei opettaja silloin määrää
mikä on oikeaa väärää.
Ei tahrat ja töhryt mun mieltäni paina.
Eikä laiskan läksytkään.
Nyt toivonkin toistenkin muistelevan koululauluja
omilta kouluiltaan nehän oli eri paikkakunnilla erit.
Pojat lauloivat koko 6v aikana saman koelaulun. Minkäkö? Tietysti Oolanninsodan!- marjapensas
Oolannin sota oli kauhia, hurraa huraa hurraa.
Kun kolmellasadalla laivalla, seilas, engelsmanni, (oliko se) suomen rannoilla, hurraa huraa hurraa? marjapensas kirjoitti:
Oolannin sota oli kauhia, hurraa huraa hurraa.
Kun kolmellasadalla laivalla, seilas, engelsmanni, (oliko se) suomen rannoilla, hurraa huraa hurraa?vallan hurjaksi heittäydyt...
- marjapensas evk
Tellastiina kirjoitti:
vallan hurjaksi heittäydyt...
sinä minusta hurjan teet?
Vanhoja koulu lauleloitahan, tässä yritän muistella, joskin huonolla menestyksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1331363
- 1011054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25947Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603